BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KANTOI !!! #PENIPUAN DAN #FITNAH #HARAKAH TERHADAP TPM DIDEDAHKAN !!!

Posted: 28 Feb 2014 04:00 AM PST


Tulisan Ahmad Tajdid di Harakahdaily.net bertajuk 'BN melanggar pantang di Kajang' bagi saya dibuat oleh orang yang tiada di tempat kejadian.Itu kesimpulan mudah saya yang membuat liputan Program Mesra Rakyat Timbalan Perdana Menteri (TPM) Tan Sri Muhyiddin Yassin di Bukit Dukung Isnin lalu.Ini kerana bagi puluhan wartawan yang hadir ketika acara tersebut,semua maklum bahawa program sebenar di tapak gelanggang futsal bukan di Surau Al Falah.Cerita mudahnya begini,Muhyiddin mengatakan lawatan separuh hari ke Kajang,sebelah pagi,beliau mengadakan mesyuarat dengan Barisan Nasional Negeri di Pejabat UMNO Hulu Langat di pekan Kajang.Kemudian beliau singgah di rumah seorang warga emas di Sungai Sekamat dan kebetulan tidak jauh dari rumah itu ada kematian dan TPM singgah untuk menziarahi jenazah.Dari situ beliau terus ke Bukit Dukung.Sebaik sampai,bersama pemimpin-pemimpin UMNO dan penduduk kampung,TPM ke Surau Al Falah untuk bacaan doa selamat. 

Tidak ada ucapan ketika majlis bacaan doa selamat.TPM sendiri arif bahawa untuk berucap dalam surau dan masjid di Selangor perlu ada tauliah dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).Selepas selesai bacaan doa selamat,TPM keluar dan beramah mesra dengan orang ramai di gelanggang futsal Bukit Dukung yang terletak tidak jauh dari surau.Tulisan Ahmad Tajdid "calon BN dari MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun turut hadir di Surau Al Falah untuk berjumpa dengan pengundi- pengundi." adalah fitnah sama sekali.Mei Fun datang lebih lewat dari TPM,beliau tidak pernah masuk ke dalam surau.Sebaliknya terus ke tempat acara Program Mesra Rakyat berlangsung iaitu di gelanggang futsal.Beliau bersama pemimpin komponen BN,termasuk Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden MIC Datuk Seri G Palanivel beramah mesra dengan orang ramai di gelanggang futsal tapak acara,bukan di dalam Surau Al Falah.Bagi saya dan sesiapa sahaja yang berada di tempat kejadian dan kemudian membaca tulisan di Harakahdaily,jelas pada saya,satu lagi pembohongan yang dibuat dengan cerita yang direka-reka ataupun fitnah. 

Kepada Ahmad Tajdid,lain kali jika hendak 'goreng' story pun,jangan sampai 'hangit'.tanya orang kiri kanan dulu.jangan main tulis ikut sedap hati saja.Bagi saya,tulisan beliau berdasarkan petikan berita-berita di akhbar-akhbar yang melaporkan program TPM,begitu juga gambar-gambar yang digunakan.Tulisan di Harakah itu jelas berniat menempelak Muhyiddin dan Mei Fun bagi mempertahankan Anwar yang dikecam kerana menggunakan masjid dan surau untuk berkempen sekaligus tidak menghormati arahan Sultan Selangor supaya masjid tidak dijadikan gelanggang politik.Isu kempen awal yang turut dibangkitkan oleh lidah rasmi PAS itu,sudah dijelaskan panjang lebar oleh SPR.Sebenarnya,Muhyiddin tidak seperti Anwar atau Khalid Samad yang sentiasa mencari ruang untuk berceramah atau tazkirah di masjid mahupun surau walaupun tidak mendapat kelulusan Jabatan Agama Islam Selangor.Mei Fun juga tidak seperti beberapa pemimpin DAP dan bukan Islam dalam PKR yang masuk ke masjid atau surau mengadakan program meraih laba politik.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!!# PENIPUAN #CYBERTROOPERS #PEMBANGKANG DAN #ORENJIRENOREN DIDEDAHKAN !!!

Posted: 28 Feb 2014 01:00 AM PST




kan dah kantoi !!! sayang anwar ibrahim punya pasal kata media sambut anwar ibrahim kat lapangan terbang narita.ada kerrr media nak sambut anwar ibrahim kat sana ??? padahal gambar ni masa KES LIWAT.udah-udah lah nak menipu wahai puak pembangkang.

TAK PERCAYA GAMBAR DI ATAS ???

KLIK DI SINI 

UNTUK SELANJUTNYA

malas nak komen panjang-panjang,kang terasa pedas nya

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! #LIMGUANENG PERLEKEH PEMBERIAN #BR1M OLEH #KERAJAAN !!!

