House PK

House PK


BESTNYA! CONFIRM PKR AKAN HANCUR DISEBABKAN YB JAMBAN AZMIN ALI!

Posted: 14 Jul 2012 09:00 PM PDT

Kasih sayang Anwar Ibrahim kepada Azmin Ali sememangnya tidak boleh dipersoalkan. Azmin boleh buat apa-apa sahaja, Anwar Ibrahim tidak akan berani marah. Bahkan apabila Azmin sedang memporak-perandakan PKR dengan gelagat-gelagatnya yang gila kuasa dan kedudukan, Anwar Ibrahim yang merupakan KETUA KUKUBESI PKR, hanya mampu tersenyum dan mengalihkan kepada persoalan lain.

Namun sesuatu yang menjadi masalah di Selangor dan di seluruh Malaysia sekarang ialah, usaha-usaha terdesak Azmin Ali untuk memperkukuhkan kuasanya dalam parti tersebut. Dikatakan, sikap Azmin Ali sedang menjadi punca kepada perpecahan dalaman PKR yang sangat teruk biarpun PKR dan Anwar Ibrahim cuba untuk tidak atau buat-buat tidak peduli.

Azmin meletakkan orang-orangnya untuk PRU13!

Itulah yang dinyatakan oleh Raja Petra Kamaruddin atau RPK.

Menurut RPK, orang-orang yang dipilih oleh Azmin nanti adalah loyalist yang mempunyai pendirian, 'Apabila diminta untuk melompat parti akan bertanya, 'setinggi mana'.' Azmin memerlukan orang-orang seperti ini untuk membolehkan kedudukannya terjamin dalam PKR dan arus politik semasa.

Azmin amat sedar, dengan kehadiran seorang lagi anak perempuan Anwar Ibrahim dalam PRU13 nanti selepas Nurul Izzah serta gandingan Wan Azizah dan Anwar Ibrahim, sekaligus membentuk sebuah dinasti politik yang paling menarik sepanjang sejarah politik Malaysia, dia memerlukan pakatan lain yang lebih kukuh untuk memastikan dia terus hidup dan terus mendapat tempat dalam PKR.

Seperti yang diketahui, Azmin Ali bukanlah figur yang disukai oleh para pemimpin PKR sendiri. Apa yang dilakukan oleh Azmin Ali terhadap Khalid Ibrahim serta beberapa orang yang lain, termasuklah Zaid Ibrahim dan Jeffrey Kitingan, sudah cukup untuk menunjukkan keserakahan dan kerakusan Azmin Ali yang sudah tidak sabar-sabar untuk memanjat tangga tertinggi.

Justeru, jangan terkejut sekiranya Azmin Ali akan 'bekerjasama' untuk memastikan Anwar Ibrahim masuk ke penjara memandangkan untung paling besar akan diperolehinya sekiranya Anwar dipenjarakan. Lebih daripada itu, dengan pemenjaraan Anwar Ibrahim, anak-anak dan isteri Anwar Ibrahim juga akan kehilangan tempat dalam PKR!

HOUSE PK: Ini aku petik dari blog Flying Kick. Memang sah PKR akan berkubur disebabkan Azmin Ali dan aku pun sangat suka sebenarnya kalau parti yang gilakan seks bebas ni mampos dan terkubur. Ada pun takde faedah beb, bukan nak tolong rakyat pun, asyik penuh dengan skandal je! Ptuuihhh

WEI GUAN ENG KKK! APASAL LU TAK MAU BUKAK MULUT PASAL "RAINBOW'? TAKUT KA AH BENG?

Posted: 14 Jul 2012 07:00 PM PDT

Jom baca sedikit petikan dari Stop The Lies kat bawah ni:

This seems to be the Dear Leader's favourite phrase these days! We bet even when he dreams at night, he will shout out "shame on you" and when he is in his most private moments, he will also yell out: "shame on you." Everyone else is shamed except himself.

He is the most trustworthy, most honourable and most cleverest man in Penang now. Shame on all you Penangites! You Penangites need a Batu Pahat-born, Malaccan to be the Chief Minister of Penang and a Perak-born, Selangorean Dr P.Ramasamy as his deputy. Shame on Penangites that the DAP is telling you that none of you people are as smart as him to lead the state. Untuk artikel penuh baca disini..

Tu dia, portal kat ata stu pun bantai Guan Eng kaw-kaw punya, kesian kan orang Penang semua sebab 2 pemimpin mereka adalah orang luar yang takde kena mengena langsung dengan Penang? Apa punya malang la nasib orang Penang ni dapat CM bebal yang mengaku pandai.

Sampai hari ini Guan Eng masih membisu dalam hal RAINBOW aka kekasih gelap dia ni, kenapa ek? Why Guan Eng? Lu takut meh? Takkan kita mau diam je Guan Eng? Lu bukan main bising lagi bila Syed Mokhtar nak beli Penang Port siap cakap dia orang luar lagi padahal lu pun bukan orang Penang maaa...

