Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT!! Pas Terus Perjuang #Hudud Walaupun Terpaksa Tolak Dap?

Posted: 26 Apr 2014 07:52 AM PDT


Dalam satu pertemuan sulit dengan Jawatankuasa Penerangan PAS seluruh negara, Pengarah Jawatankuasa Penerangan Negeri-Negeri (JPN) seluruh negara bersama S/U dan AJK JPN seluruh negara yang diadakan di sebuah resort di Negeri Sembilan minggu lalu, beberapa keputusan penting dalam pertemuan itu telah diputuskan dan dirumuskan oleh Dr. Hatta Ramli dan Dr. Dzulkifli Ahmad sebagai Pengarah Strategik PAS Pusat.

Berkenaan dengan isu Hudud dua ketetapan telah diputuskan seperti di bawah:-

Pertama, PAS sebenarnya tidak mengharapkan undi kaum Cina terutama bila melihatkan isu pelaksanaan Hukum Hudud yang ditentang oleh pemimpin DAP.

Kedua, PAS tetap akan laksana Hudud dan tidak tahu samada akan bergabung dengan UMNO. Walau bagaimanapun, jika UMNO sanggup terima cadangan untuk melaksanakan Hudud, PAS bersedia untuk berbincang.

Bersambung esok ... Dr. Dzulkifley turut mengumumkan peruntukan dari PAS sebanyak RM300,000 kepada setiap ADUN dan RM500,000 kepada setiap Parlimen untuk menjalankan aktiviti-aktiviti perang saraf.

Juga esok, begitu juga PAS tidak ada kepercayaan dan tiada harapan kepada PAS Sabah dan PAS Sarawak. Sumber Mymassa.

Boleh baca cabaran Dap pada Pas tentang isu hudud, klik SINI

#HOT!! Akhirnya Obama Presiden US Tiba di Malaysia!!

Posted: 26 Apr 2014 12:17 AM PDT



Kali terakhir seorang Presiden Amerika lawat Malaysia ialah pada 1966 iaitu 48 tahun yg lalu. Hari ini sekali lagi Presiden negara besar itu datang ke Malaysia.

Orang ramai yang menunggu mahu melihat Obama dari dekat.

Mc tak rasa apa-apa pun Obama datang ke Malaysia ni. Cuma nak tahu, apa buah tangan yang dia bawa nak offer kat Malaysia. Bukan senang tau, Presiden US nak datang ke negara Islam. Tambahan pula, Malaysia bukan negara yang pro Amerika.

Tentu ada perkara penting yang menyebabkan beliau datang ke sini. Betul tak? Orang kata, ianya berkaitan dengan TPPA? hurmm.. kita tengok dulu..


McTheory:
Anwar mana haa? Jangan tergolek menangis nak jumpa Obama sudah laa.. he he..

INFO!! Harga Barang Tak Naik, Mungkin Ada Penurunan? - @MuhyiddinYassin @IsmailSabri60 #Dsis

Posted: 25 Apr 2014 11:23 PM PDT


Pemeriksaan harga barangan keperluan pengguna di 9,500 premis perniagaan di seluruh negara pada Januari hingga Mac tahun ini mendapati tidak berlaku kenaikan harga yang tinggi malah terdapat juga penurunan, kata Tan Sri Muhyiddin Yasin.

Menurut Timbalan Perdana Menteri Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) telah menjalankan kutipan harga seperti barangan basah, barang runcit/ kering, barang berbungkus/tin/pek, makanan bayi, rempah ratus dan siap masak bagi memastikan kedudukan sebenar harga barangan itu.

Kenyataan akhbar berhubung hasil analisis perbandingan harga itu dikeluarkan selepas Muhyiddin mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Khas Menangani Kenaikan Kos Sara Hidup Rakyat selama dua jam di Bangunan Perdana Putra Khamis.

Beliau memberikan contoh tinjauan harga itu seperti telur ayam gred B (10 biji) yang kekal pada harga RM3.70 di Semenanjung, Sabah (RM3.90) dan Labuan (RM4.30) dalam tempoh Jan-Mac manakala harga di Sarawak turun dari RM3.60 (Jan) kepada RM3.30 (Mac).


Harga ayam bersih standard di Semenanjung naik 10 sen daripada RM7.60 bagi sekilogram (Jan) kepada RM7.70 (Mac) manakala harga yang mengalami penurunan ialah di Sarawak dari RM9.10 (Jan) kepada RM8.70 (Mac), Sabah dari RM10.70 (Jan) kepada RM9.80 (Mac) dan Labuan dari RM10.60 (Jan) kepada RM10.52 (Mac), katanya.

Harga ikan kembung hitam turun di Semenanjung, Sarawak dan Labuan manakala berlaku kenaikan kecil di Sabah.

