BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KURANG AJAR !!! ADUN #PKR SOKONG #PENJENAYAH BUNUH #POLIS ???

Posted: 05 Mar 2014 07:00 AM PST


Adun dari PKR di Pulau Pinang tanpa segan silu dan rasa malu ataupun bersalah membuat kenyataan bahawa penjenayah bunuh Polis di Malaysia adalah perkara biasa.Adun PKR juga berkata bahawa tak ada apa yang kita patut hairankan kalau Polis dibunuh oleh penjenayah dan Adun ni seakan-akan nak tuduh Polis lagi zalim sebab bunuh tahanan di lokap. 

Yang paling best,Adun PKR ni bukan cina atau India,tapi Adun ni adalah bangsa melayu dan lebih sanggup membela penjenayah kaum lain dari bersimpati terhadap Polis MELAYU yang kena bunuh kelmarin.saya tak terkejut kalau cina atau India PR tak suka pada Polis kerana mereka memang rasis,tapi bila ada melayu bangang dan bahalol macam Adun PKR ni pun tunjuk kebebalan dirinya dengan sokong penjenayah,itu dah kira kurang ajar namanya !!!


Kalau Adun ni tak suka Polis mungkin sebab Polis selalu saman dia di jalanraya sekalipun,janganlah biadap sangat buat kenyataan macam tu sampai tak pedulikan keluarga arwah Polis terbabit !!! 

Macam ni mentaliti pemimpin yang diangkat oleh puak cacai PR ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN 

BONGKAR !!! KERAJAAN #DAP PULAU PINANG ZALIM !!! GERAI MELAYU DIRAMPAS LAGI !!! APA CERITA NI ???

Posted: 05 Mar 2014 04:00 AM PST


lagi kes gerai kaum melayu di tindas.Sebuah gerai ala Cafe yang menjual burger di waktu malam telah dirampas oleh kerajaan DAP melalui penguatkuasa MPPP.Ia terletak di Halaman Kenanga,Taman Lip Sin Sungai Dua.Menurut sumber,gerai ini dibenarkan berniaga oleh Pengerusi Surau Al Barakah.

Persoalannya,KENAPA gerai Cafe Al Barakah ini sahaja yang dirampas ??? KENAPA gerai Cina di Lip Sin Garden berdekatan di situ tidak pulak dikenakan sebarang tindakan ??? Adakah kerajaan DAP memilih bulu dan kaum dalam melakukan penguatkuasaan ??? apa cerita ni ??? Gerai Melayu sahaja berdepan tindakan tetapi milik kaum lain dibiarkan.

Inikah yang dikatakan Keadilan ??? inikah yang dikatakan mempertahankan hak rakyat ??? inikah yang dikatakan membela nasib rakyat ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! LAKONAN TERBARU #PEMBANGKANG UNTUK BELA #KHALIDIBRAHIM DI KESAN !!!

Posted: 05 Mar 2014 12:30 AM PST


Laman Facebook Media Selangorku semalam memuat naikkan sekeping gambar Menteri Besar Selangor,Abdul Khalid Ibrahim di dalam sebuah pesawat tambang murah Firefly.Menurut admin page tersebut,gambar tersebut di rakam ketika Khalid dalam perjalanan pulang ke Selangor sejurus selepas dia menandatangani MoU bersama Kerajaan negeri Kelantan.Namun apa yang menarik ialah,admin page terbabit cuba menonjolkan Khalid yang kononnya bersifat 'zuhud' kerana sanggup menggunakan pesawat tambang murah itu walaupun dia merupakan seorang menteri besar.Persoalannya ialah,apakah wajar seorang menteri besar yang mempunyai gaji bulanan sekitar RM50 ribu (dicampur dengan lain-lain elaun) berebut tiket tambang murah dengan rakyat biasa ??? Sedangkan tindakan tersebut boleh disifatkan sebagai 'mementingkan diri sendiri' kerana secara tidak langsung telah menafikan hak rakyat yang lain,untuk menggunakan perkhidmatan tersebut.Ini kerana,umum mengetahui kehadiran Khalid di Kelantan itu adalah merupakan urusan rasmi kerajaan. 

