House PK

House PK


ARTIKEL TERBAIK THE UNSPINNERS YANG MESTI DIBACA OLEH RAKYAT MALAYSIA TENTANG GAMBAR INI!

Posted: 14 May 2014 11:30 PM PDT

CILI KASI TARUK! TUAN PENASIHAT BERTARAF BANGKAI SUDAH DIKENAL PASTI - MARI BACA

Posted: 14 May 2014 09:00 PM PDT

Aku ada siarkan satu gambar beberapa hari lepas dengan pertanyaan siapakah pokemon ni? Sekarang sudah tau la siapa dia. korang nak tau siapa dia ni? KLIK SINI

CILI KASI TARUK! DAP LAHANAT TERUS-TERUSAN MEMPERALATKAN ORANG MELAYU UNTUK MERAIH SOKONGAN!

Posted: 14 May 2014 07:00 PM PDT

Lahir dari famili UMNO....

Mak bapak dia kasi mentekedarah dengan bantuan UMNO, bagi dia wang saku belanja sekolah dengan bantuan UMNO, membesarkan dia dengan bantuan UMNO.

Sayang seribu kali sayang...., apabila anak ini semakin dewasa dia tidak diberitahu bahawa parti DAP bersifat chauvanist rasis tahap gaban, malah Pengerusi DAP pernah melaungkan "over my dead body" kalau nak tubuhkan Negara Islam.
Dalam wawancaranya, gadis melayu graduan UiTM ini menceritakan bahawa ibunya sendiri adalah Setiausaha Wanita UMNO di sebuah Bahagian! Namun kedudukan ibunya tak berjaya mendidik gadis ini untuk berjuang dalam sebuah parti melayu, sebaliknya mahu menjadi tukang basuh berak Bapak Chauvanist DAP....

Ulasan dari sahabat Blogger Akar Umbi;

Budak perempuan di atas bernama Dyana Sofya Mohd Daud dan merupakan Setiausaha Politik kepada pemimpin DAP Lim Kit Siang.

Dalam wawancara dengan Malaysikini, yang turut disiarkan di blog Lim Kit Siang, Dyana meluahkan kekecewaan terhadap UiTM, IPT yang dia memperolehi ijazah undang-undang kerana menghadkan kemasukan hanya untuk Melayu dan Bumiputera sahaja.

Dyana nyata tidak tahu asal-usul UiTM bahkan tidak tahu betapa susahnya anak-anak Melayu sebelum merdeka hingga ketahun 70an untuk mendapatkan pendidikan.

Ketika itu sekolah-sekolah menengah hanya terdapat di kawasan-kawasan bandar. Apatah lagi bagi anak-anak Melayu dari kawasan luar bandar terpaksa berulang-alik berpuluh km setiap hari, samada menaiki bas malah ada yang berbasikal.

Cuba tanyakan pada orang UMNO yang menyertai DAP, Aspan Alias dan Arif Sabri berapa jarak kampung masing dengan sekolah menengah aliran Inggeris yang paling berdekatan? Paling tidak, jawapannya pasti berbelas km. Maka tidak hairanlah ketika itu ramai anak Melayu yang tidak melanjutkan ke sekolah menengah.

Pada masa yang sama, Dyana tidak pula mempertikaikan kewujudan saingan UiTM iaitu Kolej Tunku Abdul Rahman yang mendapat bantuan kerajaan, tetapi asalnya adalah untuk anak-anak Cina melanjutkan pelajaran.

Bahkan Dyana tidak tahu betapa gaji permulaan yang diterima oleh anak Cina yang sekadar punya diploma kolej berkenaan, adalah mengatasi gaji permulaan anak Melayu yang memegang ijazah jika bekerja di syarikat-syarikat milik tauke Cina.

Ini bukan kenyataan rasis, tetapi adalah hakikat yang pernah dialami oleh anak-anak Melayu....!

Sepatutnya tidak apa yang patut dipertikaikan terhadap kewujudan UiTM yang khusus untuk Melayu dan Bumiputera. Seharusnya kekalkan dengan sistem yang ada.

Sedangkan pendidikan peringkat rendah melalui Sekolah Kebangsaan yang jauh lebih murah yurannya pun orang Cina lebih memilih Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan, masakan pula mereka akan memilih UiTM.

Sesungguhnya budak perempuan bernama Dyana ini belum kenal erti Roket sebenarnya.....

HOUSE PK: Bagaimana mudahnya anak melayu dihasut supaya menarik anak muda melayu yang lain untuk menyertai DAp kan? Mereka ni jenis tak pernah kerja ngan kaum DAP beb. Mereka ni lahir-lahir je hidup dah senang, semua dah ada dean mata so walau dibesarkan dalam keluarga UMNO masih memuja DAP.

