Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


SERAMM!! Gambar dan Kejadian Mengerikan Di Rumah Mayat!

Posted: 23 Nov 2012 07:17 AM PST


Pada hari selasa tanggal 20 Rabi'ul Awal 1422 H, aku berangkat ke tempat kerjaku jam tujuh pagi dan seperti biasa kembali sekitar setengah jam sebelum shalat Ashar, lalu menyantap makan siang dengan cepat. Tiba-tiba telepon berdering dan ternyata penanggung jawab tempat memandikan mayat yang dekat dari rumahku memintaku membantunya memandikan mayat agar dapat dishalatkan setelah shalat Ashar. Sementara waktu shalat Ashar tinggal lima menit lagi.

Dengan memohon pertolongan dari Allah, aku segera pergi ke tempat tersebut dan sampai di sana tepat saat muadzin mulai mengumandangkan adzannya. Ini bukanlah kali pertama aku memandikan jenazah. Namun yang mendorongku untuk menuliskan kejadian kali ini dikarenakan kondisi mayat yang aku saksikan sendiri dengan mata kepalaku ini.! Kita bermohon kepada Allah semoga menganugrahkan kita Husnul Khatimah.

Aku masuk ke tempat pemandian mayat. Mereka telah menurunkan mayat dari kendaraan sebelum aku sampai di tempat. Saat itu bau yang sangat busuk memenuhi tempat tersebut padahal mayat tersebut ditutup sangat rapat.

Kemudian kami membuka penutup dan aku melihat jasadnya berwarna putih kekuning-kuningan. Yang membuatku agak terkejut adalah ketika aku melihat kepala dan wajahnya. Aku melihat wajahnya menghitam menghadap ke kiri. Ketika memandikannya, kami berusaha untuk meluruskan wajah dan lehernya ke arah yang normal atau menghadapkannya ke arah kanan, namun tak seorang pun yang dapat menggerakkannya karena lehernya sudah terlanjur kaku.

Setelah selesai memandikan dan mengkafankannya, aku dan tiga orang yang kekar mengusungnya lalu meletakkannya di keranda untuk di bawa ke masjid yang berjarak sekitar 100 m. Beban jenazah yang sangat berat membuat tanganku seakan-akan terputus-putus dan punggungku terasa sakit. Aku memuji Allah ketika kami berhasil membawanya ke tempat tujuan yaitu masjid. Ketika kami sampai, pada saat itu juga imam menyelesaikan shalat Ashar kemudian menshalatkan mayat tersebut. sementara aku tidak sanggup melaksanakan shalat karena bayangan yang menakutkan yang aku lihat tadi masih terbayang. Aku bertanya dengan salah seorang temannya tentang kabar si mayat.

Mereka mengatakan bahwa ia adalah seorang dokter dan usianya sudah mendekati 50 tahun. Lalu aku bertanya kepada mereka tentang bagaimana dia meninggal? Mereka menjawab, "Kemarin malam ketika berada di kamar mandi, tiba-tiba ia mendapat serangan jantung sehingga terjatuh dan tewas seketika. Semoga Allah menganugerahkannya Husnul Khatimah.

Aku tidak bertanya banyak tentang bagaimana shalatnya dan lain-lain karena khawatir nanti terlontar dariku ucapan yang membuka aibnya. Aku kembali ke rumahku dengan bayangan yang aku lihat. Keringatku bercucuran dan ada ganjalan di hatiku kala melihat kondisi lelaki tersebut.

Pemandangan seperti ini menjadikan aku untuk senantiasa introspeksi diri dan aku berharap kepada mereka yang membaca kisah ini juga berusaha kembali untuk introspeksi diri dan taubat kepada Allah dengan menjauhkan segala kemaksiatan karena ini merupakan penyebab Su'ul Khatimah. Boleh jadi anda mati dalam berbuat maksiat sehingga menjadi anda orang yang merugi di dunia dan di akhirat.

Aku bermohon kepada Allah agar menganugerahkan Husnul Khatimah kepadaku dan kepada kalian semua dan meraih surga serta selamat dari neraka.



(SUMBER: Serial Kisah Teladan oleh Muhammad bin Shalih al-Qahthani dengan sedikit perubahan, Penerbit DARUL HAQ, Telp.021-4701616)

PANASS!! Polis Akan Bertindak Mengenai Laporan Doa Sesat Pas!!

Posted: 23 Nov 2012 04:38 AM PST


 Alhamdullilah dalam banyak-banyak report yang kita buat. Akhirnya polis tunjuk juga nak menyiasat kes doa sesat Pas tu. Mula-mula Mc pun fikir juga macam mana polis nak siasat kes ni. Tapi bila ada kerjasama dengan pejabat Agama, mungkin boleh la kot.

Suka-suka mendoakan kehancuran umat Islam lain tanpa sebab pun boleh menjadi satu kesalahan, kerana ia berkait rapat dengan tuduhan fitnah. Fitnah ni boleh sama malu woo.. tambahan pula adik Nik Aziz yang sesat tu, berdoa secara terbuka!

