PAPA GOMO

PAPA GOMO


Dalam Menghayati Hardcore PAS Yang Sanggup Memuja Nik Ajis Wali Terompah

Posted: 10 Nov 2011 05:01 PM PST





Gua di Kelantan sejak semalam lagi atas beberapa. urusan perniagaan. Petang semalam Gua singgah kg tempat kelahiran Gua dalam menziarahi saudara mara dan juga menjengok tanah Gua yang diwarisi sejak moyang lagi.

Ramai orang tak tahu yang Gua ini anak kelahiran Sg Petai Pasir Puteh Kelantan. Tempat yang terkenal dalam negeri Kelantan kerana disinilah banyak kepala kepala Gedebe menetap. Gua? Gua takdelah Gedebe mana tapi kalau datang tu Gua layankan je selagi ada kudrat dibadan ni. Heheheh

Gua bukan nak cakap pasal Gedebe atau tak Gedebe tapi Gua nak kongsi cerita mengenai begitu teruknya negeri Kelahiran Gua ni iaitu Kelantan.

Sampai je ke dalam simpang Sg Petai Gua dah mula sumpah seranah pada kerajaan PAS Kelantan yang mentadbir negeri ni. Marah nya Gua adalah kerana jalan di kampung Gua ni teruk Gila. Lopak sana sini dan ini bukanlah pekara baru kerana tiap kali Gua balik Kelantan pekara ni tetap sama jugak.

Kalau nak kata lori pasir lalu dalam kampung Gua adalah mustahil kerana tidak ada aktiviti korek pasir macan negeri Selangor. Nak kata orang kampung Gua semua driver lori tak juga. Tapi jalan tetap macam tu dan diturap hanya tempat yang berlopak.

MANA DUIT PERUNTUKKAN DARI KERAJAAN PAS KELANTAN?

Tu satu bab, bab lain bila Gua sampai kg nak solat Asar air pulak takda. Aduh apa bagai masaalah kat kg Gua ni? Sampai air pun takda. Nak taknak sepupu Gua pi angkut air dari telaga. Mujur ada perigi kat rumah mak saudara Gua. Dan boleh Gua cakap banyak rumah kg di Kelantan ni pasti ada perigi nasib baiklah ada air perigi.

Gua fikir kejap dan Gua ingat peruntukkan yang kerajaan Pusat BN bagi pinjam pada kerajaan PAS Kelantan RM600 Juta untuk menyelesaikan masaalah air Kelantan ni. MANA PERGI WANG RM600 JUTA TU?

Aduh apa lah nak jadi dengan negeri kelahiran Gua ni. Bukan Gua nak menghina apa yang ada di negeri tumpahnya darah Gua ni tetapi inilah realitinya apa yang ada dibawah pentadbiran PAS Kelantan.

Masa Gua nak solat Gua berhenti dan Kaget kejap. KAGET tu dalam bahasa Indon kalau dalam BM maknanya terkejut lah. Hehehe

Gua terkejut coz Gua tak sangka yang begitu taksubnya rakyat Kelantan sampaikan Kalendar bermuka kan Nik Ajis Wali Terompah digantung ditempat berhampiran untuk ruang solat. Kalendar muka Nik Ajis tahun 2010 dan bukannya tahun 2011.

Oleh kerana Gua merasakan jijik dengan kalendar Nik Ajis tu maka Gua tukar lokasi solat gua. Gua tak sanggup berada dekat dengan si Tua kutuk Nik Ajis tu.

Dalam pada ini gua fikir, apalah sengal family aku kat Kelantan ni. Air takda, kalau ada pun keruh. Jalan lobang sana sini, mundur ke belakang dari negeri negeri lain bawah BN tetapi tetap sokong Nik Ajis dan PAS. Tapi nak buat macam mana dah sedara Gua layankan jelah.

Sebelum Gua balik Gua hulur lah duit kat sedara mara Gua tu. Dalam hulur duit kat mak Sedara Gua tu Gua pun cakap.

