House PK

House PK


FUCKATAN HARAMI KUAT MENIPU! PERKARA 10 PERLEMBAGAAN TAK KATA PUN POLIS TAK ADA HAK HALANG PERHIMPUNAN!

Posted: 29 Dec 2013 09:30 PM PST


Ini bukan kali pertama fuckatan cuba menipu rakyat Malaysia guna Perlembagaan dan Akta Perhimpunan Aman. Punyalah terang-terang pembohong, tapi pengikut-pengikut fuckatan percaya juga pembohongan tu.

Peguam PAS, Haneepa Maidin kata polis tidak ada hak nak kacau perhimpunan aman pada tengah malam 31 Disember 2013. Peguam-peguam fuckatan dan pro-fuckatan pun cakap benda yang sama juga. Oleh sebab yang cakap tu semuanya adalah peguam, maka para pengikut fuckatan pun terus percaya bulat-bulat.

Mereka percaya, mereka boleh berhimpun dalam apa yang dikatakan perhimpunan aman. Polis pula tidak ada hak untuk menyekat, mengganggu, minta permit, menghalang atau menangkap mana-mana pengikut fuckatan yang bikin riot dalam perhimpunan itu.

Kebebasan berhimpunlah katakan...

Tapi diorang tak tahu langsung sebab peguam-peguam babi tu tak pernah cakap bahawa Perkara 10 Perlembagaan Malaysia yang membolehkan orang ramai berhimpun secara aman tertakluk kepada beberapa fasal yang membolehkan pihak berkuasa bertindak mencegah, menahan, menyekat atau membubarkan perhimpunan itu atas beberapa sebab.


Akta Perhimpunan Aman pula memberikan kuasa kepada pihak polis untuk bertindak mencegah, membubar dan menangkap peserta demonstrasi kerana sebab-sebab keselamatan.

Cuma yang aku hairanlah, kenapa agaknya peguam-peguam fuckatan tu tak boleh dikenakan tuduhan di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksaan sedangkan secara jelas, mereka cuba mengugut dan menakut-nakutkan pihak polis daripada menjalankan tugas? (CUBA KORANG BACA DI SINI PULAK)

Kenapa yer?

Korang ada jawapan?
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...