RANTAU PANJANG - Polis Diraja Malaysia menyiasat secara adil semua laporan yang diterima berhubung kes doa Pas yang mahu menghancurkan UMNO serta kenyataan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menggambarkan parti itu murtad.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihaknya turut memohon kerjasama daripada Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) bagi melicinkan siasatan.

Setakat ini, beliau memberitahu, lima laporan polis telah diterima di negeri ini dan pihaknya menjangkakan jumlah itu akan meningkat berikutan beberapa aduan turut dibuat di negeri lain.

"Polis Kelantan dijangka menerima semua laporan mengenai perkara sama yang dibuat di negeri lain.

"Pihak kami juga akan meminta bantuan JHEAIK," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Sambung Baca SINI


McTheory:
Apakah ada tindakan? Tunggu dan lihat

PANASS!! Abby Albody Mendedahkan Kemaluan Sendiri Pada Orang Ramai!

Posted: 23 Nov 2012 01:17 AM PST




Abby ni dah kena penyakit sawan ka gila? Makin hari makin teruk pula Mc tengok. Ayat yang keluar dari mulutnya semua macam longkang.

Islam perlu kesederhanaan, kalau selalu menyakitkan hati orang pun, kita akan berdosa, apakah itu Abby tak belajar lagi?

Adakah maksud Abby selepas tertubuhnya kerajaan Islam Madinah (selepas peristiwa Hijrah)? Setahu Mc la, sebelum zaman penyebaran Islam telah banyak bangsa atau kaum tinggal di Mekah dan Madinah .

Di Mekah , ia terang -terang mereka mengamalkan suku kabilah iaitu hidup berpuak-puak. Selain itu, kaum Arab Badwi pun turut ada.

Jadi, fakta yang Abby kata zaman Nabi tiada perbezaan bangsa ternyata palsu. Malah umat Islam berhijrah ke Madinah bersama Rasulullah pun menjadi Ansar sebelum nak berbaik dengan Muhajirin.

Nampak sangat Abby tak belajar Tamadun Islam. Sebelum kita nak tunjuk pandai, pastikan dulu kita ni betui-betui, pandai. adehh..

McTheory:
Mendedahkan kemaluan sendiri pada orang ramai! Itulah Abby Albody!

GEMPAR!! Doa Senjata Umat Islam Utama Menumpaskan Kafir Israel Laknattulah!! #PrayForGaza

Posted: 22 Nov 2012 10:17 PM PST


Berdoa, adalah senjata paling utama umat Islam untuk menumbangkan kekejaman dan menghapuskan kezaliman orang kafir terhadap orang Islam.

KUALA LUMPUR - Umat Islam negara ini dinasihat tidak memandang remeh usaha membantu penduduk Gaza di Palestin yang sedang dizalimi dengan cara bersolat hajat dan berdoa.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, solat hajat dan doa merupakan senjata ampuh kaum mukmin dan apa yang diminta tidak mustahil tertunai dengan kuasa Allah SWT.

"Mungkin ada yang beranggapan tidak jadi apa hanya dengan berdoa dan solat hajat berbanding dengan bantuan lain, namun kita sebagai orang Islam perlu berdoa, solat beserta dengan apa sahaja usaha yang ada untuk mencapai sesuatu matlamat itu," katanya di sini hari ini.

Katanya dalam konteks meminta keselamatan ke atas umat Islam di Palestin, Malaysia berada di landasan yang betul iaitu menggunakan segala saluran ada untuk membantu mereka di samping usaha berdoa dan bersolat hajat.

Beliau berkata usaha membantu mereka (rakyat Palestin) juga tidak harus berhenti setakat dengan berdoa dan bersolat hajat sebaliknya perlu diteruskan dengan tindakan susulan lain termasuk meminta sokongan daripada pihak antarabangsa.

Jamil Khir dalam satu kenyataan sebelum ini meminta semua masjid dan surau di seluruh negara mengadakan solat hajat dan bacaan Qunut Nazilah bagi mendoakan keselamatan penduduk Palestin yang sedang berdepan dengan kekejaman Israel.

Beliau juga meminta masjid-masjid utama di bawah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia iaitu Masjid Negara, Masjid Putra, Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Masjid Wilayah Persekutuan serta seluruh masjid di Wilayah Persekutuan untuk berbuat demikian mulai semalam.

Masjid-masjid berkenaan juga akan membacakan khutbah khas isu Palestin semasa solat Jumaat minggu ini. - BERNAMA



P/s: Tapi ini ter termasuk dengan doa Pas tu, sebab doa Pas tu bersifat fitnah dan politik. Mana boleh pakai!

TUDIAA!! Ustaz Azhar Idrus #KANTOI !! Ustaz Natang Pembohong!!

Posted: 22 Nov 2012 07:16 PM PST


Ramai orang tahu, Azhar Idrus KANTOI makan Mc'd dengan family. Kemudian dia dalih, macam-macam la katanya. Alasan beribu alasan, kalau nak tau cerita sebenar. Meh klik tengok video kat bawah ni.


