Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


PANASS!! Dua Video Panas yang berbeza position!!

Posted: 19 May 2012 10:14 AM PDT


Video di atas ni menunjukkan perangai kebinatangan sesetengah rakyat Malaysia yang tidak menghormati lagu negara ku, apabila dinyanyikan secara terkinja-kinja. Dalam video ini juga terselit, poster YDP Agong yang ditanda dengan perkataan republik. Bermakna puak-puak ni merancang untuk merampas negara dan menjadiannya negara republik. Apa pendapat anda??



Video diatas ni pula, menunjukkan penentang demo Bersih 3.0 dengan bantahan dan suara rakyat Baling. Walaupun tak ramai, namun ia memadai dengan kuantiti bantahan dari sebuah dearah. Bukannya negeri.. memang patut rakyat Malaysia yang tak suka perangai puak Bersih ni, bangkit bersuara, dan membantah perangai bodoh mereka tu.. makin dibiar, makin menjadi pulak..

TUDIAA!! Jelajah Destini Terus Membela Rakyat Susah di Kedah!! #JDAB1M

Posted: 19 May 2012 08:12 AM PDT







Tok Bashah bersama VC UiTM Dato Sahol





Kuala Kedah, terus masuk UiTM seramai 39 orang bergambar bersama Tok Latt

Terharu membaca mesej-mesej yang dihantar petugas-petugas Unit Media Baru (UMB), yang kini berada di Kedah dalam siri lawatan Jelajah Destinasi Anak Bangsa 1Malaysia. Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar selaku VC UiTM telah meluangkan masanya untuk bersama-sama para sukarelawan dalam satu majlis menyampaikan surat tawaran kepada bakal mahasiswa UiTM yang telah berjaya dalam permohonan pada bulan April yang lalu.

Selain itu, Dato' Sahol telah meluluskan permohonan serta rayuan yang dibuat oleh ibu bapa yang hadir berdasarkan syarat-syarat yang telah ditetapkan. Tahniah kepada semua pihak yang terlibat kerana berjaya melaksanakan visi Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dalam mencari kumpulan sasar yang kurang berkemampuan di luar bandar, pedalaman dan miskin bandar yang ingin melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi tetapi tidak mempunyai kemampuan.

Tahniah juga kepada pelajar-pelajar Kedah yang kurang berkemampuan dan berjaya di dalam rayuan mereka untuk melanjutkan pelajaran ke Universiti. Tanpa slogan retorik seperti "Negara Berkebajikan" BN dan UMNO terus mara untuk membantu anak bangsa terutama dari golongan yang kurang berkemampuan untuk melanjutkan pelajaran ke Menara Gading. Tahniah UMB, tahniah UiTM, tahniah Dato Sahol. UiTM Selamanya Di Hatiku! Sumber CTS dan juga Mc sendiri!!



McTheory:
Berjuanglah untuk anak bangsa.. 

GEMPAR!! Pasukan Bola Kedah Kalah disebabkan Penyokong!!

Posted: 19 May 2012 05:38 AM PDT


Mc rasa ramai yang akan melenting dengan posting ni. Jurulatih bola sepak Kedah kata, pasukannya kalah disebabkan tekanan dari penonton? pehh..  tak percaya baca sendiri.

Jurulatih pasukan bola sepak Kedah Wan Jamak Wan Hassan berkata kekalahan pasukannya di tempat sendiri adalah disebabkan pemain beraksi dalam keadaan tertekan di hadapan penyokong.

Wan Jamak berkata anak buahnya yang tertekan terpaksa bermain bersungguh-sungguh bagi memenuhi hasrat penonton yang hadir di Stadium Darul Aman (SDA)untuk mendapatkan keputusan yang terbaik.

Katanya perkara ini amat membimbangkannya kerana pemain tidak beraksi dengan baik di tempat sendiri berbanding bermain di tempat luar yang mana mereka seolah-olah tiada tekanan dan boleh beraksi dengan baik.

"Saya juga amat kecewa dengan sikap segelintir penyokong yang tidak mengahargai usaha yang dilakukan pemain-pemain sepanjang 90 minit perlawanan untuk menghasilkan gol," katanya kepada pemberita selepas perlawanan di SDA di sini, malam tadi.

