Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Kumpulan Mamak Buat Laporan Polis Terhadap Dap!! @Keris7Lok @MatKilauPenang @Parpukari

Posted: 13 May 2013 05:37 AM PDT


Sesungguhnya Pakatan Haram sememangnya rasis! Mereka menuduh dan menghalang sesiapa saja yang berkulit gelap dengan mengatakan mereka itu bangla!

Paling teruk kena tuduh ialah mamak atau masyarakat India Muslim, ia turut menjadi mangsa apabila dituduh sebagai pengundi hantu oleh pihak pembangkang di beberapa pusat mengundi di seluruh negara pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma), Harisrajudin Alaudin berkata, pembangkang cuba menafikan hak mereka dengan menghalang daripada menunaikan tanggungjawab dengan menuduh golongan itu sebagai warga Bangladesh dan Myanmar.

Tambahnya, petugas daripada parti pembangkang termasuk DAP bertindak kasar, termasuk merampas kad pengenalan ahli-ahli Kimma, dengan menuduh mereka dibawa masuk untuk mengundi Barisan Nasional (BN).

"Kami sedang mengumpul maklumat daripada ahli-ahli Kimma dan masyarakat India Muslim yang lain sebelum membuat laporan polis dalam masa terdekat ini.

"Mentang-mentanglah kulit kami gelap dan muka seiras warga Bangladesh, mereka bukan sahaja cuba menghalang kami daripada menunaikan tanggungjawab sebagai warganegara tetapi tindakan itu sangat biadap dan merupakan satu penghinaan kerana menjadikan warna kulit sebagai alasan untuk menidakkan hak kami," katanya.

Apakah Keris7Lok, Mat Kilau Penang dan Parpukari juga akan turut buat laporan polis? he he he..


McTheory:
Celaka punya bangsat Dap, berani menghina mamak!

HOT! Only UMNO Racist Party? #TolakPR

Posted: 13 May 2013 02:19 AM PDT



Are You Sure ONLY UMNO is racist party?

If UMNO is not racist why is it that UMNO did not contest in Kepong or Seputeh. Najib and Muhyidin should contest in Kepong or Sri Kembangan. Why did Najib allocate all these areas to MCA. Why MCA do not want to contest in Kampung Baru?? The fact is all political parties look at things from the racial point. Even the "multiracial" parties will place their candidates according to their race. MIC will always wants to contest in areas where the Indian voters are significant. The same goes with PAS , Gerakan, DAP, UMNO etc... Everyone is doing the same thing!!

RPK: I suppose the same reason why Kit Siang and Karpal will not contest in Ulu Terengganu and Tumpat.

P/s: Dap is Big Liar Shit!!

McTheory:
He he he.. semua kena..

HOT INFO! Perhimpunan Haram, Lucah dan Seks Bebas? #PRU13

Posted: 12 May 2013 11:17 PM PDT



Patut la ramai pak lebai Pas suka berhimpun-berhimpun ni. Rupanya suka dok berhimpit-himpit.

Pak lebai Pakatan Haram yang berketayap ni.. asyik dok tenung jer amoi kat depan tu.... entahlah perhimpunan apa ni... Halal pulak bagi pihak depa tu, Masa ini ler peluang lebai-lebai Malang PR nak jamu mata nak "menempel" dengan amoi-amoi "suci" tu...
Mc bukan apa, bila difikirkan apa yang puak ni lakukan semuanya nak mencipta pandangan serong serta cuba mengusung rakyat ke "jalanan". Pembangkang mengadakan perhimpunan ketiga selepas pilihanraya dengan orang ramai memenuhi jalan-jalan di sekitar Medan Istana.

Perhimpunan yang diadakan di hadapan ibu pejabat PKR negeri itu diadakan bagi membantah keputusan pilihan raya umum ke-13 Ahad lalu.

Turut berceramah pada perhimpunan itu ialah Pengerusi PKR Perak, Dr Muhamad Nur Manutty dan Badrul Hashim Shaharin yang juga dikenali sebagai Chegu Bard.Turut hadir ialah Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Orang ramai hadir seawal pukul 7 malam dan kebanyakan mereka berpakaian hitam. Sebelum ini dilaporkan bahawa perhimpunan itu tidak mendapat kebenaran daripada pihak polis.


Ini bermakna, perhimpunan itu haram dan tidak dijamin keselamatannya. Andaikata terjadi apa-apa, ada orang kena pijak ke, kena raba ke, kena rogol ke, kena rompak ke. Polis pun malas nak layan, sapa suruh cari pasal join perhimpunan haram. Insurans? Jangan haram la nak claim. Mimpi sedih saja la.


