House PK

House PK


JOM KITA PAKAI LOGO #betternation

Posted: 06 Apr 2013 10:50 PM PDT

Jom kita KLIK SINI dan buat logo nama sendiri. We support Better Nation!

GEMPAR BERCILI! SAMPAI HATI AZIZAN RAZAK BAGI CEK TENDANG KAT SEKOLAH-SEKOLAH DI KEDAH!

Posted: 06 Apr 2013 08:37 AM PDT

Apa punya hamlau la puak-puak Pakatan Rakyat ni!

Memang betullah macam yang duk habaq selama ni. Pakatan Rakyat kalau janji, kalau buat kerja, kalau berlakon macam bertanggungjawab, depalah yang paling hebat.

Ni ada satu cerita menarik yang tidak mungkin akan disiarkan oleh media-media pro-Pakatan Rakyat, khususnya PAS.

Pada 2 April lepas, satu upacara penyerahan cek kepada PIBG sekolah-sekolah aliran Tamil telah diadakan di Seri Mentalon, kediaman rasmi Menteri Besar Kedah. Yang memberikan cek adalah Menteri Besar bersama-sama Exco Tamilnya, Manikumar.

Setiap sekolah mendapat peruntukan berdasarkan kategori-kategori yang telah ditetapkan oleh Kerajaan Negeri Kedah.

Punyalah nak berlakon tetapi akhirnya terkantoi.

Bayangkanlah cek yang diberikan kepada PIBG SRJK (T) Ladang Harvard bernilai RM2000 bertarikh 12 Disember 2012. Apabila Pengerusi PIBG sekolah berkenaan ke Bank Islam untuk menunaikan cek berkenaan, ternyata cek tersebut sudah luput tarikh dan cek tersebut hanya sah untuk 3 bulan sahaja.



Pihak PIBG telah menghubungi Manikumar dan memaklumkan perkara tersebut. Bagaimanapun yang menjawab dan mengendalikan kes tersebut adalah seorang kerani. Setelah puas bertekak, akhirnya kerani tersebut memberitahu, itu adalah kesilapan teknikal. Pun begitu, dia tidak boleh memberikan sebarang kata putus, sebaliknya perlu mendapatkan arahan daripada Manikumar terlebih dahulu.

Manikumar tidak bercakap dengan pihak PIBG tetapi tidak lama kemudian kerani berkenaan menghubungi pengerusi PIBG itu dan memberitahu bahawa itu adalah kesilapan teknikal. Janji yang diberikan ialah, cek tersebut akan ditukar dan tarikh yang tertera pada cek asal, juga akan ditukar.

Punyalah kalut nak mendapatkan undi daripada masyarakat India, sampaikan tarikh pada cek pun tak sempat nak diperhatikan!!!

Memang lawak Pakatan Rakyat nih!
 
Sumber: MyKMU

CHIEF EDITOR MYKMU DAH NAIK ANGIN! MESTI BACA

Posted: 06 Apr 2013 07:01 AM PDT

LAPORAN LIVE PEMBENTANGAN AKUJANJI aka MANIFESTO PENUH! #MANIFESTOBN #najibrazak

Posted: 06 Apr 2013 06:30 AM PDT

PM dah naik stage sambil memberi saam PM sempat perli gang-gang bersih! He he he. PM kata kali ini dia tak nak lagi panggil manifesto, dia nak tukar kepada AKUJANJI `katanya. Yalah kan ke Khalid gagap kata Manifesto bukan janji..hehehe

Baiklah mari kita tengok apa yang akan dibentangkan oleh PM dalam akujanjinya. Sebelum nak dibentang PM kata baru-baru ini dia telah membentangkan 'report card' atau daam bahasa mudahnya apa yang telah beliaau lakukan dalam 4 tahun.

Memang benar apa kata PM, tak pernah sebelum ini sesiapa pun membentangkan sebegini, malah PM kata 4 negeri Pakatan pun tak bentangkan report card mereka. Oleh itu kata PM kata branding Janji Ditepati adalah sesuatu yang realisitik.

Kata PM, BN janji 150 komitmen baru jika diberi mandat tadbir negara selepas PRU13.
112 daripada komitmen ini telah pun dilaksanakan, selebihnya menambah kekuatan janji-janji demi memenuhi keperluan rakyat.

Manifesto atau akujanji ini perlu dilihat sebagai moving target & janji-janji dinamik yang akan dilaksanakan sepanjang 2013-2018. Tambah PM lagi. Apa yang dibentangkan adalah sangat realistik, berlandaskan kalkulasi ekonomi yang berhati-hati dan tidak semberono.

Pendekatan manifesto yang sangat bertanggungjawab dan memberi kesan kepada semua rakyat Malaysia. Merangkumi keperluan rakyat termasuk di Sabah, Sarawak dan kawasan pedalaman di Malaysia. Akujanji ini adalah akujanji `rakyat didahulukan`.


Penambahan BR1M untuk segmen masyarakat yang memerlukan pembelaan. Kejayaan BR1M 1.0, 2.0 diteruskan – menggunakan falsafah 'perkongsian kemakmuran' bersama rakyat.

BR1M dinaikkan RM1200 untuk satu keluarga, RM600 untuk orang bujang. Baucer Buku 1 Malaysia dinaikkan RM300, Bantuan Persekolah dinaikkan RM150.

Pengurangan harga kereta antara 20-30% secara gradual.

Dasar 1Negara 1Harga untuk barangan keperluan asas.

Kementerian baharu dalam menangani isu-isu dalam bandar.

1,000,000 juta rumah mampu milik – termasuk 500,000 perumahan PR1MA.

Mengambil alih penyelenggaraan semua perumahan awam.

Sistem nasional untuk penjagaan kesihatan rakyat.

Membina Lebuh raya Pan Borneo.

Sasaran 3.3 juta peluang pekerjaan; 2 juta daripadanya berpendapatan tinggi.

Sekolah satu sesi diperluaskan.

Bantuan khas RM100,000 kepada sekolah yang mempunyai kelas pendidikan khas.

Transformasi sekolah vokasional.

4,000 anggota Polis setiap tahun.

Penggunaan SafeCam.

Pengecualian cukai sumbangan kepada pembangunan rumah ibadat.


Detailnya takkan korang tak faham kan? Apa Pakatan Harami nak kata? Depa kata Manifesto bukan janji manakala PM kata ini akujanji! So siapa yang korang nak percaya? Come on la orang bodoh pun tahu kalau kerajaan janji gerenti dapat punya, kalau Anwar ka pakatan janji, china doll atau kunyit je boleh dapat...

Bak kata PM ini bukan menanm tebu dibibir! Ini betul punya cerita..ada faham?

LIVE DARI BUKTI JALIL! PELANCARAN MANIFESTO BARISAN #manifestobn

Posted: 06 Apr 2013 05:59 AM PDT

Salam pembaca sekalian, aku kini berada di Stadium Bukit Jalil, aku akan update satu persatu manifesto BN kat korang. Tunggu dan stay depan PC atau laptop korang ok.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...