Trend ni sangat bahaya sebab DAP pandai pujuk anak-anak melayu dan mereka gunakan calon melayu muda yang cantik untuk menarik minat anak muda, kawyer pulak tu, nampak kelas kan? DA memang pandai menampilkan calon-calon menarik tapi ianya hanyalah sebuah janji kosong sebab semua yang pernah anuti DAP ni tahu, mereka anggap melayu ni sebagai anjing kurap je..

Oh ya, artikel ini aku petik dari blog MIK! Dan MIK juga ada menulis satu lagi artikel tentang baka calon DAP di Teluk Intan ni. KLIK SINI

PANAS BERAPI! APA BENARKAH KU NAN DALANG DISEBALIK KRISIS TERENGGANU?

Posted: 14 May 2014 05:00 PM PDT

Sejak berlakunya krisis kepimpinan politik UMNO Terengganu dua hari lalu, ramai ahli UMNO biasa kecewa dengan apa yang berlaku. Sebahagian besar merasa simpati kepada bekas Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said tetapi tetap berpendapat Ahmad Said tidak sepatutnya menghuru-harakan politik UMNO Terengganu.

Datuk Seri Ahmad Said berhak melakukan protes namun tidak sepatutnya sehingga keluar parti atau mengugat kedudukan UMNO dan Barisan Nasional Terengganu seperti yang berlaku semalam.

Alasan Mat Said untuk mendapat penangguhan sehingga habis majlis perkahwinan anaknya mendapat simpati banyak pihak pada awalnya. Namun apabila terdedah beliau tidak pernah memohon penangguhan tersebut, ramai yang tertanya-tanya apa motif Ahmad Said? [Lihat Laporan: Eksklusif: Ahmad Said Tidak Pernah Meminta Penangguhan, Harap PM Faham Sendiri]

Perdana Menteri dan Presiden UMNO, Dato Sri Mohd Najib Tun Razak telah mengetahui Ahmad Said akan melakukan "penderhakaan", justeru beliau menghantar Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor dan beberapa pemimpin UMNO bagi memastikan peralihan kuasa berjaya dilaksanakan hari itu juga,

Akhirnya, pada malam tersebut juga Menteri Besar yang baru Datuk Ahmad Razif Abdul Rahman mengangkat sumpah di hadapan Tuanku Sultan Terengganu.

Misi selesai Tengku Adnan Tengku Mansor dan Datuk Rauf Yussof selesai.

Namun krisis akibat pengumuman Ahmad Said dan dua orang ladi ADUN mengumum keluar UMNO memberi ruang kepada beberapa orang pemimpin UMNO dan bloggers yang berkepentingan untuk menyerang Setiausaha Agung UMMO dan Setiausaha Kerja UMNO.

Beberapa bloggers menyerang Tengku Adnan dan Rauf seolah-olah mereka yang merencanakan pertukaran tersebut dan menentukan tarikh pertukaran jawatan tersebut. Hakikatnya kedua-dua penjawat UMNO ini hanyalah pelaksana arahan yang sebenarnya telah menyelesaikan satu misi penting Presiden UMNO iaitu menukar kepimpunan UMNO dan Negeri Terengganu.

Kita faham beberapa penulis veteran di laman maya yang mempunyai akses terhadap maklumat mengkritik kepimpinan parti dan seorang Setiausaha Poltik. Namun beberapa bloggers lain yang membelasah Tengku Adnan dan Rauf hanyalah bertujuan memuaskan nafsu serakah mereka kerana tidak mendapat sesuatu dari UMNO untuk peribadi atau pemimpin kesayangan mereka.

Ketika serangan sebahagian juru blog atau bloggers ini difahami kerana mereka dikaitkan dengan pemimpin tertentu yang kecewa kerana tidak mendapat jawatan tertentu, kritikan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara (PJU) sangat mengejutkan.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (gambar) perlu bertanggungjawab terhadap kemelut politik UMNO di Terengganu yang menyaksikan bekas Menteri Besarnya, Datuk Seri Ahmad Said serta dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) mengisytiharkan keluar daripada parti dan bertindak sebagai wakil rakyat Bebas.

Pandangan peribadi itu dilontarkan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara, Mohamad Azli Mohemed Saad yang mahu Tengku Adnan meletak jawatan kerana gagal menguruskan isu peralihan teraju kepemimpinan negeri itu secara baik sehingga mencetuskan kemelut berkenaan.

