House PK

House PK


BIAR BETUL? HISHAM KEKAL SEBAGAI MENTERI DALAM NEGERI?

Posted: 13 May 2013 12:55 AM PDT

Aku baru dapat tahu yang Hisham akan dilantik sebagai Menteri KDN! Pertama sekali korang kena faham, aku takde masalah dengan Hisham. Tapi memandangkan keadaan sekarang yang semakin genting ni aku rasa adalah amat tidak sesuai Hisham dilantik sebagai menteri KDN!

Aku sangat kecewa dengan khabar ini. Sepatutnya PM lebih peka dengan keadaan sekeliling. Hisham tidak sesuai menjadi Menteri KDN dalam masa sekarang. Bagilah dia jawatan menteri yang lain. Maaf la aku bukan against Hisham tapi keadaan sekarang ni perlukan seorang menteri yang tegas dan tak fikir pasal pengundi kawasan dia.

Tolong la wahai PM yang ku sanjungi. Lantiklah orang lain sebagai Menteri KDN! Untuk masa-masa sekarang ni ada baiknya lantik Tan Sri Rahim Noor sebagai Menteri KDN. Ini cadangan sahaja, terserah kepada kebijaksanaan PM la.

Aku baru je tulis pasal pihak berkuasa tadi. Tolong la lantik orang lain. Please..apa pendapat korang wahai pembaca budiman sekalian?


PANAS! APA PIHAK BERKUASA BUAT BILA ANWAR DAN KIT SIANG TERUS MENGHASUT DAN HINA PM?

Posted: 13 May 2013 12:30 AM PDT

Jawapannya takde apa! Setakat ni kalau ada puak yang menyokong kerajaan hentam cina DAP terus masuk dalam. Tapi bila Kit Siang panggil Najib Syaitan dan Anwar kata macam-macam pihak berkuasa buat tak tau je. Mereka terus-terusan buat himpunan haram setiap hari. Tiada tindakan diambil.

Nampaknya pihak berkuasa cukup takut dengan PAKATAN HARAM ni! Sangat takut untuk ambil sebarang tindakan. Inilah masalahnya bila ada seorang Ketua Polis yang lemah. Negara kita macam takde undang-undang dah. Banyak SMS perhimpunan haram diterima, sana sini ada perhimpunan haram yang majoritinya adalah orang Cina.

Korang kena ingat Cina DAP hanya ada 21 hari untuk pastikan PRU diadakan semula. Mereka all out untuk pastikan PRU diadakan semula. Cina DAP sudah silap pilih, 97 peratus Cina DAP terpedaya dengan Kit Siang dan Anwar untuk pilih Pakatan, malangnya BN masih berdiri teguh.

Itu semua dah tahu, sekarang kita nak tahu, apa pihak berkuasa nak buat dengan mereka yang masih tidak berpuashati ni? Nak tunggu sampai jadi kekecohan ke? Mari kita tengok puak rasis sang pakatan menuduh orang lain rasis kat bawah ni:


Aku percaya Mohd Noor akan ditangkap dan didakwa, sebab dia menceritkan kebenaran. Dah le semua lawyer penyokong Pakatan kan? Pastu pihak berkuasa takut pulak. Abis la, lepas ni kita semua kaum  bumiputera melayu tak boleh bukak mulut sebab kita takde hak!

Mereka kaum Pakatan terutama sekali Cina DAP saja berhak. Ini semua kerana manusia lahanat bernama Anwar Ibrahim, selagi negara tak hancur selagi itu dia takkan mendiamkan diri. Tak tau la bila lagi pihak berkuasa akan bertindak adil. Semoga Allah selamatkan negara kita yang tercinta ini.

Siapa menteri KDN yang baru ek?

CILI KASI TARUK! MARI KENALI SPESIS MELAYU YAHUDI!

Posted: 12 May 2013 11:46 PM PDT

Auuuwwwww!

Chief Entertainment Officer at Air Asia X - Itulah jawatan si Melayu Yahudi ni, dia ni cukup marah dan bengang dengan Utusan apabila akhbar itu meletakkan tajuk "APA LAGI CINA MAU?"

