House PK

House PK


INFO TERKINI! TAIB MAHMUD AKAN DIGANTI OLEH ADENAN SATEM SEBAGAI KETUA MENTERI SARAWAK!

Posted: 12 Feb 2014 01:04 AM PST

Inilah berita yang telah diterima tadi. Memang sah Pehin Seri Taib Mahmud akan melepaskan jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak dan Adenan Satem akan menggantikan beliau pada 28hb Februari ni. Kerusi DUN yang dipegang oleh Pehin Seri juga akan dikosongkan. Ini bermakna akan ada PRK di Balingian.

Baiklah, aku nak tanya korang ni, apa pandangan korang dengan pengganti Taib Mahmud ni? Adenan Satem? Ada sesiapa kenal beliau? Ok ke dia? Mari la kongsi kat sini apa yang korang tau pasal dia.


KUNYIT HANGIT! KES LIWAT ANWAR TANGGUH LAGI!? WTF?

Posted: 11 Feb 2014 11:48 PM PST

Taktik biasa.Bicara rayuan liwat ditangguh ke 28 Feb setelah Karpal nak rayu hakim tolak dia mohon nak panggil Supt polis Jude Pereira-Agendanews

Tak habis habis drama Anwar dan barisan peguam dia ni. Dah mula dah drama penangguhan. Aku pun tak tau nak cakap apa lagi dah. 

Jawabnya panjang ceritalah.Patutnya bicara kes hari ni dan esok.Jude Pereira ialah bekas pegawai polis yg handle sampel air mani Anwar. 

Alasan! Alasan! Alasan! 

CILI KASI TARUK! PAS PUJUK KHALID IBRAHIM SERTAI MEREKA! APA BERANIKAH KHALID?

Posted: 11 Feb 2014 11:14 PM PST

Ini memang panas beb! Mari baca petikan dari Rakyat News kat bawah ni:

KUALA LUMPUR 12 Feb - Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim di dakwa pernah dipujuk oleh pemimpin PAS untuk meneyertai parti tersebut sekaligus keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Menurut Sumber, perkara tersebut berlaku dalam satu pertemuan antara Khalid dan pemimpin dari PAS susulan kemelut perebutan kuasa Menteri Besar bersama Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.

"Memang ada pertemuan itu sebelum ini yang membincangkan kedudukan Abdul Khalid di Selangor ekoran daripada masalah politik yang dihadapi dalam pentadbiran pakatan pembangkang di Selangor.

"Bagaimanapun, Abdul Khalid tidak memberikan sebarang persetujuan mengenai perkara itu kerana dikatakan tidak mahu dianggap sebagai 'mengejar jawatan Menteri Besar' sekiranya bertindak keluar daripada PKR dan menjadi wakil rakyat PAS mahupun wakil rakyat bebas," katanya kepada media baru-baru ini.

Sebelum ini, kemelut perebutan kuasa Menteri Besar sering dilaporkan oleh media sehinggakan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) terpalit dengan kemelut politik Azmin-Khalid mengakibatkan 23 pekerja kontrak perbadanan tersebut dipecat.

Azmin kemudiannya secara terbuka mengecam pemecatan tersebut dengan mendakwa Khalid menghapuskan musuh politiknya menggunakan kuasanya sebagai Menteri Besar.

Khalid turut dikecam dari dalam parti selepas beberapa pihak dalam PKR mendesaknya berundur dan menggantikan posisi nombor satu negeri kepada individu lain.

Sementara itu, Anwar juga pernah mengeluarkan kenyataan bahawa pernah membuat perbincangan dengan Menteri Besar untuk bertukar jawatan yang disandangnya di Selangor sebagai Penasihat Ekonomi bersama Khalid.

Walaubagaimanapun, perkara tersebut mendapat tentangan dari PAS apabila Setiausaha PAS negeri Mohd Khairuddin Othman mengingatkan PKR supaya tidak membincangkan isu kedudukan Menteri Besar berikutan Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang kian hampir.

Katanya, perbincangan berterusan mengenai perkara tersebut akan menyukarkan kerja kempen jentera PAS di DUN Kajang.

House PK: Kalau aku jadi Khalid aku join je PAS dan sekaligus bagi PAS 16 kerusi dan PAS akan jadi majoriti kat Selangor! Baru padan dengan muka DAP. Baru la mereka tahu betapa tingginya langit dan rendahnya bumi. Cuma PAS ni berani ke lawan DAP? Bukankah kita semua tahu PAS ni selalu jadi anjing DAP je?

Bayangkan Teresa Kok yang kurang ajar dan perasuah tu pun PAS nak bagi Unit Anal jaga dia sebab takut kena tampar hadiah 500 tu! Bukan takat tu aje, ada pemimpin melayu Pakatan sanggup lakukan apa saja demi nak pertahan Teresa Cock lahanat ni. Jadi agaknya itu yang buatkan Khalid berfikir banyak kali gamaknya.

Yalah apa gunanya masuk parti yang suka dianjingkan DAP kan? Kan? Kan?
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...