BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


#PRKTELUKINTAN !!! LUAHAN AHLI #PAS BERKENAAN DENGAN #DYANASOFYA DIDEDAHKAN !!!

Posted: 20 May 2014 08:00 AM PDT


Saya amat terkejut dengan penampilan calon DAP,Dyana Sofea dalam satu program anjuran PAS menjelang Pilihanraya Kecil Parlimen Teluk Intan.Dyana Sofea yang telah disahkan Melayu Islam tiba-tiba memakai tudung dan menutup rambutnya ketika berhadapan dengan orang-orang PAS.Walhal,umum mengetahui dan telah banyak tersebar gambar-gambar beliau sebelum ini bahawa gadis ini memang tidak menutup auratnya.Persoalannya kenapa Dyana perlu berlakon menutup aurat ketika dihadapan ustaz-ustaz PAS ??? Beliau bukan Cina atau orang bukan Islam.Apakah demi politik PAS rela menggadaikan maruah agama ??? Bila ditegur oleh UMNO BN mungkin akan dikatakan politik,tapi sekarang saya ingin menegur pemimpin PAS.Apakah anda sudah berubah,gara-gara Dyana seorang gadis cantik yang akan menjadi calon Pakatan Rakyat pada PRK Teluk Intan ini ??? Di mana maruah dan harga diri kita sebagai orang Islam yang tiba-tiba mahu seorang pemimpin wanita yang tidak menutup aurat. 

Jika beliau berbangsa Tionghua,mungkin tidak menjadi masalah tapi dia Melayu.Ibu Dyana pun Melayu Islam yang bertudung menutup Aurat.Apa akan jadi dikemudian hari,jika dia sekejap buka sekejap tutup auratnya mengikut program tertentu.Hadir ke program PAS,masjid atau surau tutup aurat.Kemudian dalam masa yang sama ditempat lain buka aurat.Saya tidak terlalu alim untuk bercakap agama,tapi bagi saya yang hak dan yang bathil itu perlu ditegakkan walau apa jua keadaan sekali pun.Maka itu,sarankan Dyana agar terus menutup aurat sampai bila-bila jika beliau benar pemimpin yang bermaruah.Jika tidak,kenapa perlu beliau dianggat sebagai pemimpin bagi komuniti umat Islam ??? Jelas sekali beliau menipu umat Islam sebenarnya.

- Luahan Ahli PAS

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! #PRKTELUKINTAN !!! VIDEO PANAS #DYANASOFYA DIDEDAHKAN !!!

Posted: 20 May 2014 06:41 AM PDT


1 video panas telah tersebar di youtube.adakah video tu berkenaan dengan kenyataan dyana sofya pasal hukum hudud ??? atau pun video lain ??? jom lihat video di bawah.dibawah lepas tu saya sambung balik !!!





Sungguh memalukan apabila melihat video atas,melihat tindakan Lim Kit Siang tidak membenarkan calon DAP menjawab soalan yang ditujukan kepada calon DAP itu.Sebenarnya budak Dyana tu,hanya diperkuda oleh apek tua ni saja.Dia bukan reti apa pun.Apa yang dia reti,hanya menurut,apa saja cakap apek tua tu.Macam takdak harga diri

Hakikat sebenar macam gambar diatas,Nak pilih calon boneka,atau calon yang sememangnya mempunyai peribadi dan profile yang tinggi ??? Nak hidup senang atau sampai mati nak main politik ??? inilahhhh sebenarnyaaa BADUT RAKYAT

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#PRKTELUKINTAN !!! #DYANASOFIA #DAP TOLAK HUKUM #HUDUD !!! ADAKAH INI SEMUA SALAH #UMNO ???

Posted: 20 May 2014 01:30 AM PDT


nampaknya Macai PAS dah marah.habis modal goreng,UMNO jugak yang salah pasal hukum hudud.tak sedar diri kerr ??? nampaknya PAS kelantan terperangkap dengan isu sendiri.bila UMNO sokong PAS kelantan buat hudud,timbul pulak alasan lain.hak melayu islam DAP terang tolak hudud macai PAS sokong jugak sebab takutkan DAP.karpal dah tak ada maaa !!! apa mau takut LAGI ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

FAKTA !!! ADAKAH BENAR PM DS @NAJIBRAZAK TAK PERNAH HIDUP SUSAH ??? WAJIB BACA !!!

Posted: 19 May 2014 10:00 PM PDT


Ramai yang kata,Datuk Seri Najib tak pernah susah,tak pernah naik lif sesak-sesak,tak pernah bayar minyak.Tapi jarang kita fikir apa yang seorang Perdana Menteri rasa !!! di bawah saya beri semua fakta apa yang Perdana Menteri rasa !!! 