Secara dasarnya mana-mana pegawai kerajaan yang terlibat dengan urusan rasmi,semua kos yang berkaitan seperti elaun perjalanan,penginapan dan sebagainya akan ditanggung oleh kerajaan.Atas sebab itu,apa motif sebenarnya Khalid menggunakan penerbangan tambang murah yang akhirnya akan dibayar dari sumber kewangan negeri ??? dan lagi sudah pasti kehadiran Khalid itu turut disertai oleh beberapa orang delegasi dan para pegawai dari Selangor.Maka secara logiknya,sudah pasti semua ahli rombongan yang mengikuti Khalid itu akan turut sama menggunakan perkhidmatan tambang murah itu.Bukankah ini membuktikan sikap sebenar Khalid yang mementingkan diri sendiri ??? Demi untuk mencari publisiti murahan dia sanggup menggunakan pendekatan yang akhirnya akan menyusahkan rakyat.Salah satu sebab mengapa penerbangan tambang murah ini diwujudkan ialah,untuk memudahkan perjalanan rakyat dari golongan sederhana yang tidak mampu menggunakan penerbangan pesawat komersial yang agak mahal atau dalam analogi mudah,orang kaya yang menggunakan kereta mewah seperti Mercedes dan BMW,namun tetap membeli petrol dengan harga subsidi (RON95). 

Betul,sebagai seorang rakyat yang bertanggungjawab kita perlu mengamalkan sikap berjimat cermat dalam berbelanja.Namun sekiranya tindakan tersebut akhirnya merugikan rakyat,ia bukanlah satu sikap yang wajar untuk dipuji.Sudahlah semua perbelanjaan tersebut dibayar menggunakan duit rakyat melalui potongan cukai,namun akhirnya rakyat tetap menjadi mangsa apabila mendapat menteri besar yang sanggup menyusahkan rakyat, semata-mata ingin berlakon demi kepentingan peribadinya.Mengapa baru sekarang Khalid mahu menonjolkan sikap merendah dirinya ??? Sedangkan sebelum ini dia begitu selesa dengan penerbangan mahal kelas pertama. Jawapannya mudah, Khalid hanya mahu berlakon 'zuhud' di hadapan para penyokongnya khususnya para perwakilan parti yang bakal mengundi di dalam pemilihan PKR nanti.Tambahan pula,sebagai calon timbalan presiden PKR,sudah pasti Khalid perlu melakukan sesuatu untuk menambat hati para penyokong Azmin yang selama ini begitu cemburu dengan dirinya. 

Contohnya seterusnya,peruntukan sebanyak RM1.75 billion yang disalurkan oleh kerajaan persekutuan kepada kerajaan negeri melalui Sistem Maklumat Rekod Jalan Raya Malaysia (MARRIS) untuk penyelenggaraan  dan membaiki jalan-jalan rosak di Selangor.Menurut laporan yang dikeluarkan Ketua Audit Negara,kerajaan Selangor hanya menggunakan RM1.1 billion sahaja dari peruntukan tersebut dan baki RM600 juta itu kemudiannya dimasukkan ke dalam simpanan rizab Selangor.Dari satu segi,mungkin ada yang akan mengatakan Khalid begitu bijak mengurus tadbir kewangan negeri sehingga mampu mempunyai lebihan wang yang banyak.Namun akhirnya ke mana peruntukan tersebut akan disalurkan ??? Apakah ia akan memberikan manfaat kepada rakyat atau hanya sebilangan kecil sahaja yang akan merasainya seperti yang dilakukan Khalid sebelum ini dengan memberikan kenaikan gaji dan elaun hampir 300 peratus kepada wakil rakyat di Selangor.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! #RAFIZIRAMLI SAHKAN MASALAH AIR ADALAH MAINAN POLITIK !!! WAJIB BACA !!!