Katanya beliau juga tidak takut kepada pasukan lawan tetapi takut kepada pemainnya sendiri kerana mereka gagal berfungsi sebagai satu pasukan tetapi bermain secara individu.

Wan Jamak berkata pasukannya mempunyai pemain yang ternama seperti Badrol Bakhtiar dan Mohd Khyril Muhymeen Zambri yang tidak berfungsi sebagai satu pasukan dan ini mengundang kepada kekalahan di gelanggang sendiri.

Pada saingan Liga Super malam tadi, Kedah gagal mengutip tiga mata penuh setelah tewas 1-3 kepada PKNS Selangor menerusi jaringan gol Helmi Loussaief dan Mohd Nizaruddin Yusof pada minit ke-45 dan ke-51.

Penyerang import Kedah dari Croatia, Vedran Gerc merapatkan kedudukan menerusi jaringan pada minit ke-58 menerusi penalti sebelum Rudie Ramli melengkapkan kemenangan PKNS dengan menjaringkan gol ketiga pelawat pada minit ke-79.

"Saya akui ada pemain yang tidak menunjukkan prestasi baik dan kesilapan yang dilakukan oleh pertahanan menyebabkan terpaksa membuat rombakan terhadap pertahanan disebabkan dua pemain utama iaitu Azmizi Azmi dan Khairul Helmi Johari digantung perlawanan.

"Saya terpaksa meletakkan pemain muda di bahagian pertahanan walaupun bukan posisi asal mereka. Beberapa kesilapan dan salah faham antara pemain menyebabkan pasukan lawan dapat membolos gawang pasukan," jelas Wan Jamak. – Bernama

tengoklah keadaan pasukan Kedah sekarang..
Lihatlah kedudukan pasukan Kedah sekarang. kedudukan ke3 terakhir, hanya 4 kemenangan daripada 17 perlawanan. Apakah setiap kekalahan pasukan Kedah datangnya dari penyokong? Kenapa pihak pengurusan hijau kuning tidak menyalahkan pengurusan dan diri sendiri? tetapi menyalahkan penyokong?

Sudah tentulah penyokong mahukan kemenangan. Malah ada penyokong yang datang sejauh 100KM semata-mata untuk menyokong pasukan kesayangan mereka. Keluar duit minyak, keluar duit tol, beli tiket, berhimpit, letih penat. Semata-mata nak sokong pasukan keramat hijau kuning. Tak adillah penyokong disalahkan.. penyokong tengok perlawanan keluar duit, tapi pemain bola sepak dan pengurusan dibayar beribu-ribu untuk memastikan pasukan Kedah menang!

Mc tak salahkan seratus peratus kepada pengurusan, tapi kalau bukan salah pengurusan, nak salah sapa? takkan penyokong?

Kalau pengurusan KFA tak dapat buat apa-apa, Mc percaya, musim depan pasukan Kedah akan bermain di Liga Premier.. iaitu Liga Malaysia Level 2. Sedihnyaa...

Rindulahh.. pengurusan Tok Man Aziz dengan Azraai Khor dulu.. gandingan mantap!


McTheory:
Awat la sejak Pas jadi kerajaan ni, asyik kalah saja?? hmm..

TUDIAA!! Cerita Menarik Mengenai Nurul Izzah dan Tian Chua!!

Posted: 19 May 2012 02:12 AM PDT




Gambar di atas kelihatan gambar anwar sedang berbincang dengan Timbalan Presiden PKR ketika itu, Syed Husin Ali.

Apa agaknya yang sedang mereka berbincang kerana baru-baru ini Raja Petra mendedahkan Tian CHua ada membuntingkan anak perempuan pemimpin utama PKR dan perkara ini diketahui oleh Syed Husin.

Berikut tulisan RPK dari Malaysia Today:



Reaksi RPK untuk menghentam Tian Chua bertubi-tubi dikatakan ada kaitan dengan sikap Tian CHua dan orang-orangnya mengkritik dan menghentam RPK serta mencabarnya.

Lalu terkeluar.

Dari ramai-ramai pemimpin, pasti pemimpin yang dimaksudkan adalah seorang pemimpin yang terserlah dan pemimpin ini ramai anak perempuan. Dua pemimpin yang dipercayai terlintas - Anwar & Wan Azizah dan Azmin Ali yang punya ramai anak perempuan.

