BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KURANG AJAR !!! DS @SHABERYC !!! #ANWARIBRAHIM HINA LAGU 'ANAK KECIL MAIN API' DEPAN KAUM CINA !!! VIDEO INSIDE !!!

Posted: 11 Feb 2014 07:30 AM PST


kurang ajar !!! anwar ibrahim menghina lagu anak kecil main api depan kaum cina di majlis makan DAP.demi mengaut undi cina ini yang dilakukan oleh anwar ibrahim untuk memastikan kononnya nak jadi PM,ini yang dibuat oleh anwar ibrahim.kalau nak nyanyi pun tak salah,kenapa nak menghina lagu tu ??? malas nak komen panjang-panjang,nanti kata saya rasis pulak.lihat video di bawah


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! PENYOKONG #AZMINALI GELAR #FAEKAHHUSIN 'MINAH TAK LAKU' !!! TU DIAAA !!!

Posted: 11 Feb 2014 04:00 AM PST


Tindakan bekas setiausaha politik Menteri Besar Selangor,Faekah Husin yang dilihat cuba mengaitkan kaum keluarga Timbalan Presiden PKR telah mengundang kemarahan para penyokong Azmin Ali yang jelas tidak berpuas hati dengan tindakan itu.Faekah yang juga merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Menteri Besar Incorporated (MBI) dipetik melalui laman twitternya pada 6 Februari lalu,dilihat seakan ingin menyindir Azmin apabila berpantun mengenai 'mereka' yang sedang bersedih. 

"Tersandung batu melatah Che Tom, Anak Pak Ali menumpang sedu,Meracau merapu hati meruntun, Kemana hendak dibawa mengadu" katanya. 

Walaupun kenyataan tersebut tidak menyebut nama Azmin secara terus,namun umum mengetahui 'Che Tom' dan 'Pak Ali' adalah merupakan nama panggilan kepada ibu dan bapa Azmin.Tambahan pula,pernah beberapa kali dia dilihat 'menyerang' Azmin sebagai tindak- balas terhadap kritikan yang dilemparkan kepada Khalid.Malah Azmin juga pernah melabelkan Faekah sebagai 'anak dara tua' sebagai respon terhadap beberapa kenyataannya yang agak pedas sebelum ini.Paling menarik apabila tindakan Ketua Umum parti itu,Anwar Ibrahim yang dilihat lebih menyebelahi Khalid dalam banyak isu sehingga menyebabkan Azmin seperti 'merajuk'

Berbalik kepada isu pantun tadi,para penyokong Azmin jelas marah dengan tindakan Faekah itu yang dilihat agak keterlaluan apabila mengaitkan nama ibu dan bapa Azmin.Malah ada menyifatkan Faekah sebagai 'wanita beracun' dan tidak kurang juga yang membalas pantun tersebut dengan mengatakannya sebagai anak dara tak laku. 

"Anak Pak Husin minah tak laku,naik Mercedes dua pintu,alang nak sindir jangankan satu,tulis lah pantun biar beribu" ujar Haziq Abdul Aziz. 

Kesimpulannya di saat Anwar sedang berusaha untuk mengukuhkan kuasanya sebagai Menteri Besar yang baru,namun perebutan kuasa dan konflik dalaman yang sedang melanda PKR dilihat semakin hebat.Persoalannya mampukah ia diselesaikan dengan kehadiran Anwar atau ada di kalangan mereka yang akan 'mati' kerana 'ditikam' rakan sendiri. 

Sama-samalah kita saksikan.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! ISU #PKNS !!! #KHALIDIBRAHIM DAN PIMPINAN #PKR BERGADUH !!! APA CERITA NI ???

Posted: 11 Feb 2014 12:30 AM PST



Mungkin kerana tidak tahan dengan desakan dan kritikan yang dikeluarkan sebelum ini,Menteri Besar Selangor,Abdul Khalid Ibrahim akhirnya membuka mulut dengan meminta ahli parlimen Hulu Langat, Abdullah Sani untuk meletakkan jawatan.Khalid yang ditemui ketika majlis Sambutan Tahun Baru Cina anjuran PKR Bandar Tun Razak Sabtu lalu meminta agar Abdullah yang juga merupakan Timbalan Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) melepaskan jawatan tersebut kerana dilihat hanya memperjuangkan hak segelintir pegawai eksekutif berbanding golongan buruh.   

