BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KURANG AJAR !!! #PAKATAN #PEMBANGKANG MAIN ISU PERKAUMAN !!! APA CERITA NI ???

Posted: 03 Jul 2014 08:00 AM PDT


Semasa pilihan raya kecil Teluk Intan,Dap cuba pelbagai taktik untuk menyerang kerajaan.Antara taktik paling ketara ialah dengan menyentuh isu sensitif seperti hak-hak orang Melayu yang sedia termaktub di dalam Perlembagaan.Untuk melaksanakan strategi itu Dap memperkudakan pula seorang calon perempuan muda Melayu supaya ia tidak terlalu jelas bahawa yang menyerang isu itu sebenarnya adalah kumpulan ekstremis.Dalam kempennya calon Dap tersebut membangkitkan isu UiTM sebagai sebuah instititusi pendidikan yang amat berjasa membangunkan sertamengangkat martabat anak-anak Melayu. Calon tersebut membuat pelbagai tiduahn yang tidak berasas terhadap UiTM tanpa bercakap di atas fakta dan realiti hak-hak Melayu yang terkandung di dalam Perlembagaan Negara.Beliau bercakap seolah-olah negara ini tidak punyai sejarah panjang sehingga terbentuk sistem demokrasi berparlimen yang diamalkan hari ini.Dap mencetuskan kontroversi tersebut tetapi tidak dapat menjawannya dengan fakta dan hujah yang kukuh. Akhirnya isu tersebut menjadi liabiliti dan menempelak Dap sendiri sehingga ia kehilangan kerusi parlimen tersebut. Selepas PRK Teluk Intan berakhir, isu UiTM disambung oleh PKR yang menjadi sekutu kuat Dap di dalam pakatan pembangkang. Seolah-olah PKR dan Dap berpakat untuk terus menyerang dan membangkitkan isu-isu berkaitan hak-hak Melayu supaya timbul rasa tidak senang di kalangan rakyat terhadap hak-hak yang diberi oleh Perlembagaan kepada oramg Melayu. 

Pembangkang mahu kontroversi yang ditimbulkan oleh Dap semasa kempen pilihan raya kecil terus dihidupkandan diapi-apikan demi agenda politik bobrok mereka.PKR pula membangkitkan mengenai sewa yang dibayar kepada syarikat yang membina kampus-kampus UiTM di beberapa tempat.Kononnya kos pembinaan kampus tidak setimpal dengan bayaran sewa yang terpaksa dibayar oleh kerajaan.Sekali lagi taktik pembangkang ialah menembak apa sahaja isu yang difikirkan mempunyai modal politik secara membabi buta dengan harapan ia boleh 'meletup'.Inilah taktik yang digunapakai oleh pembangkang dengan mengemukankan isu setengah masak yang tidak disandarkan kepada fakta sebenar. Kalau adapun fakta yang mereka ketahui tidak menyebelahi mereka, fakta itu tidak akan dikeluarkan untuk pengetahuan rakyat.Antara contohnya ialah dakwaan kononnya perdana menteri terbabit dalam penanugerahan projek tambahan LRT laluan Ampang yng dibangkitkan oleh pemimpin PKR yang sama yang terbabit dalam pendedahan butiran akaun syarikat NFC. 

Apabil dikemukakan dokumen dan butiran mengenai projek tersebut dan alasan munasabah mengapa projek tersebut diberikan kepada syarikat terbabit, pembangkang terus senyap dan isu tersebut terus mati.Ini mendedahkan taktik tidak bertanggungjawab pembangkang yang langsung tidak beretika menggunakan maklumat yang tidak tepat dan kadangkala tersasar jauh daripada kebenaran mengenai isu yang cuba dibangkitkan.Dalam isu terbaru UiTM ini juga strategi yang sama digunakan dengan mengapi-api suasan supaya menjadi panas dengan statistik atau fakta yang belum tentu sahih atau sah.Apa yang harus dilakukan ialah pihak UiTM mengeluarkan fakta-fakta yang sebenar mengenai isu tersebut dalam masa terdekat supaya isu tersebut tidak terus diputar belitkan oleh pembangkang. Pembangkang hanya mahu mendapat modal politik murahan dengan menyerang UiTM yang menjadi benteng pertahanan pendidikan orang Melayu tanpa mengira kepentingan bangsa dan negara.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! VIDEO PENUH #NURULIZZAH UPAH GANGSTER DI LEMBAH PANTAI DIDEDAHKAN !!!