"Saya secara peribadi minta beliau (Tengku Adnan) letak jawatan, kerana bagi saya, beliau selaku delegasi (wakil Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak) telah gagal menguruskan isu terbabit. Kita tahu Datuk Seri (Ahmad) meminta ditangguhkan dahulu (peralihan kepemimpinan) kerana anaknya nak berkahwin. Apakah ini (alasan) tidak boleh diterima?

Jika inilah tahap pengetahuan seorang Timbalan Ketua UMNO Bahagian di kawasan bandar terhadap pengurusan politik parti maka kita fahamlah mengapa UMNO di bandar-bandar banyak yang kalah.

Timbalan Ketua UMNO Petaling Jaya Utara ini langsung tidak membaca dan menyelidik apa yang yang berlaku. Jika beliau mencari maklumat terlebih dahulu tentu beliau tahu Ahmad Said berjumpa Perdana Menteri secara bersemuka di Putrajaya pada jam 9 pagi 12 Mei 2014.

Tengku Adnan hanya dihantar ke Terengganu untuk menguruskan pertukaran Menteri Besar dan pertemuan dengan ADUN yang lain bukan menguruskan isu Ahmad Said.

Justeru kenyataan Mohamad Azli hari bahawa Tengku Adnan bertanggungjawab kerana tidak membenarkan penangguhan majlis penyerahan jawatan tersebut hanya menunjukkan kebodohan beliau mengenai urusan UMNO dan kerajaan. Tengku Adnan tidak mungkin ada kuasa untuk melakukan sebarang penangguhan kerana ia merupakan keputusan Presiden parti dan juga membabitkan Tuanku Sultan Mizan.

Sepatutnya sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian, beliau perlu menjelaskan kekeliruan. Namun apa yang terjadi sebaliknya ialah beliau menambah kekeliruan.

Hakikatnya, misi ini disebalik sikap "samseng" Ahmad Said telah berjaya diselesaikan dengan jayanya. Hari ini Meteri Besar baru telah berjaya masuk pejabat tanpa sebarang perbalahan. Kedudukan BN juga tidak tergugat kerana hanya tinggal Ahmad Said dan Ghazali yang masih bebas, manakala yang lain telah melakukan taat setia kepada UMNO dan Sultan.

Malangnya, seorang Timbalan Ketua UMNO Bahagian bukan sahaja tidak membantu parti menjelaskan isu tetapi menambahkan kekeliruan orang ramai dan ahli parti terhadap isu ini. Jika tidak tahu lebih baik diam dari bersuara dan nampak kurang cerdik.

Justeru, siapa yang sepatutnya meletak jawatan, Tengku Adnan atau Mohamad Azli?

House Pk: Ini aku petik dari MyKMU. Sangat sedih bilamana kita tahu ada sesetengah pihak mengambil kesempatan untuk menghentam pemimpin yang lain. Kenapa nak buat macam tu? Especially menyerang Ku Nan memang aku takleh terima beb. Dia hanya menjalankan tanggungjawab dia sebagai Setiausaha Agung Parti. Yang patut kita marah adalah sexpol atau penasihat bebal tu...apa da..

ALHAMDULILLAH! TERENGGANU TETAP SELAMAT DIBAWAH KEPIMPINAN BARISAN NASIONAL!

Posted: 14 May 2014 07:29 AM PDT

Apa korang cakap pun, setelah apa saja kekecohan yang berlaku di Trengganu, kni semuanya telah kembali seperti sediakala. Ala Mat Said merajuk kejap je tu, dah setel la. Semua yang keluar UMNO dah kembali kepada UMNO dan tolong la jangan panggil mereka pengkhianat kerana walau mereka keluar UMNo mereka tidka menyertai mana-mana parti pun.

Sekalung tahniah juga diucapkan kepada PM, TPM dan Setiausaha Agung UMNO kerana berjaya selesaikan kemelut Terengganu dengan begitu pantas lagi. Dan marilha kita semua ucapkan tahniah kepada MB Baru iaitu Yb Razif kerana beliau juga kini disokong penuh oleh bekas MB Mat Said.

So lepas ni kalau berlaku benda-benda macam ni, diminta jangan ada pihak yang melompat dan memanggil orang yang keluar itu pengkhianat selagi mana dia belum join mana-mana parti ok? Let's all learn from this incident.

Semoga Allah berkati negeri Terengganu Darul Iman!

Juga aku mohon semoga negara kita diselamatkan dari parasit-parasit bertaraf penasihat dan sexpol ehh setpol yang suka bagi nasihat yang merosakkan.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...