Posted: 04 Mar 2014 09:00 PM PST


Dengan termeterainya MOU Penstrukturan air,maka rakyat Selangor sudah mampu melihat cahaya di hujung terowong.Walaupun penyelesaian isu air bukan bersifat segera,namun,ia sudah cukup untuk rakyat menarik nafas lega kerana sekurang-kurangnya,penyelesaian adalah hampir pasti.Walaubagaimanapun,kelegaan rakyat disambut dingin oleh beberapa pemimpin PKR Selangor.Antaranya,Anwar Ibrahim sendiri yang mempersoalkan tindakan Menteri Besar,Tan Sri Abd.Khalid Ibrahim yang menandatangani MOU tanpa merujuk kepadanya.Selain itu,Pengarah Strategi PKR,Rafizi Ramli juga mempertikai tindakan Khalid dengan mempersoalkan kos yang terlibat.Menurutnya,penstrukturan air di Selangor dengan kerjasama Putrajaya boleh mencecah RM20 bilion,bukan seperti anggaran awal RM9.65 bilion seperti yang diumumkan.Rafizi menegaskan bahawa PKR tidak bersetuju dengan kandungan MOU yang melibatkan pembinaan loji rawatan Langat 2. 

Rafizi menyentuh isu-isu teknikal berkenaan pengambil-alihan empat syarikat konsesi air dan juga pembinaan Langat 2 yang dikatakan tidak menepati jumlah kos yang diumumkan.Beliau membayangkan yang proses ini bakal melibatkan dana awam,sekali gus menaikkan tariff air.Rafizi kemudian mendesak Khalid mendedahkan butiran MOU kepada rakyat.Sekali imbas,Rafizi kedengaran seolah-olah benar-benar prihatin dengan nasib rakyat yang mungkin akan terpaksa menghadapi kenaikan tariff air.Namun,bila difikirkan semula,prihatinkah Rafizi jika kononnya tidak mahu bebankan rakyat dengan kenaikan tariff air tetapi sanggup pula membebankan rakyat biar tiada air terus ??? Kenyataan Rafizi seterusnya membuatkan kita kembali tersedar bahawa PKR hanya bermain politik dan tidak sedikit pun prihatin dengan nasib rakyat.Segala-galanya terdedah apabila Rafizi berkata, 

"Dengan kelulusan pembinaan Langat 2,kerajaan negeri Selangor kehilangan satu-satunya senjata yang dimiliki untuk berdepan dengan kerajaan pusat dalam isu air." 

Kenyataan tersebut secara langsung membuktikan bahawa PKR telah selama ini sengaja enggan bekerjasama dengan kerajaan pusat dalam menyelesaikan masalah air di Selangor kerana ingin menjadikan isu ini sebagai 'senjata' untuk menyalahkan BN.Dalam kata lain,PKR sengaja membiarkan rakyat menderita dan sengsara ketiadaan air semata-mata untuk 'bermain politik'.Justeru,tidak hairanlah sejak mula mengambil-alih Selangor,PKR beria-ia menafikan yang Selangor bakal menghadapi masalah air walaupun telah diberi amaran oleh pakar.PKR juga dengan megah mengaku kononnya akan menyelesaikannya dengan cara merawat air lombong,menggunakan teknologi canggih seperti membran,yang kononnya jauh lebih murah dan sebagainya.Untuk itu,PKR telah menjemput pakar-pakar dari Kanada untuk membuat pembentangan dan mengemukakan penyelesaian. 

Namun,akhirnya,ternyata sudah bahawa semua itu hanyalah wayang politik sahaja.Apabila masalah air benar-benar meruncing,PKR mula gelabah dan Khalidlah yang menjadi mangsanya.Lalu,bagi menyelamatkan diri,Khalid perlu kembali ke pangkal jalan dan memeterai perjanjian dengan Putrajaya bagi membolehkan masalah ini selesai.Berdasarkan apa yang berlaku dan juga kenyataan Rafizi, jelaslah sudah bahawa PKR tidak pernah peduli jika rakyat sengsara asalkan mereka boleh memanipulasi isu bagi menyalahkan BN.Bayangkan jika Khalid tidak menerima penyelesaian yang dikemukakan oleh kerajaan Pusat,masalah air sudah tentu tidak akan selesai selagi PKR memerintah.Kini,apabila masalah hampir selesai,PKR tidak segan silu pula menyatakan ketidakpuasan hati dan lebih suka jika rakyat terus menderita demi sedikit 'modal' untuk dijadikan 'senjata' politik mereka.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#PRKKAJANG !!! KANTOI !!! #AZMINALI VS #KHALIDIBRAHIM !!! STRATEGI #ANWARIBRAHIM PULAK TAK MENJADI !!!

