BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


EKSKLUSIF !!! WAJAH SEBENAR #LIAUCHOWWAN PEKERJA #HONGLEONGBANK HINA PEKERJA MELAYU DIDEDAHKAN !!!

Posted: 14 Apr 2014 08:00 AM PDT


Perangai perkauman yang diamalkan oleh KEBANYAKAN PEGAWAI BANK HONG LEONG bukanlah perkara baru.Sebelum ini HONG LEONG BANK turut menyekat,menahan dan menghalang pekerja-pekerja beragama Islamnya daripada menunaikan solat dengan pelbagai alasan,termasuklah tidak menyediakan ruang untuk bersolat.

Solat dikatakan sebagai membuang masa.Laporan polis telah dibuat oleh kerani tersebut kerana sentimen perkauman yang cukup menebal di kalangan pegawai bank HONG LEONG yang hampir keseluruhannya berbangsa Cina dengan Melayu dan India kebanyakannya hanyalah pegawai atau kakitangan bawahan.Satu kes yang serupa juga berlaku melibatkan Hong Leong Bank juga di Batu Pahat.di atas adalah wajah sebenar liau cho wan.sebarkan gambar ini biar rakyat tahu siapa wanita ini

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

FAKTA !!! SIAPA SEBENARNYA PEMEGANG #PASSPORT #BOC YANG MENJADI #PENGKHIANAT NEGARA ???

Posted: 14 Apr 2014 05:00 AM PDT


13 point di bawah anda harus baca.ini adalah bukti sebenar dan sejarah yang perlu kita pelajari dari awal.lihat 13 point ini dan cuba fikirkan apa yang sebenarnya berlaku

1. Dalam era 70 an,selepas peristiwa 13 Mei,kaum Cina sudah menanam kebencian dalam jiwa mereka terhadap Malaysia.Tambahan pula,Tun Abdul Razak telah menggagaskan Dasar Ekonomi Baru (DEB).Kaum Cina berasa cemburu dan bercadang untuk menghantar anak mereka belajar di luar negara dan akhirnya meninggalkan Malaysia. 

2. Kaum Cina telah mengkaji sistem kerakyatan negara maju seperti United Kingdom dan di negara Asia yang lain seperti Taiwan dan Hong Kong.Mereka mendapati UK adalah negara berpotensi besar memberi kerakyatan kepada rakyat negara lain apatah lagi British merupakan bekas penjajah Tanah Melayu yang menyediakan kemudahan passport BOC kepada rakyat jajahannya (Commonwealth). 

3. Anak-anak Cina dalam era 90 an telah mendapat keputusan yang cemerlang dan di hantar belajar ke UK.Atas kebencian yang mendalam terhadap Malaysia mereka menanam tekad tidak mahu menjejakkan kaki di bumi Malaysia.Kumpulan ini terus mencari peluang pekerjaan di UK dengan menggunakan pas lawatan kerja namun sebilangan besar daripada mereka duduk secara haram di sana. 

4. Seluruh rakyat Malaysia akan marah jika mendengar fakta di bawah ini : 

a) Majoriti dalam kelompok ini merupakan penerima biasiswa kerajaan 
b) Majoriti kelompok ini adalah golongan profesional yang terdiri daripada doktor,peguam,akauntan dan bankers. 
c) Secara total kesemua mereka adalah kaum Cina (warganegara Malaysia) 

5. Kaum Cina di Malaysia sememangnya mengatur stratergi menggunakan kemudahan kerajaan dan akhirnya meninggalkan bumi Malaysia sebagai pengkhianat negara. 

6. Lebih daripada 10 tahun kumpulan tersebut bermastautin di UK dan berjaya memegang passport BOC akhirnya kerajaan UK telah meminda perundangan mereka dengan tidak lagi memberi kerakyatan kepada pemegang passport BOC. 

7. Mengapa kerajaan UK meminda perundangan tersebut ??? 

a) Sebilangan kecil kaum Cina Malaysia yang telah menjadi rakyat UK menuntut kepelbagaian hak keistimewaan 
b) Kumpulan yang lolos menjadi rakyat UK ini diberikan betis nakkan peha, diberi peha hendak pijak kepala. 