1. Bila bercakap,semua diputar belitkan. 
2. Tidak bercakap,merahsiakan sesuatu. 
3. Tarik subsidi,dikata zalim. 
4. Diberi BR1M,kata tak patut membazir. 
5. Umum peruntukan Bumiputera,rasis. 
6. Tolong Cina India,tak ada semangat Melayu. 
7. Cakap intelektual,orang tak faham. 
8. Cakap gaya kampung,dikangkungkannya. 
9. Guna kereta rasmi,bazir duit kerajaan. 
10. Guna kereta sendiri,kereta Obama hebat giler. 
11. Bila berlembut,nampak lemah. 
12. Bila tegas,tak berhati perut.
13. Umum dasar,ikut cakap penasihat. 
14. Lantik seseorang,kroni dia-lah tu. 
15. Kediaman rasmi,dikatakan boros. 
16. Duduk rumah sendiri,tak praktikal kerajaan dah sediakan rumah duduk je ler. 
17. Nak buat transformasi,semua buat dek. 
18. Bila tak berubah,semua salah kerajaan. 
19. Bila berprotokol,tak mesra orang muda. 
20. Bila berselfie,dah buang tebiat kerr ???
21. Disuruh bersyukur dikata mengungkit. 
22. Bila diberi, menikam diri. 

Kita sedap cakap sebab kita tak duduk tempat PM.Tak semua mampu nak menanggung benda-benda ini.Kalau kita,dah lama berhenti.Merungut itu dan ini,sedangkan selalu makan kat KFC dan Starbucks

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

BONGKAR !!! DAH MAJU KER #PULAUPINANG BAWAH #DAP SEPERTI NEGERI LAIN ???

Posted: 19 May 2014 07:00 PM PDT


Satu persoalan yang sebenarnya sudah mula di lontarkan oleh warga Pulau Pinang sebelum PRU13 yang lalu.Untuk rekod Pulau Pinang merupakan sebuah negeri melibatkan 2 kawasan yang di pisahkan oleh air laut. Satu di kawasan tanah besar iaitu Seberang Perai dan satu lagi di sebelah pulau.Kerana keunikan inilah maka Pulau Pinang di kenali sebagai antara negeri pelancongan tumpuan banyak pihak termasuk pelancong kerana kelebihan pantainya dan juga kepelbagaian kaum serta budayanya.Namun di sebalik semua itu ada beberapa perkara yang sebenarnya tidak dapat di lihat dengan mata kasar kebanyakkan orang lain khususnya mereka-mereka yang bukan warga negeri Pulau Pinang.Saban hari terdapat berita-berita yang melaporkan kerajaan negeri melalui agensi penguatkuasaannya sering kali melakukan operasi-operasi yang berat sebelah dengan hanya mensasarkan kepada orang-orang Melayu.Inilah antara perkara dan kesulitan yang terpaksa di harungi selain di tempuhi oleh kebanyakkan orang Melayu di Pulau Pinang.Isu perobohan gerai sudah tidak lagi menjadi perkara baru di Pulau Pinang , semuanya di sebabkan dasar kerajaan negeri yang meletakkan slogan Cekap ,Akauntibiliti dan Telus sebagai garis ukur pentadbiran mereka sehingga menyebabkan setiap kesalahan di kenakan tindakan. Sememangnya kesalahan itu perlu di ambil tindakan namun apa yang berlaku di Pulau Pinang adalah sebaliknya.Kebanyakkan gerai-gerai yang di robohkan itu sudah pasti melibatkan orang-orang Melayu dan di waktu yang sama kaum cina seolah-olah di bela.

Tidak pernah berlaku sebarang kejadian merobohkan gerai milik kaum cina di Pulau Pinang walaupun secara terang-terangannya mereka turut melakukan kesalahan yang sama sehingga menyebabkan kesesakan lalulintas khususnya di waktu-waktu puncak. Selain daripada itu , setelah kerajaan negeri Pulau Pinang di tadbir oleh DAP dan Pakatan Rakyat semenjak 2008 yang lalu tidak ada sebarang pembinaan rumah-rumah mampu milik yang di bina sama ada oleh kerajaan negeri mahupun agensi-agensi di bawahnya.Yang sering kali di war-warkan adalah pelancaran projek perumahan mampu milik atau kos rendah sejak daripada 2013 yang lalu.Namun sehingga kini kerajaan negeri masih gagal untuk menunaikan janjinya malahan akibat di desak oleh banyak pihak Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang baru-baru ini mengumumkan akan membina sebanyak 104 buah rumah itupun berkonsepkan kepada (Corporate Social Responsibility) syarikat yang kononnya akan membina perumahan tersebut di Sungai Duri Seberang Perai Selatan 


UNTUK SELANJUTNYA 



Sedangkan dalam masa yang sama begitu banyak projek-projek perumahan mewah di bina di sekitar Pulau Pinang termasuklah cadangan mewujudkan perumahan mewah di atas kepulauan baru di Tanjung Tokong.


UNTUK SELANJUTNYA 

Justeru itu warga Pulau Pinang kini semakin bosan dengan tindak tanduk kepimpinan kerajaan negeri apabila sering kali menipu rakyat.

ANDA NAK LAGI FAKTA ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...