House PK

House PK


PANAS BERAPI! PEMUDA UPAHAN PKR KATA UNDI 2 KALI! SEKARANG LEPAS KANTOI MANA DIA NAK LARI?

Posted: 23 May 2013 08:00 AM PDT


Seorang pemuda Mohd Fadhli bin Khaharruddin yang tampil bersama MP Kuantan Fuziah Salleh dengan dakwaan telah meloloskan diri untuk mengundi dihari pembuangan undi pada 5 Mei 2013, kini dikaitkan dengan habuan dari PKR.

Malah untuk menguatkan dakwaan terhadap SPR, pemuda berkenaan telah membuat laporan polis.



Dalam pada itu, desas-desus mengatakan bahawa bapa pemuda tersebut sedang menghadapi masalah kewangan, malah telah diisytiharkan muflis seperti maklumat di bawah [Semakan dibuat dari sumber SINI]
DALAM MAHKAMAH TINGGI MALAYA DI KUANTAN DALAM PERKARA KEBANKRAPAN (KUANTAN) NO:29-475-07-11  
Ber: Khaharruddin bin Awang Mohd (No.K/P: 4761356/550325-06-5117) D/a Noha Agency, lot 3, No. 59 Tingkat Bawah, Hotel KOSMA, Jalan Haji Abdul Aziz, 25000 Kuantan, Pahang Darul Makmur. 
Dengan ini diberitahu bahawa atas permohonan yang difailkan pada 29.05.2012 Perintah Penerimaan dan Perintah Penghukuman telah dibuat terhadap Khaharuddin bin Awang Mohd oleh Mahkamah Tinggi, Kuantan pada 25.09.2012. 
Segala hutang yang kena bayar kepada sibankrap hendaklah dibayar kepada Pengarah Insolvensi Negeri, Tingkat 4 & 5, Wisma Puriwirawan, Jalan Gambut, 25000 Kuantan. 
Bertarikh pada 27 haribulan September 2012 
(NORHAIZAN BINTI ABDUL RASHID) 
Pengarah Insolvensi Negeri Cawangan Kuantan, Pahang

b.p. Ketua Pengarah Insolvensi Malaysia
Dari semakan yang dibuat, penama di atas yang dikatakan sebagai bapa kepada Mohd Fadli juga mengundi di Sg Isap.


Soalnya sekarang, benarkah pemuda berkenaan berbuat demikian semata-mata untuk membebaskan bapanya dari muflis?

Kini pemuda berkenaan berdepan dengan kemungkinan berdepan dengan hukuman kerana melakukan kesalahan melanggar peraturan pilihan raya. Sumber: Akar Umbi

PANAS BERAPI! ANWAR SERANG SPR HANYA UNTUK MENUTUP KEMALUAN DIA!

Posted: 23 May 2013 06:30 AM PDT

Saya telah beberapa kali mengikuti proses Pilihan Raya Umum dan Pilihan Raya Kecil.

Bagi proses PRU13, saya mengikutinya bermula dengan penamaan calon. Seperkara yang saya dapat lihat dihari penamaan calon. Suruhanjaya Pilihan Raya telah berjaya mengelakkan ketegangan dengan jayanya. SPR dihari berkenaan telah memisahkan para penyokong parti-parti yang bertanding dari saling melewati kawasan masing-masing. Hal ini, awal-awal lagi telah saya tulis di SINI.

Dari satu segi ia telah menghilangkan kemeriahan jerit dan sorak dihari penamaan calon, tetapi inilah kejayaan peraturan SPR untuk mengelakkan ketegangan.

Bila mula siri ceramah dan kempen, saya lihat para penguatkuasa SPR berkeliaran di tempat-tempat ceramah. Malahan, saya telah melihat sendiri satu ceramah BN telah dihentikan oleh penguatkuasa SPR kerana dikatakan tidak mempunyai permit.

Ekoran dari kejadian itu, saya telah menasihati anak remaja saya yang hanya akan mencecah usia 18 tahun pada bulan Ogos supaya tidak mengikuti kumpulan pemasang poster, kerana khuatir dengan penguatkuasaan  dari pihak SPR.



Pada hari pembuangan undi, jarang sekali untuk melihat petugas-petugas parti pembangkang, khususnya DAP yang agak ramai melainkan pada PRU13 yang lepas. Dari beberapa video yang dimuat turun di alam siber, lagak mereka agak keterlaluan. Selain merayu undi, mereka dengan sesuka hati menahan dan memeriksa para pengundi, khususnya yang berkulit gelap kerana mereka telah diterapkan kononnya ada pengundi hantu.
Bukan itu sahaja, secara keterlaluan bas awam yang kebetulan melalui Pusat Pembuangan Undi telah dihalang dan diperiksa oleh mereka, dengan dakwaan kononnya bas berkenaan mengangkut pengundi hantu.

Di saluran (bilik) mengundi juga telah dilakukan perubahan layout oleh pihak SPR. Agen Tempat Mengundi parti-parti yang bertanding dapat melihat dengan jelas wajah pengundi-pengundi, apabila untuk PRU13 mereka ditempatkan mengadap pintu masuk.


Baca seterusnya di blog Akar Umbi

HOUSE PK TABIK SAMA ZAHID HAMIDI - NO AMARAN JUST ACTION!

Posted: 23 May 2013 05:16 AM PDT

Aku cukup bangga dengan tidakan Zahid Hamidi dan polis! Iilah yang kita nanti-natikan selama ini. Alhamdulillah, setelah lama kita semua berdoa kepada Allah supaya negara ini diselamatkan akhirnya terjawab sudah.

Ayat Zahid paling best," Jangan sertai perhimpunan, majoriti rakyat Malaysia yang senyap tak setuju dengan mereka, kalau ak berhimpun jugak, maka mereka perlu mebayar harga dengan perbuatan mereka itu" Cayalah Menteri KDN! Aku tabik spring la sama Zahid!

Selamat menjalankan tugas Dato Seri Zahid Hamidi, Ta Sri Khalid Abu Bakar dan Dato Bakri Zinin!

Ramai dah kena dan ramai bakal menyusul! Seronoknya aku....takde kata-kata boleh nak aku tulis la, Alhamdulillah!

NO AMARAN JUST ACTION!
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...