PAPA GOMO

PAPA GOMO


Dear Najib Razak - "FUCK THE POLICY" To Help Rohingya

Posted: 02 Aug 2012 07:00 PM PDT




Gua tak tahu dimana nak bermulanya cerita ini tetapi jenis stail Gua yang hati kering ni Gua rasa ada baikknya Gua cakap apa yang Gua rasa patut diketengahkan agar pembaca Blog Papa Gomo yang senang dengan gaya dan penulisan ini menerima hakikat dengan apa yang Gomo nak sampaikan.

Disepanjang bulan Ramadhan ini Gomo melihat begitu banyak banner berbuka puasa yang nilainya lebih dari RM 5o. Malah ada Buffet yang ditawarkan melebihi RM 100 bagi satu kepala.Pembaziran? Gomo tidak kata ianya satu pembaziran kerana itulah lumrah dunia yang mana kita semestinya akan menggunakan keewangan kita untuk menikmati hidangan terbaik yang dihidangkan. Cuma........



Cuma Gomo sedih apabila melihat masyarakat Rohingya yang begitu terseksa waktu ini. Gomo lihat betapa teruknya mereka dikerjakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawap sehingga ribuan nyawa menjadi korban. Apa dosa mereka masyarakat Rohingya? Kenapa mereka diperlakukan persis seperti binatang? Kenapa mereka diseksa dan dibunuh? Malah dibulan Ramadhan ini juga mereka dibunuh denga kejam.

Gomo melihat masyarakat Rohingya ada satu dosa besar dalam hidup mereka. Satu Dosa besar yang bukan sahaja membelengu masyarakat Rohingya tetapi seluruh masyarakat Islam didunia. Kerana ISLAM agama masyarakat Rohingya maka mereka ditindas bagaikan binatang dan bantuan amat sukar untuk dihulurkan kepada mereka.

Tetapi adalah lebih besar lagi Dosa apabila kita sendiri sesama umat Islam tidak menghulurkan bantuan buat mereka. Lebih parah lagi apabila kita yang hidup dalam negara Malaysia ini hanya melihat dan mengeluh kesah sahaja dengan berpeluk tubuh semata mata. Itulah Dosa kita apatah lagi dibulan Ramadhan ini yang hanya melihat tubuh badan umat Islam masyarakat Rohingya dimakan hidup hidup oleh mereka yang anti Islam.



PBB, UN dan apa sahaja pertubuhan didunia yang kononya melindungi keganasan dan menghulurkan bantuan buat mereka yang dianiaya hanyalah satu retorik semata mata. Kita tahu mereka dipegang oleh proksi proksi Yahudi yang sememangnya mahukan Islam hancur dan ditindas dengan kejam. Maka sebab itulah masyarakat Rohingya yang menjadi mangsa kekejaman pihak pihak tertentu tidak diberi bantuan dan tidak ada tindakan diambil dalam memastikan masyarakat Rohingya tidak dibunuh apatahlagi dibulan Ramadhan.

Gomo ingat pengalaman Gomo sewaktu di Somalia apabila menjalankan misi bantuan kemanusian disana bersama dengan Kelab Putera 1 Malaysia pada tahun lalu iaitu dibulan Ramadhan dan juga awal Syawal. Pekara yang sama sebenarnya berlaku dikalangan masyarakat Islam apabila bantuan tidak dihulurkan oleh Badan Badan Kebajikan Antarabangsa kerana yang bakal dibantu itu adalah masyarakat Islam.


Somalia 100% Islam

Di Somalia yang mana 100% rakyatnya adalah Islam berperang dalam satu keadaan waktu yang lama. Kita dengar ianya peperangan saudara namun realitinya senjata senjata yang digunakan untuk berperang adalah disalurkan oleh mereka yang anti Islam atau dengan kata lain adalah proksi Yahudi Amerika. Sebab itu Somalia berdekad lamanya terus dalam peperangan kerana ianya adalah permainan politik barat yang anti Islam dan mahukan negara Islam bergolak.

Tragedi ini sama seperti yang berlaku di Mesir, Syria, Iraq, Afghanistan dan negara negara Islam lain. Pihak Yahudi Amerika membekalkan senjata kepada kedua dua pihak agar peperangan yang dipaparkan dalam ruang media Antarabangsa adalah melibatkan peperangan saudara walhal ianya adalah strategi Yahudi Amerika dalam menghancurkan dunia Islam.



