PISAU.NET

PISAU.NET


Ramadhan Kembali...

Posted: 20 Jul 2012 10:17 AM PDT

Selamat menjalani ibadah puasa terutamanya pembaca blog,geng kaki pantun :-) ,follower fb & twitter Pisau.net.Semoga Allah memberkati dan menerima amal dan ibadah kita.

Pisau kata "sebab Betty marah...suka aku nak ingatkan bukan 1 tapi 2 beb...panas.."

Malaysia Kian Teguh Disebalik Krisis

Posted: 20 Jul 2012 06:20 AM PDT


Hampir setiap hari pemimpin haprak pakatan memburukkan nama Malaysia tugas mereka mudah,buruk dan jauhkan pelabur asing agar jangan masuk ke negara Malaysia.Pelbagai tohmahan dilakukan sepertimana yang dilaporkan oleh Ds Zahid Hamidi baru baru ini.

Bezanya pemimpin BN,mereka sibuk membangunkan negara,kurang politiking dan menunaikan janji. Apakan daya dinegara Malaysia kita mempunyai pembangkang yang bodoh,apabila duduk saja dikerusi pembangkan kesemuanya akan dibangkang walaupun mereka sendiri sedar dasar,idea,inovatif dan pelaksanaan kerajaan BN benar benar berkesan dalam membangunkan negara.

Kita boleh lihat bagaimana negeri negeri yang diperintah oleh haprak pakatan,retorik,populis dan banyak politiking.Bohong mereka kepada rakyat hampir setiap saat tanpa culas walaupun mereka mempunyai tugas memakmurkan rakyat dinegeri mereka.


Berikut adalah laporan Wall Street Journal akan kemampanan ekonomi negara hasil kejayaan BN..


New York, Hong Kong, London...Kuala Lumpur? Malaysia kini sedang giat berkembang. Kini, negara ini hanya perlu mengekalkan momentum.

Negara Asia Tenggara ini mempunyai tawaran awam permulaan (IPO) kedua dan ketiga terbesar dunia bagi tahun ini - RM10.4 billion bagi penyenaraian Felda Global Ventures dan IPO IHH Healthcare sebanyak RM6.3 billion. Manakala tanda aras bagi Indeks Komposit Kuala Lumpur (KLCI) pula memecahkan rekod pada hari Rabu lalu kerana mencapai kenaikan sebanyak 7% bagi tahun ini.

Sokongan terhadap ekuiti Malaysia adalah antara faktor utama. IPO Felda sebagai contoh, banyak dibeli oleh pelabur yang berlatarbelakangkan kerajaan seperti anak-anak syarikat Kerajaan Negeri. Simpanan persaraan yang wajib diambil adalah antara perkara yang banyak membantu meningkatkan pasaran tempatan.

Ekonomi Malaysia turut menjana pendapatan yang baik. kadar pengangguran adalah rendah, kadar inflasi adalah pada kadar 2%. Kadar pertumbuhan produk domestik kasar adalah pada kadar 5%. Perkara-perkara tersebut adalah penting kerana pasaran saham Malaysia kebanyakannya terdiri daripada syarikat-syarikat domestik.

Kadar eksport juga semakin meningkat. Komoditi-komoditi seperti minyak sawit, petroleum dan gas merangkumi suku daripada keseluruhan kadar eksport, manakala selebihnya dirangkumi oleh barang-barang elektronik dan barangan kilang. HSBC menyatakan bahawa kadar eksport Malaysia hanya turun sebanyak 2% sejak Ogos lalu, berbanding dengan 13% bagi Singapura, Thailand, Indonesia dan Filipina.

Bank-bank Malaysia juga kelihatan teguh. Kualiti aset yang kuat dan pengurangan kadar hutang bagi bank-bank Eropah tidak memberikan sebarang ancaman.

Namun, masih lagi terdapat beberapa risiko yang perlu diambil kira. Kadar pasaran dunia yang agak lemah mungkin akan menjatuhkan ekonomi. kadar keseluruhan eksport adalah pada kadar 16% - lebih tinggi berbanding dengan negara-negara jiran seperti Indonesia dan Filipina.

