PISAU.NET

PISAU.NET


Multiracial claim by DAP 'just a gimmick'

Posted: 19 May 2012 11:41 AM PDT


Ex-DAP man says its Malaysian Malaysia concept does not promote true integration

(NST) - A MAJORITY of the Malays in the Barisan Nasional strongholds of Kepala Batas, Tasek Gelugor and Bayan Lepas agree that DAP had an upper hand to retain Penang, but pointed out that party had not been able to convince voters of its purported multiracial credentials.


This was revealed late last year by independent research company Ilham Centre in its survey involving 720 respondents on the perception of Malay voters on the DAP-led state government.


Abu Zahar Abu Bakar, 71, belongs to the group that had attempted to inject Malay character into DAP. An ally of the late Ahmad Nor, the DAP vice-president who died in 2003, Abu Zahar followed Ahmad to join DAP in 1986.


Ahmad had been the president of Socialist Democratic Party, with Abu Zahar as deputy secretary-general.


Ahmad, a former president of Congress of Unions of Employees in the Public and Private Services (Cuepacs), was appointed vice-chairman of DAP. He won the Bayan Baru parliamentary seat in the 1990 general election on a DAP ticket.


Then, the fairytale soured. Ahmad gained the highest number of votes in the central working committee elections, even edging out stalwarts such as party chairman Dr Chen Man Hin, who earlier failed to defend his Seremban parliamentary seat.


However, Ahmad and his supporters were disappointed when Dr Chen was re-elected as party chairman.


(Similarly, in 2010, although M. Kulasegaran won the highest number of votes in Perak DAP elections, he was not made the chairman. The state party retained Ngeh Koo Ham as the Perak chief instead.)


"As a friend, I knew that Ahmad had the potential to fulfil the party's multiracial aspiration, but the CWC's move was a clear indication that it (a multiracial party) was nothing more than a gimmick," Abu Zahar told the New Straits Times in an interview this week.


Therefore, he said, it was hardly surprising that recently resigned DAP vice-chairman, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, conceded that he had failed to recruit Malays into DAP.


"All these years, DAP adviser Lim Kit Siang has been championing his 'Malaysian Malaysia' concept but we all know that the party is determined in defending the vernacular schools, which is the biggest irony to his struggle.


"Can we achieve true integration through the Malaysian Malaysia concept when we still have Chinese and Tamil vernacular schools?"


In another twist, the Ilham Centre survey also revealed that the Malay respondents had reservations about the BN leaders in the state.

Abu Zahar said: "The state party leaders and government machinery must prove to the grassroots that they are serious about living up to the transformation agenda of Prime Minister Datuk Seri Najib Razak."

BN Seleweng Berbillion Setahun Langgar Perlembagaan Negara!

Posted: 19 May 2012 07:30 AM PDT

Dong Zhong buktikan mereka adalah pertubuhan yang bermotifkan politik yang banyak dikuasai oleh pengaruh ekstremis DAP.


Sudahlah kerajaan BN melanggar perlembagaan negera dengan memberi bantuan kepada sekolah jenis kebangsaan cina dan india.Untuk pengetahuan anda tidak ada didalam perlembagaan negara bahawa kerajaan perlu membantu sekolah jenis kebangsaan Cina atau India.Nah..Pak Najib dan seluruh pemimpin BN berdegil dan masih mahu menjaga sekolah vernakular,sedangkan negara Singapura yang ultrakiasu sendiri pun tidak mempunyai sekolah cina atau india.


Sekarang ini pertubuhan itu bagaikan dah beri betis dipijaknya kepala, Kita masih ingat bagaimana DAP memainkan peranan bersama Persatuan Dong Zhong yang menganjurkan perhimpunan membantah kekurangan guru pendidikan Cina di Kajang.


Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Wee Ka Siong diserang ketika menghadiri perhimpunan Dong Zhong bagi menyuarakan bantahan terhadap kekurangan guru di sekolah kebangsaan jenis Cina.


Kerajaan BN yang prihatin telah menubuhkan jawatankuasa untuk menyelesaikan masaalah kekurangan guru cina,Nah apabila kerajaan komited untuk membantu Dong Zhong pula menarik diri .


Inilah satu sikap keras kepala,chauvanis ultrakiasu .Selepas ini kerajaan harus menolak terus daripada berunding dengan persatuan rasis ini.Jangan terlalu memberi muka kepada sekelompok chauvanis ultrakiasu yang kurang ajar dan menghabiskan berbillion setahun semata mata mahu memuaskan kehendak minoriti ultrakiasu ini.

