House PK

House PK


I SALUTE MY PM

Posted: 23 Jul 2014 12:52 AM PDT

GRUP-grup WhatsApp sibuk memuji PM Najib atas kejayaannya mengembalikan kotak hitam MH17 ke tangan kita; dan berjaya mengeluarkan mayat-mayat penumpang dari kawasan bergolak di Ukraine untuk dihantar pulang kepada keluarga masing-masing.

Malah, pujian juga dijulang atas kejayaannya berunding dengan ketua pemberontak Alexander Borodai yang menguasai kawasan nahas itu.

Najib juga dipuji kerana berjaya menggunakan diplomatik senyapnya berunding dengan Presiden Putin bagi memujuk kumpulan pemberontak menyerahkan aset negara itu.

Salah seorang rakan menulis: "PM Najib made it possible! That's why Najib avoids condemning Putin, quiet diplomacy gets result." (PM Najib berjaya melakukannya! Itu sebab Najib mengelak daripada menghentam Putin, diplomasi senyapnya beroleh kejayaan.)

Seorang lagi rakan menulis: "Tun Razak as PM of a democratic Malaysia surprised the world by visiting China in 1974 to be friendly with Communist China. Now in 2014, DS Najib speaks to Russian Communist Putin and pro-Russian Rebel Leader to solve MH17 issue of bodies and black box. He achieved what others failed. Orang Pahang hebat! DD"

(Tun Razak sebagai PM negara Malaysia yang demokratik mengejutkan dunia dengan melakukan lawatan ke China pada 1974 untuk bersahabat dengan komunis China. Sekarang 2014, Najib bercakap dengan Putin, seorang komunis Rusia dan dengan pemimpin pemberontak pro-Rusia bagi menyelesaikan isu kotak hitam dan mayat-mayat penumpang MH17. Beliau berjaya semasa orang lain gagal.)

Seorang lagi: "Fantastic work by PM. Direct nego with Borodai...the separatist leader...and clinched the deals. Now the bodies is on a train otw to Kharkiv. And blackbox is in Msian hands."

(Tugas hebat oleh Najib. Rundingan terus dengan Borodai...ketua pemisah... dan mencapai perundingan. Sekarang mayat-mayat di dalam kereta api dalam perjalanan ke Kharkiv. Dan kotak hitam dalam tangan Malaysia).

Satu lagi mesej: Akhbar New York Times melaporkan kejayaan PM Najib berunding dengan pemisah Ukraine serah mayat dan kotak hitam MH17. Kejayaan ini dianggap sesuatu yang gagal dicapai oleh negara-negara yang lebih berkuasa. Alhamdulillah pagi ini (waktu Malaysia) majlis serah kotak hitam MH17 kepada wakil Malaysia di Bandar Donetsk selamat dijalankan. Ketua Pemisah Ukraine, Alexander Borodai turut hadir menyaksikannya.

Syabas Najib!

Sumberi: Utusan Malaysia
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...