Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT!! Kumpulan Anarki ni wujud sebab PKR jugak!! #BantahGST

Posted: 01 May 2014 08:23 AM PDT




Katanya SAMM yang diketuai oleh Chegu Bard tak mengaku kumpulan Anarki ni ada kaitan denganya. Malah kumpulan ini seolah-olah menjadi satu kumpulan asing yang tidak dikenali dikalangan puak PR.

Baca laporan di bawah,

Sejurus selepas Perhimpunan 1 Mei berakhir, berlaku pertempuran‎ yang melibatkan antara kumpulan anak muda dan petugas media. 
Kumpulan anak muda yang dianggarkan seramai 50 orang itu dilihat berpakaian hitam dengan membawa sepanduk‎ "Unite against racism global", berarak sekitar Dataran Merdeka dengan membakar suar. 
Bagaimanapun pergaduhan berlaku apabila kumpulan tersebut melanggar kamera media hingga menyebabkan pertengkaran mulut berlaku. 
Bagaimanapun keadaan menjadi tegang apabila seorang kumpulan dari anak muda tersebut cuba bertindak mengasari petugas media dengan cuba menarik kamera jurukamera tersebut. 
Kumpulan anak muda yang dipercayai daripada gerakan anarki itu kemudiannya memanggil media dengan kata-kata kesat seperti "media anjing" dan "inikah namanya kebebasan media‎". 
Pergaduhan berlaku kira-kira selama 3 minit sebelum keadaan menjadi terkawal semula‎. Bagaimanapun polis hanya menyaksikan kejadian itu tanpa mengambil sebarang tindakan. 
Pengerusi Solidariti Anak ‎Muda Malaysia (SAMM) Badrul Hisham yang ditemui selepas itu menafikan kumpulan anak muda itu daripada SAMM dan menyatakan kekesalan dengan insiden tersebut. 
"Siapa tidak pasti, kalau betul berlaku saya cukup kesal dengan apa terjadi namun apa yang pasti saya cuba mengawal sebaik mungkin," katanya.
Beliau juga berkata SAMM menghormati semua semangat berhimpun anak muda. 
"Bagi pihak SAMM, kami meminta maaf sekiranya benar media dikasari‎, pihak kami dari mula perhimpunan tidak ada apa-apa yang berlaku, dan saya juga tidak nampak pergaduhan itu. 


Setahu Mc, kumpulan ni merupakan serpihan daripada penyokong tegar PKR. Dulu kumpulan mereka ini tak besar. Tapi sejak ideologi mereka di sebar secara bebas. Kumpulan Anarki ni menjadi semakin ramai.

Mereka ini anti raja, anti undang-undang, anti pemimpin kerajaan dan sepatutnya mereka juga anti agama. Mereka menyokong apa saja tentang kebebasan. Kalau fahaman kumpulan ini menjadi semakin besar, ianya mungkin akan menyesatkan ramai anak muda kita.

Contoh manusia yang memegang fahaman Anarki ini ialah Hishamuddin Rais. Siapa kenal dengan Hisham ni tahu la perangai dia macam mana. Serupa orang takdak agama!

Jadi, kalau PKR nafikan mereka tak terlibat dengan kumpulan anarki ni, memang menipu la. Fahaman jahat anti raja dan anti kerajaan ni, memang disebarkan oleh puak PKR.

Tapi biasa la, bila jadi perkara buruk, sapa pun tak mengaku. Malah paling menarik, ada yang tuduh kumpulan anarki ni penyokong UMNO. kah kah kah.. bangang tak sikit puak PR ni, bangang depa selalu banyak dan melampau! he he..


McTheory:
UMNO kan kerajaan.. mana boleh penyokong kerajaan pegang ideologi anarki? he he he.. bangang laa..

HOT!! Pendemo Gila Serang Wartawan!! #BantahGST

Posted: 01 May 2014 05:44 AM PDT


Sekumpulan pemuda yang dipercayai peserta Himpunan 1 Mei mengadakan terjahan keras kepada media ketika pihak media melakukan rakaman semasa selesai himpunan tersebut.

