BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


PM DS @NAJIBRAZAK SAMAN #MALAYSIAKINI #MELOYAKINI !!! PADAN MUKA !!!

Posted: 16 May 2014 08:00 AM PDT


sebelum ni saya dah cakap kepada puak PR tunjuk mana bukti UMNO bayar duit untuk krisis Terengganu,cakap boleh lahhh.sekarang meloyakini dah kena dengan PM,padan muka.

satu notis tuntutan saman dihantar kepada kepada portal berita pembangkang,Malaysiakini,di atas penerbitan artikel yang berunsur fitnah terhadap UMNO dan Datuk Seri Najib Tun Razak melalui Peguambela dan Peguamcara Hafarizam Wan & Aisha Mubarak.Ia berkiatan penerbitan artikel yang bertajuk A Case Of The PM Reaping What He Sows dan How Much Will Najib Spend To Keep Terengganu.Peguambela Raihanah Ariffin, notis tuntutan saman tersebut telah dihantar ke pejabat operasi Malaysiakini yang bertempat di Jalan Bangsar Utama petang Khamis. 

"MKINI DOTCOM Sdn Bhd melalui portal beritanya,Malaysiakini secara sedar telah mengumpul dan memilih komen-komen yang berunsur fitnah dan hasutan yang jelas menunjukkan niat jahat terhadap anakguam kami dan telah diterbitkan di laman web tersebut bertarikh 14 Mei 2014 baru-baru ini.Biarpun pada awalnya wakil daripada portal berita tersebut berkeras tidak mahu menerima notis tersebut,namun akhirnya mereka akur dan menerimanya," jelasnya dipetik dari umno-online.Kata Raihanah,notis tuntutan itu menuntut portal tersebut untuk membuat permohonan maaf, penarikan balik artikel, menyediakan akujanji bertulis tidak akanmengeluarkan lagi sebarang kenyataan terhadap UMNO dan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Selain menyediakan akujanji akan lebih berhati-hati untuk menerbitkan semula komen pengguna secara amnya serta membayar ganti rugi serta kos perbelanjaan dalam perkara ini. "Segala tuntutan yang dibuat oleh anakguam kami itu hendaklah dipenuhi oleh portal berita Malaysiakini dalam tempoh masa 48 jam dan sekiranya mereka gagal,maka kami akan meneruskan prosiding mahkamah bagi permohonan memfailkan injunksi bagi menghalang sebarang penerbitan lanjut berhubung isu tersebut terhadap Malaysiakini," jelasnya. 

Turut menerima notis tuntutan saman itu ialah Ketua Pengarang Malaysiakini,Fathi Aris Omar selain Ketua Pengrang Kumpulan, Steven Gan kerana telah membenarkan artikel tersebut diterbitkan.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

BREAKING NEWS !!! #DYANASOFYA PERNAH TINGGAL BERSEKEDUDUKAN DENGAN BEKAS TEMAN LELAKINYA ???

Posted: 16 May 2014 05:00 AM PDT


semalam saya telah mendedahkan kisah sebenar siapa setiausaha politik lim kit siang,dyana sofia


UNTUK SELANJUTNYA

kali ini saya tambah lagi siapa dyana sofia ni.Sofya Dyana mempunyai empat orang adik beradik. Dia adalah anak ketiga dan merupakan satu-satunya anak perempuan dalam keluarganya. 


Kesemua adik-beradiknya merupakan pelajar di UiTM.Abang keduanya (dalam gambar di atas) bernama Dyrul Sharytz dan bertugas di Malaysian Investment Development Authorities (MIDA) berpangkalan di United Kingdom.



Bekas teman lelakinya pula bernama FAIRUZ AZHAN AMIRRUDDIN.Dalam gambar ini bersama-sama Lim Kit Siang ini,Fairuz Azhan Amirruddin duduk paling kiri.Sewaktu Dyana practise law pada tahun 2011-2013 iaitu sebelum dia mengikut Lim Kit Siang ke Johor,Dyana dan Fairuz tinggal serumah di Taman Melawati,Kuala Lumpur.Turut tinggal di rumah berkenaan adalah abang keduanya,Dyrul Sharytz.Dyrul yang telah pun bertugas di MIDA,menanggung sewa rumah.Hubungan antara Dyana dengan Fairuz Azhan telah pun putus.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

BREAKING NEWS !!! #PEMILIHANPKR !!! #KHALIDIBRAHIM KENA SERANG OLEH AHLI #PKR !!! VIDEO INSIDE !!!

