House PK

House PK


PANAS BERAPI! INI BUKTI KERAJAAN PAS ZALIM SEZALIM-ZALIMNYA! #TolakPR #GE13 #PRU13

Posted: 10 Apr 2013 11:00 PM PDT

Sememangnya Nik Aziz dan PAS Kelantan bahkan PAS di seluruh Malaysia amat gentar dengan tentangan yang diberikan dan ditunjukkan oleh guru-guru pondok terhadap Nik Aziz dan parti tersebut. Paling membinasakan sekali ialah apabila ulama-ulama dan guru-guru pondok menerbitkan hukum berdasarkan al-Quran, al-Hadis dan kitab-kitab muktabar tentang hukum HARAM MENGUNDI dan MENYOKONG PAS.

Belum pernah berlaku trend sebegini apabila guru-guru dan ulama-ulama pondok menzahirkan tentangan sekaligus memberikan penerangan serta penjelasan berserta hujah-hujah serta dalil-dalil bersandarkan kepada Kitabullah, Hadis Rasulullah s.a.w dan kitab-kitab muktabar karangan imam-imam besar akan kesesatan serta penyelewengan yang dilakukan oleh Nik Abdul Aziz dan PAS.

Walaupun sebenarnya PAS memiliki cerdik pandai agama yang kepakaran mereka mengatasi Nik Abdul Aziz, namun sebahagian besar daripada mereka memilih untuk menjadi berhala bisu yang sanggup memejamkan mata dan memekakkan telinga serta membenarkan apa-apa sahaja yang dikatakan oleh Nik Abdul Aziz atas nama POLITIK.

Tindakan sesekali yang dilakukan oleh ulama-ulama PAS terutama dalam isu membabitkan KALIMAH ALLAH, hanya sekadar menutup pandangan sedangkan hakikatnya mereka hanya bercakap untuk menyedapkan lubang telinga para penyokong mereka, terutama golongan yang masih mempercayai PAS adalah sebuah gerakan yang didokongi oleh kaum ulama.

Bagaikan halilintar dan bagaikan tsunami yang melanda, PAS terkesima apabila sebilangan besar bekas penyokongnya sendiri, mulai melondeh dan melancarkan serangan besar-besaran serta terang-terangan terhadap PAS dan Nik Abdul Aziz.

Nik Abdul Aziz tidak lagi ditampilkan sebagai guru agama yang serba tahu, sebaliknya dia ditampilkan seorang tua nyanyuk yang gila kuasa dan gila untuk dikenali sebagai ulama walaupun hakikatnya, mengaji tak habis.

Dan Nik Abdul Aziz sendiri membenarkan apa yang dikatakan tentang dirinya, menerusi fatwa-fatwa dan dalil-dalil agama yang penuh kekarutan serta diserkup kesempitan akal fikiran tanpa berlandaskan nas dan dalil qati'e.

Abdullah Saamah, pengasas Pondok Geting, kini menjadi salah seorang musuh utama Nik Aziz. Dari mulut Abdullah Saamah inilah, penjelasan dan penerangan telah diberikan berhubung salahlaku dan salah beragama yang diamalkan oleh Nik Abdul Aziz yang kemudian dijadikan sebagai satu bahan pemujaan yang baru oleh para pengikutnya.

Justeru, Nik Aziz dan konco-konconya yang sangat bimbang sekiranya lebih ramai yang membuka mata serta mula mencari kebenaran agama Islam, dan mengenepikan Nik Aziz dan PAS, mula mencari-cari jalan untuk menutup mulut serta menyusahkan Abdullah Saamah dan kawan-kawannya yang lain.

Salah satu tindakan yang boleh dilakukan adalah dengan menggunakan kuasa yang ada.

Justeru, semalam, pihak berkuasa Majlis Daerah Tumpat telah mengambil tindakan menyita pondok pengajian yang diasaskan oleh Abdullah Saamah dalam usaha membalas dendam dan mengugut guru berkenaan. Ugutan bertujuan agar Abdullah Saamah tunduk dan akur dengan kehendak mereka di samping tidak terus menelanjangkan kebejatan serta kekeliruan yang ditimbulkan oleh Nik Aziz.

Majlis Daerah Tumpat mendakwa, pembinaan bangunan tambahan yang menggunakan peruntukan Kerajaan Persekutuan yang diterima oleh Abdullah Saamah daripada Timbalan Perdana Menteri tidak lama dahulu, sebagai tidak menepati prosedur dan dibuat tanpa kebenaran Yang Dipertua MDT.