"Ni pitih UMNO, takpo ko"

Mak saudara gua yang Hardcore PAS cakap

"Takpo bagi Pitih UMNO pun pangkoh tetap bulan"

Gua bila dia cakap macam tu je Gua senyum sambil cakap

"Syukur kato gitu, ingat ko kato pitih UMNO Haram"

Mak sedara Gua senyum kelat

Apa pun tu tetap saudara Gua, PAS ke apa ke tetap saudara Gua. Biasalah politik tak lari dari kata kata sindirian kan. Hehehe

Apa pun Gua bersyukur yang Gua anak yang dilahirkan di Kelantan tetapi hidup dalam kerajaan BN yang terbaik membangunkan negara dan membantu rakyat. Gua puas hati dengan kerajaan BN terutama tempat Gua membesar di Johor Bahru. Semuanya lengkap baik jalan,air dan sebagainya.

Gua harap satu hari nanti anak anak Kelantan sedar bahawa PAS kerajaan yang mentadbir Kelantan selama ini GAGAL dalam membangunkan Kelantan. Semoga anak anak Kelantan berusaha menukar kerajaan bagi memberikan laluan buat kerajaan BN membangunkan Kelantan.

Orang tua mungkin susah untuk memangkah BN tetapi anak anak muda mampu berfikir untuk nasib dan masa depan mereka serta anak cucu dalam negeri Kelantan.

Apa pun Nik Ajis dan PAS Kelantan SUCKS


Psssttt . . . Rasa cam nak koyak kalendar Nik Ajis tapi tak tergamak takut melukakan hati mak saudara Gua.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Pelik Tapi Benar - Khalid Ibrahim Gelarkan Adun Batang Kali Isa Gagap

Posted: 10 Nov 2011 12:00 AM PST







Speaker Dewan Undangan Negeri, Teng Chang Khim bertindak menghalau DUN Batang Kali, Mohd Isa Abu Kasim keluar dari dewan kerana dianggap tidak menghormatinya.Teng Chang bertindak demikian sebagai tanda sokongan kepada Menteri Besar, Tan Sri Datuk Seri Abdul Khalid Ibrahim yang telah diajukan soalan oleh Mohd Isa berhubung isu Merakyatkan Ekonomi Selangor (MBS).Mohd Isa berkata tindakan beliau dihalau keluar dewan itu kerana MB gagal menjawab soalan yang dikemukakan untuk dibincangkan.



Video diatas ini jawapan kepada mereka yang ingin mengetahui apa yang sebenarnya berlaku. Penjelasan oleh YB Mohd Isa Abu Kassim jelas menyatakan bahawa MB Selangor Khalid Gagap gagal menjawap soalan yang diajukan mengenai Merakyatkan Ekonomi Selangor.

Merakyatkan Ekonomi Selangor macam mana kalau Kerajaan Pakatan Selangor tidak menjelaskan dasar perlaksanaan nya? Merakyatkan Ekonomi Rakyat? Apa yang dibuat oleh kerajaan PR Selangor dalam hal ini? Rakyat Selangor ingin mengetahui apa yang direncanakan bagi memastikan setiap rakyat Selangor menerima hasil dari Bajet yang dibentangkan. Apakah Merakyatkan Ekonomi Selangor hanya satu Retorik semata mata?



Apakah Janji Janji Pakatan PAS,DAP,PKR sebelum PRU 12 yang lalu sepertimana dalam Manifesto mereka diatas ini telah ditunaikan? Janji kepada Rakyat Selangor mana? Sudah hampir ke PRU 13 namun Janji Janji yang ditaburkan sebelum menjadi Kerajaan Selangor tidak ditunaikan. Sekarang janji nak "Merakyatkan Ekonomi Selangor" pulak?

Jangan kena Kencing jelah........


Psssttt... Si Khalid Gagap tergagap gagap nak jawap soalan ha ha ha dah tak dapat jawap arah Speaker halau pulak...celako


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...