Posted: 27 Feb 2014 10:00 PM PST


apa masalah Lim Guan Eng ni,kenapa kurang ajar sangat ??? siap RT apa yang nga kor ming tweet.rakyat miskin ??? miskin sangat kerr rakyat kat malaysia ni ??? ada tak dalam 50 peratus ??? cuba bagitahu saya wahai Lim Guan Eng !!! at least kerajaan ada bantu tiap-tiap tahun untuk memberikan BR1M.apa yang PR buat untuk rakyat ??? kalau betul rakyat miskin,kenapa lebih 80 peratus rakyat malaysia pakai kereta dan juga boleh sewa rumah ??? jangan nak tagih simpati rakyat boleh ??? tahukah anda lim guan eng,berapa ramai penerima BR1M bagi rakyat Pulau Pinang ??? Lebih kurang 333K tau.Bukan 3 orang,bukan 30 orang.Hampir setengah juta.

Guan Eng jahanam tahu kerr definasikan maksud miskin tersebut ??? Ini menunjukkan di Pulau Pinang pun masih ramai lagi rakyat yang miskin.Kenapa sibuk dengan hal negara ???? Selesai dahulu isu kemiskinan di Pulau Pinang.Jadi juara dalam negeri dulu sebelum hendak jadi juara peringkat nasional.Pulau Pinang yg dicanangkan oleh Guan Eng komunis ini kononnya miskin sifar terbukti bahawa retorik dan penipu belaka.ramai lagi miskin di Penang, di parlimennya sendiri iaitu bagan.kata miskin sifar ??? Pemimpin dan kroni kerajaan Dapig Pulau Pinang kaya raya kau tak mau bising pula ??? betul tak lim guan eng ??? masyuukkk kan kat pulau pinang.apa kata bantu rakyat dulu ok

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! ISU AIR !!! #ANWARIBRAHIM MAIN DRAMA ???

Posted: 27 Feb 2014 06:00 PM PST


Tindakan Menteri Besar Selangor,Abdul Khalid Ibrahim yang secara tiba-tiba bersetuju untuk menandatangani Perjanjian Persefahaman (MoU) dengan Menteri Menteri Tenaga,Teknologi Hijau Dan Air,Datuk Seri Maximus Ongkili telah mengejutkan ramai pihak.Menurut sumber,ekoran tindakan itu ada di kalangan pimpinan PKR yang mengecam Khalid disifatkan cuba bermain 'tarik-tali' dengan mengambil langkah populis tersebut.Paling menarik apabila ketika program sesi minum petang anjuran PKR di Kajang,Ketua Umum parti itu,Anwar Ibrahim dilihat agak keberatan untuk mengulas tindakan tersebut.Namun apabila diasak berulang kali,Anwar akhirnya terpaksa menjelaskan,dia dan parti langsung tidak dimaklumkan mengenainya. 

Malah menurut penasihat ekonomi Selangor itu lagi,dia masih mengkaji tindakan tersebut dan tidak dapat memberikan sebarang komen buat masa ini.Terdahulu media melaporkan Khalid hadir dalam satu program menandatangani MoU dengan kerajaan Barisan Nasional yang turut disaksikan Perdana Menteri,Datuk Seri Najib dan Timbalan Perdana Menteri,Tan Sri Muhyiddin Yassin.MoU tersebut bagi membolehkan kerajaan negeri mengambil alih empat syarikat konsesi air di negeri berkenaan dengan suntikan dana berjumlah RM2 bilion oleh kerajaan pusat bagi pengambil alihan saham-saham syarikat konsesi.Antara isi kandungan perjanjian tersebut termasuklah kerajaan negeri yang dipimpin Pakatan Rakyat (PR) akan membenarkan Putrajaya meneruskan Loji Rawatan Air Langat 2.Selain itu,kerajaan negeri juga akan memberikan pampasan bernilai RM9.65 bilion kepada empat syarikat konsesi air di Selangor.   

Ekoran pengambilalihan tersebut,satu konsortium air untuk menguruskan industri air di Selangor akan dibentuk di bawah seliaan Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB).Kerajaan negeri Selangor menjangkakan pengambil alihan syarikat konsesi tersebut akan selesai dalam tempoh tiga bulan.Sumber turut mendedahkan,tindakan Khalid yang membelakangkan Anwar dan parti itu sebagai satu usaha untuk mengambil hati rakyat Selangor sekali gus menggagalkan sebarang percubaan untuk menggulingkannya sebagai Menteri Besar.Malah permintaan Khalid sendiri yang menawarkan diri untuk menjadi pengarah PRK Kajang dan beberapa langkah yang dilakukan sebelum ini terutamanya dalam isu air adalah bertujuan untuk membina imejnya sebagai seorang pemimpin hebat.   

"Perlu di ingat,ahli PKR paling ramai adalah di Selangor.jika Khalid berjaya dalam pilihan raya kecil kali ini, ia pasti membina momentum untuk pemilihan parti nanti," kata sumber yang mengatakan di Selangor sahaja ahli PKR adalah sebanyak 130,000 orang," menurut sumber tersebut. Polemik isu ini di Selangor semakin meruncing apabila kerajaan negeri memutuskan untuk mencatu air ekoran paras tadahan di beberapa empangan menunjukkan tahap yang membimbangkan sehingga menimbulkan kemarahan masyarakat.Bagi mengelakkan terus menjadi mangsa cemuhan masyarakat, Khalid sebelum ini cuba menyalahkan faktor cuaca dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas).   