Abdullah Saamah bagaimanapun berkata, tindakan yang dilakukan oleh MDT itu adalah bermotifkan politik untuk memberi tekanan kepadanya agar berhenti daripad menelanjangkan kepalsuan PAS dan Nik Aziz. Justeru katanya, dia tidak akan berbuat apa-apa, sebaliknya hanya membaca Surah Yassin dan solat hajat supaya masalah tersebut dapat diselesaikan manakala mereka yang terlibat pula diberikan hidayah.



Bangunan yang dipertikaikan oleh MDT itu adalah bangunan lima tingkat yang masih dalam proses pembinaan. Bangunan tersebut dibina hasil sumbangan Kerajaan Pusat.

Menurut Abdullah, segala prosedur yang ditetapkan oleh MDT telah dituruti. Malah ketika surat amaran pertama yang dihantar kepadanya, dia telah bertanya kepada anggota penguatkuasa terbabit untuk sebab apakah surat amaran tersebut dihantar. Anggota penguatkuasa itu bagaimanapun berkata, ia sekadar prosedur dan proses pembinaan boleh diteruskan.

Bagaimanapun apabila pegawai Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) ke MDT untuk bertanya mengenai saman berkenaan, lain pula isu yang ditimbulkan. MDT menjelaskan bahawa bangunan berkenaan hanya boleh diteruskan pembinaannya setelah mendapat persetujuan daripada 12 orang pemiliknya.

Dan lebih menarik lagi ialah, untuk menutup cerita sebenar penyitaan yang dilakukan oleh MDT atas arahan Kerajaan Negeri PAS Kelantan itu, Abdullah Saamah dan ahli keluarganya pula difitnah akan menjadi calon PRU13 mewakili UMNO dan Barisan Nasional. Itulah dia corak dan sikap sebuah Kerajaan Islam kononnya… menyita sebuah pusat pengajian Islam, tetapi pada masa yang sama, amat berbesar hati apabila berhala besar didirikan di Tumpat tanpa sebarang tindakan!!!

Sumber: Kedahan69ers

PANAS BERAPI! TUNKU AZIZ DEDAH RANCANGAN JAHAT DAP KETIKA PRU NANTI! WAJIB DISEBAR #TolakPR #GE13 #PRU13

Posted: 10 Apr 2013 09:00 PM PDT

Bekas Pengasas dan Presiden Transperancy International-Malaysia yang juga merupakan bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz hari ini mendakwa sememangnya Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempunyai rancangan sulit untuk mencipta huru-hara dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

Tunku Aziz berkata, rancangan sulit itu telah diatur dengan licik oleh PKR dengan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang terlibat dalam menguruskan proses pengundian.

"Sesi latihan telah diadakan terhadap Agen Mengundi, Agen Pengiraan Undi dan Agen Booth/barung, secara ringkasnya dikenali sebagai PACABA, oleh suatu NGO dipanggil Tindak Malaysia.





"Salah satu aspek khas sesi latihan seumpama ini adalah berkaitan dengan pengajaran kepada pengundi bagaimana untuk mengawal kesulitan undinya," kata Tunku Aziz dalam sidang media di Eastin Hotel di sini hari ini.

Selain itu, dakwa Tunku Aziz, PKR juga turut memilih beberapa individu yang akan mengambil bahagian menguruskan hari mengundi nanti dengan memberikan latihan terperinci supaya dapat membuatkan suasana hari mengundi menjadi tegang di beberapa kawasan terpilih.

Latihan terperinci telah diberikan kepada individu yang terlibat di negeri pentadbiran pembangkang sendiri.

"Orang yang menghadiri latihan seumpama ini adalah digalakkan untuk menjadi vokal dan mencabar kerani pilihan raya yang bertugas begitu juga dengan pegawai pengerusi atau Ketua Tempat Mengundi (KTM) untuk melakukan kesalahan pilihan raya jika mereka enggan mengeluarkan satu undi rawak kepada pengundi.

"Sesi latihan seumpama ini telah dijalankan di pelbagai tempat, di tempat milikan negeri tertentu di bawah pentadbiran kerajaan negeri PR dan juga di beberapa gereja," katanya.

Secara tidak langsung, kekecohan yang dirancang oleh PKR dapat menerbitkan rasa tidak puas hati pengundi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan melengahkan lagi masa untuk membuang undi.