8. Kumpulan 1000 orang profesional ini terkejut dengan keputusan kerajaan UK kerana mereka dengan angkuh telah melucutkan kewarganegaraan mereka secara sukarela.Mereka mengoyak,memijak dan meludah passport Malaysia pada tahun 2003. 

9. Walaupun permohonan kewarganegaraan mereka telah ditolak oleh UK,sikap biadap kumpulan ini dengan memasang guaman untuk memperjuangkan hak kewarganegaraan UK mereka atas alasan kononnya mereka pembayar tegar cukai di UK.Tindakan ini telah menyebabkan nama Malaysia terjejas di mata kerajaan UK sehinggakan ada ura-ura hampir mengenakan visa terhadap mana-mana rakyat Malaysia yang memasuki UK. 

10. Rakyat Malaysia pasti marah dengan kumpulan ini. Sudahlah menjadi pengkhianat negara, sekali lagi mereka memburukkan imej Malaysia di mata antarabangsa. 

11. Sekarang kumpulan ini bergelar "stateless".Kumpulan ini terhegeh-hegeh menagih kerakyatan dari negara lain seperti Australia,Hong Kong,Taiwan dan Singapura.Mereka kini menjadi tukang cuci pinggan,tukang sapu malah ada yang menjadi penganggur walaupun mempunyai segulung ijazah dari universiti terkemuka. 

12. Nasib kumpulan pengkhianat ini sedaya upaya di bela oleh DAP.Oleh sebab itu Ahli Parlimen Tanjong menarik nafas lega kononnya Malaysia menyambut baik kepulangan 1000 pengkhianat tersebut. 

13. Peringatan buat Rakyat Malaysia,JANGANLAH sesekali kita memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat kerana jika mereka memerintah sebagai kerajaan Persekutuan nyata 1000 pengkhianat ini akan diberi kerakyatan semula di Malaysia.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#GST !!! #MAHASISWA KATA MEMBEBANKAN ??? MANA OTAK ANDA ???

Posted: 14 Apr 2014 02:52 AM PDT


ini lah mahasiswa di malaysia,mana pergi otak anda ??? cuba bagitahu saya yang mana 1 GST membebankan rakyat ??? kalau macam tu banyak negara maju yang guna GST itu membebankan rakyat lah yekkk??? Singapura yang menjadi negara contoh bagi Pakatan Pembangkang juga mengenakan GST kepada penggunanya sebanyak 7% sedangkan Malaysia memperkenalkan GST hanya pada kadar 6%.negara lain pun guna GST.ada tak membebankan rakyat ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF DAN FAKTA !!! PUAK #CINA YANG KOYAK PASPORT PERNAH SERTAI #DEMO #BERSIH DI #UK !!!

Posted: 13 Apr 2014 10:00 PM PDT


Masihkah anda ingat peristiwa ketika BERSIH 3.0 dulu ??? Ada sekumpulan manusia yang mengaku warganegara Malaysia berdemo di Kota London sambil mengutuk kerajaan Malaysia.Sudahlah memalukan nama Malaysia,mereka ini juga yang membuat kacau dan mengutuk PM Najib ketika lawatan beliau ke London pada waktu itu.Memalukan PM diluar negara.Sudah la tak hormat pemimpin negara,dalam majlis yang beliau berucap pun puak-puak gila ni masuk buat kacau.Mereka ini yang koyak passport Malaysia sebab fikir UK nak terima mereka sebagai warganegara. 

Kalau UK tak terima,apakah sekarang ni adakah kita perlu terima mereka kembali ??? Tiba-tiba muncul berita,Sudah tentu berita ini membangkitkan rasa marah rakyat Malaysia terhadap Menteri KDN Zahid Hamidi.Koyak passport Malaysia merupakan satu penghinaan.Mereka sendiri buang diri mereka dari Malaysia,khianat negara sendiri,lepas tu takkan mudah-mudah kita nak terima balik ??? Bila dah riuh rendah dalam media sosial tentang perkara ni,barulah terima jawapan dari pejabat menteri KDN. 

