BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


HOT NEWS !!! SOTO AYAM DENGAN PERISA KAKI BABI KINI DI JUAL !!! BERHATI-HATI !!!

Posted: 30 Jun 2014 05:00 AM PDT


Assalamu'alaikum warahmatullahi wa barakatuh.Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang Ya ALLAH ampunilah dosa saya seandai apa yang apa saya tulis ini tidak tepat dan seandai nya tepat ia nya keizinan yang maha-Esa. 

1.Kejadian ini berlaku di pusat membeli belah The Spring,Jalan Simpang Tiga,Kuching.Pada 10 /06/14 saya bersama dua orang rakan lebih kurang jam 7:40 pm ketika menikmati makanan di WARUNG RASA INDONESIA yang terletak di Tingkat 1 The Spring Foodbazaar (Food Court) saya merasa curiga dan mengesyaki menu SOTO AYAM SEMARANG yang dihidangkan menggunakan sup kaki khinzir dan bukannya sapi (Lembu).

2.Kejadian di sedari apabila salah seorang rakan saya telah ternampak "tulang yang agak meragukan" dalam periuk belanga sup restoren tersebut dan memberitahu saya. Perasaan was-was membuatkan saya terus pergi ke kaunter warung tersebut dan menggesa petugas warung berkenaan membuka periuk belanga serta mengaut isi sup itu.MASYA ALLAH, terkejut saya kerana "keping-kepingan daging" sup tersebut tidak langsung menyerupai potongan-potongan daging lembu atau ayam. 

3.Lagi mengeruhkan keadaan apabila salah seorang pekerja di premis tersebut berbohong mendakwa dirinya sebagai seorang penganut agama Islam berasal daripada Indonesia dan berkahwin dengan orang tempatan berbangsa Cina yang empunya warung tersebut.Saya dan rakan terus menyiasat latar belakang suaminya dan mendapati beliau mengusahakan sebuah non-halal restoran yang terletak di Batu Tiga.(Nama kedai tersebut saya akan dedahkan nanti).

4.Sebelum meninggalkan permis berkenaan,saya menunjukkan gambar tersebut dan bertanya apakah makanan itu kepada sorang amoi Cina yang berkebetulan lalu di sana.Dia memerhati gambar tersebut dan tanpa ragu menjawab, "INI KAKI BABI LEH!!!"

5.Aduan secara resmi telah saya laporkan semalam di Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) Bhg Penguatkuasaan Halal,Tingkat 12 Kompleks Islam Sarawak agar tindakan dan siasatan lanjut dapat diambil untuk memastikan tiada lagi umat Islam di negeri ini tertipu demi agama, bangsa dan negara.

6. Lokasi premis tsb terletak di kawasan masyarakat majmuk pelbagai bangsa dan kepercayaan agama. Sepatutnya sbg kewajipan pengusaha premis meletakan tanda amaran "Non Halal Food" kpd pelanggan. 

sumber - Facebook

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

BREAKING NEWS !!! ADA PERCUBAAN JAHAT MELAGAKAN MALAYSIA DAN BORNEO !!! SIAPA YEKKKK ???

Posted: 29 Jun 2014 10:00 PM PDT


"Jika kita perhatikan dengan teliti,ada gerakan tertentu yang ingin melagakan keharmonian antara Semenanjung Malaysia dan Borneo Malaysia.Ini kita boleh lihat dari isu-isu yang dibangkitkan sejak akhir-akhir ini.Yang peliknya isu di Selangor secara tiba-tiba dikaitkan dengan Sabah dan Sarawak.Ini membimbangkan kita semua.Ada sesetengah pihak yang ingin menghancurkan hubungan baik Semenanjung dan Borneo.Mungkin juga kerana pilihanraya negeri yang semakin hampir. Ini taktik politik kotor yang kita semua perlu hindari."- Ahmad Soffian Bin Mohd Shariff,Wakil Persatuan Kebajikan Shah Alam. 

