PAPA GOMO

PAPA GOMO


Rakyat Menentang Pendedahan Maklumat Pelanggan Oleh Pihak Bank

Posted: 09 Aug 2012 07:00 PM PDT


Pelanggaran peraturan-peraturan yang dinyatakan di dalam BAFIA merupakan satu kesalahan yang amat serius. Oleh itu, sesiapa sahaja yang bekerja di dalam mana-mana institusi kewangan seharusnya telah diberikan taklimat mengenai akta ini oleh phak pengurusan. Pihak pengurusan perlu menekankan, terutamanya kepada pegawai-pegawai atau kerani-kerani bank yang baru tentang akibat dan kesan yang perlu dihadapi sekiranya peraturan-peraturan yang dinyatakan didalam BAFIA tidak dipatuhi. Senarai penalti dan hukuman juga telah dinyatakan dengan jelas di dalam Jadual Keempat BAFIA , ini termasuklah hukuman penjara dan denda.

BAFIA bukanlah sesuatu yang baru , malah terdapat akta yang serupa dinegara-negara maju yang melindungi kerahsiaan akaun pelanggan-pelanggan bank dari pengetahuan umum. Apabila pelanggan berurusan dengan bank, bererti mereka telah memberikan sepenuh kepercayaan kepada bank berkenaan untuk melindungi segala maklumat-maklumat kewangan dan peribadi pemilik akaun. Kes pendedahan akaun NFC oleh Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli dengan bantuan seorang bekas kerani Public Bank agak mengejutkan kerana selaku seorang akauntan bertauliah, Rafizi seharusnya peka mengenai akta ini.

Baca Selanjutnya KLIK DISINI

Psssttt... Rafizi Ramli PKR dan Pekerja Public Bank tetap bersalah dan patut dihukum.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Surat Komplot Jatuhkan Ramasamy DAP Didalangi Guan Eng Tersebar

Posted: 09 Aug 2012 03:00 PM PDT


Cukup panas nampaknya pendedahan yang ada waktu ini dalam membongkarkan kegiatan sumbang parti DAP yang dikuasai pihak Komunis.

Cukup hebat kerana bukti yang ada ini sedang cuba ditutup oleh puak DAP terutamanya pimpinan DAP berbangsa India.

DAP telus? Tidak Racist?

Jom layan pendedahan penuh insiden ini
KLIK DISINI

Psssttt... Lim Guan Eng cuba menutup isu yang terbongkar ini.


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



Public Bank Sucks Customer Information Revealed

Posted: 09 Aug 2012 06:00 AM PDT

Public Bank sebuah Bank yang boleh Gomo anggap merupakan bank yang sangat berjaya waktu ini didalam Malaysia. Kejayan yang diraih Public Bank bukan sedikit malah sudah banyak anugerah yang mereka raih hasil dari sokongan pelanggannya yang begitu setia dengan kecekapan dan kebertanggujawapan Public Bank.

Tetapi itu semua tidak kekal lama malah menjadi keistimewaan pula kepada Public Bank untuk besar kepala sampaikan maklumat pelanggan didedahkan kepada pihak luar sepertimana yang berlaku waktu ini.

Umum mengetahui kes Rafizi Ramli dari PKR yang bersubahat dengan pekerja Public Bank dalam mendedahkan maklumat pelanggan mereka Dato Seri Salleh adalah satu tindakan KORUP yang kita mungkin terlepas pandang. Isu ini sebenarnya besar dalam mendatangkan ketakutan kepada para pelanggan Bank bahawa bank amat mudah memberikan maklumat pelanggan mereka walaupun ianya adalah SULIT.

benar pekerja yang bersubahat dengan pihak PKR sudah pun diberhentikan dari Public Bank namun itu bukan satu alasan untuk pihak Public Bank lepas tangan dan menggangap ianya tidak berlaku. Apa jaminan Public Bank selepas ini terhadap para pelanggan mereka? Apa jaminan yang dapat diberikan bagi menjaga kerahsian penyimpan akuan mereka?

