BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KANTOI !!! DATUK HASAN ALI SAHKAN WUJUD PENGIKUT SYIAH DI DALAM KALANGAN PEMIMPIN TERTINGGI PAS !!!

Posted: 29 Jul 2013 08:30 AM PDT


Bekas Naib Presiden Pas,Datuk Dr. Hasan Ali mengesahkan kewujudan ahli Syiah di kalangan pimpinan tertinggi Pas,namun tidak diambil tindakan parti itu kerana tiada keberanian.Pemimpin itu ujarnya,dikatakan tidak menunaikan solat Jumaat,melakukan pelbagai taqiyyah (berpura-pura) selain tersebarnya video kunjungan hormat pemimpin berkenaan ke atas rejim ganas Bashar al-Asad ketika seluruh umat Islam mengutuk keganasan Presiden Syria terhadap rakyatnya sendiri. 

"Apa yang ingin saya tonjolkan di sini,pemimpin tertinggi Pas dikatakan tidak mempunyai taring dan keberanian politik untuk mengambil tindakan drastik terhadap pemimpin atasan tersebut yang selama ini secara terang-terangan menyalahi undang-undang tubuh Pas.Undang-undang tubuh Pas mengharamkan ahli-ahlinya menganut fahaman selain daripada Ahli Sunnah Wal Jamaah," katanya kepada Mingguan Malaysia.

Selain itu Hasan berkata,terdapat juga berita mengenai adanya pemimpin tertinggi Pas telah dipanggil bersemuka dengan Majlis Syura Ulama untuk mengiya atau menafikan penglibatannya di dalam kegiatan Syiah.Dalam perkembangan lain beliau berkata, ada dakwaan mengatakan kekalahan beberapa calon utama Pas di dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu seperti di Kedah disebabkan wujudnya faktor Syiah di dalam parti itu. 

"Seingat saya setiap kali datangnya tahun pemilihan di dalam muktamar tahunan Pas,isu pemimpin Syiah dalam parti sering dijadikan bahan kempen untuk memenang dan menewaskan seseorang calon yang merebut kerusi kepimpinan parti," katanya. 

Aktivis Pas,Mohamed Hafiz Mohamed Nordin pula berkata,penularan fahaman Syiah dalam kalangan ahli Pas bukan suatu perkara baharu tetapi telah berlaku sejak puluhan tahun lalu,namun ia gagal ditangani oleh pucuk pimpinan parti sehingga menjadi semakin serius kini.Malah tegasnya,satu kajian holistik perlu dilakukan memandangkan mereka yang berfahaman Syiah semakin berani menyebarkannya kepada umum. 

"Pas perlu serius dalam usaha untuk membendung penularan fahaman Syiah dalam kalangan ahli mereka.Satu jawatankuasa perlu diwujudkan bagi menyiasat tentang ahli parti yang dikatakan berfahaman Syiah," katanya. 

Mohamed Hafiz yang juga Penyelaras Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP) menambah,Pas perlu serius dalam menangani isu Syiah kecuali parti itu membuat ketetapan untuk menerima fahaman tersebut. "Cuma saya tidak pasti status ahli mereka yang terlibat itu sekarang, kerana dahulu memang mereka ahli Pas tetapi bukan yang berjawatan penting di negeri ini.Malah kepimpinan parti juga seolah-olah tidak mengambil sebarang usaha untuk menyekat penularan fahaman berkenaan," katanya.

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF !!! THE NEW VILLAGE !!! KEPADA DS @SHABERYC !!! KERAJAAN WAJIB HARAMKAN FILEM MELIBATKAN IDEOLOGI KOMUNIS !!!

Posted: 29 Jul 2013 05:00 AM PDT


Hakikatnya,walaupun komunis dikalahkan daripada segi ketenteraan di Malaysia,IDEOLOGINYA MASIH HIDUP DAN SUBUR

Dan ia juga mahu terus disemarakkan.Sebenarnya tidak sukar untuk pihak berwajib, sama ada Kementerian Dalam Negeri (KDN),Kementerian Penerangan mahupun Lembaga Penapisan Filem (LPF) untuk MENGHARAMKAN terus filem The New Village ini dari ditayangkan kepada umum.Masalah sebenar dan perkara paling pokok adalah MAHU LAKUKAN ATAU TIDAK ... 

BEGITU MUDAH filem The New Village ini mendapat hak tayangan dan AMAT MALANG apabila ianya bakal ditayangkan pada 23 Ogos nanti,cukup hampir dengan tarikh keramat bulan kemerdekaan negara.


