Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Anwar Bengang Di Permainkan Pengacara TV!! @BBCNews

Posted: 15 Jun 2014 06:12 AM PDT


Wartawan BBC News, Stephen Sackur mempertikaikan jawapan yang diberikan nwar Ibrahim dalam sesi temu bual yang dikendalikannya di stesen penyiaran tersebut di London, United Kingdom (UK), baru-baru ini.

Sebaik sahaja temu bual dimulakan, Anwar cuba meraih simpati dengan menjaja kisahnya berdepan dengan kerajaan Malaysia yang didakwa bersifat autoritarian.

Walau bagaimanapun, Sackur mengingatkan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bahawa mahkamah merupakan institusi yang mengadili kes liwatnya.

Sackur seterusnya mempersoalkan ke­nyataan Anwar yang mendakwa mahkamah dan media di Malaysia tidak bebas.


"Anda telah me­nyampaikan mesej itu kepada rakyat Malaysia sejak bertahun-tahun lalu tetapi nampaknya mereka tidak menerimanya. Maksud saya, pihak pembangkang telah mela­ku­kan segala-galanya dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) namun anda masih tidak boleh menang," katanya.

Sackur kelihatan hairan apabila Anwar menyatakan pihak pembangkang mengatasi Barisan Nasional (BN) dari segi undi popular sambil mengi­ngatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu BN memenangi lebih banyak kerusi Parlimen.

Beliau turut berpandangan, tiada tanda yang menunjukkan rak­yat Malaysia akan berdemonstrasi di jalanan sekiranya Anwar gagal dalam rayuannya terhadap keputusan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac lalu yang menjatuhi hukuman penjara lima tahun ke atasnya kerana meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Dalam nada sinis, Sackur menyifatkan tindakan Anwar mengalihkan topik perbincangan dari isu politik Malaysia kepada insiden kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 sebagai 'menarik'.

"Kerajaan Malaysia mendakwa anda mempolitikkan isu tersebut yang secara jelas mengecewakan keluarga para penumpang dan anak kapal yang masih hilang.

"Juga sangat sensitif dan anda berterusan mempolemikkannya serta menimbulkan masalah dalam satu isu yang agak serius untuk dipolitikkan," ujarnya.

Beliau sekali lagi terpaksa menegur Anwar apabila Ketua Pembangkang itu menuduh kerajaan tidak mendedahkan maklumat tentang kargo yang dibawa pesawat MH370.

"Mereka (kerajaan Malaysia) telah mendedahkan dokumen yang mengandungi maklumat kargo..

Nampak tak bagaimana pembohongan Anwar dipatahkan dengan mudah oleh Stephen Sackur. Anwar sememangnya tidak layak menjadi rakyat Malaysia, kerana bila dia keluar negara, Anwar tanpa rasa segan silu memburukkan negara dengan fakta fakta yang salah.



Kesiann Anwar.. tahan sabar saja laa..

Jom sahabat join kami di Mukhriz Mahathir FC.. nak join KLIK LINK bawah ni..


HOT!! Bila @MukhrizMahathir Jadi Pengulas Piala Dunia 2014!! #WorldCup2014

Posted: 15 Jun 2014 02:36 AM PDT


Nampaknya dalam demam bola sepak Piala Dunia yang tengah berlangsung sekarang bukan saja rakyat biasa saja yang duk demam dan fanatik dengan bola tapi rupanya ramai pemimpin yang sakan juga tonton bola sepak .

Menteri Besar Kedah, Dato Seri Hj Mukhriz ni pun tak terlepas merasai nikmat dan bahang Piala Dunia ni, sampai sanggup menjadi Pengulas Sukan dalam twitter peribadinya. Pagi tadi MB Kedah Dato Seri Hj Mukhriz, sempat juga menonton perlawanan bola sepak antara England dan Itali. Jom kita tengok Pengulas Sukan baru ni kata apa di Twitternya hehe Sempoi !!!





ha ha ha.. boleh tahan lawak Dato MB Kedah ni.. 'Daih Ketin' noo.. orang tengok muka Dato memang serius.. tapi dalaman boleh tahan lawak gak.

Jom sahabat join kami di Mukhriz Mahathir FC.. nak join KLIK LINK bawah ni..


HOT!! Ustaz Kazim Marah, Bengang dan Badmood.. kenapa ya? cc @MukhrizMahathir #WorldCup2014

Posted: 14 Jun 2014 09:35 PM PDT



Kenapa Ustaz Kazim bermuram takdak mood nak ceramah di Singapura? Adakah beliau demam? tak sihat? Atau penyakit lama beliau datang kembali?

Nak tau bacalah sendiri..


Ha ha ha.. Ustaz bengang sebab Spain kalah? Sabar la Ustaz.. adat permainan.. hahaha.. cuba lagi lain kali.

Kato oghang Perak, atee bawok bersabor lerr.. hehe

Geng jangan lupa LIKE page MukhrizMahathir FC klik link bawah ni..



McTheory:
dikatakan.. MB Kedah pun badmood hari Spain kalah tuu.. hehe.. 

HOT!! Rakyat Konon Derita Tapi Pemimpin Pas Makin #Mewah!!

Posted: 14 Jun 2014 07:52 PM PDT


Kalau tengok kepada no plat, dah lambang Ahli Parlimen diatas tu mesti orang akan cakap, ini mesti kereta wakil rakyat BN..

Tapi betul kah kereta tu milik wakil rakyat BN ?? Jawapannya tentu tidak.. Kereta diatas kepunyaan Ahli Parlimen Pas Tumpat YB Kamarudin Jaafar..


Dan dibawah ini pula kereta milik MP Temerloh si Nasarudin Tantawi.. Almaklumlah first time jadi MP, kereta musti mau tukar..


Penyokong Pas pulak ?? Setiap kali Pas anjur ceramah, mereka kena isi poket pemimpin dek rakusnya gaya hidup dibandar - Medan Tempur


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...