Posted: 16 May 2014 02:37 AM PDT


Calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim diserang secara lisan dengan menggelar "Khalid penipu! Khalid rasuah," oleh ahli cabang Kuala Selangor kerana tidak berpuas hati dengan pemilihan parti di cabang tersebut dibatalkan.jom lihat video di bawah


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! USTAZ AHLI #PARLIMEN #PAS MEMBUAT FITNAH TERHADAP #MB #TERENGGANU !!!

Posted: 16 May 2014 12:16 AM PDT



Datuk Seri Ahmad Said menafikan beliau ada meminta Menteri Besar Terengganu yang baru,Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman supaya mengisytiharkan cuti khas bagi negeri itu sempena majlis perkahwinan anaknya.Katanya,beliau tidak tahu menahu mengenai perkara itu dan menyifatkannya sebagai perbuatan pihak tidak bertanggungjawab yang sengaja mahu mengeruhkan hubungannya dengan UMNO dan Ahmad Razif. 

"Tidak pernah terfikir oleh saya nak minta menteri besar baru umum cuti.Hatta,kalau saya masih menteri besar pun saya tak akan berbuat demikian kerana ia tidak munasabah dan boleh menjejaskan pentadbiran kerajaan negeri.Saya harap rakyat tidak mempercayai khabar angin itu dan jika mereka dimaklumkan cuti, itu adalah berita palsu," katanya dipetik dari portal MalaysiaGazette.Pemilik akaun facebook yang bernama Ust Dr. Khairuddin at-Takiri itu memuatnaik satu kenyataan mengucapkan tahniah kepada Menteri Besar Terengganu yang baru kerana mengumumkan hari cuti umum khas untuk negeri Terengganu sempena majllis kenduri kesyukuran perkahwinan anak Ahmad.Sehubungan itu,tulis pemilik akaun berkenaan lagi,Ahmad Razif meminta seluruh rakyat negeri Terengganu tanpa mengira bangsa dan fahaman politik hadir beramai-ramai ke majlis kenduri tersebut bagi mengenang jasa mantan menteri besar itu sepanjang mentadbir Terengganu.

Ust Dr. Khairuddin turut menulis kononnya,kerajaan negeri juga akan menyediakan bas untuk memudahkan orang ramai ke majlis tersebut yang akan bertolak dari pejabat daerah di setiap daerah negeri Terengganu.Sementara itu,Unit Komunikasi Negeri Terengganu (UKOM) turut menafikan catatan yang tersebar di laman sosial facebook berkenaan sebagai arahan daripada Ahmad Razif. Jurucakapnya memberitahu, UKOM menegaskan bahawa penyebaran berita itu adalah palsu dan satu perbuatan keji yang tidak masuk akal dicipta oleh pihak itidak bertanggungjawab. Menurut UKOM, pemilik facebook itu,Dr. Khairuddin at-Takiri adalah Ahli Parlimen PAS,Kuala Nerus.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#PRKTELUKINTAN !!! #DYANASOFIA BERTANDING SEBAGAI PENYELAMAT #DAP ATAU PENGKHIANAT ???

Posted: 15 May 2014 07:00 PM PDT


DAP adalah sebuah parti rasis Cina,ini hakikat yang tidak dapat dinafikan oleh sesiapa sahaja yang waras di dalam dunia ini.Biarpun ia mengakui sebagai parti berbilang bangsa,namun ketiadaan wakil kepimpinan dari kaum lain membuktikan bahawa ia sebuah parti rasis.Malah,DAP adalah jauh lebih rasis dari MCA yang merupakan parti 100% Cina kerana MCA berpegang kepada semangat kerjasama dengan kaum lain di bawah payung Barisan Nasional manakala DAP tidak akan bekerjasama dengan mana-mana kaum bukan Cina melainkan DAP jika mampu menguasai mereka.Ini terbukti apabila kesemua kaum di dalam DAP perlu mempunyai semangat memperjuangkan kaum Cina serta mengenepikan kesan dan akibat terhadap kaum sendiri.Contohnya,Professor Ariffin Omar yang baru-baru ini menghentam UiTM sebagai universiti komunis demi untuk memperjuangkan ketuanan Cina Dan seorang lagi,ialah Dyana Sofia iaitu Setiausaha Politik kepada Lim Kit Siang,graduan UiTM yang memperjuangkan UiTM dibuka kepada kaum bukan Melayu. 

