House PK

House PK


KUNYIT HANGIT! ANWAR KENA BELASAH DENGAN WARTAWAN BBC SAMPAI TAK TERJAWAB LA! WAJIB TONTON

Posted: 14 Jun 2014 08:00 PM PDT

Apa benda si juburi ni cakap?

Anwar ke England untuk memburukkan Malaysia, sebaliknya dalam temuramah BBC Anwar dibelasah bertubi-tubi oleh pengacarnya. Antaranya adalah:

1. Anwar tuduh kerajaan kejam, tetapi pengacara berkata dia (Anwar) yang melawan sistem sediaada, sebagai contoh beberapa kali bukti dikemukakan mahkahmah memang anwar meliwat.

2. Orang Malaysia sudah menyampah dengan Anwar dan demo jalanan kerana seperti Anwar ingin elak dari isu peribadinya.

3. Kata anwar menang undi popular, ia tak di layan kerana sistem di sana England juga tidak mengira kemenangan melalui undi popular.

4. Anwar tuduh kerajaan kuku besi, tetapi tidak cukup bukti terus menukar kepada topik mh370. Pengacara perli "interesting you brought up mh370" dan terus mengatakan Malaysia menanganinya dengan baik, Anwar membuak-buak marah!

5. Pengacara menegur mengapa anwar sanggup mempolitikkan isu seperti MH370 demi kepentingan politiknya.

HOUSE PK: Aku ambik artikel ini dari MyMassa. Anwar secara terang-terangan hina sistem kehakiman kita. Cara dia cakap seolah-olah Hakim kita ni semua tak guna? Apa benda ni Anwar? Dia cakap pakai lobang bontot je. Korang nilaikan la sendiri.

APA KEBENDANYA RUU NI? NAK HAPUSKAN HAK MELAYU?

Posted: 14 Jun 2014 05:00 PM PDT

Aku tak berapa faham kenapa mesti kita laksanakan RUU ni? Aku tersentak bila baca artikel terbaru Tun M, KLIK SINI.

Lepas tu aku baca artikel panas berapi dari GAP pulak, KLIK SINI

Apa itu RUU? Aku extract sikit dari blog Tun M kat bawah ni:

1. Kerajaan Malaysia akan membentang tiga rang undang-undang (Bill) bagi mengganti Akta Hasutan 1948, demikian janji Perdana Menteri. Akta Hasutan dianggap tidak sesuai dengan keadaan zaman dan dasar keterbukaan Malaysia.

2. Apakah rang undang-undang yang akan dijadikan pengganti kepada Akta Hasutan? Dibawah diperturunkan nama-nama akta berkenaan:-
1) National Harmony Bill
2) National Unity Bill
3) National Unity and Integration Commission Bill

3. National Unity Bill dan National Harmony Bill bertujuan menghapuskan dasar pemilihan berasas kepada agama, bangsa, keturunan, tempat lahir, jantina atau ketidakupayaan dan lain-lain yang berkenaan.

Kenapa perlu buat begini? Kalau dah dilaksanakan, apa ada pada bumiputra lagi? Perlu ke? Apa pandangan korang?

PANAS BERAPI! KENAPA PERLU HINA POLIS TRAFIK SEBEGINI??? @PDRMSIA

Posted: 14 Jun 2014 04:51 AM PDT

Patut ke menghina anggota polis trafik yang sedang makan ditepi jalan sebab bertugas macam ni sekali? AKu nak tanya korang ni, manusia jenis apa yang suka menghina orang yang menjaga trafik supaya kita-kita ni dapat balik rumah dengan cepat dan bersama keluarga kita?

Pernah haramjadah yang menghina polis trafik bertugas ni terfikir, betapa susah dan payahnya kerja seorang anggota trafik ni? Mereka kena bertugas walau hujan ribut panah petir demi untuk pastikan kita semua pulang ke rumah dengan segera. kalau ya pun tak nak puji tak perlu la keji.

Aku harap SKMM akan mencari lahanat ini dan mengambil tindakan diatas perbuatan dia yang terlampau. Aku perhatikan sejak kebelakangan ini ramai betul yang suka mencabar undang-undang. Yalah nak buat macamana kan? AG paling berkuasa dna dia memang suka tengok benda-benda macam ni kan?
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...