Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT!! Demo #BantahGST, Siapa Kejam dan Siapa Bodoh Sebenarnya?

Posted: 02 May 2014 06:12 AM PDT


Sampai sekarang aku dok fikir.. apa relevannya demo #bantahGST oleh puak2 PR semalam. Sedangkan mereka sanggup bersusah payah gila untuk berdemo tuu.

Mereka sanggup naik bas sumbat ramai2, bayar sorg rm60. Kemudian singgah kat plaza TOL mandi koboi, ada yang tak mandi, mandi wajib lagi la takdak.

Kemudian, bas tinggalkan kat tempat sasaran, contohnya KLCC. Dari lepas Subuh (Subuh takyah sembahyang atas jalan sebab orang dan wartawan takdak) hingga ke tengahari (kadang-kadang tak makan pun). Kemudian diarahkan berarak pada waktu puncak, waktu matahari terik atas kepala, sejauh 7 hingga 8 KM. Jauh tuuu..


Sambil berjalan kaki menuju ke dataran, mereka bersemangat, maki2 kerajaan dan pimpinan kerajaan (buat dosa free). Kemudian bila dah sampai ke Dataran, berkumpul beramai-ramai, berhimpit, berpeluh (yang tak mandi bau peluh, masyallah).

Buat apa di dataran tu? Sambung maki kerajaan, sambil tunggu Anwar dan pimpinan Pakatan lain bagi ceramah.

Anwar dan Mat Sabu datang dengan muka ceria. Baju peluh pun tidak. Mat Sabu tu walaupun gemuk, bau badan wangi lagi, sebab dia tak jalan kaki, dia naik kereta. Wayang jalan kaki sat saja. Lepas tu naik motor ke Dataran.

Anwar lagi la, naik kereta. Turun bagi ceramah kutuk2 dan maki kerajaan. Kemudian jerit reformasi empat lima kali. Dia pun balik ke hotel 5 bintang.

Tinggal lah rakyat yang diperbodohkan, ada yang tak makan, ada yang tak mandi, ada yang bawa anak kecil. Ada pemimpin Pakatan peduli? Ada mereka bagi tempat berlindung?

Kalau pengsan? Kalau sakit? Kalau jadi apa2. Ada Anwar dan pimpinan PR nak tolong?

Depa dah balik.. balik baring2 dalam bilik hotel 5 bintang.

Kalau peserta demo kena musibah apa2, sudah tentu pihak berkuasa dan pasukan keselamatan yang akan menguruskan mereka. Kerajaan yang mereka kata zalim tu yang sediakan pasukan keselamatan, takut2 rakyat yang berdemo jatuh sakit.

Jadi atas alasan apa demo #BantahGST dibuat?


Untuk apa penyokong PR yang datang dari jauh, naik bas berhimpit, kena bayar duit, nak tidor pun payah, nak mandi tak boleh, makan tak tentu, jemur tengah panas, jalan kaki sejauh 7KM, berhimpit-himpit dan solat pun belum tentu sah, turun berdemo di Dataran?

Sekadar nak dengar ceramah Anwar dan pemimpin PR yang lain?

Penyokong PR datang menempuh semua susah payah tu, semata-mata nak dengar ceramah? he he he.. kelakarnya. Tak rasa korang buat kerja bodoh ke? Korang ingat, kumpul ramai2 macam tu, kerajaan takut, dan tangguh GST? ha ha ha.. bodoh la..

Bukan kata kerajaan, kami yang pemerhati dan pihak penguatkuasa pun dah jelak dengan taktik PR berdemo ni. Dah tau dah..berkumpul di check point, jalan berarak, berkumpul dengar ceramah, kemudian bila petang balik ke rumah masing2. Macam bodoh.. datang bersusah payah, cuma nak dengar ceramah Anwar? Then nothing happen.. the end. Balik! ehh.. macam diperbodohkan saja.

Apa kesannya demo tu??

Kerajaan tetap macam tu, GST tetap berjalan, yang berubah cuma atas jalan KL banyak sampah dan DBKL kena buat kerja lebih sikit. Pemimpin PR dapat kredit sebab berjaya buat demo. KPI dorang cantik, korang pendemo dapat apa?