Anak yang dikatakan mengandung mesti seorang yang punyai misteri dalam hidupnya. Ketepikan Afifa yang lebih dosa ayah dan ibunya dari dosanya sendiri, sini. Menyedari asal ada gambar Nurul Izzah, kemungkinan ada Tian Chua?













Sememangnya anak Anwar, YB Nurul Izzah adalah penuh dengan misteri. Walaupun dia adalah public figure, latarbelakang Nurul tidak mudah diperolehi di Internet.

Walaupun Nurul Izzah membawa imej mamaki tudung, ada anak Anwar Ibrahim yang tidak memakai tudung. Ini bermakna memakai tudung adalah atas kehendak anak tersebut.

Pernah satu interview Nurul mengenai gaya hidup dan bukan politik menceritakan Nurul terpaksa mengubah cara hidu dari suka mendengar lagu rock supaya berhenti lakukan sedemikian.

Wanita selalunya auka lagu sentimental maka selalunya yang suka dengar lagu rock kemungkinan adalah party girl. Adakah Nurul yang memperjuangkan ayahnya dari lepas sekolah seorang party girl?

Ada cerita-cerita kata adik Nurul, Nurul Nuha adalah party girl. Wan Azizah yang berimej baik dahulu pun ada adik party girl. Wallahu alam samada Nurul adalah party girl atau tidak.

Ada cerita-cerita Nurul dulu ada apa-apa dengan bekas pemimpin ADIL. Kononnya kisah seks bebas PKR dah ada dalam ADIL lagi.

Jika dibaca WIkipedia sini mengenai Nurul, dia dikatakan graduate dengan ijazah Engineering dari Uniten pada tahun 2004 dan sambung belajar buat Masters di John Hopkins dalam International Relations pada tahap Masters pada May 2007.

Manakala di sini pula Nurul dikatakan belajar Chemical engineering di Universiti Teknologi Petronas satu semester dan tukar ke Uniten balajar Electrical Engineering.

Sebab Nurul berhenti dari Universiti Petronas difahami berhubungkait dengan perjuangannya membebaskan ayahnya. Akhirnya dia Chem Engineering.

Jika benar dia belajar dan graduate dari Uniten, itu lojik sebab dia memang aliran sains dan pelajar baik di sekolah menangah.

Ada cerita kata dia tak graduate.



Sekarang katalah dia ada degree dalam ENgineering, macam mana agaknya Nurul boleh lompat dari ijazah dalam Engineering dan tiba-tiba dapat ijazah Masters dalam International Relations dalam masa tiga tahun?

Selain itu, John Hopkins adalah Universiti terbilang dalam jurusan itu. Itu satu misteri.

Ianya bukan misteri jika disedari dalam hal South East Asian Studies, Syed Husin sebagai pakar sosialogis, boleh membantu.

Inikah yang dimaksudkan RPK sebagai Syed Husin tahu?


 Kisah perkahwinan Nurul Izzah kepada suaminya Raja Ahmad Shahrir pada 2003 pun satu misteri. Kenapa dia tergesa-gesa kahwin kepada suaminya pada tahun 2003? Baca Selangordaily sini

Selepas kahwin, dia graduate pada tahun 2004 dan pergi Washington belajar. Tidakkah itu pelik bagi seorang yang dah kahwin buat? Suaminya serupa tidak penting tapi hanya ikut saja.

Dia graduate 2007 dan AIDC laporkan Nurul membawa fahaman Islam Plural atau Islam semua boleh tak ada haram sini

Tahun-tahun Nurul menghilang dari pandangan umum adalah satu misteri.

Walaupun dia dikatakan berada di Washington, Nurul dapat dilihat berada di pejabat ayahnya di rumah Khalid Ibrahim di Seksyen 16 selepas dia keluar. Nurul adalah sebahagian dari staf di situ.

Nurul dikatakan pernah bekerja dengan pelbagai kumpulan advocary seperti
Suara Rakyat Malaysia (SUARAM), Women Leaders International Forum (WLIF) Friedrich-Ebert Stifung (FES) dll.

SUARAM? Bukankah Tian CHua datang dari SUARAM?