"Dia (Abdullah) pun patut ditukar juga.Tetapi dari segi itu ia menunjukkan bahawa adakah tumpuan MTUC kepada buruh-buruh seluruh negara ataupun segelintir eksekutif yang mendapat gaji lumayan dari apa yang didapati oleh buruh-buruh.Sebab mereka (yang dipecat) bukan pekerja buruh.Saya hairan mengapa MTUC boleh mengambil kira tentang pekerja-pekerja yang gajinya (sama seperti) tokeh MTUC.Jadi tidak boleh Pekerja-pekerja buruh ada tanggungjawab,mereka ini ada tanggungjawab yang lain," katanya.   

Pada 4 Februari lalu,akhbar melaporkan hampir 30 kakitangan kontrak PKNS Holdings Sdn Bhd (PHSB) iaitu anak syarikat PKNS dipecat serta-merta tanpa sebarang alasan daripada pihak pengurusan.Abdullah ketika diminta mengulas kenyataan tersebut,sekali lagi membidas Khalid dengan memintanya agar 'cermin muka' terlebih dahulu.   

"Dia cakap begitu (cabar lepas jawatan) pada saya ??? Tolong cermin sedikit diri  Khalid…saya dapat jawatan itu sebab saya dipilih oleh 620,000 orang, saya dipilih.Bukan macam dia, dapat jawatan itu sebab dia dilantik atas kapasiti sebagai seorang Menteri Besar,kalau tidak haram orang nak pilih dia sebagai Pengerusi PKNS,tolong cermin diri sedikit lah Khalid," katanya.   

Abdullah sebelum ini menggesa agar Khalid dilucutkan jawatannya sebagai Menteri Besar kerana menyifatkan tindakan pemecatan kakitangan kontrak PKNS itu sebagai satu pengkhianatan yang cukup menjijikkan dan tak boleh diterima.   

"Inilah sebab Khalid wajib ditukar.Ini bukan negara 'kunta-kinte'. Perlu ada undang- undang sebelum berbuat sesuatu.Selaku pentadbir tertinggi Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), Menteri Besar Selangor,Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim perlu bertanggungjawab," tegasnya yang juga merupakan pengerusi biro pekerja PKR.

sebelum itu Bekas pengurus kanan pemasaran Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor Holdings Sdn Bhd (PHSB),Dr Aliff Aiman menyifatkan Menteri Besar Selangor,Abdul Khalid Ibrahim sebagai pembohong dan penipu kerana cuba memutar-belitkan fakta sebenar berhubung isu pemecatan lebih 20 pekerja PKNS Holding.Menurut Aliff sekiranya benar wujud pertindihan jawatan seperti yang di dakwa sebelum ini,mengapa kontrak beliau dan kakitangan yang lain dilanjutkan sebelum ini oleh PKNS.

"Contohnya,saya diberikan kontrak selama setahun sebelum ini. Pada penghujung kontrak saya, ia bukan sekadar diperbaharui namun dia (PKNS) turut menambah tempoh kontrak saya selama 2 tahun lagi. (Oleh itu) apakah yang dimaksudkan sebagai 'pertindihan jawatan' sekiranya (PKNS) sebelum ini memutuskan untuk melanjutkan kontrak saya? Ini semua bohong, ini semua bohong, ini semua tipu," luahnya kesal ketika ditemui.

Khalid sebelum ini menjelaskan tindakan PHSB Holding,anak syarikat PKNS untuk menamatkan kontrak lebih 20 pekerja mereka dengan notis 24 jam adalah disebabkan wujud 'pertindihan' jawatan antara pekerja tetap dan kontrak.Selain daripada itu,Khalid turut mengatakan pemecatan itu akan menjimatkan kos operasi PKNS sebanyak RM7 juta setahun.Menurut Aliff lagi,sekiranya Khalid mendakwa ia adalah merupakan satu bentuk pembaziran,mengapa PKNS memutuskan untuk mewujudkan syarikat ini dahulu? Sedangkan sebelum ini mereka mengatakan tujuan dan misi utama penubuhan PHSB adalah untuk memperkasakan dan membantu PKNS.Tambahan pula keputusan untuk mengambil kakitangan ini adalah merupakan keputusan yang dibuat oleh semua pengurusan kanan PKNS.

"Bukan kami yang melantik diri sendiri,mereka yang memutuskan untuk melantik kami.Malah gaji kami pun ditetapkan oleh mereka. Sekiranya mereka merasakan gaji kami terlalu mahal atau tinggi,berilah gaji yang difikirkan sesuai dan bukannya melakukan kami seperti binatang.Sekiranya mereka rasa orang tua ini bernilai RM 50 hengget,bayarlah RM 50 hengget" jelasnya sinis.