Posted: 03 Jul 2014 05:00 AM PDT


Nurul Izzah selalu salahkan orang pasal keganasan politik, tetapi penyokongnya sendiri macam Bidin Besi (Blok P20, Pantai Dalam) berlagak samseng di Lembah Pantai.siapa bidin besi ??? 

jom kita lihat 2 video di bawah



APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! #MALAYSIANINSIDER PORTAL PUTAR BELIT MINDA RAKYAT !!!

Posted: 03 Jul 2014 01:30 AM PDT


Bukan main lagi penulis Malaysian Insider,Hamri Ibrahim memetik kata-kata Ulama terkenal Mesir,Muhammad Abduh, iaitu "I went to the West and saw Islam, but no Muslims ; I got back to the East and saw Muslims,but no Islam." 

Tulisan Hamri disiarkan semula oleh blog Lim Kit Siang dan turut dipetik oleh beberapa pemimpin Cina DAP lain.Mereka memetik kata-kata ini bagi menggambarkan keburukan umat Islam sekali gus memperlekehkan kedudukan agama Islam di Malaysia.Mereka juga memetik kata-kata ini seolah-olah ingin 'mengajar' umat Islam tentang Islam seperti mereka lebih tahu apa itu Islam.Hakikatnya,jika mereka benar-benar tahu apa itu Islam,mereka tidak akan sekali-kali menjadikan pengisytiharan 'Malaysia sebuah Negara Islam' oleh Datuk Seri Jamil Khir Baharom sebagai satu isu besar. Jika benar mereka memahami apa yang diperkatakan oleh Syeikh Muhammad Abduh maka mereka seharusnya faham bahawa negara Islam bukan terletak di atas kertas atau deklarasi tetapi cara pentadbirannya.Pada hari ini, 'Negara Islam' lebih bermaksud sebuah negara di mana majoriti rakyatnya beragama Islam.Malangnya,lebih dari itu, tidak semestinya sebuah negara Islam itu benar-benar mengamalkan Islam.Jika benar semua Negara Islam itu mengamalkan Islam sebenar maka tentulah tiada perang saudara,tiada kes buta huruf yang tinggi dan tiada penindasan terhadap wanita sepertimana yang berlaku di kebanyakan Negara Islam di Asia Barat dan Afrika.Jika kita mampu mengukur dan membandingkan antara semua negara Islam, maka tidak keterlaluan dikatakan bahawa Malaysia hampir menepati konsep sebuah negara Islam sebenar. 

Ini berdasarkan sejarah zaman kegemilangan Islam di mana sebuah negara Islam itu merupakan negara yang aman makmur,adil dan maju.Sejarah Islam juga menunjukkan bahawa dalam negara Islam,wanita diberi peranan yang sama dengan lelaki dan tidak disisih atau dipinggirkan dalam pendidikan mahupun pekerjaan.Negara Islam di zaman itu juga tidak menindas agama lain dan diberi kebebasan kepada penganutnya untuk mengamalkan kepercayaan masing-masing. Tiada siapa mampu menafikan hakikat bahawa semua ciri-ciri ini terdapat di Malaysia iaitu aman, adil, maju, tidak menindas wanita dan bukan Islam.Hudud,bukanlah syarat negara Islam mahupun syarat untuk menjadi Muslim dan Malaysia tidak melaksanakan hudud.Sebaliknya Malaysia menggunakan undang-undang takzir selaras dengan ajaran Islam agar berlaku adil berdasarkan keadaan.Justeru,salahkah Datuk Jamil Khir mengisytiharkan bahawa negara ini sebuah Negara Islam ??? Entah kenapa penting sekali bagi sesetengah orang bukan Islam di Malaysia untuk memaksa kerajaan mengisytiharkan negara ini sebagai Negara Sekular dan bukan Negara Islam. Pengisytiharan Malaysia sebagai negara Islam tidak menjejaskan hak penganut agama lain untuk mengamalkan apa agama sekali pun. Semua mereka bebas beribadah mengikut cara masing-masing, diberikan hak untuk membina rumah ibadah masing-masing, malah diberi cuti umum pula pada setiap perayaan agama masing-masing! 

