PAPA GOMO

PAPA GOMO


GAY SAMAN - Anwar Ibrahim Ugut Saman Tun Daim

Posted: 25 Mar 2013 08:37 PM PDT




Bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin menyatakan Datuk Seri Najib Tun Razak melaksanakan tugasnya dengan begitu baik dan patut diberikan mandat untuk menerajui negara dan meneruskan dasar-dasar transformasi beliau.

Menggesa pengundi agar memberi peluang kepada Najib untuk lima tahun lagi, veteran Umno itu berkata: "Uji beliau. Berikan beliau mandat. Beliau telah melakukan tugasnya dengan begitu baik. Biar beliau melaksanakannya dan meneruskan dasar-dasar transformasi beliau." 

Dalam wawancara dengan New Sunday Times, Daim menyatakan yang beliau lebih suka sekiranya Najib menang berbanding Datuk Seri Anwar Ibrahim yang beliau sifatkan sebagai bukan calon yang tepat untuk menjadi perdana menteri.

"Jika anda tanya saya, antara kedua-duanya, Najib atau Anwar, saya akan pilih Najib. Saya akan beri Najib peluang. Beri beliau mandat dan lihat sama ada beliau dapat melakukannya kerana Anwar telah pernah diberi peluang itu, tetapi beliau mensia-siakannya. 

"Saya mahu Najib menang kerana saya berpendapat Anwar bukan calon yang tepat untuk menjadi perdana menteri," katanya. 

"Saya percaya beliau akan kucar-kacirkan negara dengan mendapatkan nasihat daripada pihak seperti IMF (Tabung Kewangan Antarabangsa), Bank Dunia dan Wolfowitz (Paul Wolfowitz, bekas presiden Bank Dunia)," katanya.

Daim, yang menjadi Menteri Kewangan dari 1984 hingga 1991 dan sebagai Menteri Tugas-tugas Khas pada 1998 sebelum dilantik semula sebagai Menteri Kewangan dari 1999 hingga 2001, berkata adalah bahaya jika pembangkang di bawah pimpinan Anwar menerajui negara.

"Saya bimbang kerana beliau tidak arif mengenai ekonomi, sentiasa perlukan orang lain untuk beritahu beliau – apa yang perlu difikirkan dan apa yang perlu dilakukan," katanya. 

Setakat ini, katanya, tidak ada satu pun idea signifikan datang daripada Anwar selaku penasihat ekonomi kerajaan negeri Selangor. Lebih teruk lagi, Selangor gagal mengendalikan isu air, yang telah mengecewakan kalangan pemaju perumahan, pelabur dan rakyat.

"Kenapa beliau (Anwar) tidak menjadi penasihat ekonomi kepada Kelantan dan Kedah jika Pakatan percaya beliau bagus? Fikirkannya secara serius. Fikirkan masa depan kita," katanya.

Kepada soalan bahawa Anwar percaya bahawa beliau telah ditakdirkan untuk menjadi perdana menteri akan datang, Daim berkata: "Sebenarnya, takdir ditentukan Tuhan. Anda mungkin sudah begitu hampir dengan jawatan itu, orang menyokong, Tuhan yang menentukannya. Saya rasa Tuhan masih sayangkan Malaysia." 

Daim berkata beliau akan menyokong Najib tetapi perdana menteri perlu berusaha memerangi rasuah dan jenayah, memperkukuhkan keselamatan negara dan menyemak semula sistem pendidikan.

Beliau berkata Najib juga perlu merombak Kabinet.

"Bawa masuk muka-muka baharu. Rakyat berpendapat beliau mengekalkan terlalu banyak "orang lama" dalam Kabinet. Kebanyakan mereka sudah melepasi "tarikh luput"," katanya. 

Mengenai peluang BN pada pilihan raya umum akan datang, Daim, yang ramalannya sering menjadi perhatian, berkata BN boleh menang tetapi perlu ada perpaduan dalam kalangan parti gabungan.

"Umno mempunyai kira-kira 3.3 juta ahli, MCA, kira-kira satu juta dan MIC, kira-kira 600,000. Itu sahaja sudah kira-kira separuh daripada pengundi.

"Kini, anda hanya perlukan mendapatkan sokongan daripada golongan atas pagar, dengan itu anda mampu menang. Tetapi BN perlu letakkan calon-calon terdiri muka baharu dan bersih yang diterima oleh pengundi," katanya.

Daim berkata sekiranya BN tidak bersatu, kedudukan pakatan pembangkang akan menjadi lebih baik sepertimana yang berlaku pada 2008.  