Di Semenanjung harga ikan itu turun kepada RM8.60 sekilogram (Jan) kepada RM8.10 (Mac), Sarawak turun daripada RM8.00 (Jan) kepada RM7.50 (Mac), Labuan RM12.00 (Jan) kepada RM10.00 (Mac) manakala di Sabah dari RM6.70 (Jan) kepada RM7.40 (Mac).


Muhyiddin berkata kerajaan melalui KPDNKK menjalankan pemeriksaan dan pemantauan yang rapi dan menyeluruh ke atas semua barangan dalam Ops Harga 2014 bagi menangani pihak-pihak yang menaikkan harga barang secara tidak munasabah.

"Sehingga 20 April tahun ini, sebanyak 437,992 pemeriksaan premis telah dilakukan dan 2,925 tindakan undang-undang telah diambil ke atas peniaga dan melibatkan rampasan bernilai RM521,453.87 dan kompaun sebanyak RM147,550," katanya.

Bagi mengatasi isu ketidakstabilan harga yang berpunca daripada faktor pengeluaran dan bekalan, Muhyiddin berkata peranan Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) dan Persatuan Nelayan Kebangsaan (NEKMAT) dan Pertubuhan Peladang Kebangsaan (NAFAS) akan diperkasa dalam meningkatkan bekalan dan mengukuhkan edaran komoditi agromakanan.

Muhyiddin berkata kerajaan melalui FAMA dan NEKMAT telah membelanjakan RM14.2 juta untuk menyediakan stok simpanan barangan komoditi bagi memastikan bekalan produk agromakanan berterusan dan dijual dengan harga berpatutan.


Sehingga 15 April, FAMA dan NEKMAT telah menyediakan stok simpanan bagi komoditi tomato, kubis bulat, kelapa, kentang, bawang besar, bawang merah, bawang merah kecil, lobak merah, ikan dan ayam bagi memastikan produk agromakanan segar dan berkualiti, katanya.

Pada Januari lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dilaporkan mengumumkan peruntukan tambahan RM20 juta untuk FAMA dan NEKMAT melaksanakan stok penimbal bagi mengatasi masalah kekurangan bekalan dan menstabilkan harga barang.

Muhyiddin berkata Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani (MoA) melalui FAMA sedang menambah bilangan pasar tani borong dan pasar tani kekal di seluruh negara sebagai ruang pasaran tambahan bagi produk agromakanan pada harga yang lebih rendah.

Beliau juga berkata Program Jimat Belanja Dapur di pasar tani turut menyediakan dan menawarkan 32 jenis komoditi barangan terpilih pada harga lebih rendah.


"MoA sedang menambah beberapa Pusat Pengumpulan Peladang bagi memastikan hasil-hasil pertanian dari ladang terus dibawa ke pusat pengumpulan dengan perkhidmatan pengangkutan oleh Pertubuhan Peladang Kawasan. Ini dapat mengurangkan penglibatan orang tengah," katanya.

Muhyiddin berkata kerajaan juga memberi fokus kepada pemerkasaan kepenggunaan ke arah mengubah gaya hidup pengguna kepada amalan berbelanja secara bijak.

Dalam hal ini, beliau berkata kempen melibatkan 20 badan bukan kerajaan (NGO) pengguna yang terdiri daripada badan bebas dan berkecuali akan menjalankan program di peringkat kebangsaan, negeri serta daerah.

"Penyaluran maklumat telah dilaksanakan melalui program ceramah, street team, media cetak mahupun media elektronik yang mensasarkan kumpulan wanita, belia dan pelajar sekolah," katanya.

Turut hadir dalam mesyuarat itu termasuk Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa, beberapa menteri kabinet seperti Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hasan Malek, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

HOT!! Ayahanda Tun Dr Mahathir Ikrar Takkan Naik Pesawat Boeing Lagi? #MH370 #PrayForMH370

Posted: 25 Apr 2014 09:12 PM PDT


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berikrar tidak mahu terbang menggunakan pesawat buatan Boeing melainkan mereka boleh jelaskan mengapa semua sistem gagal dan dilumpuhkan.

Beliau merujuk kehilangan pesawat Boeing 777-200 milik syarikat Malaysia Airlines (MAS) Mac lalu yang menjadi misteri sehingga kini.

Dalam tulisan terbaru di blog peribadinya, chedet.cc, kata Dr Mahathir, sebagai pengeluar pesawat Boeing bertanggungjawab ke atas kehilangan misteri tersebut dan mempertahankan MAS yang menerima cemuhan dan kritikan banyak pihak, mengatakan Boeing yang sepatutnya dipersalahkan di atas kehilangan MH370 dan 239 penumpang serta anak kapal.

"Saya sangat kecewa apabila pekerja MAS ditahan sebagai tebusan di Beijing oleh ahli keluarga penumpang MH370," tulis Dr Mahathir dalam blognya Jumaat.

"Saya kecewa kerana mereka menyalahkan pihak yang salah. Kehilangan pesawat tersebut berpunca daripada pengeluarnya, Boeing."