Namun,ini masih tidak cukup bagi mereka.Mereka inginkan lebih lagi.Soalnya,apakah yang mereka inginkan itu ??? Apa pentingnya Malaysia diisytihar sebagai Negara Sekular ??? Kesungguhan mereka mendesak kepada perkara ini membuktikan bahawa ada agenda dan niat yang tersirat dan jahat di kalangan sekumpulan bukan Islam di negara ini.Kelihatan begitu jelas kini bahawa mereka bukannya inginkan keadilan tetapi ingin menentang Islam itu sendiri.Mereka tidak senang jika Islam berada di tempat tertinggi dan inginkan Islam itu diletakkan sama rata atau bawah sedikit dari agama mereka.Apa yang mereka pura-pura terlepas pandang ialah, majoriti rakyat negara ini adalah beragama Islam, maka sudah menjadi hak semulajadi bagi setiap negara di dunia untuk mengiktiraf agama rasminya berdasarkan agama majoriti.Justeru,mereka tidak boleh memaksa kerajaan mengubah hakikat ini biar betapa benci pun mereka terhadap Islam dan inginkan agama mereka diletak di tempat tertinggi.Apa yang mereka boleh lakukan hanyalah meninggalkan negara ini dan menetap di negara lain di mana majoriti rakyatnya menganut agama yang sama dengan mereka.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! PIHAK GEREJA BERDEGIL NAK GUNA #KALIMAHALLAH !!! NAMPAK TAK PERMAINAN MEREKA ???

Posted: 02 Jul 2014 10:00 PM PDT


DAP sering merujuk kepada UMNO dengan panggilan 'Jahat' atau 'Evil' atau lebih tepat,'iblis'.Tindakan menyamakan musuh dengan 'iblis' adalah sinonim dengan sikap ekstremis Kristian mahupun Islam.PAS telah lama gemar menyamakan UMNO dengan iblis atau syaitan.Namun PAS sanggup pula berkawan dengan syaitan tetapi tidak sekali-kali dengan UMNO.Berpegang kepada pendirian yang sama, iaitu menganggap UMNO sebagai 'iblis' maka kedua-dua PAS dan DAP kini bekerjasama memperjuangkan Kristian.Apa yang pelik ialah PAS memperjuangkan Kristian atas nama Islam.Akibatnya,kalimah 'Allah' dijadikan permainan politik serta alat pembangkang untuk menyerang UMNO.Ini adalah sedikit dari berpuluh-puluh petikan artikel atau komen dari pihak DAP yang merujuk kepada UMNO sebagai 'evil' :

1. Don't get distracted by Umno-BN's evil ways 
February 1, 2013
FMT LETTER : From Jackson Ng, via e-mail 

2. Friday, 3 May 2013
How low can the evil, corrupt and racist BN-Umno go … 

3. Anwar: Umno Evil, Increases Imprisonment to 10 Years 
NEW MALAYSIA TODAY
THURSDAY, JANUARY 16, 2014 
The Sickness of UMNO-BN with the Malaya Agong-Sultan Approval.. So $20 Million used to address the Evil of Price Rise created by EVIL UMNO-BN with Sultan Agong Approval. Chicken feed when you take into consideration that Najib's Resident cost $7 Million of electricity Bill to run a Year. Keep changing your lifestyle to try to make that $2 saving to support the Evil UMNO-BN Terrorist Regime …Approved by Sultan-Agong….SHi@#$%^&*(! 

 4. Guan Eng blames Umno for 'misleading booklet' By Adib Zalkapli 
THE MALAYSIAN INSIDER
 February 05, 2011
"The state government will not keep quiet and be blamed for others' mistakes especially the mistakes of the evil Umno," said Lim. 

5. Anwar's bumpy road to Kajang a reminder of Umno's shenanigans 
NEWS ANALYSIS BY THE MALAYSIAN INSIDER
February 02, 2014 
In the throes of Malaysians debating the correctness of Datuk Seri Anwar Ibrahim contesting the Kajang state seat, comes a stark reminder that evil resides in Umno. 

6. Protect Dyana,pleads Kit Siang to Teluk Intan people BY LEE SHI-IAN 
Published: 22 May 2014
DAP today appealed to the people of Teluk Intan to help shield and protect its candidate Dyana Sofya Mohd Daud from the "evil machinations" of Umno and Barisan Nasional (BN). 

7. Twitter Hannah Yeoh 
7 May 2013 7.00 pm 
At a walkabout to thank voters, a grandmother 80+ old told me to stay a "good" politician & not to cross to the evil side.