"Kekal bersatu, setia dan jangan sabotaj. Kita perlukan 'tangan' yang mantap dan berpengalaman. Hanya BN mempunyai pengalaman itu.

"Kita telah berjaya mengharungi krisis demi krisis, dan kembali pulih dengan cepat. Kita perlu beritahu orang China yang kita tidak boleh melakukan eksperimen. Lihat sahaja Jepun. Lihat di sekeliling kita. Lihat sahaja Britain. Kaji apa yang berlaku," katanya.

Daim berkata Anwar telah berulang kali menyatakan akan berlaku demonstrasi ala Arab Spring sekiranya pembangkang kalah dalam pilihan raya umum akan datang kerana apa yang mereka anggap sebagai "penipuan".

"Beliau (Anwar) telah mewujudkan pentas untuk mewajarkan kekalahan mereka sekiranya mereka kalah dalam pilihan raya umum akan datang. Pakatan telah menyediakan rakyat supaya mereka boleh menyalahkan kerajaan dan Suruhanjaya Pilihan Raya. 

"Pertamanya, kita bukannya sebuah negara Arab. Dan keduanya, sekiranya wujud "penipuan" pada pilihan raya umum sebelum ini, bagaimana Pakatan boleh menang di lima negeri pada 2008?  

"Arab Spring telah bertukar menjadi Arab Fall (kerana kalangan pemimpin tidak bersatu dan kestabilan terjejas)," katanya.

- Bernama

Psssttt..... Berani ke Anwar Ibrahim SAMAN Tun Daim?

Perisikan Kerajaan Filipina Sahkan Anwar Ibrahim Dalang Kematian Pasukan PDRM & ATM Di Lahad Datu

Posted: 25 Mar 2013 05:00 AM PDT





Manila – Philippine Military Intelligence mengesahkan kehadiran Sivarasa dan Tian Chua ke Manila, Filipina pada 7 Februari 2013, yakni dua hari sebelum pendaratan Pengganas Kiram ke Lahad Datu pada 9 Februari 2013. 

Media antrabangsa seperti Reuters, Inquirer  Manila Times, The Philipine.ABC.CBN, Wikileaks dan Kedutaan Amerika di Manila mengesahkan akan "Pembabitan Individu Pembankang dari Malaysia". Kemudiannya individu pembangkang ini dikenalpasti sebagai Tian Chua, R. Sivarasa dan Bapa Pengkhiamat Negara Anwar Ibrahim. 


Dua hari lepas, Atik Husin dan Holanda mengesahkan di Mahkamah Tawau bahawa mereka dibayar upah dan wang oleh seseorang semasa di Filipina lagi. 


Pada 8.2.2013 iaitu sehari selepas R.Sivarasa dan Tian Chua bertemu dengan Kelompok-Kelompok MNLF, dipercayai memberikan Sejumlah Wang yang maha besar kepada MNLF untuk mengkucar-kacirkan Sabah menjelang Pembubaran Parlimen kononnya pada 1.3.2013


Perjumpaan pada 7 Feb 2013 merupakan janji manis Buku Jingga ke-2, dua orang pengkhianat kepada penceroboh untuk menceroboh negara sendiri. 


Begitu juga bapa segala pengkhianat negara Anwar Ibrahim turut bersama-sama berada di Manila bertemu Nur Misuari. Ini juga dipantau oleh Philipine Militarry Intelligent dan dilapor oleh media-media cetak antarabangsa. Read More....








Berbulan Anwar Ibrahim round Malaysia dengan nyayiannya sepertimana didalam klip video diatas. Anwar Ibrahim tahu SABAH akan dilanda bencana kerana Anwar Ibrahim sudah siap siaga mencatur pencerobohan dengan penceroboh Sulu.


Gomo harap rakyat Malaysia membuka mata seluas luasnya. Siapa manusia bernama Anwar Ibrahim ini. Bekas Banduan yang dipenjarakan kerana Salahgunakuasa dan Rasuah. Pengamal Seks Luar Tabii, Kaki pelacur, Pengkhianat Agama dengan menggadaikan Kalimah Allah serta menyokong Lina Joy Murtad. Pengkhianat Bangsa apabila menentang Melayu dan menjadi barua asing. Dan yang paling bangsat apabila sanggup menggadaikan Sabah kepada penceroboh yang mana telah mengkorbankan pasukan keselamatan kita dalam mempertahankan kedaulatan negara.