Takkan la rakyat Penang nak duduk diam je? Buatla sesuatu, kasi lu orang punya CM import tu sedar sikit yang dia tak diperlukan disana. Kasi ajar dia wei....

CILI KASI TARUK! INI HIMPUNAN OREN KE LEPAK TEPI JALAN PAKAI BAJU OREN NI?

Posted: 14 Jul 2012 05:00 PM PDT

Mulanya penganjur Himpunan Oren anti Felda menjangkakan 20,000 orang peneroka akan menyertai perhimpunan tersebut yang bermatlamat menyampaikan memorandum kepada YDP Agong seterusnya menuntut campurtangan Tuanku untuk menarik balik penyenaraian FGVH dari BSKL.

Bagi meramaikan lagi perhimpunan itu, PAS melalui Setiausaha Agungnya mengeluarkan pula surat pekeliling kerahan tenaga kepada semua ahli PAS dengan tujuan untuk meramaikan lagi kehadiran di himpunan anjuran Persatuan Kebangsaan Anak-anak Peneroka Peneroka (ANAK), sebuah NGO yang merupakan proksi kepada PAS.

Manakala portal berita pro pembangkang, Malaysiakini menyatakan sehingga 5,000 orang telah menyertai himpunan tersebut yang bermula sejak jam 2.00 petang hinggalah tamat pada hampir jam 4 petang.

Harubirukahdaily yang merupakan lidah rasmi online PAS pula berkata puluhan ribu peserta menghadiri himpunan tersebut. Nampak sangat temberangnya.

Angka yang paling tepat pada penulis hanya sekitar 2,000 orang saja dan rata-rata peserta bukannya peneroka pun, lebih 90% peserta adalah ahli PAS dari pelbagai negeri termasuklah ada yang diangkut menggunakan bas dan dikerah meramaikan himpunan tersebut.

Hanya kurang 10% saja yang betul-betul peneroka itupun dari jenis yang dah memang totok PAS sejak dulu kala, spesis yang mengikut saja apa pemimpin PAS kata tanpa mengira betul atau salah.

Suasana himpunan pun tak begitu nampak bersemangat barangkali masing-masing tak jangka jumlah yang menyertainya jauh tersasar berbanding 20,000 orang peserta yang menjadi sasaran awal.

Ramai peserta yang kelihatan bersidai di tepi-tepi bahu jalan, bersembang sesama sendiri tanpa mempedulikan ucapan pemimpin pembangkang yang banyak memfokuskan serangan peribadi ke atas Perdana Menteri, Dato' Seri Najib dan Pengerusi Felda, Isa Samad.

Ada juga yang datang semacam hanya untuk berseronok apabila tatkala pemimpin mereka berucap, terompet asyik berbunyi silih ganti, ingatkan hanya yang muda saja gatal mulut meniup terompet rupanya ramai juga peserta veteran pun kemaruk nak meniupnya sampaikan ada yang memandang sinis.

Dikalangan peserta kerap juga penulis ternampak ada anak kecil turut sama bersama ibu dan bapa mereka sekalipun panas terik mentari agak membakar kepala tika itu.

Secara keseluruhannya, himpunan oren anjuran proksi PAS ini gagal sama sekali. Gagal dari segi jumlah dan gagal dari segi latarbelakang pesertanya.

Sumber: MyKMU

PANAS BERAPI 14 SEBAB WAJIB JAUHI PAS YANG SESAT LAGI MENYESATKAN!

Posted: 14 Jul 2012 11:55 AM PDT

1) Mengikut kaedah Usuluddin, barangsiapa yang meletak sifat kekurangan kepada Allah, mereka adalah salah. Murtadlah mereka jika sampai ke tahap itu. Kita sudah tahu sifat tuhan. Sifat Tuhan tu apa? Belajarlah sifat 20. Mengikut ulama Usuluddin,kita semua wajib belajar sifat 20 itu. Banyak lagi sifat Allah Taala tidak terhingga. tetapi sifat kekurangan itu yang tidak ada pada Tuhan. Sifat samseng itu sifat mahmudah kan atau sifat mulia kah yang (Nik Aziz) nak letak kat Tuhan tu?

- Ustaz Haji Mohd Yasin Mohamad, guru agama di Kelantan.

2) Kalimah hina Tuhan tu haram, kita nak kata tak boleh. Ulama yang bercakap lagu tu kena jauhi. Tuhan jangan disekutukan dengan satu apa pun tak boleh. Kita nak kata Allah Taala serupa tu(samseng) tak boleh.

- Tok Guru Haji Razak dari Pendang, Kedah.

3) Semua kita tahu belaka kata hukum menyamai sifat Allah dengan makhluk ini tak boleh. Menyamai zat Allah dengan zat makhluk tak boleh, menyamakan perbuatan Allah dengan perbuatan makhluk tidak boleh. Itu jelas tentang apa yang dilarang dalam Islam dan sampai keluarnya agama.

- Syeikh Ismail Lotfi Al-Fatani, Rektor Kolej Islam Yala, Thailand.

