Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT! Anwar Ibrahim Mana Reti Hormat Undang-Undang! - Tun Dr Mahathir

Posted: 10 Feb 2014 07:38 AM PST



Bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata beliau berharap pengundi Dewan Undangan Negeri Kajang sudah cukup bosan dengan sandiwara sebuah parti yang sengaja hendak mengadakan pilihan raya kecil walaupun ia tidak ada halangan dari segi undang-undang.

Beliau berkata Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dinamakan sebagai calon pilihan raya kecil itu baru-baru ini, sebenarnya tidak menghormati undang-undang apabila terus memperkatakan dalam ceramahnya soal perbicaraan kes yang sedang dihadapinya di mahkamah.

"Orang tak hormat undang-undang tak ada hak jadi pemimpin. Pemimpin mesti orang yang pegang kepada undang-undang dan peraturan, barulah negara aman. Kalau kita dapat seseorang yang tidak hormati undang-undang sebagai pemimpin, negara akan rosak," katanya.

Dr Mahathir ditemui pemberita selepas menerima kunjungan pengayuh basikal solo, Wan Hashim Wan Mahmood, 68, di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.

Pilihan raya kecil Dun Kajang akan diadakan pada 23 Mac ini ekoran peletakan jawatan secara mengejut wakil rakyat PKR Lee Chin Cheh pada 27 Januari lepas. - Bernama

HOT! Siapa Wakil Kaum India yang Layak Ganti WAYTHAMOORTHY? @NajibRazak

Posted: 09 Feb 2014 07:19 PM PST

 

Ramai yang membantah semasa pelantikan Pengerusi Hindraf ni sebagai Senator dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Bagi Mc ianya adalah satu kesilapan dahulu. Tengoklah sekarang ni apa dah jadi, cukuplah selama ini pemimpin Hindraf ini mengugut kerajaan dengan pelbagai perkara. 

Apa yang kita harap semua hancur, kita mahu melihat bangsa India bersatu, bukannya pecah belah seperti sekarang, sikap pemimpin Hindraf ini mementingkan diri sendiri dan menekan kerajaan dengan pelbagai benda tidak masuk akal. Malah langsung tidak membantu membangunkkan dan memartabatkan kaum India. 

Hanya dalam tempoh lapan bulan dia sudah buat perangai lama dan meletak jawatan yang diberikan tanpa membawa perubahan dalam masyarakat India. Aku harap kerajaan tidak salah memilih lagi selepas ini. 

Sebenarnya ramai lagi yang kerajaan boleh sekiranya mahu membangunkan dan membantu masyarakat India. Aku berikan contoh terbaik ialah salah seorang aktivis kaum India yang banyak membantu dan mempertahankan hak orang India dalam NGO. 


Saudara Ramesh Rao adalah Pengerusi Pertubuhan Minda dan Sosial, suaranya sememangnya tegas dalam satu-satu perkara, tak kira apa jua isu termasuk isu kerajaan mahupun pembangkang, beliau bersama pengikutnya bingkas bangun membidas atau memberi pandangan. 

Semuanya kerana mahu rakyat Malaysia hidup aman damai berbilang kaum tanpa ada pemusuhan antara kaum. 

      






 



Pendapat Beliau Mengenai Masyarakat India

Kata Ramesh, disebabkan ramai dari kalangan orang Tamil dalam MIC, maka memang patut Tuan Presidennya dilantik dari kalangan orang Tamil. Tetapi India sebenarnya terdiri dari ramai bangsa, seperti Telugu, Malayalam, Ceylonis, Punjabi dan India Muslim (Mamak).

Eloknya MIC melantik 5 orang Timbalan Presiden atau Naib Presiden dari kalangan bangsa-bangsa yang disebut diatas. Sekaligus akan menarik minat bangsa yang tersebut untuk menyertai MIC semula. Jika tidak, adalah amat susah untuk memantapkan semula MIC.

MIC kena lebih terbuka, semua orang India sepatutnya kena bersatu dibawah MIC. Harus diingat India adalah negara dan terdapat banyak bangsa dalam negara India. Kena pakai konsep tu dalam MIC. Kalau tidak perkara pepecahan akan berlaku, macam sekarang, makin banyak NGO dan parti-parti kaum India yang tumbuh seumpama cendawan baru lepas hujan di negara kita ni.

Hanya dengan tindakan tersebut saja, ia dapat menyelamatkan parti orang India yang terbesar,di Malaysia bernafas kembali dan kukuh semula. MIC kena terbuka untuk terima cadangan sebegini. Baru la parti mereka akan kuat kembali.

Sedih bila tengok parti orang India ni hampir gagal. Kepada pemimpin MIC, terimalah cadangan Ramesh Rao yang juga merupakan Presiden Pertubuhan Minda & Sosial Prihatin ini.
Itu diantara kata-kata Ramesh Rao dalam isu menyatupadukan masyarakat India sekaligus membantu membangunkan dan memartabatkan masyarakat India.

