PISAU.NET

PISAU.NET


Rumah Mewah Jutaan Ringgit Untuk Tutup Mulut Skandal Guan Eng ?!

Posted: 03 Aug 2012 06:50 AM PDT


Parti KITA hari ini meminta Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menjelaskan berhubung kemampuan seorang bekas kakitangan pejabat beliau memiliki sebuah rumah mewah di Jalan Chemor, Georgetown, Pulau Pinang.


Bendahari KITA negeri Kedah, H"ng Sau Ping ketika mendedahkan pemilikan rumah teres dua setengah tingkat bernilai RM1.8 juta oleh bekas kakitangan itu berkata ia tidak sepadan dengan pendapatannya sebagai staf pejabat Ketua Menteri.


"Saya ingin bertanya kepada Lim dan memberi beliau masa seminggu mulai hari ini agar dia atau isterinya memberi penjelasan atau saya akan meminta izin beliau untuk mendedahkannya.


"Kadar sewa di kawasan itu mencecah RM3,500 sebulan dan pasti dengan gaji yang diterima, pemiliknya tidak mampu tinggal di rumah ini kecuali dia ada hubungan istimewa dengan seseorang," kata H"ng kepada pemberita di pejabat KITA Sungai Petani di sini


"Saya dapat maklumat ini dari sumber kuat bahawa lokasi rumah tersebut tidak jauh dengan kediaman Ketua Menteri Pulau Pinang dan bekas kakitangan itu juga masih bertugas dengan kerajaan negeri.


"Sebagai seorang rakyat, saya berhak mengetahui perkara sebenar dan menuntut Lim telus dalam perkara ini kerana beliau sering mencanangkan bahawa DAP mengamalkan sistem telus," katanya. - BERNAMA


Pisau kata "bukan satu ,bukan dua..tapi empat.."

DAP: Fakta dan Bukti Yang Media Pakatan Sorok Dari Anda!

Posted: 03 Aug 2012 01:00 AM PDT



Buletin Mutiara akhbar rasmi tuhan DAP Lim Guan Eng tidak pernah menceritakan hal yang benar,apatah lagi bertuankan biawak lidah bercabang yang semua orang tahu pasti berbelit dan pembohong besar.

Tuhan DAP memerangkap tokoh Islam PAS bohong kepada seluruh rakyat Pulau Pinang bermodalkan dengan beberapa kupang. Malah makcik pakcik,abang kakak adik jiwa mereka dibeli oleh tokoh ini semurah RM100.

Tak kisahlah jika dia mahu memberi kepada rakyat ,iaitu satu perkara yang baik tetapi cara beliau berbohong dan begitu angkuh seolah didalam dunia ini hanya beliaulah yang menjadi penyelamat umat manusia.

Fakta ini yang Lim Guan Eng ,seluruh media pakatan dan penyokong pakatan tidak mahu rakyat tahu..

Inilah kesilapan BN,memberi pertolongan kepada rakyat tetapi amat kurang politiking dan populis hingga tidak disedari oleh rakyat berbeza dengan Pakatan populis yang menggila dengan politiking dan berbohong kepada rakyat.
KERAJAAN PULAU PINANG
KERAJAAN BN
WARGA EMAS RM 100 SETAHUN
WARGA EMAS RM 300 SEBULAN
ANAK EMAS RM 100
BANTUAN KEBAJIKAN UNTUK ANAK RAKYAT MISKIN MELALUI SKIM KARISMA RM 100 SEBULAN SEHINGGA RM 450
PELAJAR EMAS RM 100 TAHUN 1 DAN 4 SERTA TINGKATAN 1 DAN 4
( YANG PELIK MENGAPA TAHUN 1 DAN 4 BUKAN 1 HINGGA 4)
RM 100 UNTUK MURID TAHUN 1 HINGGA 6 DAN TINGKATAN 1 HINGGA 6
RM 200 UNTUK PELAJAR IPTA DAN IPTS

RM 500 BAGI PENDAPATAN BERKAPITA RM 3000 SEBULAN

Pisau kata " Janji di tepati"

Bob Lokman salahkan orang sekeliling

Posted: 02 Aug 2012 11:00 PM PDT

Inilah yang dikatakan khawarij,sebaik saja memeluk agama PAS habis disalahnya semua orang. Seolah olah dirinya dianaiya dan dizalimi.

Nak beriman,nak dekatkan diri kepada Allah tak salah,nak beramal dan berubah dari kurang baik kepada yang lebih baik juga tak salah.

Tapi korang tengok apa jadi apabila politik dijadikan anutan seolah tanpa parti politik agama seseorang tidak cukup lengkap.

Apakah umat Islam di seluruh dunia sesat disebabkan tidak menyertai PAS?