4) Yang sebenarnya Nik Aziz ni dari segi pengajian dia hanya faham Quran dan Hadith. Itu sahaja. Dia pula belajar di India, dia bukan alim di Mekah. Dia alim di India. Dari segi Usuluddin dia tidak mendalami. Dia mendalami dalam Quran dan Hadith sahaja.

- Ustaz Haji Abdul Aziz Abdullah, bekas imam di Pangkal Kalong, Kota Bharu.

5) Benda-benda yang bersangkutan dengan Allat Taala kita kena teliti dan kita kena tengok. dan bila kita terjemah itu biarlah tidak mengelirukan dan orang boleh faham positifnya Allah Taala itu, sempurnnya Allah Taala itu. Manusia dimana-mana pun tak boleh sempurna, ada kesilapan. Tak kiralah dia tu orang awam ke, ulama dan sebagainya. Maknanya dia tak boleh cakap 100 peratus betul.

- Prof Madya Syed Omar Al-Saggaf, Rektor Institut Pengajian Islam Perlis.

6) Kalau orang sanggup kata Tuhan ni samseng ertinya dia terkeluar daripada Ahli Sunnah Wal Jamaah..

- Ustaz Haji Zainal Abdul Rahman, Kelantan.

7) Apa nama pun yang sebenarnya dia kena tafsirkan sesuai dengan keagungan Allah. Itu yang perlu. Bila samseng ni it sounds very bad sebut samseng ni. Kalau kita sandarkan kepada Allah sifat macam tu, ini satu benda yang tidak patut berlaku.

- Dr. Fakaruddin Abdul Mukti, Pensyarah Jabatan Akidah di sebuah universiti tempatan.

8) Sifat-sifat Al-Mutakkabir, Al-Jabbar, Al-Qahar itu hanya layak untuk Allah SWT. Manakala manusia ni (Nik Aziz) nak pertikaikan pulak, tak kesampaianlah sebabnya kita sendiri pun manusia dijadikan Allah SWT.

-Datuk Hassan Mat Jaya, Mufti Negeri Perlis.

9) Kalau ikut ilmu Tauhid, kalau perkara itu terbit daripada orang-orang alim ataupun wali-wali Allah sekalipun kena takwil juga dan haram. Kalaupun orang yang berkata itu dia kata ada maksudnya yang tersendiri, itupun haram juga itu kerana orang awam mendengarnya lebih-lebih lagilah akan jadi menyesatkan pula. Haram bercakap macam tu. Kalaupun nak diberi orang faham, kena cakap dalam majlis-majlis yang tertentu sahaja.

- Tok Guru Haji Hashim Daud, guru agama di Padang Sera Kedah.

10) Perkataan samseng ialah sifat mazmumah, sifat yang dicela oleh syarak. Jadi sebenarnya hujah Nik Aziz yang mengatakan kita orang Pas samseng maka Allah lebih samseng maka itu sudah menentang dengan akidah Islam.

- Ustaz Wan Ismail Wan Abdul Rashid, bekas Imam dari Kota Bharu, Kelantan.

11) Setiap nas Qati'e yang ada dalam Quran, misalnya Yaadon, nak terjemahkan dengan makna tangan tak boleh. Wajnun nak terjemah dengan makna muka tak boleh. Wajhun dengan makna Zat, supaya tadak kesamaran kepada umat Islam seluruhnya. Dengan demikian saya rasalah orang-orang yang mengatakan sifat Tuhan itu samseng perlulah bertaubat. Sebab imi adalah satu dosa besar.

- Haji Abdullah Ahmad, Pegawai dakwah negeri Kelantan.

12) Apabila seseorang manganggap dirinya lebih alim,lebih warak dan lebih besar semutal daripada orang lain, maka begitulah jadinya. Bercakap merapu dan meracau seperti orang kurang siuman. Jadi tidak hairanlah kalau di Kelantan ketika ini lebih ramai mempunyai manusia kurang siuman, sebab Tok Guru mereka yang kurang waras dan bersifat riak.

- Mat Daus Yunus, 72 tahun, Kampung Tok Lebir, pasir Mas, Kelantan.

13) Saya bimbang apabila anak-anak muda dan orang tua mendengar Tok Guru mereka kata Allah sanseng, nanti mereka akan mengiyakan dan tidak lagi menyembah Allah. jadi memang patut dia bertaubat.

- Mohamad Ishak, 65 tahun, guru Quran, Kg.Ana, Tumpat Kelantan.

14) Seumur hidup saya inilah kali pertama saya mendengar ada manusia mengatakan Allah samseng, Selama ini saya tidak pernah diberitahu oleh Tok Guru di kampung bahawa Allah itu samseng.Apa yang Tok Guru saya ajar ialah tuhan itu maha kaya, maha penyayang, maha pengasih, dan maha pengampun.

- Haji Wan Ismail Yaakob, 70 tahun Guru Al-Quran, Ketereh Kelantan


GELOMBANG KICK
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...