BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


EKSKLUSIF !!! KISAH SEBENAR SIAPA #DYANASOFIA #DAP DIDEDAHKAN !!! VIDEO INSIDE !!!

Posted: 15 May 2014 08:00 AM PDT


di bawah adalah kisah sebenar siapa setiausaha politik lim kit siang,dyana sofia.jom ikuti kisah sebenar siapa perempuan ini

1.Dyana Sofya berasal dari Ipoh emaknya pernah menjawat Setiausaha Bahagian Wanita UMNO yang pertama di Malaysia.Bapa saudara yang terlibat aktif didalam UMNO serta seluruh keluarganya. 

2.Akan tetapi,Dyana Sofya yang berasal dari graduan undang-undang UiTM ini telah tekad untuk memasuki DAP untuk memperjuangkan dasar parti DAP iaitu penghapusan pembahagian antara "bumiputera" dan "bukan bumiputera".Dyana Sofya tidak mahu wujud hak hak istimewa untuk Melayu Bumiputera sahaja kerana kaum cina juga perlu di beri hak yang sama seperti Melayu Bumiputera kerana kaum cina telah membayar cukai.

3.Mengimbau kembali pengalamannya di UiTM,Dyana kini berpendirian satu ipta seperti UiTM perlu diwujudkan khas untuk kaum cina juga.Dyana berkata : "golongan cina perlu ada peluang sama seperti orang Melayu,12 ipta yang dibuka untuk kaum cina adalah tidak mencukupi, seharusnya UiTM juga perlu dibuka atau pun perlu membina khas ipta utk kaum cina sahaja" 

4.Dyana menambah : "saya merasakan tidak adil mengapa orang Melayu Bumiputera dapat membayar yuran rendah dari kaum cina.Lim Kit Siang pernah menitiskan air mata bercerita tentang ini dan oleh itu saya harus memperjuang serta menghapuskan perkara ini" 

5.Lim Kit Siang merasakan kemasukkan Dyana Sofya membuatkan kenangan dan sejarah politik dirinya selama 48 tahun bertambah manis.Lim Kit Siang sendiri dengan bangganya telah membuat satu sidang media khas untuk mengumumkan bahawa Dyana Sofya telah dilantik sebagai Setiausaha Politik Lim Kit Siang yang akan menguruskan segala hal berkaitan Parlimen Gelang Patah. 

6.Lim Kit Siang berkata : "Dengan kemasukkan Dyana Sofya, saya dapat merasakan idealisme, semangat cintakan negara dan sayangkan rakyat di kalangan golongan muda yang mahu berbakti pada DAP. UMNO selalu bertanya siapa nak membela orang Melayu,Islam dan Raja Melayu jika UMNO kalah dalam pilihan raya? Saya menjawab suda tentu lah DAP akan menjaga orang Melayu, agama Islam, dan kedudukan Raja Melayu" jelas Lim Kit Siang hasil pilihan Melayu Gelang Patah. 

7.Dyana Sofya pula berpendapat : "Kemiskinan tegar telah dihapuskan di Pulau Pinang hasil usaha Lim Guan Eng.Buktikan kepada saya dimana orang miskin di Pulau Pinang ??? Sudah tentu jawapannya tiada.Jawapan yang saya ambil ini ditunjuk sendiri data oleh Lim Guan Eng bahawa orang Melayu disana tidak ada yang miskin dan saya percaya perkara ini."


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KEPADA PEMIMPIN PARTI !!! TOLONG BATALKAN #PEMILIHANPKR !!! MEMALUKAN #MALAYSIA !!!

Posted: 15 May 2014 05:00 AM PDT


Belum pun reda 'gegaran gempa' dari isu 'kaum di dalam borang',politik Malaysia disusuli pula dengan 'gempa' di Terengganu.Walaupun kedua-dua gegaran kini 'reda',namun kerosakan telah berlaku.Biarpun kita hari ini meneruskan hidup seperti biasa,tetapi hakikatnya,sesuatu telah menimpa kita,telah mengubah keadaan,telah rosak dan mungkin musnah atau hilang selama-lamanya.Antaranya,kredibiliti,maruah,persepsi,malah bangsa kita juga bakal hilang di dunia.Dalam keadaan ini,kita tidak dapat menyalahkan rakyat yang merasa bimbang dan hilang keyakinan terhadap kepimpinan.Tetapi sebaliknya,ia wajar diambil sebagai peringatan dan belajar dari kesilapan.Kepimpinan seharusnya bersyukur kerana walaupun telah melakukan kesilapan demi kesilapan,tetapi UMNO dan Barisan Nasional tetap merupakan satu-satunya harapan rakyat Malaysia pada dan ketika ini.Mana tidaknya,jika dijenguk kepada apa yang sedang berlaku kepada parti pembangkang,kita pasti tidak mampu membayangkan negara berada di tangan mereka.