Dia punya marah mengalahkan Cina beb, dia megadu pada Tony Fernandes dan kemudian mereka yang so called Malaysian ni kata akan boikot Utusan dan tidak akan menyiarkan iklan dalam Akhbar tersebut. Tak cukup dengan tu si GAY LGBT ni mengerdik Utusan terus-terusan dalam Twitter dan FB.

Maka ramailah kaum bukan melayu masuk dan menyokong si Melayu Yahudi ni. Pada fikiran Tony dan Azran ni, mereka boleh hidup tanpa support dari kalangan orang melayu marhaen macam kita ni. Kalau korang nak baca selanjutnya pasala lahanat nu, KLIK SINI

Aku nak mintak korang tolong satu benda je, sebelum korang pun tukar jadi spesis MELAYU YAHUDI, apa kata kita BOIKOT AIR ASIA! Kan ada Malindo Air, Fire Fly dan MAS. So kota buktikan pada Melayu Yahudi ni, jangan nak perkecilkan bangsa kita.

Ayuh bumiputra sekalian! Kita pastikan Air Asia mohon maaf diatas kenyataan yang menghina ini.

SALAH SATU CARA KITA NAK SEKAT KEMARAAN DAP

MULA BELI BARANGAN SYARIKAT YANG TAK MEMBANTU DAP

1. Roti Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
2. Bihun Jati Bernas (Syed Mokhtar Bukhary)
3. Minyak Masak Tiara (FELDA)
4. Minyak Masak Saji (FELDA)
5. Susu Manis Pekat Saji (FELDA)
6. Susu Manis Cair Saji (FELDA)
7. Magge Sajimee Saji (FELDA)
8. Mayonis Saji Mayo Saji (FELDA)
9. Marjerin Pelangi (FELDA)
10. Sos Cili Pelangi (FELDA)
11. Sos Tomato Pelangi (FELDA)
12. Jem Peanut SunBear (FELDA)
13. Sardin Agromas
14. Sardin Pertima
15. Kopi Hang Tuah
16. Bihun Sufi
17. Mi Kuning Sufi
18. Kuey Teow Sufi
19. Garam Sufi
20. Sos Lada Hitam Sufi
21. Sos Cili/Tomato Sufi
22. Kicap Masin/Manis Sufi
23. Tepung Goreng Sufi
24. Minyak Masak Sufi
25. Telur Cap Sufi
26. Ubat gigi Najwa
27. Ubat gigi Halagel
28. Garam Halagel
29. Tepung gandum Cap Bidara
30. Tepung gandum Faiza
31. Jus minuman Safina
32. Syampoo D'herbs
33. Mydin
34. MyMart (kedai keluaran Mydin)
35. Bihun Kampung

BOIKOT BARANGAN GENG DAP

1.Tepung Gandum Cap Sauh
2. Sri Murni Minyak Masak
3. Sri Murni Nugget
4. Marina Nugget
5. Marina Tuna
6. Aminah Hassan Sos Cili
7. Aminah Hassan Sos Tomato
8. Aminah Hassan Bihun
9. Roti Massimo
10. PowerRoot Ali Cafe
11. PowerRoot Oligo Cereal
12. PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
13. Malta
14. NutriMalt
15. Teh Cap Masjid
16. Teh Guru Cap Masjid
17. Pau Ahmad
18. Old Town White Coffee
19. Pasaraya EconSave
20. Pasaraya KK mart
21. Pasaraya 99 SpeedMart
22. Minyak Knife
23. Minyak Buruh
24. Minyak Naturel
25. Minyak Daisy
26. Drinho ALL DRINKS
27. Isomax Isotonic
28. HomeSoy
29. Farm Crows Butter

PANAS BERAPI! RED BEAN ARMY MENGUGUT KAUM CINA YANG MENYOKONG BN! SEDARLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

Posted: 12 May 2013 07:00 PM PDT

Sejak kebelakangan ini sangat popular ungkapan RED BEAN ARMY!Apa benda Read Bean Army ni? Ianya adalah satu kumpulan cybertrooper yang telah ditubuhkan oleh DAP dengan begitu lama sekali, kumpulan ini sangat besar. Mereka juga dikenali sebagai CYBER BULLY!

Mereka dibayar sebanyak RM3000 ke RM8000 sebulan, mereka berkerja 24 jam sehari, memantau semua blog dan FB rakyat Malaysia. Budak kat atas ni tau apa yang sedang berlaku dalam DAP sekarang ni. Modus operandi mereka mudah saja.