Keputusan Persatuan Jawatankuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia (Dong Zong) menarik diri daripada jawatankuasa khas mengatasi kekurangan guru di sekolah rendah Cina tidak akan menjejaskan tugas jawatankuasa itu, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata keputusan Dong Zong itu tidak memberi apa-apa kesan kerana jawatankuasa itu turut dianggotai empat atau lima badan pendidikan Cina yang lain.

"Tak apa (tindakan Dong Zong menarik diri daripada jawatankuasa). Jikalau Dong Zong tak ada, ia boleh membantu menyelesaikan masalah. Jikalau dia (Dong Zong) ada, ia mengusutkan lagi masalah," katanya kepada pemberita di Kompleks Seri Pekembar di Pagoh, Sabtu.

Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata demikian sebagai mengulas keputusan Dong Zong menarik diri daripada jawatankuasa khas kementerian bagi mengatasi masalah kekurangan guru di sekolah Cina.

Katanya usaha mengatasi kekurangan guru itu melibatkan latihan berpanjangan guru dan ini memakan masa yang lama sehingga tahun 2018, tetapi kementerian mahu mengatasinya dengan cepat.

Terdahulu, Muhyiddin menghadiri sambutan Hari Keluarga syarikat Leong Hup di Kompleks Sukan Pagoh.

Ditanya sama ada tindakan Dong Zong itu bermotifkan politik, beliau berkata memang dari dahulu tindakan badan itu berbaur politik.

Bagaimanapun, katanya perkara sama ada tindakan badan pendidikan Cina itu bermotif politik atau sebaliknya, tidak penting kerana matlamat kementerian mahu memartabatkan pendidikan negara.

Timbalan Perdana Menteri berkata setiap tahun kementerian membelanjakan RM2.8 bilion untuk Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan RM1.09 bilion untuk Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil.

Beliau berkata kementerian bukan sahaja berusaha untuk menyelesaikan masalah di sekolah Cina, tetapi juga di sekolah Tamil dan Kebangsaan yang turut mempunyai pelbagai masalah. -BERNAMA

Pisau kata " dah termaktub didalam perlembagaan negara sekolah vernakular tidak perlu dibantu,tapi BN tetap berdegil menghabiskan wang terhadap pusat menternak hibrid DAP ini. sekolah vernakular tak mahu dihapuskan tapi mahukan Malaysian Malaysia ...apa kejadahnya"

Sah Bukan Zuraida ,Gadis Melayu Tian Chua Buntingkan Di Bongkar!

Posted: 19 May 2012 06:00 AM PDT


Ini adalah keratan artikel Raja Petra dedahkan kepada pengetahuan umum bahawa Tian Chua berjaya membuntingkan anak gadis seorang pemimpin melayu tertinggi pakatan.

Menariknya apabila RPK mendedahkan Dr Syed Husin Ali mengetahui siapakah gadis tersebut.Kalangan ahli PKR sudah mula bercakap dan ada yang sudah mengetahui siapakah gerangan gadis melayu tersebut.

Pisau sendiri pernah persoalkan siapa gadis misteri tersebut..

Perempuan ini kah?

Atau yang inikah?
Kalau bukan yang kat atas,mungkin yang ini?
Jika tidak, barangkali yang ini?
Atau yang ini?


Gambar ni rasanya bukan,..mustahil lah, Sekurang kurangnya Tian Chua masih ada taste tau..

Pisau sendiri tak pasti yang mana satu gadis yang berjaya dibuntingkan oleh Tian Chua sepertimana dakwaan RPK. Agaknya siapa yer?Cuba korang teka..
Tetapi hari ini blog unspinner merungkaikan satu persatu misteri tersebut yang sudah pasti ia bukanlah Zuraida.



Gambar di atas kelihatan gambar anwar sedang berbincang dengan Timbalan Presiden PKR ketika itu, Syed Husin Ali.

Apa agaknya yang sedang mereka berbincang kerana baru-baru ini Raja Petra mendedahkan Tian CHua ada membuntingkan anak perempuan pemimpin utama PKR dan perkara ini diketahui oleh Syed Husin.

Berikut tulisan RPK dari Malaysia Today:


Reaksi RPK untuk menghentam Tian Chua bertubi-tubi dikatakan ada kaitan dengan sikap Tian CHua dan orang-orangnya mengkritik dan menghentam RPK serta mencabarnya.

Lalu terkeluar.

