Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


HOT INFO! Video Tentang 'Ancaman Syiah' di Malaysia? #SyiahSesat

Posted: 04 Aug 2013 09:38 AM PDT



Tak faham apa bahaya dan ancaman syiah? Mc bagi video wacana ni..



Ini adalah video wacana Ancaman Syiah yang telah dibuat oleh RTM sebagai salah satu usaha mencari jalan supaya masyarakat Islam di Malaysia dapat mengatasi ancaman syiah di negara ini.

Memang wujud ancaman dari Syiah. Ancaman itu bukan main-main tapi ia adalah kenyataan yang telah dibuktikan oleh sejarah sepanjang zaman.

Panel: Dr Maza, Ustaz Jamali dan Ustaz Abdullah Din

Mc rasa sesuai pembaca tengok wacana ni sampai habis, kerana ada pengisian yang cukup tentang masalah syiah di negara kita. Kalau tak tengok sampai habis pun, tengok sampai 16:41 pun ok. he he..

INFO! Pusat Aduan Bergerak, Berita Baik Kepada Pengguna!

Posted: 03 Aug 2013 10:53 PM PDT



ALOR SETAR - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan menggerakkan 1,800 pegawai penguat kuasa bagi memantau pematuhan Skim Kawalan Harga Musim Perayaan sempena Aidilfitri di seluruh negara.

Timbalan Menterinya Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata mereka juga dibantu skuad pengguna yang bergerak di kawasan masing-masing selain penubuhan pusat aduan oleh kementerian di pasar-pasar.

"Tujuan penyediaan pusat-pusat aduan ini membolehkan pegawai penguat kuasa mengambil tindakan terus kepada penjual sebaik sahaja aduan pengguna diterima," katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa bersama media, di sini Jumaat.

Katanya pengguna juga boleh menyemak harga barangan serta timbangan barangan yang dibeli di kaunter-kaunter yang dibuka oleh kementerian itu di pasar-pasar.

"Saya berharap pengguna dapat memanfaatkan perkhidmatan yang disediakan kementerian bagi menggelakkan mereka ditipu dan sekali lagi ingin meminta peniaga supaya berhati-hati dan tidak mengambil kesempatan terhadap pembeli.

"Memang jelas bahawa peniaga tidak boleh menjual barang lebih daripada harga yang telah ditetapkan tetapi jika mereka ingin menjual dengan harga lebih murah, kita alu-alukan," katanya.

Skim itu yang bermula 26 Julai lepas dan berlangsung selama 17 hari dikuatkuasakan mengikut Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011.

-- BERNAMA

PANASS! Sorang Lagi Ahli Parlimen Dap yang BEBAL!

Posted: 03 Aug 2013 07:06 PM PDT


Apa punya bebal ahli Parlimen DAP Kulai, Teo Nie Ching. Dia bertanya secara terbuka berapa polis dalam Cawangan Khas.

Katanya, statistik tidak pernah berdusta dan dalam jawapan bertulis kepada bulan ini, menteri dalam negeri berkata: "Sejumlah 112,583 anggota polis berpakaian seragam, 10,150 (9 peratus) berada dalam Jabatan Siasatan Jenayah, 4,224 (3.8 peratus) dalam Siasatan Jenayah Narkotik dan 1,663 (1.4 peratus) di Jabatan Siasatan Komersial."

Menteri dalam negeri enggan menyatakan berapa ramai anggota polis yang berada di Cawangan Khas.

Anak cina komunis berasal dari Batu Pahat ini mengandaikan hanya 9 peratus daripada anggota polis yang terlibat secara langsung membanteras jenayah di luar sana dan kenyataan ini tidak boleh diterima.

Malah jika kita sertakan sekali Narkotik dan Jenayah Komersial, hanya 14.2 peratus daripada keseluruhan pasukan polis memberi tumpuan kepada membanteras jenayah di jalanan.

Angka ini jelas terlalu rendah. Bilangan anggota polis yang terlibat dalam membanteras jenayah tidak harus 14.2 peratus tetapi sekurang-kurangnya 50 peratus.

Dalam erti kata lain perlu ada sekurang-kurangnya 56,000 anggota polis berpakaian seragam berkawal di tempat awam dan bukan 16,037 orang sahaja.

Hoi Cina yang tak mandi wajib bila haid!

Apa lu mahu sibuk? Cawangan Khas terlibat dalam penumpulan maklumat dalam mencegah masaalah keamanan dan threat dari semua pelbagai sudut - tak kira teroris, jenayah, politik, ekonomi, korporat, dan lain.

Baik pembangkang dan pemerintah pun diintip. Isu pasal masa lepas bukan saja Pembangkang kena ISa tapi UMNO dan BN pun turut kena.

Threat boleh datang dalam pelbagaai rupa.

Lu sibuk-sibuk tu ada tahu ka berapa CIA, KGB, MI5, SIngapore Staitrs Times, China NewAgency dll.? Pemimpin politik dan ahli parlimen mereka tak tanya soalan bodoh macam gitu. Mereka tak akan dedah isu keselamatand an kedaulatan negara.

Komunis saja yang takut dan benci sama Special Branch. Datok nenek lu dulu Bintang Tiga di Batu Pahat ka???? - Unspin


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...