Justeru, Tunku Aziz berkata, menerbitkan rasa benci dan tidak percaya kepada SPR untuk menguruskan PRU13 akan dicapai oleh PKR selepas rancangan mencipta huru-hara itu berjaya dilaksanakan nanti.

"Semua ini adalah direka untuk mencipta satu pandangan negatif terhadap SPR, mencipta fitnah dan kemarahan umum terhadap SPR dengan itu membawa ia ke dalam penghinaan," terang Tunku Aziz lagi.

Mengulas lanjut mengenai rancangan PKR itu, Tunku Aziz juga turut mengaitkan nama Pengerusi Bersama Bersih, Datuk Ambiga dalam rancangan bersama Tindak Malaysia mencipta huru-hara semasa PRU13.

Beliau berkata, sekiranya Ambiga benar-benar mahukan proses pilihan raya berlaku dalam keadaan bersih dan adil, Ambiga seharusnya tampil ke hadapan menghalang rancangan licik PKR ini.

"Tindak Malaysia sendiri mengaku bekerjasama dengan Bersih dan Bersih juga dikenali umum mempunyai hubungan sangat erat dengan pemimpin-pemimpin daripada parti-parti politik yang menubuhkan pakatan longgar, Pakatan rakyat.

"Adakah Bersih membiarkan sesi-sesi latihan seumpama itu yang berkeraskan perawakan kertas undi oleh Tindak Malaysia yang bekerjasama dengan mereka dalam reformasi pilihan raya? Jika ya, adakah Bersih pernah menjadikan ini sebagai salah satu seruan mereka (rawakan kertas undi) kepada Suruhanjaya Pilihan Raya? Jika tidak, kenapa tidak? Adakah wujudnya suatu agenda berselindung?," kata Tunku Aziz.

Satu surat bertarikh 15 Disember 2012 telah tersebar mendedahkan dokumen sulit dari PKR itu menyenaraikan pelbagai langkah untuk mencetuskan kekecohan dan rasa tidak puas hati terhadap SPR ketika hari mengundi.

Pendedahan Tunku Aziz mengenai institusi Tindak Malaysia yang menjadi pertubuhan utama mencipta huru-hara dalam PRU13 secara tidak langsung membenarkan kenyataan terperinci bahawasanya PKR sememangnya mempunyai rancangan jahat.

Sumber: Mykmu

WAHAI PENJAWAT AWAM! KORANG NAK KE PAKATAN PERINTAH DAN BUANG KORANG SEMUA? #ManifestoBN #APromiseofHope #GE13 #PRU13 #BetterNation #TolakPR

Posted: 10 Apr 2013 07:00 PM PDT

Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini, penjawat-penjawat awam sering jadi mangsa cemuhan, kritikan dan sindiran ahli-ahli politik pembangkang seperti Lim Guan Eng, Tony Pua, Tian Chua, Nurul Izzah & Latheefa Koya.

Sudah jelas Manifesto BN atau lebih tepat lagi AKU JANJI BN lebih beri banyak faedah kepada penjawat awam daripada manifesto Pakatan. Penjawat awam lebih yakini BN kerana Pakatan Rakyat tidak tepati janji. Pakatan Rakyat lebih gemar mengherdik penjawat awam daripada menjaga hati dan kebajikan mereka.



Benda nid ah terbukti dan banyak sudah kita bongkarkan. Pemimpin pakatan pandang penjawat awam ni macam anjing kurap je! Macam-macam mereka herdik dan maki hamun penjawat awam. Macam la penjawat awam ni takde maruah langsung.

Anatara contohnya, DAP kata penjawat awam lembab, Nurul Izzah pulak mahu kurangkan anggota polis. Latheefa Koya pula meroyan memaki hamun penjawat awam. Adakah ini cara Pakatan Rakyat ambil hati kakitangan awam?

Kena pijak, maki, cerca, tuduh macam-macam. Penjawat awam tu manusia, bukannya haiwan! Kalau betul la penjawat awam bermaruah, maka menjadi tanggungjawab kamu untuk menolak Pakatan habis-habisan! Allah bagi akal guna dan fikir. Jangan kerana alasan bodoh kamu tolek kerajaan BN kelak kamu akan menyesal!

Kat bawah ni ada artikel menarik untuk tatapan penjawat awam!

Manifesto BN: Peluang kenaikan pangkat lebih cerah untuk penjawat awam

TRIBUTE TO LAHAD DATU WARRIOR! KALAU ADA HATI MESTI TONTON! #PeaceSabah #Pahlawanku #ESSZONE #LahadDatu #OpsDaulat

Posted: 10 Apr 2013 05:00 PM PDT

PANAS BERAPI! NIZAR LAKNATULLAH MEMBUKTIKAN DIA MEMANG PEMBOHONG BERSIRI-SIRI!