Senjata disalurkan bertan tan namun bantuan perubatan, makanan disalurkan hanya beberapa kilo sahaja untuk mereka yang memerlukan didunia Islam ini. Harapkan negara negara Islam lain? Berapa banyak sahaja negara Islam didunia ini yang kukuh ekonominya? Jika ada yang kukuh pun ianya terhalang akibat tekanan kuasa dunia. Dan Gomo akui Malaysia juga kadang kala ditekan oleh kuasa dunia apabila cuba menghulurkan bantuan kemanusian buat negara Islam yang mana masyarakat Islam memerlukan bantuan makanan dan juga perubatan.

Sekarang ini masyarakat Rohingya begitu dasyat diasak oleh kumpulan pengganas yang mahukan masyarakat Islam Rohingya dihapuskan. Satu pembunuhan kejam yang mana jelas satu pembunuhan bangsa Rohingya sedang dilakukan sedikit demi sedikit dari hari kehari. Apakah Malaysia hanya mahu berpeluk tubuh?



Tidak dinafikan kerajaan Malaysia merupakan satu satunya kerajaan yang banyak membantu bangsa Rohinya ini. Ramai dikalangan mereka berada di Malaysia dalam mencari kehidupan dengan berbuktikan sekeping surat dari UNESCO yang mana dianggap sebagai pelarian. Itu tidak menjadi soal kepada Gomo kerana yang Gomo amat risaukan adalah mereka yang sedang diseksa dan dibunuh dengan kejam ditempat asal mereka iaitu di Myammar . Apakah tidakan kerajaan Malaysia dalam pekara ini? Adakah cukup dengan bantuan yang kita salurkan selama ini kepada mereka ataupun bantuan perlu diperhebatkan lagi terutama dalam memastikan mereka mendapat keadilan yang Hak?

Gomo tidak pandai untuk menyuarakan apa yang mungkin Gomo tidak tahu dalam permainan ini. Namun Gomo yakin Malaysia mampu berbuat sesuatu yang lebih besar keatas masyarakat Rohingya. Gomo yakin rakyat Malaysia terutamanya masyarakat Islam pasti dapat membantu kerajaan dalam hal ini dan dengan kita bersatu padu dalam menentang kekejaman Junta Myammar pastinya masyarakat Islam Rohingya tidak dibunuh hari demi hari.



Gomo juga yakin masyarakat Cina dan India dinegara ini pastinya juga dapat membantu masyarakat Rohingya di Myammar kerana apa yang berlaku di Rohingya sebenarnya boleh berlaku di Malaysia ini.

"Myanmar tidak mengiktiraf etnik Rohingya yang berketurunan Bengali sebagai rakyatnya kerana kumpulan itu hanya memasuki negara ini pada kurun ke-19 ketika pemerintahan Britain.

Menurut Perlembagaan Myanmar, hanya keturunan Bengali yang tinggal di negara ini sebelum kemerdekaan daripada Britain pada 1948 serta anak mereka, dianggap sebagai warganegara.

Justeru, mereka yang menetap di Myanmar selepas kemerdekaan secara rasminya dianggap sebagai pendatang asing dan mengancam keselamatan negara ini."


Tidak banyak beda dengan kita Malaysia yang mencapai Kemerdekaan sepertimana maklumat yang Gomo ambil darfi wikipedia diatas. Jadi apa tugas kita sebagai rakyat Malaysia terutama masyarakat Islam Malaysia?




Gomo dengan ini MENAWARKAN DIRI untuk Misi bantuan Kemanusian buat masyarakat Rohingya. Gomo dan rakan seperjuangan Blogger Blogger Pro UMNO yang lain sepakat dan bersetuju untuk menjadi SUKARELAWAN buat mana mana misi kemanusian yang dihantar oleh Kerajaan Malaysia buat mereka yang ditindas di Myammar. Gomo dan rakan Blogger yang lain juga SANGGUP BERHARI RAYA di Myammar bagi misi Kemanusian ini.

Cuma yang menjadi persoalannya pihak mana yang akan menghantar misi kemanusian bagi membantu masyarakat Rohingya? Pihak mana yang nak tampil dalam hal ini? Apakah Kerajaan Malaysia juga akan hanya melihat dari jauh penderitaan masyarakat Rohingya dibulan Ramadhan ini? Apakah kita seluruh rakyat Malaysia hanya akan menjadi pemerhati seperti mana PBB, UNIESCO dan lain lain agensi dunia?