Posted: 04 Mar 2014 06:00 PM PST


Isu 'perang dalaman' yang melibatkan Timbalan Presiden PKR,Azmin Ali dengan Menteri Besar Selangor,Abdul Khalid Ibrahim nampaknya semakin memeningkan kepala Ketua Umum PKR,Anwar Ibrahim.Walaupun dia sebelum ini dikatakan mampu menyelesaikan konflik tersebut,namun perkembangan terkini isu tersebut nampaknya semakin sulit untuk ditangani. Malah Ketua Strategi parti itu,Rafizi Ramli sebelum ini turut mengakui antara sebab utama mantan Adun Kajang meletakan jawatan adalah bagi membolehkan Anwar bertanding sekali gus menyelesaikan konflik tersebut.Melalui pendedahan yang dilakukan sebelum ini,masalah dalaman yang melibatkan parti itu bukanlah perkara baru.Ia sebenarnya telah bermula sejak awal tahun lalu dan berterusan sehingga kini. Isu ini bermula apabila Khalid dikatakan pro kepada kumpulan Presiden PKR,Wan Azizah Wan Ismail,manakala Azmin dilihat tetap berdiri teguh di belakang Anwar. 

Bermula dengan episod sindir menyindir,perbalahan antara keduanya semakin berlarutan apabila keduanya saling 'membogelkan' dan menghentamkan secara terbuka antara satu sama lain.Pelbagai kritikan pedas turut dilemparkan oleh Azmin sehinggakan Khalid dilihat lemah dan tidak cekap mengurus dan mentadbir negeri Selangor. Namun dengan sokongan kuat yang diberikan oleh Azizah,Khalid bingkas bangun dan membalas kembali serangan Azmin yang akhirnya menyebabkan Adun Bukit Antarabangsa itu dipecat dari jawatan ahli lembaga pengarah PKNS.Tidak cukup dengan itu,Khalid turut meminta agar beliau dilantik sebagai Pengarah pilihanraya PKR bagi PRK Kajang.Sedangkan sekiranya mengikut amalan biasa, jawatan tersebut sepatutnya di sandang oleh Azmin yang juga merupakan Pengerusi PKR negeri Selangor.Terbaru,Khalid turut mengumumkan akan mencabar Azmin bagi jawatan Timbalan Presiden PKR pada pemilihan parti Mei ini.Ekoran perbalahan yang semakin memuncak itu,Anwar terpaksa mengambil jalan selamat dengan menyokong kedua-dua kumpulan bagi mengelakkan para penyokong mereka memboikot kempennya di Kajang. 

Malah portal pro-pembangkang turut mengambil pendekatan menyiarkan berita kononnya Azmin dan Khalid telah bersetuju untuk melakukan 'gencatan senjata' sehingga PRK Kajang selesai.Pemilihan PKR yang akan diadakan ini,bakal menyaksikan pertembungan hebat antara dua kumpulan ini apabila masing-masing turut membawa calon pilihan mereka untuk bersaing merebut semua jawatan tertinggi parti.Menurut sumber dalaman yang saya dapat,Khalid dipercayai akan bergandingan dengan Nurul Izzah dan Tian Chua sebagai regu utamanya bagi jawatan Naib Presiden dan Adun Baru Tiga.Bagi jawatan Ketua Wanita pula, kumpulan Khalid akan bergandingan dengan Adun Batu Tiga Rodziah Ismail dan Adun Bukit Lanjan,Elizabeth Wong sebagai Timbalan Ketua Wanita. Bagi kumpulan Azmin pula, dia dikatakan akan menyokong ahli parlimen Bukit Katil, Shamsul Iskandar Md Akin bertanding jawatan naib presiden.Shamsul yang sebelum ini merupakan Ketua Pemuda PKR Pusat dikatakan akan mengosongkan jawatan tersebut bagi membolehkan lebih ramai penyokong Azmin diserapkan di dalam jawatan tertinggi parti. 