Pada Gomo Public Bank yang nama nya sudah besar semakin besar kepala. Isu BAFIA yang sepatutnya diulas oleh pihak Public Bank dibiarkan sebegitu sahaja seolah olah ianya adalah satu kes yang terpencil berlaku.

Kita harus ingat apabila maklumat pelanggan bank mudah dibolosi sehingga diperolehi pihak ketiga maka adalah tidak mustahil wang didalam simpanan kita juga boleh LESAP begitu sahaja. Malah anda juga mungkin pernah dengar mengenai insiden dimana wang pelanggan bank secara tiba tiba hilang dan ini semua adalah kerana bank tersebut yang memberikan maklumat peribadi akaun kepada pihak luar iaitu penjenayah sepertimana yang Rafizi Ramli PKR perolehi.

Lihat video dibawah ini:



Kejadian tersebut berlaku di Amerika dan ianya merupakan satu pekara yang sama seperti apa yang berlaku di Malaysia. Cuma yang membezakan adalah maklumat pelanggan diambil dan kemudiannya pekerja tersebut mencuri wang pelanggan bank tersebut. Begitu juga dalam kes Rafizi Ramli yang mana maklumat pelanggan sudah diperolehi secara dokumen malah ianya juga disebarkan kepada pihak lain. Apakah tidak berkemungkinan untuk wang para pelanggan dicuri?

Public Bank perlu tampil kehadapan dalam pekara ini. Boleh Gomo andaikan dengan keadaan sekarang ini Public Bank seolah olah bersubahat dengan pihak PKR dalam mendedahkan maklumat pelanggan. Keengganan pihak Public Bank memberikan jaminan kepada para pelanggannya jelas menunjukkan wujud aktiviti penjualaan maklumat pelanggan selama ini.

Pihak Public Bank berani tampil kehadapan menjelaskan keadaan ini? Ataupun pihak Public Bank takut untuk berhadapan dengan rakyat diatas apa yang berlaku dalam pembocoran maklumat pelanggan mereka? Jadi dimana kreabiliti Public Bank selama ini?

Anda bagaimana? Apakah kesalahan sebegini mahu dibiarkan berterusan? bagaimana dengan kita sebagai pelanggan Bank? Mahu maklumat kita didedahkan?

PUBLIC BANK SEKUTU RAFIZI KLIK DISINI


Psssttt.... Public Bank Sucks....

Isu Qazaf Keatas Saiful Bukhari, Peguam Anwar Ibrahim Mohon Maaf

Posted: 09 Aug 2012 12:00 AM PDT


Kah Kah Kah... Baru sekali ni lah ada permohonan Maaf dari pihak Anwar Ibrahim Al Juburi sepanjang beliau hidup kat dunia. Tu kalau dah mampos si Tua kutuk ni jangan harap le ada nak insaf ke apa.

Apa pun mintak pembaca layan dulu:

"Kita bangkit ialah menuntut supaya prosiding mahkamah syariah berjalan. Itu yang paling penting. Berulang kali diminta untuk dimulakan (prosiding). Tiga tahun belum mula kes dan orang yang pergi ke Suhakam termasuk Persatuan Peguam Muslim ini tidak peduli mahkamah Syariah. Dia guna tiket persatuan.

"Jadi mereka bercakap tentang keperluan menghormati Islam dan mahkamah syariah tapi mereka mengabaikan proses (Syariah) kerana alasan politik. Ia adalah arahan jelas daripada ketua politik. Dalam kes ini apa yang paling buruk adalah penyalahgunaan wang zakat," kata Anwar.

- Ni lama dulu waktu Anwar Ibrahim menipu rakyat Malaysia kononya itu tak betul, ini tak betul. Tetapi hakikatnya apabila semalam peguam beliau memohon maaf bagi mewakili pihak Anwar Ibrahim dalam isu Qazaf membuktikan yang Anwar Ibrahim sudah takut dengan kebenaran yang bakal beliau hadapi apabila perbicaraan Qazaf berjalan.

Meh layan Kupasan penuh dengan Bukti nyata lagi sahih di AIDC KLIK DISINI

Psssttt... Mampos lah kau Nuar Berahim, Kau tak layak jadi Perdana Menteri Malaysia

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...