Gomo, Parpu Kari, RBF Online, Gerakan Anti PKR, Medan Info Kita, Darul Ehsan Today semalam telah bersepakat dan bersetuju untuk menawarkan diri menjadi sukarelawan dalam misi kemanusian ini. Biar kami berhari raya disana dengan masyarakat Rohingya daripada kami hanya melihat daging sesama umat kami diratah oleh Junta tentera Myammar.




Polisi apa yang menyukarkan Kerajaan Malaysia menghantar bantuan kepada masyarakat Rohingya?

Psssttt..... Kerajaan Malaysia mesti buat sesuatu, Kita mampu dan kita sememangnya boleh melakukannya.



Lagak BERSIH Sana Sini Tapi Rupanya A.Samad Said Tidak Pernah Mengundi

Posted: 02 Aug 2012 06:30 AM PDT


Gua begitu terpukau dengan apa yang dihasilkan oleh seorang penulis yang hebat dari Singapura. Penulisannya buat Gua terpegun kerana memberikan bukti bukti nyata dan bukannya auta tentang diri A.Samad Said yang dulunya Sasterawan tetapi kini Haramjadah buat DAP terutama Ambiga dalam menghancurkan Malaysia.

Pagi tadi Gua dah keluarkan surat terbuka tersebut untuk tatapan pembaca dan atas keterujaan Gua yang masih bermain dibenak otak ini aku keluarkan sekali lagi agar semua pembaca Blog Papa Gomo dapat menilai surat terbuka tersebut yang penuh dengan kenyataan dan bukannya omongan kosong.



Assalamualaikum Pak Samad,

Masih Pak Samad ingat puisi yang Pak Samad berikan kepada saya 10 tahun dahulu (10 Jun 2003), Pak Samad Kata "Jika Bukit Menjadi Gunung, Gunung Menyuburi Rimba, Jika Sakit Mendorong Menung, Menung Merangsang Dewasa, Lorong Hidup Banyak Cabarannya".

Pak Samad tentu lupa bagimana peritnya hidup di Kota Singa, sehingga di mata Pak Samad sudah biasa melihat wanita-wanita menjual tuboh raga mereka, untuk sesuap nasi. Apa Pak Samad sudah lupa bagaimana Pak Samad harus menerobos jantung Kota Singa, terutama ketika Zaman Jepang melanggar pusat kota, mengambil segala macam harga diri. Jika tidak Pak Samad sudah tentu tergolong dalam golongan pengemis, lintah darat, nasib baik Pak Samad segera membawa diri ke ibu kota Tanah Melayu, Kuala Lumpur yang indah.

Kini Pak Samad memasuki Lorong terakhir. Lorong yang Pak Samad tidak ada bedanya dengan rencana Pak Samad tahun 50an, ketika orang bersastera karena masyarakat, Pak Samad bersastera karena seni. Akhirnya Pak Samad asyik termenung panjang, sakit kerana terlalu lama termenung. Pak Samad mengapa perlu termenung lagi, Kota Singa sudah 50 tahun kita tinggalkan. Wanita Salina itu sudah lama kerepot, sudah lama mati agaknya, usah Pak Samad bermimpi dia datang lagi.

Dalam puisi itu Pak Samad menyebut lagi, "Jika Rakit Menjadi Kapal, Kapal Meningkat bahtera, Jika Bangkit Melawan Gagal, Gagal membibit Hemah, Landas Hidup Banyak Tuahnya".

Mana mungkin mimpi dan igauan lama Pak Samad boleh membina Kapal sebesar bahtera Nabi Nuh, sedangkan rumah tangga Pak Samad tidak mampu bertahan lama. Kini Pak Samad bersama segala macam petualang negara yang mahu menjual negara ini atas nama kebebasan sebangsa, mengumpulkan segala macam igauan lama Pak Samad menjadi satu jiwa yang bersatu dengan Pak Samad dan orang tua yang Pak Samad lihat-lihat saja di lorong Kota Singa tanpa membuat apa-apa, Inikah jiwa-jiwa yang hendak disejiwakan. Semua ini berontakan jiwa mu yang tidak pernah tenang.

Mana perginya petikan guitar anak mu yang bernama Az itu. Dia hilang membawa dirinya jauh dari kebobrokan ciptaan Pak Samad yang tidak mungkin Pak Samad boleh gapai sama panjang dengan Ambiga dan Nga Ngeh itu. Pak Samad sangat kecil dan pendek untuk berada di atas mereka, mana mungkin sejiwa menjadi sebangsa jika selepas PRU13. Diri Pak Samad, bangsa Pak Samad, saudara Pak Samad yang mengucap La Ilaha Illallah Muhammad Dar Rasulullah dibuang dipinggirkan dihumban di tepi longkang. Sama seperti keadaan rumah sewa Pak Samad di Kota Singa yang ditampal-tampal dengan paku-paku berkarat dan papan-papan lusuh yang kita sama-sama pungut di tepi jalan. Ada Lee Kuan Yew peduli kita? Lee Kuan Yew kata kita Melayu rakyat bodoh dan pemalas? Itulah juga suara Chen Man Hin, LKS dan LGE yang Pak Samad puja itu!