Bob Lokman berceramah di pentas pas taman desa aman, pengkalan pegoh, lahat, perak

Pisau kata " sidek,amanah ,tabligh dan fathonah.. ada ciri ciri tu dalam perjuangan PAS?"

Botol Arak Gergasi,Media BN Di Persalahkan!

Posted: 02 Aug 2012 06:00 PM PDT


Media pro BN dan CAP dipersalahkan apabila mendedahkan botol arak gergasi yang secara terang terangan tidak menghormati Umat Islam.

Menjadi kejayaan buat kita semua para blogger dan juga terutamanya pihak Bernama apabila pendedahan sebegini membuka mata ramai pihak bahawa negeri dibawah regim DAP memang tidak pernah menghormati sensitiviti umat Islam.Hormat kepada umat Islam tak lebih kepada retorik politik gampangan yang hanya mahu meraih undi.


Tidak ada suara daripada YDP MAIPP Salleh Man sebaliknya Malik Itik pula salahkan pihak media kerana mendedahkan penghinaan terhadap umat Islam dibulan Ramadan.


Apa yang menarik mengenai isu ini apabila media haprak pakatan melompat kesukaan bergelimpangan diatas jalan raya apabila Malik Itik mengeluarkan arahan agar 400 botol arak dibuang.Kata mereka akibat tindakan Malik Itik ini Umno sudah kehabisan isu.


Apa bebal dan benggongnya haprak pakatan. Jika kita nak mengharapkan blog dan media haprak pakatan sudah pasti akan didiamkan dan langsung tidak akan kritik geng sendiri walaupun Islam dihina kerana terlalu mahu menjaga hati regim DAP dan tidak mahu hati Lim Guan Eng tersentak.


Isunya umat Islam dihina dan tidak dihormati,sebagai umat Islam menjadi tanggungjawab kita semua membuat bantahan dan mendedahkan berita sebegini agar rakyat buka mata bahawa yang menjadi Exco Agama dan YDP MAIPP buta perut takdak akai...

Bayangkan jika tidak dedahkan isu ini ke pihak media ,sudah pasti Ng Wei Aik pemilik kelab malam dilokasi tersebut tidak akan sesekali membuang botol arak tersebut kerana beliau adalah tuan besar kepada melayu pakatan. Mana mungkin beliau akan dengar arahan daripada Malik Itik tunggangan DAP.


Ini kenyataan Malik Itik exco agama Islam Pulau Pinang persalahkan media
Exco Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Abdul Malik Kassim berkata, pihaknya telah menghubungi pengurusan pusat membeli belah berkenaan dan mengambil tindakan segera.

Beliau berkata, pihak pengurusan pusat beli belah terbabit bersetuju membuat ubah suai segera dan memindahkan struktur pameran dan botol minuman keras berkenaan.

"Perkara ini bukan disengajakan oleh pihak pusat beli belah itu kerana struktur yang mempamerkan botol arak itu adalah satu binaan lama.

"Binaan replika sempena sambutan hari raya Aidilfitri itu pula baru dibuat di depan struktur botol arak. Oleh itu, ia dilihat seolah-olah dipromosikan bersama apabila kita mengambil gambar sedangkan pihak pengurusan berkenaan tidak berniat sebegitu," katanya pada sidang media di sini semalam.

Semalam, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengecam tindakan pengurusan sebuah pusat membeli-belah terkenal di pusat bandar ini yang mempromosikan minuman keras sempena sambutan Aidilfitri.

Berkenaan kecaman CAP tersebut, Abdul Malik meminta pertubuhan bukan kerajaan termasuk CAP agar terus menghubungi dan memaklumkan kepada pihaknya atau Jabatan Agama Islam Negeri Pulau Pinang.

Menurutnya, perkara itu boleh diselesaikan oleh pihak berkuasa tanpa perlu pendedahan pihak media.

"Tidak payah masukkan perkara sedemikian ke dalam surat khabar kerana kami boleh menyelesaikannya," katany
a
.-sinar
Pisau kata " puak ni lebih takut DAP daripada menjaga sensitiviti umat Islam,ada juga melaun pakatan kata isu ni sengaja dipolitikkan..yang haram tu haram la jangan jadi haram jadah menghalalkan arak! bodoh!.."

Quantum Levitation: Teknologi Piring Terbang Ciptaan Israel

Posted: 02 Aug 2012 02:30 PM PDT


Tak mustahil dah ada pesawat yang bergerak dan terbang seperti UFO. Teknologi ini dah dikuasai oleh Israel dan juga Amerika.

Pisau kata " kat Malaysia tak payah teknologi ni.. tak percaya tanya Guan Eng..dia dah pernah tengok ashtray terbang "
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...