Alasan yang diberikan pihak berwajib di sebalik arahan penangguhan TIGA KALI tayangan Tanda Putera TIDAK MASUK AKAL ..."tidak mahu menimbulkan konflik dan kontroversi ketika negara sedang dalam persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 Mei lalu".

Apakah filem The New Village ini LANGSUNG TIDAK AKAN menimbulkan sebarang konflik dan kontroversi selepas Pilihan Raya Umum Ke-13.Lalu...apakah rasional filem The New Village ini mendapat hak tayangan dalam masa yang begitu singkat ?

Memang benar,kita masih belum menonton tayangan perdana mahupun keseluruhan filem ini.Hanya berkisar kepada sebuah trailer filem tersebut yang tersebar meluas di Youtube.Namun hakikatnya,KEBODOHAN filem yang dikeluarkan oleh YELLOW MOVIE SDN BHD,arahan WONG KEW LIT dan diterbitkan bersama oleh ASTRO SHAW perlu dihentikan serta merta sebelum terlambat.


Perlukah lagi Lembaga Penapisan Filem (LPF) menjalankan penelitian plot dan jalan cerita serta mesej tersembunyi di dalam filem berunsurkan komunis ini ? 

Apakah masih TIDAK CUKUP TERANG mesej yang cuba disampaikan melalui filem ini ? 

Apakah KERAJAAN terlupa hakikat bahawasanya sudah TIGA KALI kerajaan perlu melakukan rundingan dengan Parti Komunis Malaya (PKM) ; ... 

Rundingan Baling pada 1955,rundingan kedua selepas kemerdekaan dan rundingan di Hatyai pada Mac 1989.Bukankah dalam pusingan ketiga rundingan itu,PKM menyatakan hasrat untuk menubuhkan parti baru iaitu Parti Buruh Sosialis Malaysia (SLPM) berlandaskan ideologi Marxist.Jika sebelum 1989,tumpuan komunis hampir semuanya di hutan.

NAMUN HAKIKATNYA KINI,apabila operasi ketenteraan berakhir,isu itu berpindah ke bandar-bandar.

ANDA NAK LAGI KISAH SEBENAR ???


UNTUK SELANJUTNYA 

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF !!! PEMBIKIN FILEM THE NEW VILLAGE !!! TOLONG JANGAN LUPA FAKTA !!! WAJIB BACA !!!

Posted: 29 Jul 2013 01:30 AM PDT


KITA tidak tahu apa yang bermain difikiran para pembikin filem kontroversi The New Village yang bakal ditayangkan di seluruh negara 23 Ogos ini.Yang pasti,sama ada cuba mengelak atau tidak,mereka kena akui yang mereka telah mengangkat martabat komunis amnya dan Parti Komunis Malaya (PKM) khususnya ke tahap yang cukup tinggi.Lebih menyakitkan hati,mereka cuba 'melembutkan' segala kejahatan dan kemungkaran yang dibuat PKM sebaliknya 'mencantik dan menghalalkan' pergerakan kumpulan bersenjata itu dalam bentuk yang cukup kreatif iaitu melalui medium perfileman.Mereka ternyata lupa subjek yang mereka ingin 'agungkan' itu sebenarnya merupakan sekumpulan manusia yang mempunyai sifat cukup kejam dan mempunyai perangai yang cukup jelik khususnya di mata mereka yang telah berjuang mati-matian untuk negara Malaysia yang tercinta ini. Sepatutnya, SEBELUM pembikin filem The New Village ini menggunakan kebebasan hak dan idea mereka untuk mengangkat subjek ini di layar perak, mereka perlu tahu apa yang dah PKM lakukan tanah air kita khususnyadari tahun 1948 hingga 1989.Kalau tak tahu,mari penulis nak bagitahu ;

1. 3 orang peladang Inggeris telah dibunuh di Perak pada 16 Jun 1948. Peristiwa ini telah menyebabkan penjajah British mengisytiharkan darurat.
2. Seramai 18 anggota polis telah terkorban dalam satu serangan mengejut komunis terhadap Balai Polis Bukit Kepong pada waktu subuh 23 Februari 1950.