Apakah pemerintah durjana Singapura ada membantu kita, Tidak Pak Samad! Malah kita dihumban di lembah kemiskinan dan wanita-wanita Melayu dibiarkan Melacurkan harga diri dan jiwa-jiwa mereka. Jiwa mereka menangis pun Pak Samad tak mampu tolong melainkan hanya tulisan-tulisan English Nice Pak Samad yang Pak Samad bukukan untuk menjadi Sasterawan Negara. Itulah Pak Samad yang saya kenali, menipu di dalam seni karena segenggam ringgit. Jika tidak mana mungkin hendak mogok seni begitu-begitu saja, melainkan sudah mendapat suapannya menyambung semula.

Pak Samad mahu berdebat dengan saya? Apa tema Pak Samad, Sehati Sejiwa Berdansa? Sebangsa Senegara Sejiwa? kenapa bukan Seni Untuk Seni? Kenapa bukan Seni Untuk Masyarakat? Kenapa tidak Bersihkan Bangsa, Bersihkan Negara, Bersihkan Jiwa?

Bersih 3.0 Pak Samad itu saya 100 persen menolaknya? Karena saya tahu Pak Samad jua tidak sebersih Bersih. Sudah berapa kali negara kita Pilihanraya? Pak Samad Pernah kah Mengundi? Anak Bini Pak Samad pernahkah mengundi? Sila jawab dengan benarnya, Betul atau Tidak? Maka bagaimana Pak Samad bisa bercakap Bersih untuk Pilihanraya sedangkan diri dan keluarga Pak Samad sendiri tidak menunjukkan kepekaan itu! Senang berkata, mudah menulis, sukar melaksanakannya Pak Samad, bukankah Pak Samad dalam puisi di atas menyebut Hidup ini banyak cabarannya.

Saya berhenti di sini dahulu, saya tidak sanggup membongkar segala macam penyelindungan diri yang Pak Samad lakukan demi ringgit-ringgit dari mana pun. Jika Pak Samad mahu berdiskusi dengan saya silakan, jika mahu berdebat dengan saya mari kita bentang tikar bicara, bangsa Malayu tidak perlu tunduk kepada sebangsa pembohong, bangsa Melayu tidak harus tunduk kepada jiwa-jiwa yang berbuih kosong, negara ini negara bertanah, dan tanah itu Tanah Melayu!!!

Salam Hormat,

Aku Yang Kau Kenali
Kota Singa.





GOMO:
Sungguh tak Gomo sangka rupanya A.Samad Said yang begitu lantang menyatakan BERSIH sana sini rupanya tidak pernah menunaikan kewajipan sebagai pengundi. Sungguh malang kepada mereka yang menyokong A.Samad Said kerana rupanya beliau seorang hipokrit dan penuh dengan sandiwara kepalsuan demi kerana wang ringgit.

Apa kata anda para pembaca?


EKSKLUSIF - Najib Razak Pandi Kutty Kata Mereka

Posted: 02 Aug 2012 12:00 AM PDT



Gambar diatas adalah gambar Najib Razak yang telah diedit sebegitu hebat oleh gerombolan Pakatan Pembangkang. Hebat mereka dalam memutar belitkan gambar gambar asli kepada gambar superimpose sepertimana gambar diatas ini. tubuh badan orang lain tetapi berkepalakan Najib Razak Perdana Menteri Malaysia.

Siapa peduli tentang gambar tersebut? Malah apabila pihak pembangkang menyebarkan gambar FITNAH diatas berkerumum mereka dari pakatan Pembangkang yang masuk komen menghina dan mencerca Najib Razak. LIKE di gambar tersebut dalam FB boleh menjangkau ratusan yang mana gelagat mereka pakatan pembangkang cukup terhibur dengan sandiwara yang mana seorang Islam di jadikan bukan Islam sepertimana dalam gambar diatas.



Harakah Marah tentang gambar diatas. Apa yang salah?