Tertarik dengan status dari page Saya Sayang Tun Dr Mahathir Mohammad yang menyarankan agar saudara Ramesh Rao dilantik mengantikan Waytha dalam memperjuangkan nasib masyarakat India dan menyatupadukan sesama rakyat di Malaysia kerana beliau dilihat lebih ikhlas menegur kerajaan dan pembangkang dalam satu-satu isu. 

Saudara Ramesh juga lebih dekat dengan masyarakat Marhaen dan lebih memahami cara untuk membantu masyarakat India dan rakyat Malaysia demi perpaduan sesama kaum. 







ANTARA VIDEO RAMESH RAO 




HOT! Pemimpin UMNO/BN Tak Kisah Langsung Pasal #PRKKajang? #Kajang

Posted: 09 Feb 2014 05:43 PM PST




Walaupun pun kita tahu Pilihanraya Kecil Kajang semakin hampir, malah SPR pun telah menetapkan tarikh bahawa PRK Kajang akan berlangsung 23 Mac tarikh mengundi 11 Mac tarikh berkempen. Namun pemimpin-pemimpin BN semacam tak bersemangat, atau endah tak endah saja.

Mc tertarik dengan ulasan dari Tun Faisal,

Baca tengok detail dibawah,


Analisis hashtag #PRKKajang pada 6 Februari 2014 - TIADA pemimpin UMNO/BN. Tiada juga pemimpin PR kerana ramai yang memberi tumpuan kepada #Kajang.



Analisis hashtag #PRKKajang pada 7 Februari 2014 - Masih TIADA pemimpin UMNO/BN. Tetapi ada pemimpin PR.



Analisis hashtag #Kajang pada 6 Februari 2014 - Ramai pemimpin PR. TIADA pemimpin UMNO/BN.



Analisis hashtag #Kajang pada 7 Februari 2014 - TETAP TIADA pemimpin UMNO/BN.

NOTA:

Semalam saya menulis tentang analisis dua hashtag utama Pilihan Raya Kecil Kajang, iaitu #PRKKajang dan #Kajang. #PRKKajang banyak digunakan oleh ramai pengguna dan penggiat twitter pro-BN. Manakala #Kajang digunakan oleh secara relatifnya lebih ramai pengguna dan penggiat twitter pro-PR.

Tujuannya bukan nak tunjuk bagus, tetapi sengaja melontarkan sesuatu untuk difikirkan dan dianalisis oleh para penggiat media siber pro-UMNO/BN. Namun mungkin kerana ramai penggiat siber pro-UMNO/BN melihat analisis tersebut sekali lalu, maka hampir kesemua mereka tidak benar-benar membuat analisis yang lebih mendalam terhadap statistik yang diberikan oleh aplikasi Hashtracking dan Tweetbinder tersebut.

Ramai yang tidak perasan bahawa, dalam perbualan menggunakan kedua-dua hashtag, pemimpin UMNO dan BN sebenarnya TIDAK KELIHATAN, TIADA KEHADIRAN DAN DISENGAGED dari kedua-dua hashtag tersebut. Sedangkan Pemimpin PR, ada presence, visible, memberi kesan/input dan ENGAGE dalam perbualan menggunakan kedua-dua hashtag tersebut.

Entah apalah sebabnya pemimpin UMNO/BN disengaged dan memisahkan diri dari kedua-dua perbualan tersebut, saya pun tidak pasti. Mungkin :-


1. tidak berminat

2. pandang remeh

3. terlalu sibuk dengan perkara lain

4. pegawai media sosial malas dan tidak beri nasihat, atau

5. SYOK SENDIRI


PEMIMPIN UMNO/BN terlalu SIBUK? Di bawah adalah analisis penyumbang kepada perbualan #KAJANG menggunakan tweetbinder....




ANDA SIBUK. Malangnya PEMIMPIN PR TIDAK TERLALU SIBUK UNTUK TERLIBAT DALAM PERBUALAN #KAJANG dan #PRKKAJANG!

Tidak guna mempunyai jumlah follower yang ramai atau klout score yang tinggi jika anda tidak memanfaatkannya. Pegawai Media Sosial anda lupa cakap pasal ni?

Mereka dibayar oleh Kerajaan Malaysia untuk menasihati anda di pejabat menteri dan kementerian masing-masing! Walaupun mungkin tidak sebanyak yang dibayar oleh di anak syarikat negeri tertentu sehingga ada yang dipecat baru-baru ini, tetapi masih dibayar. Jadi manfaatkanlah sepenuhnya nasihat mereka.

 Sambung baca SINI

McTheory:
Kalau rasa sibuk, serahkan pada kami.. dok bagi kot lain buat apa?
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...