Yang merana, yang letih, yang habis duit, yang tak cukup rehat, yang sakit demam, penyokong PR yang bersusah payah turun demo tu laa.. kesian sungguh aku kat korang.

Bila kerajaan naikkan harga minyak 20sen, korang bising kutuk kata kejam. Buat demo sana-sini. Sedangkan, siapa yang kejam sebenarnya?


Ada otak fikir laa.. buang masa demo ni, buat sakit badan saja. Berapa kali nak kena bodoh? Dari Bersih 1 sampai 3, 901, HKR, Blackout dan GST ni. Semuanya sama, tajuk saja berbeza. Dah lebih 7 demo besar dibuat. Kalau nak tumbang kerajaan, patut dah lama tumbang.

Kerajaan tak tumbang, Karpal Singh yang pergi dulu.

Korang berdemo berpanas serupa nak mati, pemimpin PR yang lain, rilek goyang kaki sambil tengok TV.

Aku malas nak ulang, tapi korang tak rasa macam di bodohkan ke berdemo semalam tu? adoiiyaii..


McTheory:
Buang masa, buang duit.. pi tengok wayang pun lagi bagus. he he..

INFO! Harta Karun Pulau Nangka Sudah Di Temui?

Posted: 02 May 2014 02:36 AM PDT


Sebelum ni kerajaan Melaka berusaha mencari harta karun zaman Sultan Mahmud dahulu. Tapi nampaknya usaha mereka dah nak berhasil. Pada yang nak baca kisah yang lepas, boleh klik SINI.

Dua keping 'medal' tembaga dipercayai daripada zaman Kesultanan Melayu Melaka ditemui dalam pencarian harta zaman kesultanan itu oleh syarikat Smart Partnership International (M) Sdn. Bhd. di Pulau Nangka dekat sini, malam tadi.

Exco Kerja Raya, Kemudahan Awam, Pengangkutan dan Pemulihan Projek Melaka Datuk Abdul Ghafaar Atan berkata, 'medal' itu ditemui pada pukul 11.30 malam tadi, bagaimanapun kesahihan artifak itu masih belum dapat dipastikan buat masa ini.


"Saya bersama pasukan saya akan pergi ke pulau itu petang ini untuk melihat sendiri medal itu," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Ditanya sama ada kontrak pencarian selama empat bulan diperoleh syarikat itu yang tamat pada pukul 12 malam tadi akan dilanjutkan selepas penemuan tersebut, beliau berkata, perkara itu akan ditentukan selepas segala urusan berkenaan penemuan medal itu selesai.

"Kita tengok sama ada benarkan syarikat itu teruskan atau tidak, pencarian syarikat itu tidak akan ganggu usaha pencarian syarikat kedua kerana lokasi pencarian dua syarikat ini berbeza," katanya.

HOT!! Ramai Macai PR Taktau Apa Itu #GST, Cuma Pandai Melalak #bantahGST

Posted: 02 May 2014 12:43 AM PDT


Dengan membelanjakan peruntukan sebanyak rm17 juta setahun untuk penerangan GST disegala medium. Sepatutnya penerangan tentang GST ni dah meluas sampai ke akar umbi. Rm17juta bro.. bukan sikit.

Pak Menteri kita pulak selalunya lebih percaya kepada consultant swasta yang berlagak terer tapi kerja hancur, dari anak pejuang media sosial di kalangan blogger pro BN ni.

Biasa la consultant ni selalunya report memang cantik-cantik belaka, walaupun angkanya tak betul pun.

Kalau penerangan GST berkesan, dah tentu takkan ada macai-macai PR yang jawab bukan-bukan bila ditanya apa itu GST.

Kita tengok video bawah ni, soalan yang sangat mudah, apa itu GST, kebanyakkan mereka masih belum faham apa itu GST dan tujuan sebenar GST dilaksanakan.