Semalam Harakahdaily sebuah portal pembangkang milik PAS telah mengeluarkan satu entri yang mana membidas kerja superimpose gambar yang dilakukan oleh ANTI PKR CLUB (APC). Gambar super impose yang mana menggunakan badan orang lain dan menggunakan kepala Menteri Besar Kedah dan dua orang lagi yang juga dari Pakatan Pembangkang.

Kata portal Harakah itu semua kerja kotor yang dilakukan oleh pihak Pro Kerajaan keatas Pakatan Pembangkang dalam memburuk burukkan kepimpinan Pakatan Pembangkang. Harakahdaily yang kononya berimejkan Islam telah mengutuk sekeras kerasnya gambar tersebut yang jelas merupakan satu perbuatan jahat pihak Cybertroopers UMNO.

Wah hebat lah Harakdaily sampaikan membuat artikel berkaitan gambar superimpose yang dikeluarkan oleh APC. Bukan main lancang lagi Harakahdaily berkata kata apabila taik sudah menepek diatas muka mereka.



Bagaimana pula dengan gambar diatas ini? Mengapa Harakhdaily yang kononya membawa Islam dan menolak fitnah tidak mengeluarkan artikel berkaitan dengan gambar diatas dan membidas pihak yang membuat gambar super impose diatas?

Gomo tidak jumpa sebarang artikel dari Harakahdaily ataupun mana mana portal pembangkang dalam membidas gambar super impose ini sebaliknya mereka menyokong malah memperluaskan lagi gambar tersebut agar disebarkan kepada rakyat Malaysia yang seolah olah Najib Razak Perdana Menteri Malaysia adalah orang sebenar didalam gambar diatas.

Itulah portal pembangkang yang mana turut digauli taik taik yang ada bersama sama dengan para blogger dan Cybertroopers mereka yang disokong kuat oleh pemimpin pembangkang sendiri. Satu kerja berkumpulan yang begitu hebat yang mana amat jelek dan sememangnya FITNAH yang terancang sama sekali dalam memburuk burukkan Najib Razak serta kepimpinan Kerajaan BN yang lain.


Anwar Pandikutty

Bagaimana dengan gambar diatas ini? Adakah ianya super impose? adakah ianya palsu? Hahaha......

Menurut Blog Blog Pembangkang, Portal milik Pembangkang dan juga penyebaran oleh Cybertroopers pembangkang bahawa gambar Anwar Ibrahim diatas itu adalah satu fitnah Jahat oleh UMNO. Dakwa mereka bahawa apa yang dipaparkan didalam gambar diatas yang mana Anwar Ibrahim sedang memakai calitan adalah satu gambar super impose dan berniat jahat keatas Anwar Ibrahim.

Namun demikian mereka pakatan Pembangkang GAGAL memberikan bukti bahawa gambar tersebut adalah gambar Super impose sebaliknya apa yang dibuktikan adalah benar dan sememangnya Anwar Ibrahim lah yang memakai calitan didahi sepertimana didalam Gambar.



Kebenaran Buat Rakyat

Fakta sudah Gomo berikan, Auta pembangkang sudah kami dedahkan jadi apa kata anda wahai pembaca blog Papa Gomo yang budiman? Apakah kita mahu fitnah dari pihak Pakatan pembangkang berterusan dalam menghasut rakyat yang mana akhirnya rakyat juga menjadi mangsa?

Harakahdaily yang kononya berimejkan Islam adalah satu retorik semata mata kerana tidak pernah melaporkan kebenaran buat rakyat. Baik melalui portal ataupun akhbar mereka Harakah ianya penuh dengan penipuan, fitnah, rekayasa jahat dan pekara pekara jelek untuk dibaca dan dipertontonkan.




Pemimpin Pembangkang yang Ajar FITNAH.

Itulah kebenaran yang seharusnya rakyat lihat, lihat dengan mata yang luas dan hati yang tenang bahawa Pakatan Pembangkang ini cukup suka dan gemar bermain fitnah Jahat walau apa cara sekalipun. Dengan kumpulan mereka yang ramai serta dibantu keewangan yang kukuh memastikan mereka lebih jauh kehdapan dalam penyebaran fitnah ini. Malah sokongan dari pemimpin pembangkang dari setiap sudut memberikan lebih banyak sokongan buat tenaga pengerak Fitnah pembangkang ini untuk menghasilkan episod demi episod fitnah buat pimpinan kerajaan terutama Najib Razak.

Psssttt..... Kenapa pihak PAS tak pertikai Anwar Ibrahim ataupun keluarkan isu tersebut dalam Harakahdaily ataupun Harakah? Kata demo tu Isle?

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT



-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...