Sesiapa kaum Cina yang menyokong selain DAP, maka mereka akan mencari segala butiran terperinci orang Cina tersebut dan akan menyerang mereka seperti menelefon dan mengugut kaum Cina yang menyokong BN! Macam-macam mereka ugut, rogol dan membunuh dan bermacam lagi la!

Tapi hingga kini mereka iaitu parti komunis cuba menafikan, sudah ada banyak bukti pasal read bean army. Elok juga mereka ni digelar RED BEAN COMMUNIST! Ingat lagi Michelle Yeoh diserang? Inilah kerja Read Bean Communist.

BN nak duduk diam dan tengok je ke?

Aku salute budak Cina ni, truly Malaysian!

PANAS BERAPI! AZMIN ALI TERUS AMOK DALAM PKR!

Posted: 12 May 2013 05:00 PM PDT

Seperti ada yang masih dipendamkan, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali akhirnya sekali lagi melepaskan kemarahannya. Sekiranya sebelum 'amukan' lebih tertumpu kepada Wan Azizih selaku Presiden parti, kini bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Syed Husin Ali turut menerima yang sama apabila mengkritik Azmin secara terbuka melalui laman sosialnya.

Syed Husin melalui twitternya semalam mengkritik Azmin yang dikatakan telah tersilap langkah kerana mengunakan media untuk membuka pekung dalaman parti.

"Sayang, mungkin Azmin tersilap langkah. Tindakan serta knyataannya menjejas kewibawaan dan kredibiliti. Kenapa ke media? Tentulah Umno menari gembira" tegasnya.

Mungkin kerana berang dengan tindakan Syed Husin itu, Azmin akhirnya membidas kembali dengan mengatakan Ahli Dewan Negara itu tahu situasi sebenar yang sedang berlaku. Menurut Azmin lagi, bekas Presiden PRM itu pernah menyerang Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim apabila kaum kerabat dan saudara maranya dipinggirkan suatu ketika dahulu.

"Saudara tahu apa yang berlaku. Saudara juga hantar tweet serang Anwar kerana kerabat saudara tidak terpilih" bidas Azmin melalui akaun rasmi twitternya.

Ahli Parlimen Gombak itu turut meminta agar Syed Husin berhenti dari terus berpura-pura, kerana dikatakan 'double standard'.

"Hentikan amalan kepura-puraan. Bila kena batang hidung sendiri, semua boleh. Kalau kena orang lain, soal kredibiliti. Tuntas!" bidas Azmin lagi.

Bagi menarik simpati para pencacai PKR yang dikatakan tidak senang dengan tindakan Azmin itu, dia dilihat cuba mengunakan Anwar yang dikatakan menyokong tindakannya. Ini kerana umum mengetahui pengaruh Azmin di dalam PKR hanya kepada para pimpinan cabang semata-mata berbanding Azizah yang mendapat dokongan penuh dari para pencacai yang masih terkesan dengan pengaruh simpati terhadapnya.

Merujuk kepada kenyataan Anwar yang diminta mengulas mengenai isu perebutan jawatan Menteri Besar Selangor itu, dia dilihat cuba bermain politik dengan menyokong tindakan Azmin yang 'menyerang' isterinya. Sedangkan sebelum ini dia telah akur dengan kehendak Azizah untuk memilih Khalid sebagai calon MB di Selangor.

"Saya tak ada masalah Tan Sri Khalid. Tapi masalahnya … bukan masalah tapi perlu satu perbincangan. Apakah ada calon lain, kemuka nama lain, nak teruskan?" kata Anwar semalam.

Pergelutan jawatan tersebut telah mencetuskan "perang" di dalam PKR apabila Azmin secara terbuka menuduh parti itu mengamalkan "nepotisma". Menurut Azmin, proses memilih Khalid telah dilakukan tanpa melalui proses rundingan.

Disebabkan tidak berpuas hati dengan tindakan Azizah yang membelakangkan keputusan parti, Azmin yang turut bersaing untuk jawatan tersebut telah mengugut akan meninggalkan PKR bersama beberapa orang ahli parlimen PKR yang menyokongnya.