Nasihat kepada Pak Menteri. Jangan asyik tengok laporan dan buat program Syok Sendiri. Lihatlah apa sebenarnya yang terjadi!!

Tengok video kat bawah ni.

PANASS!! Pakatan di Cadang buat demo #BantahGST Setiap Bulan!!

Posted: 01 May 2014 11:12 PM PDT


Aku cadangkan pada Anwar, Tian Chua, Mat Sabu, Chegu Bard dan lain2 pimpinan PR. Untuk mengadakan Demo bantahan beramai2 setiap bulan. Kalau bole letak acara demo ni sebagai acara bulanan tetap dlm jadual PR.

Barulah ianya menjadi unik dan kemungkinan besar ia akan menjadi tarikan utama pelancongan. Bukan senang nak tengok manusia yg tahan lasak macam Macai2 PR ni.

Tengah2 panas, berhimpit, jalan dari KLCC ke Dataran. Sampai dataran bergaduh sesama sendiri. Perghh.. kalau org waras mana sanggup buat mcm tu.

Bagi aku ianya amat menarik, minta Nazri Aziz cadangkan perkara ni dlm parlimen, rugi kalau dibiarkan begitu saja.

Cuba bayangkan semasa depa berarak tu mereka dikelilingi oleh pelancong asing yg memegang kamera dan mengambil gambar mereka.

Cuma perlu bawa pisang dan buah, sebab kalau tak diberi makan puak ni akan mengamuk! He he he..

Tengok gambar bawah, tak nampak cantik ke?

HOT!! Lepas Demo #BantahGST, Pemimpin Pas Singgah Restoran Mewah?

Posted: 01 May 2014 08:12 PM PDT


Menurut sumber gambar ini diambil selepas demo bantah GST semalam. Gambar ini dirakam di salah sebuah restoran mewah berkonsepkan timur tengah di Kuala Lumpur..

Bantah GST tapi pemimpin Pas mampu makan mewah di restoran begini.. Alahaiii.. Kesian macai Pas kena tipu 24jam.

Macai merempat tepi jalan kepanasan dan kelaparan. Tapi pemimpin depa makan yang mewah-mewah.

he he he.. kena bodoh lagi laa..

HOT!! Unit Amal Pukimak!! Arghhh.. Keluar Darahh.. Arghh??! #bantahGST

Posted: 01 May 2014 06:12 PM PDT

Dah taktau nak marah dan serang sapa. Akhirnya bergaduh sesama sendiri. Bangang tak sudah.

Berang dengan tindakan tersebut, lelaki tersebut meluru dan meminta penjelasan dari Unit Amal Pas.

"Bang saya nak tanya, Unit Amal mana yang tumbuk dahi kawan saya tadi?" ujarnya dengan nada marah.

Namun petugas Unit Amal PAS yang ditemui petang tadi gagal memberikan menjawab dan menyatakan tidak tahu mengenai kejadian tersebut sambil memintanya agar bersabar.

"Macam mana nak sabar, dahi kawan saya pecah kena tumbuk, sampai berdarah" ujarnya lagi.

Lelaki berumur sekitar 30-an itu berkata, unit PAS sepatutnya mengawal keadaan dan bukaannya menumbuk dan melakukan kekerasan terhadap para peserta yang menyertai himpunan tersebut....unit amal pukimak, kata peserta demo SAMM

Wakil Unit Amal PAS yang ditemui bagi mendapatkan penjelasan berhubung insiden petang tadi, gagal memnberikan sebarang jawapan.

Menurut para peserta yang berada ditempat kejadian, insiden itu tercetus apabila kumpulan dari Solidariti Anak Muda (SAMM) yang diketuai oleh Badrul Hisham Shaharin atau Chegu Bard itu cuba merempuh halangan yang dibuat oleh para petugas Unit Amal.

Kumpulan tersebut dipercayai ingin berarak sehingga ke tengah padang, namun dihalang oleh petugas PAS sehingga berlaku tolak menolak yang akhirnya menimbulkan kekecohan.

Pergaduhan sengit berlaku sehingga menyebabkan kecederaan parah ke atas peserta demo SAMM.


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...