Alhamdulillah,Isu Kalimah 'Allah' yang kini telah pun selesai di mahkamah.Malangnya,kini terdapat tanda-tanda yang isu ini akan terus dimainkan oleh pihak gereja yang berikrar akan terus menggunakan nama 'Allah' dalam aktiviti keagamaan Kristian.Menurut pihak gereja,perintah mahkamah itu hanyalah tertakluk ke atas The Herald dan bukannya untuk aktiviti lain.Sikap pihak gereja ini menyerlahkan betapa liciknya pendakwah Kristian dalam usaha untuk menyebarkan agama itu.Sedangkan tiada satu sebab atau kebaikan pun untuk pihak Kristian menggunakan nama 'Allah' bagi menggantikan nama Tuhan mereka.Malah,jika Kristian berhujah bahawa dakwah disampaikan dalam Bahasa Melayu sekali pun, maka terjemahan 'God' kepada 'Allah' adalah salah sama sekali.'God' dalam Bahasa Melayu ialah 'Tuhan'. 

Sampai ke hari ini,iaitu setelah kes ini selesai di mahkamah,kita masih lagi tidak mampu memahami keperluan Kristian untuk menggantikan nama Tuhan mereka secara tiba-tiba.Justeru,tidak hairanlah apabila Kristian gagal memenangi kes ini di mahkamah.Bagaimanapun,sikap degil,melanggar undang-undang,sengaja menimbulkan ketegangan serta licik pihak gereja membuat kita tertanya-tanya mengenai ajaran sebenar agama Kristian.Apa yang kita sedia maklum,agama Kristian seperti juga agama-agama lain menganggap sikap ini sebagai salah dan berdosa. Di dalam Injil sendiri ada menyebut : "Jesus warns us of deceivers and liars in Matthew 24:24.We should recognize the liars and deceivers and protect our souls against them.Hold on to the truth and do not allow anyone to penetrate it."

roverbs 6:16-19 There are six things that the Lord hates, even that are an abomination to him: haughty eyes, a lying tongue, and hands that shed innocent blood, a heart that devises wicked plans, feet that make haste to run to evil,a false witness who breathes out lies, and one who sows discord among brothers. 

verbs 26:24-26 Whoever hates disguises himself with his lips and harbors deceit in his heart; when he speaks graciously, believe him not, for there are seven abominations in his heart; though his hatred be covered with deception, his wickedness will be exposed in the assembly. 

Kesemua ayat-ayat dari Injil di atas jelas melarang penganut Kristian menipu,berbohong atau bermuslihat di mana ia merupakan satu dosa. Tidak ada pengecualian dalam hal ini termasuk bagi tujuan dakwah.Berdasarkan ayat-ayat ini,maka siapakah yang bersikap seperti iblis sebenarnya ??? Telah terbukti kini bahawa pihak Kristian cuba berdakwah dengan cara bermuslihat iaitu menggunakan nama 'Allah' bagi memudahkan mereka mendekati umat Melayu-Islam serta mengelirukan mereka.Pihak Kristian juga menipu dan sengaja mencetus ketegangan dengan membayangkan bahawa kerajaan bersikap berat sebelah.Lebih jahat lagi,pihak Kristian juga berdegil dan enggan akur dengan arahan mahkamah sejak dari mula.Apa yang dilakukan oleh pihak Kristian ini mampu membawa kepada kerosakan yang besar,malah pertumpahan darah jika berlaku di negara lain. 

Walaubagaimanapun,kita bertuah kerana umat Islam di Malaysia cukup matang dan bijaksana dalam menangani provokasi pihak Kristian.Umat Islam tetap menggunakan saluran yang betul dan cuba sedaya upaya menangkis hujah dangkal serta kedegilan pihak Kristian dengan cara yang berhemah. Oleh yang demikian, sekali lagi kita ingin bertanya kepada pihak gereja, siapakah 'evil' yang sebenar ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

FAKTA !!! #PAKATAN #PEMBANGKANG SEBENARNYA TAKUT JIKA #UMNO BERANI MEMBUAT SESUATU !!!

