House PK

House PK


WTF? SURENDRAN GAY SURUH KU NAN JADI MURTAD?

Posted: 14 Nov 2013 05:00 AM PST

N SURENDRAN ni betul betul dah melampau. Apa maksudnya bila dia suruh Menteri Wilayah Persekutuan, Tengku Adnan Tengku Mansur (Ku Nan) jadi sami, nak suruh Ku Nan murtad ke? Sebab seingat penulis, tak pernah jumpa lagi sami yang beragama Islam.

Sami apa pun lah, sami buddha ke, sami hindu ke, semua ikut agama yang dianuti masing-masing. Islam mana ada sami!!

Isunya yang sampai menyuruh Ku Nan jadi sami ini pun tentang dakwaan palsu kononnya DBKL meruntuhkan kuil, sedangkan yang diruntuhkan itu bukan struktur kuil itupun, tapi bangunan tambahan di sekitarnya yang tidak ada kena mengena dengan orang hindu nak sembahyang.

Ini dah betul-betul melampau.

Hairannya tu, tak pulak penulis dengar macai-macai PAS ni melalak melolong bila gesaan untuk murtad yang datang dari seorang Hindu macam si Surendren, apa hal?

Apakah sebab yang buat gesaan untuk orang Islam murtad ini datang dari kem yang sama, maka masing-masing pakat tutup mulut? Kalau itulah sebabnya, perjuangan Islam apa taik macam ini.

Nampak sangat Islam yang diperjuangkan selama ini hanyalah untuk tujuan politik saja. Kalau ada untung politik, buat apa pun sanggup, kalau takde untung politik, terang-terang punya kes macam inipun boleh buat bodoh saja.

Tapi bagi penulis sendiri, bercakap pasal politik PAS dan Islam, hal macam ini tidaklah begitu mengejutkan. Asasnya, PAS memang selalu kafirkan orang UMNO dari dulu pun, cuma dia tak suruh jadi sami hindu je macam yang disebutkan Surendren sekarang ini.

Surendren pulak ikut resmi peguam putar alam. Dah tahu dah tuduhan itu sebenarnya palsu, dia cuba mengalihkan perhatian dengan menyuruh Ku Nan murtad dan menjadi sami. Nasib baik isu ini disebut dalam dewan, kalau tak mahu berkoyan-koyan juga si Surendren ini kena saman.

Bila dah kena halau dewan, dia salahkan Speaker pulak. Penyudahnya, siapa yang ingat lagi Surendren ni bawak cerita tipu pasa kuil yang kononnya dirobohkan? Ini semua taktik lapuk lah, tapi bab suruh Menteri Islam murtad dan menjadi sami tu cerita baru.

Sebetulnya, bukan kali pertama Surendren guna pendekatan macam ini (alih isu) untuk selamatkan diri.

Bila diminta sertai operasi sebenar masa dia buat banyak bunyi mempersoalkan kerja polis tempoh hari, setakat berani ambik gambar dengan baju kalis peluru saja, join operasinya tak jugak.

Alasan bagi macam-macam, lepas satu, satu, penyudah cerita pun senyap. Begitupun Surendren kena ingat, kami penyokong UMNO tak lupa tu,

Tapi dalam kes ini, cubalah Ku Nan pulak suruh Surendren jadi imam dulu tengok, kalau tak meletup puak-puak ni menuduh Ku Nan perkauman dan pelampau agama!!

Kalau bodoh tu memanglah pembangkang.

Sumber: MyKMU

CILI KASI TARUK! PENIPUAN ISU KUIL DI KL NI BILA NAK STOP WEI? SAMPAI BILA ORANG INDIA MAU KENA TIPU?

Posted: 14 Nov 2013 02:44 AM PST

Maaf cakap la, sampai hari ini aku rasa perlantikan si paria Waythamoorthy merupakan saru kesilapan yang paling besar. Rata-rata orang India kita jumpa semua tak percaya kat si paria ni, mereka tahu dia ni kaki sakau duit! Masih belum terlambat, rombaklah dia ni sebelum terlambat.

Aku nak share dengan korang artikel MyKmu tentamg isu Kuil yang semakin menyampah pulak aku tengok ni:

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waythamoorthy, hari ini menyelar Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai tidak berhak mencampuri urusan Hindu.

Menggunakan kedudukannya sebagai Pengerusi Persatuan Hindraf Malaysia, P Waythamoorthy, menyatakan Tengku Adnan tiada hak menyatakan apa yang tempat suci dan apa yang kuil. ("no business in interpreting what amounts to a shrine or temple").

"Sebagai Menteri Wilayah Persekutuan, beliau sepatutnya menghormati perasaan dan sensitiviti penganut Hindu, bukannya mempertahankan tindakan tidak bertanggungjawab Dewan Bandaraya Kuala Lumpur." ["As a federal minister he should respect the feelings and sensitivities of Hindus, instead of justifying an unconscionable act by the Kuala Lumpur City Hall (DBKL)."]

Keputusan merobohkan ini merupakan arahan Mahkamah dan perlu dilaksanakan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Sekira Tengku Adnan tidak berhak mempertahankan para pegawai DBKL yang menjalankan tugas dan arahan Mahkamah, siapakah yang layak?

Ini bukan isu agama Hindu. Ini isu undang-undang. Jika Waytamoorthy sebagai Timbalan Menteri tidak boleh menghormati undang-undang, apakah rakyat Malaysia perlu patuh kepada undang-undang?

Kuil tidak diruntuhkan. Sepatutnya sebagai Timbalan Menteri dan Pengerusi Hindraf, Waythamoorthy menggunakan kedudukannya untuk menyelesaikan masalah, bukannya membakar sentimen keagamaan.dbkl1

Ini merupakan kali ketiga Waythamoorthy menghina Mahkamah dan pihak berkuasa. Sebelum ini beliau mempertikaikan tindakan Mahkamah kerana tidak membebaskan abangnya. [Lihat Tuan Peguam Negara, Adakah Ini Bukan Menghina Mahkamah? dan mempertikaikan tindakan Polis mengadakan Ops Cantas [ Lihat: Waythamoorthy Perlu Kaji Sebelum Bela Penjenayah.

Apakah beliau bebas daripada sebarang undang-undang dan tindakan menghina mahkamah?

HOUSE PK: Anjing gila macam waythawoorthy ni elok direhatkan je...
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...