Kedua-dua mereka langsung tidak mengambil peduli tentang kaum Melayu,tentang hakikat bahawa orang Melayu kurang berkemampuan dan ditindas pula dalam sektor swasta dan perniagaan.Yang mereka persoalkan hanyalah apakah habuannya dan keuntungannya pada orang-orang Cina.Semakin lantang seseorang itu memperjuangkan kaum Cina,semakin bersinarlah bintangnya di dalam DAP Dan Dyana Sofia merupakan antara bintang itu dan diiktiraf sendiri oleh media-media pro-DAP.Hebatnya Dyana Sofia di mata DAP sehinggakan beliau dikatakan bakal dinamakan sebagai calon DAP dalam PRK Teluk Intan.Terdapat 60,349 pengundi berdaftar di Teluk Intan dengan pecahan 23,301 Melayu,25,310 Cina dan 11,468 India.Penyandangnya,Mendiang Seah Leong Peng dari DAP telah menewaskan calon BN, Datuk Mah Siew Keong dengan majoriti 7,313 undi dalam PRU yang lalu.Pecahan kaum Melayu dan Cina yang hampir seimbang memperlihatkan DAP mengambil risiko sekiranya Dyana dicalonkan di Teluk Intan.Risiko ini bukan sahaja berdasarkan hakikat bahawa Dyana bukan seorang Cina, tetapi juga kerana beliau merupakan anak kepada Setiausaha Wanita UMNO Bahagian.Darah UMNO di dalam diri Dyana cukup kental dan bagi DAP untuk meletakkan kepercayaan kepadanya amatlah menghairankan. Dyana masih terlalu muda dan tentu sekali masih lagi tercari-cari pegangan hidupnya.

Secara dasarnya,seorang yang baru berusia 20-an masih belum mampu melihat dunia dengan jelas. Justeru itu, kita melihat kebanyakan anak muda yang merusuh ketika Reformasi 1998 dahulu, kini kembali rasional dan menyokong kerajaan. Seperti kebanyakan anak muda itu, Dyana juga pastinya melihat bahawa sesuatu yang menentang arus itu sebagai menarik, mencabar dan mengujakan. Dyana mungkin bercita-cita untuk melakukan perubahan melalui DAP untuk kebaikan negara.Beliau pastinya percaya yang apa yang dilakukan dan jalan yang dipilihnya adalah tepat. Namun, apa yang Dyana gagal melihat dan belajar ialah apa yang berlaku kepada Tunku Aziz,iaitu seorang yang terkenal dengan integriti dan prinsip yang teguh juga telah meninggalkan DAP.Beliau mengaku terpedaya beberapa lama sebelum akhirnya tersedar yang beliau telah tersilap meletakkan kepercayaan dan harapan terhadap DAP.Dyana nampaknya gagal mengambil apa-apa pengajaran dari episod Tunku Aziz. Dalam Dyana mengimpikan ketelusan dan kecekapan dalam pemerintahan, Dyana mengambil sikap membutakan mata terhadap kemelut yang melanda CEC DAP. 

Ini sekali gus membuktikan bahawa Dyana tidak jujur dengan dirinya dalam memperkatakan tentang apa yang diperjuangkan dan yang dipercayainya.Walaubagaimanapun,sebagai seorang yang berdarah UMNO, kita pasti satu hari anak muda ini akan tersentak dari lamunannya sebagaimana juga Tunku Aziz dikejutkan dari mimpinya.Apa yang kita tidak pasti ialah sama ada DAP benar-benar meletakkan sepenuh kepercayaan kepada Dyana.DAP yang kita kenal,amat berhati-hati untuk memberi walaupun sedikit ruang, jauh sekali kuasa kepada bangsa lain selain Cina.Biarpun seorang Melayu itu telah mengabdikan lebih 3 dekad dari hidupnya kepada DAP,namun selagi beliau bukan dari kalangan mereka, iaitu Cina, maka beliau tetap akan dilayan dengan penuh prejudis Dan kita pasti sebagai setiausaha kepada pemimpin tertinggi DAP,Dyana cukup maklum tentang siapakah Melayu-melayu yang terlibat itu. Atas hakikat ini,tentulah Dyana begitu bodoh sekali jika masih lagi ingin mengabdikan diri kepada DAP sehinggakan sanggup menentang kaum sendiri.Namun,kita tahu bahawa Dyana bukan bodoh.Oleh itu,persoalannya di sini ialah apakah Dyana yang sedang diperbodohkan atau yang sedang memperbodohkan DAP ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...