PAS yang berdiri atas slogan Islam kini telah sekali lagi terbukti sebagai hanya mempermainkan agama demi keuntungan politik sempit dan singkat.PAS sanggup mengkafirkan saudara seIslam kerana hudud dan kemudian membuang hudud demi persahabatan dengan kafir harbi tetapi kemudian memperjuangkan hudud semula demi undi sebelum menangguhkannya pula konon untuk mengkaji.DAP pula kini merupakan parti tanpa barisan kepimpinan yang sah akibat terkantoi memanipulasi undi serta melanggar prosedur parti sendiri.Namun,yang paling hebat tentulah parti yang diterajui Anwar Ibrahim, iaitu PKR.Untuk kedua kali berturut-turut, PKR telah memperlihatkan betapa tidak terurus dan kelam kabutnya parti itu dalam mengendalikan pemilihan.Bagaikan sebuah parti masyarakat yang tidak bertamadun,pemilihan PKR berlangsung dalam keadaan paling kotor lagi berserabut.Peti undi hilang,nama calon hilang,jumlah undi dan jumlah pengundi tidak sama,kertas undi berterbangan akibat amukan pihak yang tidak berpuas hati,kerusi bergelimpangan,pergaduhan malah ugutan bunuh dan bermacam-macam lagi perkara berlaku dalam pemilihan PKR bagaikan adegan filem gangster India di pawagam. 

Akibatnya, pada 5 Mei lalu,Timbalan Pengerusi Pemilihan PKR (JPP) Datin Paduka Dr Tan Yee Kew terpaksa menangguhkan pengumuman keputusan pemilihan membabitkan lima negeri iaitu Perlis,Kedah,Pulau Pinang,Perak dan Sabah kerana dakwaan penipuan dan kesilapan.Khabarnya,di Tawau Sabah,seorang pengundi hantu berusia 16 tahun telah dikesan dan didedahkan sendiri oleh blog pro-PKR lengkap dengan gambar dan analisis mengenai manipulasi yang berlaku. (http://laksamanabukitbintang.blogspot.com/2014/05/bukti-penipuan-undi-pemilihan-pkr-di.html

Setakat ini sebanyak 171 cabang PKR telah selesai dengan 27 cabang lagi masih tertangguh.10 cabang di Selangor iaitu Ulu Langat,Sabak Bernam,Sungai Besar,Subang,Kelang,Selayang,Kota Raja,Kuala Selangor, Hulu Selangor dan Kapar telah diarahkan membuat pemilihan semula.Kekecohan paling teruk berlaku di mana kem Azmin dan Khalid bertembung.PKR berada dalam keadaan paling goyah sejak perbalahan antara kem Azmin-Khalid Ibrahim menjadi tidak terkawal. Perbalahan ini membawa kepada 'perang saraf' yang sengit dalam kempen pemilihan.Keadaan menjadi begitu buruk sehingga pemimpin PKR sendiri nampaknya sudah 'tidak kuasa' untuk menyembunyikan perbalahan antara kedua kem ini.Ketua Umum dan Presiden parti kelihatan benar-benar buntu dan tidak mampu berbuat apa-apa lagi.Jika sebelum ini Ketua Umum sibuk bercakap dengan media asing berkenaan MH370 iaitu masalah yang bukan di bawah tanggungjawabnya,tetapi kini sang Ketua diam membisu seolah-olah kekecohan di dalam PKR bukan masalahnya.Sang Presiden pula asyik ke sana ke mari dengan kipas Cinanya membawa watak boneka yang sempurna.Apa yang berlaku dalam pemilihan PKR sebenarnya sama saja dengan pemilihan CEC DAP,iaitu manipulasi undi.Walaubagaimanapun,DAP jauh lebih terkawal dan mampu menutup penipuan dengan menyalahkan komputer atau alasan-alasan lain. 