Kumpulan yang berpakaian serba hitam dan memakai bandana bagi menutup identiti individu telah melakukan provokasi kepada media pada jam 4.10 Petang di b sultan abdul samad dengan mengeluarkan perkataan kesat seperti "Fuck Media" dan mengeluarkan jari tengah.

Disamping itu, kumpulan tersebut turut melontarkan kayu yang mempunyai permukaan tajam kepada pihak media.

Namun, kumpulan media sempat menyedari tindakan tersebut sempat mengelak tindakan kejam oleh para pendemo tersebut.

Antara yang terlibat pada saat tersebut adalah jurugambar dan juruvideo media.

Kekecohan tersebut selesai ketika Unit Amal yang menyedari tindakan tersebut telah berjaya menyuraikan kekecohan itu.

Hampir satu jam kekecohan tersebut berlaku.

 McTheory:
 Gila.. media pun nak serang!!





HOT!! Pandangan dari udara di Dataran Merdeka! #BantahGST

Posted: 01 May 2014 01:38 AM PDT


Lebih kurang 10 ribu beruk merah penunjuk perasaan di Dataran Merdeka sekarang. Keadaan yang biasa bila puak PR buat demo. Balik-balik orang yang sama turun padang dan buat perkara bodoh.

Hampir 95% yang turun berdemo tu beruk melayu. Patutnya GST ni dibantah oleh kaum cina dan tokey-tokey besar. Tapi terbalik pulak bila beruk melayu yang diperbodohkan.

Kesiann..

TERKINI!! Keadaan Himpunan Beruk Merah #TolakGST!!

Posted: 01 May 2014 12:33 AM PDT

Mengikut laporan yang Mc dapat dari sahabat yang berada di Dataran. Jumlah kehadiran peserta demo hanya mencecah 8000 dan sekarang menuju ke Dataran Merdeka.

Ramai juga pemimpin Pakatan yang turut serta seperti Mat Sabu, Leman tak lawak, Tian Chua dan beberapa orang lagi.

Gambar dari udara didataran merdeka, sambung update nanti.

HOT!! PKR Rembat Duit Tabung Lagi?? #HanyaDiKedah

Posted: 30 Apr 2014 11:12 PM PDT


Aku terima satu dokumen dari seorang sahabat semalam, katanya mahu isu ini didedahkan dengan kadar segera..

Isu yang dibangkitkan adalah penyelewengan tabung parti PKR kawasan Kuala Kedah dimana didalangi oleh Naib Pengerusi Cabang PKR Kuala Kedah merangkap Pengerusi MKK dan Setiausaha MKK .


Naib Pengerusi PKR Cabang Kuala Kedah dan Setiausaha MKK dikatakan telah menyeleweng wang dari Tabung MKK sebanyak RM 30, 400.00 yang dikutip dari MKK ketika PR mentadbir negeri Kedah..


Naib Pengerusi PKR mengeluarkan arahan supaya ahli MKK menyumbang sebanyak RM 100 dan RM 50 dari elaun yang mereka perolehi, tapi wang berkenaan tak tahu kemana dibelanjakan..

Oleh itu, bekas bekas MKK telah bertindak mahu perkara ini didedahkan kepada UMUM, biar rakyat tahu kelaku kelaku pimpinan PKR..


Inilah parti yang kononnya telus berjuang untuk rakyat, tapi hakikatnya kelam mata bila bermain dengan wang.. Aku mendedahkan perkara ini supaya rakyat boleh menilai siapa sebenar parti PKR ini.

sumber Medan Tempur

HOT! Ahli Parlimen Teluk Intan (Dap) Meninggal Dunia Semalam!

Posted: 30 Apr 2014 07:05 PM PDT


MP Teluk Intan telah meninggal dunia semalam kerana cancer berusia 48tahun.

PRU13: P76-Telok Intan

BN: Datuk Mah Siew Keong: 20086
DAP: Seah Leong Peng: 27399


McTheory:
R.I.P adehh.. PRK lagi..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...