Politik juga memainkan peranan penting bagi meningkatkan kadar ekonomi. Perdana Menteri Najib Razak mahu menaiktaraf infrastuktur dan menaikkan kadar pelaburan bagi sektor-sektor seperti minyak dan juga pelancongan. Para pelabur perlu berharap agar agenda ini kekal walaupun keputusan bagi PRU yang akan datang masih lagi tidak dapat dipastikan.

Kadar indeks dagangan pula berada pada kadar 15 daripada pendapatan semasa. Beberapa penganalisis yang menyatakan bahawa ini sudah cukup banyak dan mewah. Malaysia mempunyai momentum. Namun, kini segalanya bergantung kepada keadaan politik dan juga kadar kelemahan pasaran dunia. - Cynthia Koons


Dipetik dari The Wall Street Journal
Khamis, 19 Julai 2012


Pisau kata " Bulan puasa ni Guan Eng dah sedia gerak gempur masjid dan surau"

@razlanrafii KP Seputeh Kata Makan Aiskrim Berdosa..

Posted: 20 Jul 2012 02:11 AM PDT

Sebenarnya Ketua Pemuda Umno Seputeh tak lebih melakukan tohmahan kepada Assmin. Apa perlunya Assmin bertaubat sedangkan perlakuan beliau adalah normal sepertimana termaktub diatas perjuangan hak asasi manusia.

Mengikut fahaman pejuang pakatan kebebasan seksual yang dimiliki tak perlu dibatasi dengan pegangan agama atas asas ini hak asasi manusia diguna pakai sepertimana dakwa Anwar undang undang liwat sudah ketinggalan kerana apa perlunya mendakwa peliwat jika perlakuan itu berlaku diatas dasar suka sama suka.

Apasalahnya Assmin,dia hanya melakukan aksi eskrim jer..







KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali digesa mengambil kesempatan sempena ketibaan bulan Ramadan untuk bertaubat selepas dikaitkan dengan isu penyebaran gambar aksi panas yang dikatakan miripnya.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Seputeh, Mohd. Razlan Muhammad Rafii berkata, Azmin sehingga hari ini masih belum mengambil sebarang tindakan bagi menafikan tuduhan bahawa lelaki dalam gambar tersebut adalah dirinya.

''Kalau benar bukan dia, dia perlu membuat laporan polis dan melantik peguam untuk mendakwa individu terbabit yang mendedahkan gambar tersebut.

''Namun tindakannya mendiamkan diri seperti mengiakan perkara tersebut, maka dia perlu bertaubat,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas sikap Azmin yang enggan membuat laporan polis berhubung penyebaran gambar adegan panas itu oleh beberapa blog hujung bulan April lalu.

Selain itu, katanya, umum mengetahui bahawa Azmin mempunyai masalah dengan keluarganya lebih-lebih lagi terhadap ibunya.

''Oleh itu, saya juga ingin menyeru Azmin untuk bertaubat dan meminta maaf kepada ibunya.

''Bulan Ramadan adalah waktu terbaik untuk berbuat demikian, janganlah dicemari bulan mulia ini dengan terus menyakiti hati ibunya,'' ujarnya.

Perkara sama turut dilontarkan kepada Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipalit dengan pelbagai kontroversi lebih-lebih lagi isu video seks yang mengaibkan dirinya.

Menurut Razlan, Anwar juga masih belum mengambil sebarang tindakan terhadap 'Trio Datuk T' yang mendedahkan video itu bagi membersihkan namanya dan menafikan beliau bukan pelaku dalam klip video seks tersebut.

''Sekurang-kurangnya, bertindaklah seperti Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Tun Razak yang bersumpah bagi menafikan tuduhan-tuduhan yang dilemparkan pihak pembangkang,'' katanya.- Utaranews


Pisau kata " time puasa tak bleh makan aiskrim tau.."

Hasil Doa Khawarij pada Guan Eng Di Atas Mimbar !

