House PK

House PK


PANAS BERAPI! PENERIMA BR1M AMUK HINGGA BALING SELIPAR?

Posted: 24 Feb 2014 11:00 PM PST

Bekas penjawat awam, Imam Hoslan Hussin (imam baling selipar) penyokong tegar PAS yang telah turut menyertai himpunan jalanan Bersih, Blackout dan pelbagai demo setelah menjadi hukuman penjara setahun kerana menghina mahkamah, kini telah pun insaf dan bersyukur menerima BR1M. Setelah kembali daripada menghantar anak beliau mengaji di Yemen baru-baru ini, beliau telah di jemput oleh Kementerian Dalam Negeri untuk menjadi Pakar Motivasi kepada banduan-banduan kes dadah dalam penjara. Kalau google kronologi cerita pasal imam selipar ini memang banyak.

BR1M merupakan satu rahmat kepada orang yang benar-benar perlukannya dan kalau korang masih tak faham macamana sistem BR1M ni, ada baiknya korang Klik dan baca blog Be Da Man. Dia tulis dengan mudah untuk anda fahami proses BR1M .

Tahukah anda wahai penerima BR1M sekalian anda dilindungi oleh insurans melalui I-BR1M? Sekiranya berlaku kematian secara kemalangan atau cacat kekal (Personal Accident) anda dilindungi sebanyak RM30,000? Sekiranya berlaku kematian biasa anda akan mendapat RM1000.00.

Aku percaya ramai yang tak tau pasal Insurans BR1M ni, mungkin PENERANGAN yang diberi tidak mencukupi atau jabatan yang dipertanggungjawabkan tak tau nak meNERANGkan. Kesian PM! Masih ada lagi agensi yang tak tau nak jalankan tanggungjawab kan?

Anyway, kepada penerima BR1M bersyukurlah dan sekiranya anda sudah melebihi kelayakan menerima BR1M, maka jadilah seperti 17 ribu yang memulangkan semual duit BR1M tu. Kita berikan pada yang memerlukan dan bukan pada yang tak tau nak bersyukur.

Benda baik aku kena cakap. Betul tak? Kita kena belajara bersyukur, Insya'allah murah rezeki kta.

AIR OH AIR! WAHAI KHALID, MASALAH AIR SELANGOR PUN NAK SALAHKAN UMNO BN KE?

Posted: 24 Feb 2014 10:23 PM PST

Pakatan Rakyat kalau kita amat-amati, tidak pernah mengaku salah. Sebaliknya mereka lebih gemar menyalahkan pihak lain bagi sebarang kesilapan yang mereka lakukan. Sehinggakan skandal kewangan dan penyelewengan terbesar di PKNS, Yayasan Selangor dan Yayasan Basmi Kemiskinan pun akan dihalakan kepada UMNO-BN walaupun yang menyeleweng itu adalah mereka sendiri.

Begitu jugalah dengan bekalan air bersih di Lembah Kelang. Dari tahun 2010 lagi, apabila Kerajaan Persekutuan menyatakan bekalan air di Selangor dan Lembah Kelang terancam dan bakal berhadapan dengan krisis besar, Pakatan Rakyat tidak langsung mencari jalan untuk mengatasinya, sebaliknya menyatakan Projek Langat II yang menjadi isu pada ketika itu adalah mekanisme untuk para pemimpin UMNO dan Barisan Nasional melantak duit rakyat. Projek itu sendiri kata mereka bukanlah satu projek perlu.

Apabila Kerajaan Persekutuan menyerahkan kepada Kerajaan Negeri Selangor untuk melantik kontraktor dan konsultan mengendalikan dan menguruskan Loji Air Langat II bagi membolehkan projek itu diteruskan, lain pula helahnya.

Kata Pakatan Rakyat, mana mungkin Selangor kekurangan air mentah. Apatah lagi air banjir, air di takungan dan empangan selain air lombong dan kolam yang terdapat di seluruh Selangor mencukupi untuk keperluan domestik tanpa perlu mengimport air mentah dari Pahang.

Penjelasan demi penjelasan tentang ketidaksesuaian air mentah yang dimaksudkan oleh Pakatan Rakyat, tidak dihiraukan, bahkan mereka semakin galak pula menyatakan bahawa UMNO dan Barisan Nasional sudah terlalu terdesak untuk mencari duit.