Posted: 10 Apr 2013 03:00 PM PDT

Nizar Jamaluddin yang cukup terkenal dengan kebengongan, ketololan, keLAMBAIan dan tidak dapat membezakan antara realiti dan fantasi, cuba memanjangkan angan-angannya bahawa salah seorang bekas Menteri Besar Perak, akan keluar UMNO dan menyertai PAS malam ini.

Bagaimanapun, sehingga ke tengah malam, jangankan bekas Menteri Besar Perak, bekas kepada bekas orang kuat bekas Menteri Besar Perak pun, tidak ada yang menyerahkan borang menyertai keahlian PAS!

Nizar Jamaluddin tidak memberikan nama yang spesifik, tetapi para pecacai PAS cuba meraba-raba nama 'bekas Menteri Besar' yang dimaksudkan oleh Nizar Jamaluddin. Dan akhirnya nama yang dikatakan itu adalah Tajol Rosli.

Dan seperti biasa, pelbagai gambaran 'baik' mula diberikan kepada Tajol Rosli walaupun pecacai yang sama jugalah mengutuk paling ke hadapan apabila kerajaan negeri pimpinan Tajol Rosli kalah kepada Pakatan Rakyat yang pada waktu itu belum lagi terbentuk.

Pakatan Rakyat hanya terbentuk apabila DYMM Sultan Perak menolak pencalonan Ngeh Kor Ham sebagai Menteri Besar Perak memandangkan Undang-Undang Tubuh Perak menghalang mana-mana individu bukan Melayu dan bukan beragama Islam daripada menjawat jawatan Menteri Besar.

Akhirnya setelah 'merajuk' hampir dua minggu, DAP akhirnya bersetuju untuk mewakilkan Nizar Jamaluddin dari PAS untuk menjadi Menteri Besar mereka.

Dan semenjak itu, Nizar Jamaluddin terus diserang dan dihinggapi geruh kuasa Menteri Besar sehingga kini, terutama selepas Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat tumbang apabila tiga orang ADUN mereka keluar parti dan menjadi ADUN Bebas mesra BN.

Pemangku Ketua Bahagian UMNO Grik, Dato' Hasbullah menafikan isu Dato Tajol Rosli, bekas Menteri Besar Perak akan lompat parti menyertai PAS pada malam ini. Isu tersebut sengaja digembar-gemburkan oleh Nizar Jamaluddin dan mula bertebaran di laman-laman sosial.

Nizar Jamaluddin yang amat dikenali sebagai PEMBOHONG BERSIRI terpaksa meneruskan agenda pembohongannya untuk mengecapi cita-cita politik di Perak!!!

HOUSE PK: Isyyy! Tak habis-habis lagi gila si Nizar Lahanat ni, terima kasih kepada Flying Kick untuk artikel ini. SAH NIZAR LAHANAT NI ADALAH PEMBOHONG BERSIRI-SIRI! Khaikkk Ptuiiihh

HAKIKAT YANG SEDANG BERLAKU DI SELANGOR SEKARANG! #TolakPR #GE13 #PRU13

Posted: 10 Apr 2013 01:53 PM PDT


CILI KASI TARUK! APAHAL NI PAS DAN PKR BERTANDING DI 1 KERUSI? KATA PAKATAN????

Posted: 10 Apr 2013 09:55 AM PDT

Ini apa punya sial la PKR dan PAS ni? Depa berebut kerusi sama, last- last jadi 3 penjuru... BN VS PKR VS PAS!

Sg Acheh menjadi saksi bahawa PAS dan PKR bertabding di kerusi sama. Apa barang beb? Kata satu team...???

Yang sebenarnya PAKATAN pusat dah bersetuju bagi kat PKR tapi PAS PENANG tamak kuasa. Mereka memungkiri janji. M selama ini aku ingat PKR paling hina nampaknya hari ini PAS dah buktikan mereka lebih hina dari parti seks bebas ti!

Makanya apa yang Tun M kata dalam wawancara di TV3 adalah benar belaka. Parti mereka ni hanya berkerjasam untuk PRU sahaja. Sebab itu mereka boleh berebut kerusi ikut suka mak bapak depa ja!

Inilah buktinya Pakatan mereka hanyalah sandiwara! Lu prg pikio le sendiri

-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...