Beliau turut menjelaskan,sekiranya ia satu bentuk pembaziran mengapa ada di kalangan mereka sebelum ini, yang mempunyai kuasa dan pangkat telah meluluskan kenaikan gaji hampir 300 peratus ???

"Malah sekiranya diteliti,kami dimaklumkan jumlah 'elaun perjalanan' pihak tertentu ada yang mencecah hampir RM 8 juta" ujar beliau lagi.Beliau turut menyatakan,ada di kalangan mereka turut mengamalkan 'kronisme' dengan mengambil kakitangan yang terdiri daripada kaum keluarga sendiri dan perkara ini turut diketahui oleh semua pihak yang terbabit."Mungkin ini sebahagian dari SOP yang ditetapkan oleh PKNS. Dengan mengambil mereka yang mempunyai talian seperti anak lelaki,anak perempuan. Itu kami tidak tahu" katanya lagi.

Menurut Aliff lagi hanya disebabkan ada di kalangan individu yang mempunyai kepentingan 'cucuk sana sini',akhirnya hampir 20 kakitangan PHSB diberhentikan secara tiba-tiba.Aliff juga mengharapkan agar PKNS menimbang semula isu ini sebelum tindakan undang-undang di ambil.Kami masih tidak mahu mengambil tindakan undang-undang (pada ketika ini) kerana kami masih setia dengan PKNS kerana kami percaya perkara ini telah dilakukan oleh sesetengah individu (menjadi dalang) untuk memalukan orang-orang tertentu.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! DS @SHABERYC !!! #JOSEPHINEMARY MENGHINA #KALIMAHALLAH !!!

Posted: 10 Feb 2014 09:00 PM PST





KLIK UNTUK BESAR KAN !!!

lihat gambar diaatas.1 lagi posting kurang ajar yang dipost oleh penganut kristian terhadap umat islam dan melayu.apa masalah perempuan ni ??? bila masa pulak islam nak hancur kan kristian ??? sampai sultan pun anda babitkan ??? itu keputusan mahkamah tak faham kerr ??? adakah Allah diperanakkan ??? anda faham ker maksud Allah yang sebenar wahai josephine mary ??? kalau tak tahu senyap !!! kepada Datuk Seri Shabery Cheek tolong bertindak.jangan sampai kaum melayu mengamuk lagi

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! PENYELEWENGAN @TERESAKOK DIDEDAHKAN !!! TOLONG JAWAB SOALAN BLOGGER #DAPINSIDER !!! ADA BERANI KAAA ???

Posted: 10 Feb 2014 05:53 PM PST


Baru-baru ini,Teresa Kok diangkat lagi menjadi 'hero' DAP hanya kerana berjaya menjadikan Tahun Baru Cina sebagai platform untuk mengejek kepimpinan negara.Video Tahun Baru Cina Teresa membuatkan rakyat lupa tentang hakikat bahawa kedudukan CEC DAP masih belum sah dan bahawa kepimpinan DAP telah memanipulasi ahli-ahli dan perwakilan mereka sendiri.  Hari ini, kepemimpinan tertinggi DAP sibuk membela Teresa dan gembira apabila isu mengejek pemimpin berjaya menutup isu CEC.Hujah pembelaan DAP ialah video Teresa tidak rasis dan ungkapan 'Malay-sie' telah disalah-terjemahkan dan tidak bermaksud untuk menghina Melayu.Jika DAP ingin bermain dengan hujah ini,maka saya juga boleh berhujah bahawa memandangkan Perdana Menteri adalah Melayu,maka ejekan Teresa Kok tetap dianggap sebagai penghinaan terhadap semua orang-orang Melayu.Dengan itu isu ini pun akan berterusan tanpa ada penyelesaian.Manakala,sejumlah kecil wang yang ditawarkan untuk menampar Teresa Kok hanya akan menjadikan beliau sebagai hero yang lebih besar bagi Chauvinis DAP dan tidak akan menyelesaikan 'pertengkaran' ini. 