Posted: 02 Jul 2014 07:00 PM PDT


Setiap kali Perdana Menteri membuka mulut,setiap kali juga pembangkang akan mencari jalan untuk memanipulasi atau memutarbelit kenyataan beliau.Kadangkala,pembangkang sengaja berpura-pura tidak memahami maksud sebenar Perdana Menteri,walaupun pada hakikatnya ia begitu jelas.Ucapan Perdana Menteri dalam majlis ulangtahun UMNO Cheras pada 24 Jun lepas,turut tidak ketinggalan dari menjadi mangsa manipulasi pembangkang.Dalam ucapan tersebut,beliau menyeru agar ahli-ahli UMNO menjadi berani.Beliau memberi contoh keberanian yang ditunjukkan oleh Islamic State of Iraq in the Levant (ISIL) yang telah berjaya mengalahkan tentera Iraq walaupun nisbah kekuatan mereka ialah 1:30.Menurut beliau, 

"Sebagai bukti – sama ada kita bersetuju atau tidak dengan mereka bukanlah soalnya – kumpulan ISIL dengan kekuatan hanya 1,300 orang telah berjaya mengalahkan tentera Iraq seramai 30,000 sehinggakan Jeneral dengan 3,4 bintang juga terpaksa lari menyelamatkan diri, terjun dari tingkap di tengah malam. Kenapa? Kernaa mereka takut kepada pihak yang berani." 

Tanpa perlu memberi penjelasan lanjut,kita semua sedia maklum bahawa Perdana Menteri hanya menyeru UMNO agar mencontohi semangat dan keberanian ISIL dan bukannya untuk menjadi pemberontak seperti mereka.Malah,di awal ayat juga beliau telah menegaskan bahawa kita tidak semestinya setuju dengan tindakan militia tersebut.Walaubagaimanapun,pembangkang telah sengaja berpura-pura tidak faham dengan menyalahtafsirkan kenyataan beliau sebagai menyokong dan mengkagumi ISIL.Kononnya,kenyataan Perdana Menteri dikhuatiri telah menimbulkan rasa 'kurang senang' dalam hubungan Malaysia-Iraq.Kononnya,Perdana Menteri kurang peka serta cuai dalam menyusun ayat.Kononnya,Perdana Menteri sememangnya menyokong keganasan dan berbagai-bagai konon lagi. 

Jika begini cara pemikiran pembangkang maka tentulah kita juga tidak boleh merujuk dan belajar apa-apa dari sejarah yang berkaitan peperangan dan keganasan.Mengikut sejarah,Tsun Zu iaitu seorang panglima tentera,pakar strategi dan ahli falsafah terkenal China telah bertindak membunuh dua orang gundik kesayangan Maharaja kerana gagal mengikut arahan dalam satu latihan ketenteraan ke atas para gundik.Hari ini,kita sering merujuk kepada Tsun Zu jika bercakap tentang seni peperangan dan cara memberi arahan.Justeru,apakah ini bermakna dunia mengiktiraf cara latihannya yang tiada belas kasihan ??? Kita juga sering merujuk kepada Adolf Hitler,pemimpin Nazi yang kejam apabila memperkatakan tentang keberkesanan kepimpinan.Tiada siapa boleh menafikan kehebatan Hitler yang mampu mengerahkan ribuan tentera yang setia bagi memperjuangkan matlamatnya. Sejarah Hitler kini menjadi pengajaran yang berguna kepada semua.Justeru,apakah ini bermakna dunia hari ini menyokong kekejamannya ??? Tentu sekali tidak. 

Berdasarkan hakikat ini,sesungguhnya tiada apa yang salah dengan kenyataan Perdana Menteri mengenai ISIL.Tidak salah UMNO mencontohi keberanian mereka asalkan keberanian itu diarahkan ke haluan yang betul. Mungkin ini sebenarnya yang ditakuti oleh pembangkang iaitu kebangkitan semangat UMNO.Mungkin pembangkang merasa takut sendiri setelah melancarkan strategi memprovokasi dan mencabar undang-undang, Melayu dan Islam tanpa henti. Selama ini pembangkang berani berbuat demikian kerana pasti yang UMNO tidak akan bertindak balas secara keras. Kini pembangkang takut semuanya akan berubah jika UMNO benar-benar menghayati ucapan Perdana Menteri itu.Seharusnya pembangkang lebih bijak dan bertanggungjawab dalam mengatur strategi politik.Taktik menimbulkan ketegangan yang mereka lakukan hari ini cukup membahayakan. Jika keadaan ini berterusan,UMNO tidak perlukan tiupan semangat keberanian ISIL,tetapi cukup dengan kesedaran dan jatidiri yang kuat untuk bangkit menentang kejahatan pembangkang.

Namun,walau apapun terjadi kita pasti bahawa UMNO adalah parti yang waras,matang dan bijak serta tidak akan bertindak ganas dalam apa jua situasi.Yang ganas di Malaysia hanyalah pembangkang dan ini telah terbukti dalam demonstrasi yang dianjurkan mereka, hatta dalam pemilihan parti mereka sendiri.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...