3. Sepanjang tahun 1950,seramai 120 anggota polis terbunuh,manakala 222 orang Polis Khas (SC) terkorban akibat kekejaman komunis. 
4. Pada 1 Oktober 1951,Pesuruhjaya Tinggi British di Tanah Melayu,Sir Henry Gurney dibunuh dalam satu serang hendap di Bukit Fraser. 
5. Pada 17 Jun 1968, segerombolan gerila komunis telah menyerang hendap konvoi pasukan keselamatan Malaysia di Pekan Kroh (Pengkalan Hulu) dan membunuh 17 anggota polis. 
6. Seorang ahli UMNO telah dibunuh oleh ejen komunis di Pulau Pinang pada April 1969. 
7. Pada 24 Julai 1969,seorang wanita Cina telah dibunuh di Sintok, Kedah kerana didakwa belot kepada perjuangan komunis. 
8. Pada 10 Disember 1969,komunis telah meletupkan jambatan keretapi di Kok Mak berdekatan dengan sempadan Padang Besar, Perlis. 
9. Komunis telah menyusup masuk ke Padang Besar dan melepaskan 3 das tembakan ke arah balai polis di situ pada 14 Disember 1969. 
10. Dalam satu peristiwa pada tahun 1970-an,komunis telah memusnahkan jentera dan peralatan membina jalan yang digunakan untuk membina Lebuhraya Timur-Barat.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! RED BEAN ARMY !!! KEPADA DS @SHABERYC !!! KWMM MENDESAK KERAJAAN TUBUH SURUHANJAYA DIRAJA !!!

Posted: 28 Jul 2013 11:28 PM PDT


Kelab Wartawan Muda Malaysia menggesa Kementerian Komunikasi dan Multimedia supaya merangka langkah-langkah sesuai bagi mengatasi masalah penyalahgunaan internet yang semakin berleluasa.Justeru KWMM menyokong kenyataan menteri berkenaan,Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang mengakui penyalahgunaan yang berlaku sudah sampai ke tahap kritikal.KWMM menyarankan supaya pihak kementerian menguatkuasakan Seksyen 114A Akta Keterangan yang antara lain mampu mencegah seseorang pengguna internet melalui laman sosial daripada menyamar sebagai orang lain di ruang siber.Pendakwaan pasangan blogger seks,Alvin Tan dan Vivian Lee,yang menghina umat di bulan sicui Ramadhan Al Mubarak dengan paparan gambar memakan 'bak kut teh' sambil mengucap 'selamat berbuka puasa' amat dialu-alukan dan seharusnya menjadi iktibar dan pengajaran bagi mereka yang gemar menyentuh isu sensitif seperti institusi raja,kedudukan agama Islam, status bahasa Melayu dan hak-hak istimewa orang Melayu. 

KWMM berharap dengan adanya tindakan tegas daripada kementerian,gejala tidak sihat menggunakan internet untuk menimbulkan perasaan tidak senang hati di kalangan masyarakat pelbagai kaum di negara ini dapat diatasi segera.KWMM juga melihat penyalahangunaan dunia siber oleh pihak yang tidak bertanggung jawab turut disumbang oleh kewujudan pasukan tentera siber Red Bean Army yang telah dieksploitasi oleh sebuah parti politik pembangkang.Pihak kerajaan seharusnya melihat peranan memecah belah masyarakat oleh kumpulan ini dengan lebih serius dan menjalankan penyiasatan yang terperinci mengenai operasi dan rangkaian mereka.Justeru KWMM menyokong penuh cadangan Gabungan NGO Islam-Melayu supaya satu suruhanjaya diraja di tubuhkan bagi menyiasat fenomena Red Bean Army. 

DZULKARNAIN TAIB 
Presiden

KURANG AJAR !!! @QUEENMUTIAA DAN ADLIN BINTI ABD JALIL MENGHINA ISLAM @PDRMSIA !!! WAJIB LIHAT !!!

Posted: 28 Jul 2013 07:03 PM PDT


kurang ajar !!! ini sudah biadab.anda lihat gambar di atas.kepada pihak berkuasa tolong lihat.nampaknya bukan malaysia jer,saya rasa yang ni dari indonesia.tolong pantau semua twitter dan facebook dan bertindak.kepada menteri yang baru tolong berkeras dan tangkap sesiapa sahaja yang ingin menghancurkan negara dan menghina Agama islam serta menghina Raja-Raja 


seperti gambar di atas,dah tutup facebook lain,si adlin binti abd jalil membuka fb yang baru dan sekali lagi Nabi Muhammad S.A.W di hina.saya harap kerajaan serta pihak berkuasa tolong pantau

ANDA TAK PERCAYA ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ??? 

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...