Anak Nurul lahir tahun 2007 dan 2009, bermakna dia dapat anak selepas 4 tahun berkahwin. Entah bila pula Nurul dibuntingkan Tian Chua. Masa graduation dari John Hopkins pun dia kelihatan buntingkan anak.

Haaa ... bila Nurul kerja dengan SUARAM?

Lepas graduate dan sebelum ke Washington atau lepas habis dari Wahington?

Hmmm ... adakah Raja Shahrir hanya Pak Sanggup seperti mana Azmin adalah Pak Sanggup untuk ayahnya? Kini dengar-dengar Raja Shahrir ada masaalah dengan Nurul.

Nampaknya blog-blog Internet tidak meneka orang lain selain dari Nurul Izzah. Bukannya anak Syed Husin yang dikatakan ketahui hal ini atau anak Azmin Ali.

Tian Chua berdiam aje ... Begitu juga Syed Husin dan Nurul Izzah.

Sumber Mc ambil dari Unspinners.





McTheory:
Dan nampak ke apa yang Mc bayangkan sekarang?? heh..

PANASS!! Gambar Ratusan Ribu Orang Sambut MB Selangor!!

Posted: 18 May 2012 11:12 PM PDT



Ishh ramainya orang datang sambut MB Selangor. tak salah Mc, yang datang tu pun katanya kakitangan kerajaan negeri yang terpaksa turun sambut MB Selangor. Tengoklah siap pakai uniform lagi.. he he.. baca apa si CTS tulis.

Tu dia haih! Kebangkitan Rakyat Selangor. Hampir 100 ribu orang datang menyambut MB Selangor kat Putra Perdana, Puchong. hehehe ... Jangan kata CTS edit gambaq pula. CTS mana pandai edit-edit ni. hohoho ... Kebanyakan yang datang kakitangan-kakitangan yang dikerah, ahli-ahli P"Gay"R seluruh Selangor. Awat yang loglaq sangat? Awatnya hangpa datang pakai uniform Dik Non. Tu pun dia buat majlis masa ada pasar malam supaya nampak ramai. Makan free pun orang tak nak dekat pun.


McTheory:
ha ha ha... ha ha ha.. gelak saja.. ha ha..

GEMPAR!! Poster Perasmian HIMPUNAN Raksasa Pas HEBAT!!

Posted: 18 May 2012 08:12 PM PDT

Nampaknya jentera PAS dah mula bergerak untuk promo Perhimpunan Raksasa di Alor Setar pada 1 Jun nanti.



Oh maaf, ni gambar lama untuk hiasan saja haha!

Ini dia risalah yang Mc dapat. Benda ni dah mula tersebar di Facebook. Mc akui jentera PAS memang chargasss dalam sebaran poster dan risalah propaganda mereka di Internet.

klik untuk besarkan
Memang agak konpius bila seorang Cina dijemput baca doa perasmian. Tapi Mc rasa sebab dia memang aktif 'berdoa' dalam majlis ceramah PAS akhir-akhir ini, macam video di bawah ni...



Pandai dia baca doa penerang hati kat orang PAS. UMNO bleh buat camni ke? Malu la skit!

Tapi Mc setuju la dengan tagline 'Demonstrasi Satu Ibadah' untuk perhimpunan raksasa PAS kali ni. Kerap sangat kalau kita bertandang ke masjid di bawah pentadbiran PAS mesti terdengar khutbah atau ceramah bertemakan 'demonstrasi juga adalah satu ibadah, di mana solat dan haji tu contoh kita berdemonstrasi, tunjuk perasaan kita kepada Allah...'.

Hmm, lantak korang lah!

Nampaknya berpesta sakanlah puak-puak ni berdemo sepanjang hari dengan acara-acara menarik macam dalam poster tu! Masyukk jugak kalau jadi juara acara baling selipar tu, tapi yang tak bestnya kena 'derma' separuh bagi kat Juara Baling Selipar Se-Malaysia, Imam Hoslan Hussin!


McTheory:
Sumber asal artikel dari SINI.. ha ha ha..

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

TUDIAA!! Habis la Perak, Ribuan Ahli UMNO keluar parti!!