Sahabat semua,setiausaha politik YB Datuk Zahid baru mengesahkan pada saya berita tu palsu,tiada keistimewaan pada mereka.Mereka tetap dikenakan proses biasa.Buat masa sekarang mereka hanya diberikan resident pass,tarafnya lebih rendah dari permanent resident.Berita palsu ini diedarkan oleh pihak yg tak bertanggungjawab.Hindarilah diri kita dari kerja-kerja keji dan fitnah.

Itu mesej yang diterima.1000 orang tu fitnah,takpa la.Tapi saya harap kerajaan jangan mudah menerima pengkhianat negara ni.mereka balik sini pun,bukan tau nak berterima kasih dengan kerajaan.Balik sini buat menambah undi pada DAP buat apa ??? Bagi IC merah saja,bagi jadi setaraf dengan bangla,indon dan pendatang asing lain.Baru sedar diri,baru ada akai !!! Baru yang lain akan ambil perkara ni sebagai contoh dan teladan.Kalau Malaysia tak terima mereka,pakat merempat la kat negeri orang.saya mohon agar mereka jangan diberikan warganegara Malaysia.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

BONGKAR !!! #PENJENAYAH LEBIH FAHAM #HUDUD BERBANDING #PAS ???

Posted: 13 Apr 2014 07:00 PM PDT


Kerajaan Negeri Kelantan perlu beri penerangan kepada rakyat Malaysia tentang bagaimana hukum hudud yang ditafsirkan oleh PAS ini dapat dilaksanakan dengan berkesan dan berpegang kepada konsep keadilan sejagat.Sebenarnya tidak sukar untuk memahami jenis-jenis hukuman yang terdapat dalam hukum Hudud ini,misalnya hukum orang yang mencuri itu adalah potong tangan.Walau pun hukum Hudud ini bunyinya agak keras tetapi hukuman ini sebenarnya masih tidak menakutkan penjenayah.Ini kerana penjenayah tahu untuk melaksanakan hukum Hudud ke atas mereka ia memerlukan beban bukti (atau saksi) yang tinggi seperti empat orang saksi.Dengan adanya beban bukti yang berat ini seperti memerlukan empat orang saksi itu ia bukan saja sukar untuk dikemukakan malah agak mustahil untuk menghukum penjenayah ini dengan hukum hudud.Akhirnya hukum takzir jugalah yang terpaksa diguna-pakai seperti mana yang diamalkan sekarang (atas sebab tidak cukup bukti tadi). 

Jika hukum takzir juga yang akhirnya terpaksa diguna pakai,jadi dimana berkesannya hukum hudud ini yang walau pun sudah wujud tetapi ia masih tidak boleh dilaksanakan (kerana keperluan beban bukti yang ketat tadi) ??? Apakah hukum Hudud benar-benar dapat menakutkan penjenayah untuk tidak melakukan jenayah mereka sedangkan penjenayah ini sendiri tahu hampir tidak mungkin hukum hudud dapat dilaksanakan ke atas mereka kerana beban bukti yang ketat itu ??? Lagi pun mana mungkin sesaorang penjenayah itu mahu melakukan jenayah mereka didepan empat orang saksi dengan mengharapkan mereka akan dihukum dengan hukuman hudud ??? Justeru tidak mungkin penjenayah ini rasa takut melakukan jenayah selagi mereka tahu bagaimana hendak menyembunyikan jenayah yang mereka lakukan itu daripada dilihat oleh empat orang saksi,sekurang-kurangnya mereka tahu mereka akan terlepas daripada dihukum hudud.Jadi,ada atau tidak hudud ini pun mereka tetap bebas melakukan jenayah yang sama seperti sebelum adanya hukum hudud.Justeru penerangan-penerangan seperti inilah yang patut diperjelaskan oleh kerajaan Negeri Kelantan tentang tafsir hudud yang hendak mereka laksanakan itu. 