McTheory:
Hanya orang-orang haram saja join perhimpunan tuu..

PANASS!! Siapa Exco Kerajaan Negeri Kedah? @MukhrizMahathir #HanyaDiKedah

Posted: 12 May 2013 07:32 PM PDT

Diantara Exco Kedah yang disebut-sebut


Mc pun tertanya-tanya senarai exco yang akan dipilih oleh Menteri Besar Kedah yang baru. Kat bawah ni ada berita pasal tu. Exco yang dipilih akan membantu dan mencorakan pentadbiran negeri Kedah.

ALOR SETAR – Seramai lapan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kedah dijadual mengangkat sumpah sebagai Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) yang baharu di Istana Anak Bukit di sini Rabu ini.

Upacara mengangkat sumpah dijadual berlangsung di hadapan Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah pada pukul 10 pagi.

Menteri Besar, Datuk Mukhriz Tun Mahathir pagi semalam mengadakan pertemuan dengan ADUN Barisan Nasional (BN) di Wisma Darul Aman di sini.

Pertemuan tertutup itu antara lain dipercayai mempunyai kaitan dengan pemilihan barisan Exco Kerajaan Negeri.

Spekulasi ADUN yang bakal mengisi senarai Exco mula menjadi bualan setelah Mukhriz mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Kedah ke-10 pada 6 Mei lalu.

ADUN Guar Chempedak, Datuk Dr. Ku Abdul Rahman Ku Ismail yang berpengalaman dalam sektor korporat termasuk pernah memegang jawatan Pengarah Urusan Kumpulan Bina Darulaman Berhad (BDB) dan merupakan Pengerusi Majlis Gagasan Badan Ekonomi Melayu (Gabem) negeri dijangka mengisi portfolio industri.

ADUN Ayer Hangat, Mohd. Rawi Abdul Hamid yang boleh bertutur dan menulis dalam bahasa Arab serta Siam selain fasih berbahasa Melayu dan Inggeris pula dijangka memegang portfolio pelancongan dan agama.

Sementara ADUN Sungai Tiang, Datuk Suraya Yaacob yang memasuki penggal ketiga perkhidmatan pula disebut-sebut bakal memegang portfolio berkaitan wanita dan keluarga.

Wakil rakyat lain yang turut dijangka ialah ADUN Belantek, Datuk Mohd. Tajudin Abdullah dikatakan akan memegang portfolio luar bandar manakala ADUN Tanjung Dawai, Datuk Tajul Urus Mat Zain dalam portfolio pendidikan.

Muka baharu yang turut mendapat kepercayaan Mukhriz ialah ADUN Kuala Nerang, Badrol Hisham Hashim untuk memegang portfolio perumahan dan kerajaan tempatan serta ADUN Jitra, Amiruddin Omar bagi portfolio belia dan sukan.

Turut mendapat tempat dalam Exco Kerajaan Negeri Kedah ialah ADUN Bandar Baharu, Datin
Noor Sabrina Mohd. Noor yang merupakan ahli biologi dengan memegang portfolio teknologi maklumat.

Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) pada 5 Mei lalu, BN memperoleh 21 daripada 36 kerusi DUN sekali gus mendapat majoriti mudah bagi membolehkannya memerintah negeri ini.

Lazimnya kerajaan negeri sebelum ini melantik 10 Exco untuk memegang pelbagai portfolio, namun dipercayai kerajaan negeri pada kali ini akan melantik lapan orang sahaja untuk ke jawatan berkenaan.

Ia berikutan pendirian MCA untuk tidak meletakkan wakil rakyat parti itu dalam kerajaan negeri ekoran prestasi buruk pada PRU-13 selain tiada calon MIC Kedah yang menang.

Menteri Besar bagaimanapun boleh mewujudkan satu jawatan khas setaraf Exco masing-masing untuk mewakili kaum Cina, India dan Siam. - KOSMO


McTheory:
Kami sokong sesiapa saja Exco, atas lantikan Datuk Paduka Mukhriz..

HOT INFO! Pakatan Menang Disebabkan Undi 'Import'? #PRU13

Posted: 12 May 2013 05:37 PM PDT


BAGAIMANAPUN, sebelum ke rencana itu, penulis pun mahu menambah sedikit pengalaman dan pemerhatian di tempat tinggal penulis di sebuah kondominium di Cheras.