Justeru adalah lebih penting bagi kita untuk memahami perkara pokok tentang Teresa Kok,jika kita benar-benar ingin menyelesaikan isu ini.Penghinaan Teresa terhadap Perdana Menteri atau orang-orang Melayu bukanlah akar- pokoknya,tetapi bunga yang sedang berbuah.Jika kita ingin menentang Teresa Kok bukan dengan melayan karenah kebudak-budakkannya yang sengaja mengajak kita bertengkar, tetapi dengan menangani agendanya.Baru-baru ini blog DAP Insider mendedahkan tentang siapa itu Teresa Kok.Nampaknya,di sebalik kontroversi video Tahun Baru Cina yang mempersoalkan integriti kepimpinan sehinggalah ke beg tangan Datin Seri Rosmah,Teresa sebenarnya menyembunyikan sampah yang lebih busuk lagi di dalam beg tangannya sendiri.Menurut blog tersebut, Teresa mempunyai proksi perniagaan dan melakukan korupsi yang besar di Selangor.  


UNTUK SELANJUTNYA 



Projek yang berkenaan adalah berjumlah RM1 billion di dua bidang tanah milik Yayasan Selangor di Dengkil PT39693 yang disewakan pada kadar RM25,000 sebulan kepada sekolah agama swasta dan di Kuala Kubu Bahru PT521 yang disewakan kepada PLKN dengan kelengkapan 2 kem,pada kadar RM700,000.Kedua-duanya dianggarkan seluas 40 – 50 ekar.Pada 14 Disember 2011 Yayasan Selangor secara tiba-tiba menerima surat dari Goldsino Investment Development Limited dari Zhuhai China untuk membina Solar Photovaltaic Power Plant di atas kedua-dua tanah tersebut.Dari surat itu yang  turut dilampirkan oleh DAPInsider,jelas dinyatakan bahawa syarikat itu telah terlebih dahulu berbincang dengan Teresa Kok mengenai projek tersebut.Pada 19 Disember 2011,Yayasan Selangor mengeluarkan memo untuk melakukan 'company search' ke atas syarikat Goldsino.Pada 22 Disember 2011, Yayasan Selangor mengeluarkan 'Letter of Intent' (LOI) kepada Goldsino.  Pada 27 Disember 2011 Memorandum Persefahaman (MOU) mengenai urusan dengan TNB ditandatangani  oleh pihak Yayasan dan Goldsino.Apa yang berlaku membuktikan ada sesuatu yang tidak kita dalam projek ini.  Antara yang paling jelas ialah ia diberikan secara 'runding terus' iaitu tanpa tender terbuka.  

Bayangkan,dengan jumlah projek yang menjangkau RM1 billion,keputusan untuk menandatangani MOU hanya dibuat selepas beberapa hari menerima LOI.Malah,difahamkan ketika upacara menandatangani MOU tersebut,hanya seorang dari pihak Goldsino yang hadir.Lazimnya,bagi sesebuah projek sebesar ini,apatah lagi yang melibatkan pelaburan dari negara luar, proses perundingan sahaja memakan masa bertahun-tahun.Ia juga seringkali melibatkan berbagai pihak termasuk dari kerajaan kedua negara, selain dari pakar-pakar yang berkaitan dengan projek terbabit.Namuh,projek Goldsino nampaknya begitu 'istimewa' di mana keputusan boleh dibuat dalam masa yang singkat tanpa membabitkan begitu banyak pihak.Perkara inilah yang dibangkitkan oleh DAPInsider yang percaya bahawa Teresa Kok mempunyai proksi di dalam Goldsino.Blog itu juga berjanji akan menyambung pendedahan ini secara lebih ekslusif.  

persoalannya,apakah Teresa Kok akan menjadikan dirinya sebagai 'hero' dalam isu ini pula ??? Apakah DAP akan terus membela Teresa Kok dari pendedahan ini ??? Bagaimanakah DAP boleh menjelaskan soal 'rundingan terus' dalam projek ini sedangkan DAP yang sering melalak melolong kononnya mengamalkan tender terbuka bagi semua projek untuk 'mengurangkan kos' dan menepati slogan 'ketelusan'?  

Kesimpulannya,video Tahun Baru Cina Teresa Kok hanya dibuat untuk melalaikan kita terhadap perkara remeh sementara DAP menyamun dan merampas apa saja selama PR berkuasa dan tanpa disedari oleh rakyat.Sudah sampai masanya rakyat diasuh agar lebih peka dan tidak mudah terpengaruh dengan emosi kerana DAP sememangnya hanya bermain dengan emosi kita.Ada baiknya,jika kita melebihkan penggunaan akal dan tidak terbawa-bawa dengan sesuatu isu remeh sehingga mengabaikan isu yang lebih besar.Hakikatnya,kita menentang Teresa Kok bukan sahaja kerana beliau rasis,tetapi kerana beliau menggunakan isu rasis bagi mengaburi isu korupsi dirinya dan partinya.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...