Oleh : Nordin KCD 

Kelantan Sedia Beri Penerangan Isu Hudud

KOTA BHARU - Kerajaan Kelantan sedia memberi penerangan kepada semua pihak berhubung pelaksanaan hudud di negeri ini. Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob berkata, sudah tiba masanya hukuman hudud yang bakal dilaksanakan di negeri ini diperjelaskan bagi mengelakkan berlaku kekeliruan dan menimbulkan polemik sehingga menakutkan pelbagai pihak. "Dalam masa enam bulan ini, kita sudah bersedia menjelaskan isu ini, tidak kira kepada sesiapa pun sama ada umat Islam atau bukan Islam. 

"Dengan penerangan itu nanti,diharap dapat memberi pendedahan sebenar mengenai hukuman ini yang merupakan undang-undang Islam dan diperintahkan ALLAH SWT untuk dilaksanakan demi kebaikan bersama," katanya pada sidang media di pekarangan Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), di sini. - Sinar Harian

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#SBY TERIMA KEKALAHAN !!! TIADA HIMPUNAN #BLACKOUT DI #INDONESIA !!!

Posted: 13 Apr 2014 05:00 PM PDT


Presiden Indonesia,Susilo Bambang Yudhoyono,dalam kedudukannya sebagai pengerusi Parti Demokratik (PD) berkata,beliau menghormati keputusan pengiraan segera peninjau pendapat umum berwibawa yang meletakkan parti pimpinannya di tempat keempat dalam pemilihan umum (Pemilu) Parlimen pada Rabu.

"Dengan kepercayaan dan andaian bahawa keputusan pengiraan undi secara segera tidak akan banyak berbeza dengan keputusan pengiraan undi sebenar,kami terima kemenangan Parti Demokrat," katanya kepada pemberita pada Rabu seperti yang dipetik agensi berita Antara.Susilo berkata,walaupun kelebihan undi yang diterima PD dalam pengiraan undi secara segera itu tidak tinggi,beliau dapat menerimanya dan percaya tidak berlaku sebarang penipuan dalam Pemilu.Beliau juga menyeru kader dan penyokong parti itu di seluruh negara supaya menerima hakikat itu dan membuat persiapan dengan sebaik mungkin untuk menghadapi Pemilu Parlimen 2019. 

"Bagi pihak Parti Demokratik,saya mengucapkan tahniah kepada Parti Demokratik Indonesia-Perjuangan (PDI-P),Parti Golkar dan Parti Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) atas kejayaan mereka mendapat jumlah undi yang relatif lebih tinggi," katanya. 

Mengenai prestasi Parti Demokratik,keputusan awal pengiraan segera oleh dua peninjau pendapat umum, Pusat Kajian Strategik dan Antarabangsa (CSIS) dan Cyrus Network,menunjukkan parti itu hanya memperoleh 9.1 peratus undi.Jumlah undi yang diterima parti pemerintah itu merosot daripada 26.4 peratus dalam Pemilu 2009.PDI-P menduduki tempat teratas dalam keputusan awal pengiraan segera itu dengan memperoleh 18.6 peratus undi,diikuti Golkar (14.6 peratus),Parti Gerindra (11.9 peratus) dan Parti Kebangkitan Nasional (PKB) (9.8 peratus).Parti Amanat Nasional menduduki tempat keenam dengan 7.9 peratus undi, diikuti Parti Persatuan Pembangunan (PPP) (6.8 peratus),Parti Keadilan Sejahtera (PKS) (6.7 peratus),Parti Nasional Demokrat (Nasdem) (6.5 peratus), Parti Hati Nurani Rakyat (Hanura) (5.5 peratus),Parti Bulan Bintang (PBB) (1.6 peratus) dan Parti Keadilan dan Persatuan Indonesia (PKPI) (1.1 peratus).

Pengiran undi secara segera itu dibuat berdasarkan kaedah persampelan rawak,dengan kualiti rawak sementara pada kadar 98.3 peratus, manakala jidar kesilapan adalah satu peratus.Sampel diambil daripada 2,000 pusat mengundi di 77 kawasan mengundi di seluruh Indonesia. - Bernama

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...