Empat tahun kemudian, menerusi kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Besar Selangor sendiri, bermula esok, catuan air akan dikuatkuasakan di seluruh Selangor!

Mana pergi kesemua air lombong, air kolam, air banjir dan air di takungan seperti yang digembar-gemburkan pada tahun 2010 dahulu? Mana perginya suara Elizabeth Wong, Xavier Jeyakumar, Halimah Ali dan sebagainya yang mempertahankan kenyataan bahawa Selangor tidak akan mengalami krisis air, bahkan bekalan air mentah mencukupi sehingga 2019 bukannya 2014?

Baru-baru ini, Rafizi Ramli dalam sidang medianya telah menyalahkan SYABAS dan menuduh SYABAS cuba mensabotaj Kerajaan Negeri dengan mencemarkan bekalan air mentah dengan ammonia. Ini menyebabkan SYABAS memutuskan untuk menyaman Rafizi Ramli. SYABAS dalam penjelasan yang diberikan beranggapan Rafizi Ramli seorang yang cetek akal memandangkan tanggungjawab menjaga sumber air terletak di bawah Kerajaan Negeri dan PBT, bukannya SYABAS. SYABAS hanya merawat dan menghasilkan air bersih untuk bekalan di seluruh Lembah Kelang.

Pakatan Rakyat juga sebelum ini menyalahkan penstrukturan SYABAS sebagai punca krisis bekalan air. Perkara pokok yang menjadi masalah iaitu bekalan air mentah, langsung tidak disebut. Mujur jugalah para pecacai Pakatan Rakyat dari jenis yang bodoh sombong dan mereka dengan mudah menerima tohmahan tersebut secara membuta tuli dan kemudian menyalahkan Kerajaan Persekutuan, UMNO dan Barisan Nasional.

Sekarang, rasakanlah nikmat pentadbiran Pakatan Rakyat yang sangat cekap, telus dan hebat sangat... sehinggakan menjadi negeri pertama yang kekeringan air untuk kegunaan penduduk dan industri!!!

Sumber: Selangor Chronicles

EMAIL BERAPI DARI PEMBACA TENTANG PERBEZAAN BR1M DAN TAWAS! WAJIB BACA

Posted: 24 Feb 2014 07:21 AM PST

Parpu,

Sebahagian rakyat telah menerima bantuan BR1M. Yang mengomen adalah puak Pembangkang yang maha pemalas, hanya harapkan rezeki disuapkan.

Ingat kembali, kerajaan Selangor telah menubuhkan TAWAS dimana dana disediakan untuk anak Selangor daripada mula dilahirkan sehingga berumur 18 tahun. Dana berkenaan disimpan dengan kerjasama AmBank. Seletelah mendaftar 2 orang anak melalui skim ini, kekeliruan timbul dimana:

1. Tiada khabar berita mengenai status dana berkenaan apakah ia masih aktif ataupun telah berkubur.

2. Kami tidak diberikan penyata kewangan samada nombor akaun, akses semakan internet dsb.

3. Jikalau dana ini berkubur, diminta MB memberikan kenyataan mengenai penamatannya. Jikalau masih aktif, ini menunjukkan bahawa ketidak efisyen kerajaan negeri dalam merakyatkan ekonomi dengan mengatakan "terlalu banyak data yang hendak diuruskan". Hari ini, kami berumur 4 dan 3 tahun, hanya mendapat kad keahlian yang tidak tahu apa kegunaannya dan nilainya.

Dimana dana merakyatkan ekonomi yang dijanjikan? Semoga MB mahupun bakal MB dapat menyelesiakan isu ini sebelum orang beranggapan penyelewengan disiang hari.

Dahla penantian Rumah Mampu Milik dengan keluasan minimum 800 kaki persegi, berharga di bawah RM150,000 seunit bak menanti kucing bertanduk.

Dengan DUN Kajang jadi taruhan, ini adalah waktu terbaik anak kami menuntut hak sebagai rakyat Selangor.

Ini Kalilah!

HOUSE PK: Email ini aku terima dari salah seorang pembaca blog. Wahai pencacai Pakatan, korang bandingkan la sendiri. Kerajaan Pakatan ni cakap je lebih tapi habuk pun tarak, tapi kerajaan BN dibawah pimpinan Najib menunaikan janji semua. Bila part dapat BR1M ni puak-puak korang la paling keterdepan kan? Lagi mau cerita

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...