Dari ramai-ramai pemimpin, pasti pemimpin yang dimaksudkan adalah seorang pemimpin yang terserlah dan pemimpin ini ramai anak perempuan. Dua pemimpin yang dipercayai terlintas - Anwar & Wan Azizah dan Azmin Ali yang punya ramai anak perempuan.

Anak yang dikatakan mengandung mesti seorang yang punyai misteri dalam hidupnya. Ketepikan Afifa yang lebih dosa ayah dan ibunya dari dosanya sendiri.

Sememangnya anak Anwar, YB Nurul Izzah adalah penuh dengan misteri. Walaupun dia adalah public figure, latarbelakang Nurul tidak mudah diperolehi di Internet.

Walaupun Nurul Izzah membawa imej mamaki tudung, ada anak Anwar Ibrahim yang tidak memakai tudung. Ini bermakna memakai tudung adalah atas kehendak anak tersebut.

Pernah satu interview Nurul mengenai gaya hidup dan bukan politik menceritakan Nuruk terpaksa mengubah cara hidu dari suka mendengar lagu rock supaya berhenti lakukan sedemikian.

Wanita selalunya auka lagu sentimental maka selalunya yang suka dengar lagu rock kemungkinan adalah party girl. Adakah Nurul yang memperjuangkan ayahnya dari lepas sekolah seorang party girl?

Ada cerita-cerita kata adik Nurul, Nurul Nuha adalah party girl. Wan Azizah yang berimaj baik dahulu pun ada adik party girl. Wallahu alam samada Nurul adalah party girl atau tidak.

Ada cerita-cerita Nurul dulu ada apa-apa dengan bekas pemimpin ADIL. Kononnya kisah seks bebas PKR dah ada dalam ADIL lagi.

Jika dibaca WIkipedia sini mengenai Nurul, dia dikatakan graduate dengan ijazah Engineering dari Uniten pada tahun 2004 dan sambung belajar buat Masters di John Hopkins dalam International Relations pada tahap Masters pada May 2007.

Manakala di sini pula Nurul dikatakan belajar Chemical engineering di Universiti Teknologi Petronas satu semester dan tukar ke Uniten balajar Electrical Engineering.

Sebab Nurul berhenti dari Universiti Petronas difahami berhubungkait dengan perjuangannya membebaskan ayahnya. Akhirnya dia Chem Engineering.

Jika benar dia belajar dan graduate dari Uniten, itu lojik sebab dia memang aliran sains dan pelajar baik di sekolah menangah.

Ada cerita kata dia tak graduate.


Sekarang katalah dia ada degree dalam ENgineering, macam mana agaknya Nurul boleh lompat dari ijazah dalam Engineering dan tiba-tiba dapat ijazah Masters dalam International Relations dalam masa tiga tahun?

Selain itu, John Hopkins adalah Universiti terbilang dalam jurusan itu. Itu satu misteri.

Ianya bukan misteri jika disedari dalam hal South East Asian Studies, Syed Husin sebagai pakar sosialogis, boleh membantu.

Inikah yang dimaksudkan RPK sebagai Syed Husin tahu?


Kisah perkahwinan Nurul Izzah kepada suaminya Raja Ahmad Shahrir pada 2003 pun satu misteri. Kenapa dia tergesa-gesa kahwin kepada suaminya pada tahun 2003? Baca Selangordaily sini

Selepas kahwin, dia graduate pada tahun 2004 dan pergi Washington belajar. Tidakkah itu pelik bagi seorang yang dah kahwin buat? Suaminya serupa tidak penting tapi hanya ikut saja.

Dia graduate 2007 dan AIDC laporkan Nurul membawa fahaman Islam Plural atau Islam semua boleh tak ada haram sini

Tahun-tahun Nurul menghilang dari pandangan umum adalah satu misteri.

Walaupun dia dikatakan berada di Washington, Nurul dapat dilihat berada di pejabat ayahnya di rumah Khalid Ibrahim di Seksyen 16 selepas dia keluar. Nurul adalah sebahagian dari staf di situ.

Nurul dikatakan pernah bekerja dengan pelbagai kumpulan advocary seperti
Suara Rakyat Malaysia (SUARAM), Women Leaders International Forum (WLIF) Friedrich-Ebert Stifung (FES) dll.

SUARAM? Bukankah Tian CHua datang dari SUARAM?

Anak Nurul lahir tahun 2007 dan 2009, bermakna dia dapat anak selepas 4 tahun berkahwin. Entah bila pula Nurul dibuntingkan Tian Chua. Masa graduation dari John Hopkins pun dia kelihatan buntingkan anak.

Haaa ... bila Nurul kerja dengan SUARAM?