Kesimpulannya, parti 'anak-beranak' ini sedang berada di ambang perpecahan dan sekiranya gagal ditanggani, Anwar bakal menyaksikan parti yang mengunakan simbol 'mata lebam' ini runtuh dan hilangan sokongan rakyat. Masakan tidak, satu puak diketui oleh isteri tercinta manakala satu lagi puak diketui oleh 'anak emasnya' dan masing-masing mempunyai kunci mengenai salah lakunya.

Sekiranya masing-masing bertindak mendedahkan apa yang mereka tahu kepada umum, bakal menyaksikan Anwar tersungkur rebah ditelan cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.

Sumber: MyKmu

CILI KASI TARUK! TAK PAYAH LANTIK SI KHAIRY APA-APA JAWATAN PUN!

Posted: 12 May 2013 06:36 AM PDT

Gambar ini saja untuk perli si Kitol!
Pada mulanya aku malas nak tulis pasal isu si Kitol aka Khairy ni, tapi bila aku tengok ada ramai pencacai dia nak dia dijadikan menteri maka aku terpanggil untuk memberi sepatah dua kata.

Pertama sekali, belum pernah ada dalam sejarah sesiapa pun mengOFFERkan diri untuk dijadikan menteri, tapi Khairy dengan bagga sekali offer diri dia untuk jadi menteri. Sangat memalukan, nampak sangat desperate mamat kitol ni.

Bila kita cakap kenapa anak muda tak mengundi BN? Jawapan askar-askar upahan Kitol bahawasanya dia takde jawatan menteri maka dia susah nak bergerak untuk tarik anak muda join BN! WTF? Itu je jawapan korang? Wei! Tony Pua, Nurul Izzah mahupun Sam Ketot tak perlukan jawatan menteri, malah mereka ni ahli Parlimen biasa je pun boleh tarik anak muda, apa cerita ni?

Kenapa nak kena ada jawatan dulu baru boleh kerja? Macam ni la Khairy, kau tengok contoh manusia paling kau benci iaitu Mukhriz, dia tak bising pun, dia senyap-senyap buat kerja, orang nampak akan kesungguhan dia hingga dia berjaya mengetuai rakan-rakan lain untuk memenangi negeri Kedah. Akhirnya dia dilantik jadi Menteri Besar.

Kalau kita berkerja dengan bersungguh-sungguh, maka orang akan hargai kita. Bukankah budak-budak kau selalu kata kau ni pengikut ramai dikalangan anak muda pelbagai bangsa? Mana mereka semua? Kau bertangding kat tempat melayu beb. Kenapa tak bertanding di PJU ke PJS? Baru betul jantan!

Pastu kau upah seorang penulis upahan yang diketahui ramai mengambil upah untuk menulis, aku malas nak sebut nama dia tapi aku sertakan keratan portal milik Kalimullah The Malaysian Insider seperti diatas ni. Desperate gila kau ni nak jadi menteri ya? Kau tak peduli pun masalah yang dihadapi parti?

Come on la Khairy, kalau kau bagus dah lama PM lantik kau jadi menteri, setakat pandai bercakap dan pandai bergaya belum nejamin kau setia dengan parti! Kalau aku jadi Najib mampos aku tak lantik kau langsung! Kau buktikan dulu baru boleh cerita.

Orang masih ingat betapa haramjadahnya kau dikala Pak Mertua kau berkuasa, mana mungkin kita lupa wahai Khairy! Kau bermaharajalela dan cantas sesiapa yang kau tak suka, apa yang berlaku hari ini dalah pembalasan dari Allah! Aku masih yakin kau adalah agen Singapork!

Orang semua meluat tengok perangai kau. Geli aku wei, kau nampak desperate gila! Aku dengar Tun Dol nak paksa Reezal mamak merican tu dilantik menteri penuh menggantikan Nor Md Yakcop kan? Udah-udah la tu, kami tau kau punya gang Ismail Sabri dan Shaziman ada dalam kabinet tu.

Zaman Pak Lah al bodohwi dah berlalu, kini biarlah Najib yang pilih siapa dia nak. Aku dah cakap apa yang aku nak cakap. Bakinya aku serahkan pada kebijaksanaan PM. Dia nak lantik ke tidak itu hak dia sebagai PM, kalau ikut hati aku dalam keadaan sekarang baik tak payah bagi apa pun si Kitol ni..

Peace y'alll!

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...