Hubungan baik antara Semenanjung,Sabah dan Sarawak sememannya telah wujud sekian lamanya.Namun begitu,terdapat beberapa insiden yang berlaku di Semenanjung Malaysia yang cuba dikaitkan dengan Sarawak agar perasaan benci terhadap kerajaan pemerintah diwujudkan agar orang-orang Sarawak menolak pemerintahan yang sedia ada.Bermula dengan hal-hal antara agama yang berlaku di Selangor,ia disensasikan oleh para politikus pembangkang untuk menjatuhkan kesalahan kepada kerajaan Malaysia.Walhal apa yang berlaku adalah hal dalaman negeri di Semenanjung dan tidak langsung boleh dikaitakn dengan keadaan di Sarawak.Contohnya,tentang isu kalimah Allah yang sibuk diperkatakan hingga sekarang. Ianya hanya tertakluk di negeri Selangor kerana wujudnya larangan tertentu di dalam negeri Selangor berkenaan penggunaan terma-terma keagamaan tertentu yang ekslusif kepada umat Islam.Perkara ini tidaklah berkaitan dengan negeri Sarawak yang mempunyai struktur sosial yang terlalu berbeza dengan negeri Selangor atau mana-mana negeri di Semenanjung Malaysia. 

Sarawak dan Sabah adalah umpama dua mutiara yang amat berharga untuk Malaysia.Keunikan kedua-dua negeri ini difahami dan dihormati oleh kerajaan Malaysia.Namun ada pihak yang tidak bertanggungjawab ingin memaparkan kononya kerajaan Malaysia tidak sensitif dalam isu berkaitan hal antara agama. Mereka bukan sahaja ingin memecahbelahkan rakyat Malaysia dengan memaparkan cerita-cerita tidak benar,tapi ada diantara mereka yang menghasut secara terang-terangan agar wujud rasa tidak puas hati antara rakyat Malaysia di Sabah dan Sarawak kepada kerajaan persekutuan dan juga rakyat Malaysia di Semenanjung.Sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab, kita semua hendaklah sabar dan bertenang apabila mendapat berita-berita terutamanya dari media alternatif seperti blog, facebook dan portal. 

Ini kerana terlalu banyak khabar angin yang ditiupkan bersifat negatif,sedangkan kita sebagai rakyat Malaysia haruslah bersatu padu dalam membangunkan negara kita.Pertelingkahan antara sesama rakyat yang berlainan agama ataupun bangsa perlu diselesaikan dengan cara lembut dan berdiplomasi.Jangan kita terlalu teruja dalam menjawab sesuatu isu sehingga hilang budi pekerti kita kepada saudara senegara kita sendiri.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! PENIPUAN KING JASON DIDEDAHKAN !!!

Posted: 29 Jun 2014 07:04 PM PDT


Dulu kantoi kononnya lebuhraya Thailand takde tol.Lumrah King Jason menyembunyikan FAKTA SEBENAR bagi mengelirukan rakyat.Kita semua tau followers King Jason akalnya suku tiang.Tanpa usul periksa terus percaya.Jadi disini mudah sungguh King Jason mengencing.TERKINI King Jason memfitnah hadiah bagi Juara Tilawah Al Quran yang kononnya ciput berbanding hadiah acara hiburan. 

Mengencing tak abis-abis.FAKTA SEBENAR Juara Tilawah menerima Wang Tunai RM40 RIBU TERMASUK JONGKONG EMAS bernilai RM70 ribu langsung tak disebut.

ULANG SUARA !!! JUARA Tilawah Al Quran menerima wang tunai rm40 ribu TERMASUK JONGKONG EMAS BERNILAI RM70 RIBU !!!! 

TOLONG HENTIKAN FITANH ANDA KING JASON !!!

JANGAN MALUKAN PR LAGI !!!


APA KATA ANDA ???


RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...