Jika Anwar Ibrahim dan Tian Chua benar tidak salah sudah pasti waktu ini mereka telah MENYAMAN Kerajaan Pilipina berhubung kenyataan pasukan perisikan negara tersebut. Tapi sampai sekarang ANwar Ibrahim dan Tian Chua hanya berani MENYAMAN PAPA GOMO. Kenapa hanya Papa Gomo? Takut dengan kebenaran? Kita lawan di Mahkamah wahai Anwar Al Juburi dan Tian Chua Babi.

Anwar Ibrahim Pengkhianat dan kita rakyat baik Melayu, Cina, India dan lain lain bangsa wajar tolak Anwar Ibrahim ini. Beliau tidak layak menjadi pemimpin rakyat Malaysia.

Psssttt.... Tubuhkan suruhanjaya Di Raja dan dedahkan dalang pencerobohan Lahad Datu ini.



Pendedahan Sulit Walaupun Ianya Memalukan UMNO.

Posted: 25 Mar 2013 12:00 AM PDT






Gomo nak dedah satu rahsia. Rahsia yang sepatutnya tak patut aku cakap tapi aku terpaksa cakap coz nak sedarkan Rakyat Malaysia walaupun ianya memalukan UMNO.

SABAH merupakan kubu UMNO, UMNO kuat di Sabah pendek kata Tampa Sabah UMNO akan kehilangan kuasa besar terutama pada PRU 13 ini. Nak bunuh UMNO adalah dengan melenyapkan Sabah. Hilangnya Sabah bermakna UMNO tidak kuat dan akan hilang taringnya pada PRU13 ini.

Anwar Ibrahim tahu untuk menghapuskan UMNO adalah dengan menghilangkan Sabah dari peta Malaysia. Justeru itu agenda sulit diatur. Perjanjian Anwar Ibrahim dan Nur Misuari adalah Sabah. Sabah diberikan kepada Misuari dan UMNO akan tumbang pada PRU13 ini.

Anwar Ibrahim tahu kekuatan UMNO di Sabah kerana beliau menang Timbalan Presiden UMNO dulu pun hasil merasuah perwakilan dari sabah. Agenda Anwar Ibrahim hanya satu iaitu kerusi Perdana Menteri walaupun Sabah diberikan kepada Misuari penceroboh Sabah waktu ini.

UMNO tahu kehilangan Sabah bermakna BN akan tumbang. Demi kuasa yang ada UMNO mesti pertahankan Sabah walau apa cara sekalipun.

Dalam isu Lahad Datu anda semua boleh nilaikan apakah UMNO ataupun Anwar Ibrahim yang merupakan Pengkhianat kepada Negara Malaysia ini. Gara gara kerakusan Anwar Ibrahim mahukan kuasa nyawa prajurit kita dijadikan korban oleh sekutu Anwar Ibrahim penceroboh Sulu.

Puak pembangkang boleh ketawakan UMNO kerana berhempas pulas nak menyelamatkan Sabah dari hilang dari peta Malaysia. Tapi jangan lupa Gelak ketawa anda tidak bermaruah sebagai seorang warganegara Malaysia apatahlagi buat rakyat Sabah yang kini diancam penceroboh Sulu.

Rakyat Sabah bersetuju untuk bersama Malaysia. Jangan kita khianati rakyat Sabah yang mahukan keamanan bukan keganasan dipelopori Anwar.

Anwar Ibrahim mahukan Sabah diistihar darurat yang kemudiannya PRU13 diadakan tampa Sabah yang akan meletakkan UMNO dan BN dalam bahaya. Yang akan untung adalah Pakatan Rakyat Haram diketuai Anwar Ibrahim.

Atas sebab itu pihak pakatan pembangkang sehingga kini menyatakan Najib Razak tidak ada telor kerana masih belum membubarkan parlimen kerana pembangkang mahukan Sabah terus diasak oleh penceroboh Sulu dan seterusnya PRU13 tampa undi dari rakyat Sabah.

Ingatlah rakyat Malaysia,sejarah membuktikan bahawa Pengkhianat wujud sejak beratus tahun dulu demi kerakusan kuasa yang mereka impikan Sejahat jahat UMNO tidak pernah mengadaikan kedaulatan negara apatahlagi mengadai Sabah untuk pihak luar sepertimana dilakukan Anwar Ibrahim



Anwar Ibrahim Pengkhianat Agama Bangsa dan Negara dan kita wajib menentang rejim Pakatan PAS, PKR dan DAP pada PRU13 ini. Takbir....

Psssttt..... Selamat hari Polis yang ke 206, selamatkan Malaysia daripada pengkhianat Negara.



-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...