Lepas graduate dan sebelum ke Washington atau lepas habis dari Wahington?

Hmmm ... adakah Raja Shahrir hanya Pak Sanggup seperti mana Azmin adalah Pak Sanggup untuk ayahnya? Kini dengar-dengar Raja Shahrir ada masaalah dengan Nurul. Selanjutnya klik Unspinner

Pisau kata " main sampai bunting...banyak round jugak lah tuh"

Missing? Hudud PAS Macam mana

Posted: 19 May 2012 02:50 AM PDT

Ini adalah risalah PAS yang disebarkan diseluruh Facebook ada juga yang sudah dicetak.Apa yang menariknya dalam masa Hj Hadi dan Nik Aziz bercakap kehendak mereka mahukan hudud realitinya tidak ada satu pun risalah mereka mengariskan menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hudud.


Berdasarkan risalah ni, PAS bohong kepada siapa? Adakah bohong kepada umat Islam? Atau hudud hanya sekadar retorik cubaan membeli undi umat Islam?

10 point mengenai Negara Berkebajikan,langsung tidak menyatakan mengenai hudud dan negara Islam.

Di luar sana khawarij PAS menyalahkan Umno kononnya tidak membenarkan hudud tapi korang tengok sendiri kempen dan risalah PAS.

Munafik?

Pisau kata " ini semua hasil didikan Lim Guan Eng & Anwar,lidah bercabang ,pembohong dan pembelit.."

Anwar & Lim Guan Eng: 2 Dictators In A Pact

Posted: 18 May 2012 06:00 PM PDT


PKR and DAP a lot of similarities between them. That is why their relationship with PAS is a lot less.


Their understandings are a lot stronger in forms of objective, which is to turn Malaysia to a Republic, plural understanding, liberal, rejecting Islam as the official religion, rejecting Malay Kings and Bumiputera rights.


However, realizing that they may not be able to raise enough support from rakyat if they are to shout their real intention, they did it in discreet to somehow manipulate rakyat's minds. This is done through BERSIH, Seksuality Merdeka, SUARAM, SUHAKAM, including inviting world's famous lesbian, Irshad Manji to push our young minds to accept them.


With such similarities, PKR and DAP should be a single party. Besides, they both promoted themselves as parties for all races. And the fact that they practice nepotism and cronyism where almost all of the leaders are among their own family members.


Thus, if they are the same, why move on different components?

The answer would be it is because their leaders are power crazy where everyone wants to be the leader and no one wants to be number two. Even though DAP accepts Anwar as the Opposition Leader and the next Prime Minister, but everyone know that DAP has full power on Anwar because they hold a lot of his dark secrets.


Anwar in the other hand, has no problem to become DAP's puppet just as long as on paper, his position stays as the number one man. For him, not merging with DAP would at least make him proud for being the true leader.


But the bigger issue than hierarchy would be Anwar and Lim's family behavior where they love dictatorship.


Anwar is a leader who is not democratic. That is why he would manipulate votes in party election to ensure that only his people would stay at higher positions. Even though PKR has a President, his own wife, but that is just an illusion. Every decision in the party is on Anwar's hand without even considering others' opinions. That is why one by one of his friends starts to leave him after realizing that they are just his tools.


Lim Guan Eng's dictatorship behaviour in the other hand has been known by all. His behavior had caused him trouble every single time. The sPICE case for example, had opened up his characteristics wide open for the public to see.


But, just like Anwar, Guan Eng is just too arrogant to admit his mistakes and repair it. They often mock all the criticism that the more they are criticized, the more they show their evil side.
That is why Guan Eng did not hesitate in bringing down kampungs and Malay and Indians' businesses just because they think that those people do not support them.


But Chinese business has never been harassed even though they run their business at illegal spaces.


All of those were revealed by Tunku Aziz, when he announced that he wanted out from DAP. For him, Guan Eng is the opposite of his father where he does not operate in integrity. Instead, he does things emotionally and his ego.


Perhaps Tunku Aziz has been around Kit Siang for too long or that he was too straight to be able to see that father. Like father, like son. Who else would have influenced Guan Eng to be disrespectful if not Kit Siang? This Lim family live like kings where they see others as their slaves, and other races are dogs that they can be kicked or put to sleep if they displease this family.


Hence, with two dictators in a pact, how can we expect good cooperation from these two leaders? Instead, with these two, it would only bring double destruction.
Like what we are seeing today, their arrogance had caused them a lot and that they have caused a lot of loss for their parties and themselves.


So, if these two lead simultaneously, mistakes might double up and that would be really bad for the country.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...