Namun di dalam kenyataan balas terhadap tuduhan Khalid itu,Syabas menjelaskan pihaknya telah memaklumkan kepada kerajaan negeri berhubung kemungkinan berlaku kekurangan bekalan air sejak tahun 2008 lagi.Kesimpulannya Khalid sedar,tindakan Anwar yang ingin bertanding di Kajang adalah untuk memaksanya meletakkan jawatan sebagai menteri besar.Namun sebagai ahli politik yang sering tertidur, ternyata Khalid bukanlah sebodoh yang disangka.Walaupun Anwar sebelum ini berulang kali membayangkan hasratnya yang ingin menjadi menteri besar,namun tindakan terbaru Khalid ini boleh menyebabkan Anwar berputih mata.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! JAMBATAN KE 2 PULAU PINANG SIAP !!! BUKTI #KERAJAAN TUNAI JANJI RAKYAT !!!

Posted: 27 Feb 2014 04:00 PM PST


Menteri Kerja Raya,Datuk Fadillah Yusof menyelar sikap sesetengah pihak khususnya pembangkang yang sengaja mereka-cipta isu untuk memburuk-burukkan kerajaan berhubung pembinaan jambatan kedua Pulau Pinang.Menurut Fadillah,secara faktanya idea pembinaan jambatan itu wujud ketika zaman Tun Mahathir menerajui kepimpinan negara,seterusnya dilaksanakan semasa pentadbiran Pak Lah dan akhirnya siap sepenuhnya ketika Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak mengambil alih pentadbiran negara.Ia sekali gus menolak dakwaan,kononnya kerajaan Barisan Nasional menciplak idea pembangkang berhubung pembinaan jambatan tersebut.  

"Kalau nak diikutkan,pembangkang (pada ketika itu) yang membangkitkan isu untuk menolak pembinaan jambatan ini atas pelbagai alasan seperti membazir dan sebagainya.Namun atas dasar kepentingan rakyat,kerajaan Barisan Nasional tetap meneruskan pembinaannya,walaupun mereka (pembangkang) menguasai kerajaan" katanya.   

Beliau turut menolak dakwaan kononnya pihak kerajaan sengaja meluluskan pembinaan jambatan tersebut secara bengkang-bengkok agar kos pembinaannya meningkat sekali gus mengaut keuntungan hasil dari kutipan tol."Mengapa ia bengkang-bengkok,sudah pasti ada sebabnya,(kerajaan) bukan sengaja nak memanjangkan.Selain melihat kepada kesesuaian muka bumi dan akhirnya disusuli dari sudut teknikal,barulah ia dibuat penilaian dan diputuskan.Dari segi teknikal,satu dari jajaran yang akan dilalui dan ia perlu melihat kepada bentuk muka bumi.Sama ada apa yang berada di bawah (dasar laut) dan apa yang berada di daratan. Dari situ pula akan dibuat kajian,apakah kesannya kepada alam sekitar termasuklah yang berada di dalam laut agar kehidupan laut tidak terjejas.Semua ini telah diteliti terlebih dahulu dan inilah hasilnya seperti yang akan kita lihat nanti," jelas beliau ketika ditemui.   

Malah menurut beliau lagi,pembinaan jambatan ini juga sekali gus menolak dakwaan yang kononnya kerajaan Barisan Nasional bersikap 'pilih kasih' khususnya kepada negeri yang ditadbir oleh pakatan rakyat (PR). "Sesuai dengan apa yang dilafazkan oleh Perdana menteri, bahawa kerajaan Barisan Nasional perlu memberikan fokus kepada rakyat dan diikuti dengan pencapaian.Atas sebab itu,kita tidak mengira sama ada rakyat itu pembangkang ataupun tidak.Walaupun mereka (PR) yang memerintah, kerajaan tetap meneruskan pembinaan projek tersebut, bila kita janji, kita akan laksanakan.Kerana ia memberikan pulangan yang besar kepada rakyat sekali gus memberikan impak kepada ekonomi negara.Sebagai contoh (sekitar) kawasan Batu Kawan (tanah besar) dan Batu Maung di bahagian pulau, sebaik sahaja jambatan ini siap dibina,kita sudah boleh melihat kesannya.Pembangunan industri, perumahan, pusat komersial dan sebagainya. Ini sudah pasti akan memberi peluang perniagaan dan peluang pekerjaan kepada masyarakat setempat (khususnya) dan mereka yang tinggal di zon utara (amnya)," jelas beliau lagi.  

Pembukaan Jambatan Pulau Pinang kedua itu akan diadakan serentak dengan majlis perasmiannya yang akan disempurnakan oleh Perdana Menteri pada 1 Mac ini.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...