Posted: 18 May 2012 05:12 PM PDT



Best gila cerita ni, apabila Nizar yang suka meroyan nak jadi MB tu, kantoi lagi dengan blogger. Apa daa.. dah berapa kali kantoi Nizar oii.. muka tebai macam kulit bewak apa? Baca Dr MiM tulih kat bawah.

Seronoknya media alternatif pro-pembangkang apabila mendapat tahu Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Zamhuri Md Zin telah mengisytiharkan dirinya keluar parti dan tidak mahu lagi dikaitkan lagi dengan parti.

Yang tidak mereka tahu ialah mereka sebenarnya telah mempromosikan seseorang yang keluar parti kerana kecewa tentang projek pasir. Dek kerana itu, entiti UMNO itu pula yang disalahkan dan diburuk-burukkan.

Padahal, isunya tentang projek yang melibatkan individu-individu. So, beliau patut kecewa kepada individu-individu tersebut, bukannya UMNO dan perjuangannya. Tidak adil langsung!

Tetapi yang sangat memalukan ialah kenyataan twitter Nizar Jamaluddin yang menokok tambah dan membesar-besarkan perjumpaan dengan bekas ahli UMNO yang kecewa itu.

Sila baca twitter Nizar Jamaluddin itu :


Nizar Jamaluddin mengatakan beliau berada di program keluar parti beramai-ramai! Anda lihat sendiri foto di atas.

'Terlampau ramai' sangat yang keluar seperti yang didakwa oleh Nizar Jamaluddin!

Di fahamkan bahawa ada di antara mereka dalam foto itu bukan ahli UMNO dan pengikut Nizar Jamaluddin!

Nizar telah beberapa kali kantoi dalam twitter beliau : KLIK SINI


McTheory:
Pemimpin tak berkualiti, memang suka bohong!!

PANASS!! Anggota Polis Yang Di Belasah Perusuh Bersih Sudah Pulih Untuk Kembali Bertugas!! #bersih3 #DearAmbiga

Posted: 18 May 2012 11:49 AM PDT



Konstabel Mohammad Kamil Paimin yang cedera diserang peserta perhimpunan di ibu negara pada 28 April lalu sudah hampir pulih dan tidak sabar untuk kembali bertugas.

Beliau menyifatkan kejadian tersebut adalah sebahagian dari asam garam tugasnya sebagai anggota polis demi menjaga keselamatan negara.

"Esok jahitan di kepala saya akan dibuka dan saya berharap boleh bertugas seperti biasa secepat mungkin.

"Insiden ini tidak sedikit pun menjatuhkan semangat saya untuk terus memberikan yang terbaik ketika bertugas kerana kerjaya polis adalah impian saya sejak dari kecil," katanya ketika ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini hari ini.

Beliau menerima kunjungan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, ACP Zamri Shamsuddin, Pegawai Penyelaras Dewan Undangan Negeri Ladang, Datuk Wan Hisham Wan Salleh serta beberapa pegawai dan anggota polis kontinjen Terengganu.

Zamri berkata pihaknya akan melihat perkembangan kesihatan Mohammad Kamil, 24, sebelum membenarkannya kembali bertugas.

Dalam kejadian itu, beliau diserang kira-kira pukul 4.15 petang ketika memandu kereta polis menghala ke Jalan Masjid India dari Pusat Latihan Polis (Pulapol) di Jalan Semarak selepas menerima arahan supaya mengambil anggota polis di kawasan kejadian.

Sebaik sahaja berada di kawasan itu, sekumpulan 10 orang meluru ke arah kenderaannya dan menyerangnya sehingga tidak sedarkan diri.

Beliau kemudiannya dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan dipindahkan ke HSNZ semalam.

Bapanya yang juga anggota polis iaitu konstabel Paimin Aziz, 55, berkata beliau mempunyai perasaan yang berbeza ketika mengetahui berita kecederaan anaknya.

"Sebagai ayah, saya sangat risau apabila mengetahui berita kecedaraan anak saya, tetapi sebagai anggota polis, saya bangga kerana beliau tercedera ketika menjalankan tugas.

"Hanya beliau, satu-satunya anak yang mewarisi kerjaya saya sebagai polis dan amat berminat dengan kerjanya ini," katanya.– BERNAMA


McTheory:
Syabas diucapkan kepada beliau..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...