MAS mengesahkan kakitangannya ditahan di sebuah dewan utama di Lido Hotel, Beijing petang Khamis lalu.

Insiden tersebut tercetus ekoran ahli keluarga tidak berpuas hati dengan pendedahan butiran berhubung kehilangan pesawat itu.

MH370 hilang secara tiba-tiba tidak dapat dikesan radar selepas berlepas dari Kuala Lumpur pada 8 Mac lepas, dan tiada sebarang isyarat kecemasan atau amaran diterima Menara Kawalan Udara.

Teori alat pengesan dimatikan sendiri oleh individu dalam pesawat MH370 diperkatakan sejak awal kehilangan, bagaimanapun Dr Mahathir membidas Boeing kerana mengeluarkan sebuah pesawat yang mudah dilumpuhkan sistemnya daripada dikesan.

"Bagaimana Boeing boleh mengeluarkan pesawat yang mudah dilumpuhkan sistemnya?" katanya.

"Boeing mesti jelaskan mengapa semua alat pengesan pesawat boleh dilumpuhkan, boleh gagal.

"Sama ada teknologinya sangat lemah atau tidak selamat. Saya tidak akan terbang dengan menggunakan pesawat Boeing lagi melainkan mereka boleh jelaskan mengapa semua sistem gagal dan dilumpuhkan," kata Dr Mahathir.

Dr Mahathir mengulangi kehairanannya dan berkata mustahil MH370 hilang secara tiba-tiba tanpa dapat dikesan dengan teknologi dan satelit canggih yang dimiliki ketika ini.

"Saya percaya terdapat peralatan dalam pesawat yang membolehkan ia dikesan, mungkin dengan GPS (Global Positioning System).

"Kamera rumit yang dikendalikan satelit pengintip oleh sesetengah negara boleh mengambil gambar orang di bumi dan mengenalpastinya. Sudah pasti kamera dapat melihat dan mengambil gambar pesawat 63 meter panjang tersebut," kata beliau.

Menurut Dr Mahathir lagi, syarikat Boeing juga tidak menunjukkan kesungguhan dalam misi mencari dan menyelamat tersebut, walhal sepatutnya mereka yang bertanggungjawab untuk menjejak semula MH370.

"Boeing dan pihak berkuasa negara pengeluar yang sepatutnya mencari pesawat tersebut. Mungkin jenis pesawat tersebut juga perlu dihentikan.

"Tetapi Boeing tidak menunjukkan sebarang minat dan mengeluarkan kenyataan yang secara praktikalnya salah," kata beliau.

Dr Mahathir juga tidak mempercayai teori yang mengatakan juruterbang dan pembantunya melakukan tindakan membunuh diri dan sengaja membiarkan pesawat terhempas.

"Juruterbang MAS dilatih sebaik mungkin. Walaupun juruterbang mahu membunuh diri, pembantunya dan anak kapal tidak akan membenarkan ia berlaku tanpa menghalangnya.

"Namun, tiada seorang pun, tiada seorang penumpang yang melakukan sesuatu. Mungkin mereka pengsan kerana kekurangan oksigen," kata Dr Mahathir.

Bagi Dr Mahathir, syarikat penerbangan negara tersebut tidak wajar dipersalahkan.

"MAS menerbangkan pesawat yang dijangka melengkapkan tugasannya. Tetapi pesawat tersebut tiba-tiba berkelakuan ganjil.

"Siapa yang bertanggungjawab? Bukan MAS, tetapi pastinya pengeluar pesawat - Boeing Aircraft Corporation," katanya.- Agendadaily

HOT!! #OMG Rafizi Ramli Kemaluan Besar di Parlimen!!

Posted: 25 Apr 2014 07:12 PM PDT


Bila guna ayat kemaluan besar, teringat pulak kat Mr Sammy Vellu. Cerita dia macam ni, Rafizi nak jolok PM Najib, tapi dia salah jolok kali ni, Rafizi terjolok sarang tebuan. Memang kena pukul rapat!

Pakar Strategik PKR yang juga merupakan calon Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli dimalukan dengan teruk sekali di dalam satu sessi Parlimen. Ini berikutan Rafizi Ramli mempertikaikan tindakan DS Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri yang tidak pernah gagal membentangkan bajet tambahan sepanjang menjadi Menteri Kewangan.

Datuk Ahmad Maslan di dalam jawapan beliau menemplak Rafizi Ramli dengan membandingkan dengan bajet tambahan yang dibentangkan oleh Anwar Ibrahim semsa beliau menjadi Menteri Kewangan sehinggalah beliau dipecat.

Fakta yang Rafizi Ramli terlupa atau buat-buat lupa adalah sepanjang 8 tahun Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Kewangan, sebanyak 29 kali Anwar Ibrahim membentangkan bajet tambahan!!! Nampak sangat Rafizi Ramli kantoi buat sekalian kali apabila beliau tidak membuat kajian yang mendalam sebelum membuka mulut celupar beliau.

Video menarik dibawah,


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...