Ustaz natang yang penipu ni, suruh orang boikot Mc'd tapi dia sendiri siap bawa family pegi makan, apa kejadahnya!


Kalau dah Ustaz Pas tu, memang kaki menipu la. Azhar ni selalu kutuk orang dan berasa macam bagus. Tapi Allah dah tunjuk sifat sebenar si Azhar ni. Cakap tak serupa bikin!!

McTheory:
Penipu, pakailah macam mana pun, dia tetap menipu!

EKSKLUSIF!! Gambar Kemusnahan Hutan Tasik Pedu Dari Udara Akibat Kebodohan Pas Kedah!! #TukarKedah

Posted: 22 Nov 2012 05:16 PM PST

Pembalakan berhampiran Tasik Pedu yang menjadi punca air orang Kedah semakin parah! Apabila Pas Kedah tanpa bertimbang rasa dan tamak terus menerus menerjah kekawasan berkenaan dengan gelojoh dan kejamnya.

Disebabkan itu, Mc dan Team Media Kedah membawakan gambar eksklusif dari Udara untuk tatapan rakyat Kedah hatta Malaysia amnya!

Cuba lihat jarak empagan pedu dengan kawasan pembalakan, hanya beberapa meter sahaja

kawasan balak dengan empangan hanya dipisahkan dengan jalan raya.

licin woo

cuba bayangkan bila hujan lebat, tentunya air lumpur akan mengalir masuk kedalam empangan.


kawasan hutan simpan bernilai tinggi musnah sama sekali

teruk betui..

adehh..

masih berjalan..


Bila kita tanya MB awat buat macam ni, nak tau orang tua tu kata apa? Dia kata penebangan balak membabitkan kawasan seluas 400 hektar di hutan simpan Tasik Pedu, Padang Terap adalah bagi membangunkan taman agropelancongan pertama negara.

Katanya projek itu akan tetap diteruskan sekalipun Jabatan Alam Sekitar (JAS) telah menolak laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA).

Ini kerana katanya JAS memperuntukkan EIA bagi kawasan yang berada pada paras 240 meter dari aras laut, manakala Jabatan Perhutanan pula mensyaratkan hanya kawasan pada ketinggian 750 meter yang perlukan EIA.

"Nak ikut yang mana...tanah telah ditolak. Peruntukan RM20 juta untuk projek ini akan dimasukkan dalam Belanjawan 2013," katanya kepada media.

Beliau diminta mengulas laporan akhbar yang melaporkan mengenai kerja penebangan balak secara berleluasa di kawasan hutan simpan Tasik Pedu dan hutan Bukit Bintang, Gunung Inas, Baling.

Antara lain, laporan itu memetik Timbalan Badan Perhubungan Umno Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir sebagai berkata kerajaan Kedah pimpinan PAS tidak mematuhi arahan JAS agar kerja membersih hutan di kawasan Tasik Pedu dihentikan selepas menolak laporan EIA.

Mengulas lanjut, Azizan turut mempertikai gambar yang disiar akhbar berkenaan yang didakwanya memaparkan kawasan pembalakan di kawasan Gunung Inas dan bukan Tasik Pedu.

Mengulas mengenai taman agropelancoangan itu, Azizan berkata pelbagai pokok buahan termasuk anggur dan kurma akan ditanam di taman itu bagi menarik pelancong.

"Setakat ini lebih 1,000 pokok mempelam telah ditanam. Projek ini menawarkan banyak peluang pekerjaan dan diyakini berjaya dengan adanya lebuhraya TEKIH (Trans Eastern Interland Highway) yang menghubungkan tiga daerah Padang Terap-Sik-Baling," katanya.

Itu kata MB Kedah yang tak tau apa-apa pun. Semalam Mc dan TMK ada menemubual Bekas MB Kedah yang juga Adun Pedu, Mahdzir Khalid, beliau juga terkilan dengan Kerajaan Negeri Kedah, dan menganggap cadangan untuk membuat agropelancongan itu hanyalah sebagai alasan untuk 'menyapu' bersih balak dikawasan berkenaan.


Mc pun sokong apa yang Tok Det katakan tu. Memang puak Pas ni nak sapu balak buat duit saja. Agropelancongan tu hanya alasan untuk puak tu menghalalkan cara tebas balak!

Nampak gaya, Pas Kedah dan balak tak dapat dipisahkan. Semakin hari, semakin teruk. Kalau la Pas Kedah terus menjadi kerajaan negeri, rasanya kemusnahan alam sekitar di negeri Kedah ni akan berterusan.

Habis semua depa nak jual, kalau dah habis hasil bumi depa jual. Jangan terkejut, kalau depa start jual orang pulak. heh..

Pas Kedah oii.. Pas Kedah, teruknya hangpa ni!

McTheory:
Malukan Umat Islam lain saja oi..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

2 comments:

  1. dlu ak keja kat dlm tasik pedu tu...stahun kat sana..mula2 ak tngok sikit ja...yg pelik tu masa ada lawatan dato2 kat carok padi ada jamuan..xkan dorg xperasan kot pembalakan tuh..terang2 sblum masuk carok btg padi tuh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...