Posted: 19 Jul 2012 11:00 PM PDT


Ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang tak pernah lupa kepada umat Islam Pulau Pinang.

Memang pun dia tak penah lupa...tapi dia tak penah lupa untuk berbohong dan belit setiap kali berucap didepan kalangan khawarij dan melayu haprak pakatan. Hasilnya Guan Eng diangkat menjadi dewa paling suci dan juga maksum tanpa dosa.

Hasilnya,ada khawarij PAS sanggup memukul pemuda melayu yang hanya mengoyak gambar Guan Eng .Begitu tinggi makam ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP di mata para khawarij.



apa yang menyedihkan , guan eng rupa rupanya telah berbohong dengan imam imam masjid daerah yang terdapat di pualu pinang. sebelum pilihanraya ke 12, guan eng ada berjanji mahu menaikkan elaun imam masjid daerah kepada rm 1000 daripada yang sedia ada sekarang rm 500. perlu di ingat, terdapat perbezaan pembayaran elaun imam . bagi masjid masjid qariah, elaun imam di bayar oleh pihak jakim melalui JAIPP manakala elaun imam masjid daerah di bayar oleh MAIPP.

sehingga sekarang elaun elaun imam masjid daerah masih lagi di tangga rm 500. guan eng perlu jawab dan perlu membayar tunggakan elaun yang telah dijanjikan. BK menuntut hak imam imam masjid daerah yang sepatutnya menerima elaun rm 1000 selepas dap memerintah pulau pinang. guan eng wajib bertanggungjawab dan jangan terus menerus membohong imam -iamm masjid daerah

perkara ini telah pun disampaikan kepada malik kassim dan malik kassim telah sampaikan kepada mansor. namun,. mansor diamkan rayuan imam imam ini. dikhabarkan jumlah imam masjid daerah bagi seluruh pulau pinang di bawah MAIPP ialah seramai 12 orang.

justeru, BK menuntut agar guan eng dan kerajaan dap membayar tunggakan janji kepada imam imam masjid daerah seluruh pulau pinang seperti berikut :

2008 bermula mac hingga dis 10 bulan X RM 500.00 X 12 orang = RM 60 000.00
2009 Jan - Dis 12 bulan X RM 500.00 X 12 orang = RM 72 000.00
2010 Jan - Dis 12 bulan X RM 500.00 X 12 orang = RM 72 000.00
2011 Jan - Dis 12 bulan X RM 500.00 X 12 orang = RM 72 000.00
2012 Jan - Julai 7 bulan X RM 500.00 X 12 orang = RM 42 000.00

Jumlah tunggakan = RM 318 000.00

setiap imam akan memperolehi tunggak elaun yang dijanjikan sebanyak RM 26 500.00 seorang. guan eng tolong jelaskan janji yang kamu dah buat pada imam imam masjid daerah. tolong serahkan tunggakan elaun ini sebelum syawal.

guan eng ternyata berbohong pada imam imam. puak puak pas pula tak mahu mainkan isu ini sebab takut kena balun dengan mat sabu dan salleh man. nanti ada pula pengkuliah pas kata jadi imam kena ikhlas. kepala hotak hang. ini hak da Pastikan elaun imam masjid daerah pada ogos 2012 ialah RM 1000 kerana sekarang mereka masih lagi menerima RM 500. guan eng tolong guna duit kerajaan negeri. jangan pula kau arah malik kassim guna wang zakat pulak nak bayar tunggakan ini.-BadarKhubro


Pisau kata "PAS berani ka tegur Guan Eng? "

Allah Mahukan Pas Merampas Kuasa Ke Putrajaya - Nik Abduh

Posted: 19 Jul 2012 06:07 PM PDT


Inilah produk Nik Aziz...korang tengok anak wali selipar berucap..doktrin sebegini yang masuk kedalam otak kacang khawarij PAS,yang pasti puak ini anggap adalah satu jihad fisabillah berjuang nak ke Putrajaya kononnya atas kemahuan Allah.




Pisau kata "allah tak suruh kapirkan umat Islam yang lain.. awat pas buat jugak.."
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...