Untuk kerusi Ketua Wanita PKR pula,Azmin dikatakan akan memberikan sokongan penuh terhadap ahli parlimen Ampang,Zuraidah Kamarudin yang juga merupakan penyandang bagi jawatan tersebut.Seterusnya bagi jawatan Ketua AMK pula,Adun Batu Caves,Amiruddin Shaari akan bergandingan dengan Adun Seberang Jaya Dr. Afif Bahardin sebagai Timbalan Ketua AMK dilihat sebagai calon pilihan Azmin.Kesimpulannya pemilihan PKR pada kali ini bakal menyaksikan pertarungan sengit antara dua kumpulan yang saling tamak dan dahagakan kuasa. Walaupun secara dasarnya PKR akan mendakwa pemilihan pada kali ini adalah merupakan sebahagian dari proses demokrasi parti, namun pada hakikatnya graf sokongan Anwar semakin kian menyusut.Apa yang jelas,Anwar semakin hilang cengkaman pengaruhnya terhadap parti yang diasaskannya ini.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF DAN FAKTA !!! JANGAN BELI #TAUGEH WARNA PUTIH !!! BAHAYA !!!

Posted: 04 Mar 2014 04:00 PM PST


Mesti ramai pembaca badut Rakyat yang suka makan taugeh kan ??? Nak pulak campur dalam char kuey teow,rangup.betul tak ???

Tapi nak beli taugeh tu kena la buat eksperimen dulu.Beli sikit taugeh tu,jangan makan dulu sebaliknya simpan dulu untuk 3 hari.lepas itu cuba bau taugeh tu lepas 3 hari.kalau boleh jangan beli taugeh yang berwarna PUTIH BERSERI.Keputusan yang mungkin boleh didapati,lepas 3 hari bau taugeh tu hancing semacam.Bermakna taugeh tu disiram dengan urine a.k.a AIR KENCING !! 

Dan air urine tu la jugak menyebabkan taugeh kaler putih berseri.Kalau nak tau taugeh keluaran bumiputera (Melayu) senang,warna dia macam KEKUNINGAN SIKIT DAN CEPAT LAYU SERTA KURANG RANGUP,Sebabnya langsung tak guna urine sebagai baja.Ini info dari pegawai yang pernah buat lawatan ke pusat-pusat penanaman taugeh dibeberapa negeri tertentu yang diusahakan oleh CHA YA NUN ALIP.


mereka terjumpa satu bilik khas simpan air kencing utk disiram pada pokok-pokok taugeh tu.kenapa taugeh jadi mangsa ??? Sebabnya taugeh ni jenis pokok menyimpan air siraman bulat-bulat terus dalam batangnya.Tak seperti sayuran lain iaitu sayuran-sayuran berdaun hijau yang mengalami fotosintesis semasa proses penyerapan baja atau dengan erti kata lainnya air siraman masuk ke tanah dulu barulah akar menyerap dan proses fotosintesis berjalan untuk penyerapan zat-zat dari baja.Tak macam taugeh dia serap terus apa yang kita siram sebab pertumbuhan tumbesaran bukan secara fotosintesis. 

itu sebabnya kalau simpan dalam masa 3 hari bau dia wangi semacam.setakat inilah info yang dapat saya dapat kongsikan.Sejauh mana kebenaran saya tidak pasti terpulang pada masing-masing samada nak percayakan atau sebaliknya.jangan lupa beritahu kepada saudara mara dan  kawan pasal nak mengenal taugeh taugeh hancing dengan taugeh-taugeh bumiputera.. 

AWAS !!! 

JANGAN TERMAKAN AIR KENCING !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...