PKR pula,nampaknya tidak begitu bijak dan tidak begitu kisah untuk menutup apa-apa, mungkin kerana tahu bahawa penyokong mereka buta tuli belaka.Justeru,jika DAP juga dikenakan siasatan,maka tentulah PKR wajar dikenakan lebih lagi dari sekadar siasatan.Pemilihan PKR wajar dibatalkan sahaja.Tidak masuk akal jika keputusan pemilihan nanti diterima memandangkan tahap kekecohan yang luar biasa yang berlaku hampir di semua negeri.Apakah jaminan yang keputusan pengiraan undi nanti tepat tanpa pengesahan dari pihak berkecuali ??? Mungkin PKR perlu mengambil khidmat BERSIH untuk memastikan tidak berlaku sebarang penipuan dalam pengiraan undi atau,mungkin juga lebih elok jika PKR meminta nasihat rundingan dari pihak SPR sahaja untuk membantu menguruskan pemilihan dengan lebih teratur dan tertib. 

Kesimpulannya,gempa bumi di dalam UMNO,masih tidak mampu menyaingi bencana alam dalam PKR dan juga PR.Jika UMNO hanya mengalami gegaran,PKR pula mengalami ancaman ditenggelamkan bumi bak kaum Nabi Luth A.S.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! #PRKBUKITGELUGOR !!! CERAMAH #DAP DI KAMPUNG MELAYU HAMBAR !!!

Posted: 15 May 2014 01:30 AM PDT


Kehadiran calon DAP,Ramkarpal Singh Deo dan beberapa pemimpin Pakatan lain dalam ceramah politik di Kampung Melayu,Air Itam,malam Selasa lepas hambar apabila hanya dihadiri kira-kira 100 orang. Flat Kampung Melayu majoritinya terdiri daripada masyarakat Melayu yang terletak dalam Parlimen Bukit Gelugor.‪Walaupun petugas kempen meminta penduduk disitu turun menghadiri ceramah itu,permintaan nyata tidak mendapat sambutan.‬ 


Keadaan itu dilihat satu tamparan besar kepada Ramkarpal yang dilabelkan oleh DAP sebagai calon paling layak meneruskan legasi mendiang bapanya,Karpal Singh.‬‪Ketibaan Ramkarpal pada pukul 10.15 malam juga sekadar menerima tepukan 'lemah' daripada orang ramai.‬‪Ceramah tersebut mengulangi isu berhubung kenaikan harga barang,pelaksanaan sistem Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) dan tohmahan terhadap Umno serta Barisan Nasional (BN).‬ ‪

Turut hadir,Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rembau,Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegubard, Timbalan Ketua Menteri I,Datuk Mohd Rashid Hasnon,Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong dan Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! GAMBAR PM DS @NAJIBRAZAK DAN #MB #TERENGGANU !!! #RAFIZIRAMLI JILAT LUDAH SENDIRI !!!

Posted: 14 May 2014 10:05 PM PDT


pandai rafizi ramli mengambil hati rakyat dengan post 1 gambar yang kononnya menunjukkan MB Terengganu yang baru salam cium tangan.anda rasa ada salah tak dengan gambar ni ??? kalau nak tunjuk bagus pun kenapa ada ayat di perkataan biru dan merah tu ??? tak salah kan hormat pemimpin negara !!! betul tak pembaca Badut rakyat ???

sekarang rafizi dah ludah dengan membuat posting macam tu !!! jangan tuduh saya bukan-bukan pulak.gambar di bawah saya rasa rafizi dah jilat ludah dia tu kottt.jom lihat gambar di bawah


rasa-rasa yang ni macam mana pulak ??? kenapa tak nak komen gambar ni ??? malas nak ulas panjang-panjang.kang lagi pedas saya bagi kang !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! #PRKBUKITGELUGOR !!! #RAMKARPAL DI MAKI OLEH PENDUDUK !!!

Posted: 14 May 2014 07:00 PM PDT


Lawatan calon DAP,Ramkarpal Singh Deo menjadi kecoh apabila seorang warga emas meluahkan rasa tidak puas hati berikutan aduan yang diajukan penduduk tempatan tidak dipedulikan oleh kerajaan negeri.Ramkarpal yang pada mulanya bersapa mesra dengan penduduk yang sedang melakukan senaman taici di Jalan Delima,Island Glades terkejut apabila wanita itu menyuarakan kemarahan di situ. 

Wanita yang mahu dikenali sebagai Soo, 65,berkata aduan penduduk berkaitan lampu jalan di kawasan itu yang dimatikan seawal jam 5 pagi,tidak menerima sebarang maklum balas positif.Beliau berkata alasan langkah penjimatan elektrik yang digembar-gemburkan oleh kerajaan negeri hanya menyusahkan penduduk apabila dua kemalangan dilaporkan sejak lampu jalan di sekitar kawasan itu dimatikan biarpun keadaan masih gelap.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...