Setiap hari sebelah pagi, sekumpulan wanita Cina akan berkumpul beramai-ramai bersembang macam takda tamadun dengan gelak ketawa dan meninggikan suara.

Bila kita bercakap bahasa Melayu, sepatah pun mereka tidak tahu jawab. Cina Malaysia macam mana sikit-sikit mesti boleh punya.

Cakap bahasa Inggeris pun teruk gila.

Sebijik Cina Tanah Besar…

Yang menjadi persoalan, mereka tak mengaku mereka dari Tanah Besar China, sebaliknya mengaku pada Singapura.

Takkanlah bahasa Inggeris orang Singapura macam itu punya teruk dan pelat Tanah Besar China…good bunyi gudaaaa…english disebut yingelishhhh.

Penulis syak ada sesuatu yang tak kena. Mereka tidak berani mengaku Cina Malaysia pasal terlalu jelas bukan rakyat negara ini. Namun tak mahu juga mengaku rakyat China, sebalik mengaku dari Singapura.

Mengapa Singapura? Kononnya mereka dari negara yang lebh maju dan senang jadi kita pun mungkin tidak pertikai motif boleh duduk di negara ini.

Sebenarnya penulis syak ada sindiket mungkin melibatkan pegawai korup di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sendiri yang mungkin mengeluarkan kad pengenalan negara ini kepada kumpulan berkenaan.

Yang pasti, mereka bukan warga Singapura. Nak mengaku rakyat Malaysia sangat jelas menipu. Namun, mereka berkahwin dengan lelaki tempatan.

Rasanya kumpulan wanita Cina yang menimbulkan syak wasangka dan pertanyaan itu bukan hanya di tempat penulis, tetapi juga ramai di tempat lain.

Menakutkan jika ada sindiket dengan kerjasama pegawai korup JPN dan Imigresen yang membawa masuk warga Cina dan diberikan kerakyatan Malaysia secara senyap-senyap.

Kebarangkalian besar mereka juga telah mengundi untuk DAP juga pada pilihan raya umum yang lalu.

Bayangkan, DAP dan cybertropers mereka mengalih pandangan kita kepada pengundi Bangladesh tetapi pada masa yang sama puluhan ribu pengundi Tanah Besar China yang muka hampir nak sama dengan Cina tempatan yang menyelit masuk dan mengundi.

Polis harus melihat dan menyiasat perkara itu. Sebelum negara kita tergadai. - Mynewshub


Ok..berikut pula rencana The Flying Kick...


Tahun 2007, Perdana Menteri pada waktu itu, Abdullah Badawi menyatakan lehairan berhubung kehilangan 50, 000 rakyat China yang datang ke negara ini dengan menggunakan pas lawatan sosial.

Sehingga ke hari ini misteri berkenaan tidak pernah terungkai. 50,000 pendatang tersebut bagaikan ditelan tanah, hilang ghaib tanpa bekas.

Banci Penduduk yang dilakukan pada tahun 2010 menyaksikan bagaimana sebahagian daripada samseng-samseng bermata sepet menghalang bancian dilakukan di kawasan-kawasan yang menjadi sarang pendatang dari China.

Kemenangan besar DAP dan pendaftaran pengundi-pengundi baru dalam jumlah yang besar melibatkan pengundi Cina oleh parti tersebut, juga mendatangkan tandatanya dan misteri yang tidak berkesudahan.

Apabila DAP mempertikaikan tentang pengundi hantu ia seolah-olah memberikan indikasi yang DAP sedang menyembunyikan sesuatu tentang kehilangan 50,000 rakyat China di Pulau Pinang sahaja.

Sehingga kini Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara masih lagi mendiamkan diri dan pada masa yang sama juga enggan melakukan operasi besar-besaran.

Apakah power benar 50,000 rakyat China tersebut ataupun memang ada tangan ghaib DAP di dalamnya? - TFK

Pihak berwajib yang bertanggung jawab kena pantau dan perhatikan semua ni. Patut la masa mengundi tempohari, ramai gila kaum cina keluar mengundi, rupanya ada import. Kalau dibiarkan, lama kelamaan, peratusan kaum melayu pula akan jadi manoriti. ya laa.. dah semua import diserap masuk. Dua tiga kali PRU, punah la kaum melayu.

Dok tuduh kita import bangla, rupanya puak sana tu lagi teruk!!

McTheory:
Tindakan tegas perlu diambil..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...