Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


KASI PANAS!! Pulau Besar Pulau Syirik..?? Rakyat di HANTUI Sesuatu??

Posted: 31 Mar 2012 08:18 AM PDT



Apa yang terjadi sebenarnya? Kenapa boleh jadi macam tu? Tengok video ini..

MAKK AII!! Beli Syurga Dengan Harta?

Posted: 31 Mar 2012 05:36 AM PDT


Boleh ke beli syurga dengan harta dunia? Tak percaya? Tengok la sendiri..

TUDIAA!! Dap Runtuh Masjid!! Umat Islam Penang Bersetuju?

Posted: 31 Mar 2012 01:12 AM PDT



Inilah yang berlaku di seluruh negeri Pulau Pinang,dalam diam Lim Guan Eng mengubah tapak masjid dan surau kepada tapak rumah ibadat.Kemudian banyak lagi kawasan yang sepatutnya dikhaskan untuk membina sekolah dan masjid turut dilenyapkan kononnya atas faktor komersial.

Ini contoh paling ketara bagaimana haprak melayu didalam DAP,PKR atau pun PAS hanya menjadi anjing suruhan,mereka tidak berani bercakap mahupun menegakkan kepentingan umat Islam.


Kongres Melayu Pulau Pinang yang kononnya cuba nak jadi juara orang Melayu pun tidak akan sesekali menyentuh isu ini kerana kepentingan Lim Guan Eng lebih diutamakan.

Kepentingan dan jiwa umat Islam kata Guan Eng hanya perlu dibeli dengan wang ringgit,mudah mengajar umat Islam dan melayu dinegara ini hasil daripada ajaran Lim Kuan Yew.
Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Saudara Ir Shaikh Hussein Maidin mendakwa Ketua Menteri Lim Guan Eng telah bertindak menjual tapak sekolah dan Masjid di Bayan Mutiara.

Tindakan Setiausaha Agung DAP tersebut disifatkan beliau sebagai amat bongka dan sangat biadap kerana ia boleh menimbulkan kemarahan penduduk Islam dan melayu di Pulau Pinang.

Berkata didalam laman sosial Facebook miliknya, Shaikh Hussein juga menyifatkan Lim Guan Eng tidak sepatutnya menganggu harta milik orang lain.

"Sepatutnya tapak tersebut telah dipecah sempadan dan diserahkan kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang dan seterusnya diwakafkan oleh MAIPP, bukan dijual


dengan begitu mudah. Tapak sekolah juga perlulah diserahkan kepada Kementerian Pelajaran Malaysia untuk dibina sekolah.."


"Walaupun pemaju Tropicana Ivory Sdn Bhd bersetuju untuk pembinaan sekolah tetapi pemuda khuatir pelaksanaannya kelak akan diputar belit dan dibina sekolah antarabangsa sepertimana pembinaan sekolah Prince of Wales International School di Botanica City, Balik Pulau yang telah menidakkan hak anak-anak miskin tempatan.." kata Shaikh.


Pemuda Umno Pulau Pinang juga mendesak agar Lim dan Kerajaan DAP mengembalikan semula tapak masjid tersebut kepada MAIPP dan Lim dinasihatkan agar jangan memutarbelitkan hal berkenaan.


"Pemuda memberi amaran keras kepada lge jangan cuba bermain dengan harta rakyat terutamanya harta orang Melayu Islam kerana perkara ini akan membangkitkan semangat perjuangan rakyat yg akan menjadi titik tolak kejatuhan kerajaan DAP.." katanya.- Utaranews

PANASS!! Demo Bantah Anwar Boneka Zionis!!

Posted: 30 Mar 2012 10:10 PM PDT



Kemarahan beberapa pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) Melayu dan Islam terhadap sokongan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa menyokong Israel dan rejim Zionis terus memuncak.Hari ini, lebih 100 wakil NGO itu mengadakan demonstrasi secara aman di hadapan Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut di Kuala Lumpur.


Ini kerana parti Islam itu yang berkeras mengatakan bahawa adalah haram mengadakan sebarang hubungan dengan Israel, lebih-lebih lagi jika mereka menyokong agenda Zionis tetapi gagal membidas ketua pembangkang itu.Dalam demonstrasi selama sejam bermula pukul 11 pagi itu, mereka turut menyerahkan memorandum kepada wakil PAS.

Walaupun Mursyidul Am PAS Datuk Seri Nik Aziz Nik pada 14 Februari lalu mahu Anwar menarik balik kenyataannya yang didakwa menyokong usaha melindungi keselamatan Israel seperti yang dilaporkan The Wall Street Journal (WSJ) atau menyaman media itu jika laporannya tidak benar, namun ketua umum PKR itu tidak berbuat demikian.

Anwar sekadar berkata, beliau memahami perbezaan pendirian antara PKR dan PAS dalam isu itu tetapi menegaskan mereka berkongsi hasrat melihat tertegaknya Palestin yang merdeka.Malah, katanya, kenyataannya kepada WSJ yang juga menyatakan "pendirian tersebut tertakluk kepada syarat bahawa Israel mesti menghormati aspirasi rakyat Palestin" tidak disiarkan sepenuhnya. - MKP

PANASS!! Noh Omar Ditangkap Bersama Perempuan SEKSI!!

Posted: 30 Mar 2012 07:12 PM PDT


Gambar di atas ni yang tersebar di Facebook. Pelbagai fitnah di cipta dari gambar di atas. Ada yang kata itu skandal Noh Omar. Ada yang kata Noh Omar bersama perempuan lain. Kiranya macam-macam jenis teori dan persepsi yang mereka cipta. Semuanya buruk-buruk dan fitnah belaka.




Tuuudiaa.. takkan la skandal Noh Omar bawah anak beranak sekali untuk berdating? Mana la punya manusia bangang yang membuat fitnah ni. Oit tukang fitnah, tak takut mati ke? Sudah-sudah la memfitnah tu, kalau nak buat cerita pun, agak-agak la. Sampai bini orang pun ko dok tuduh skandal. Memang bangang level 1 la pemfitnah tu.

Salahkah kalau Noh Omar nak berhibur bersama keluarganya?


McTheory:
Memang bangkai betul la sapa yang buat fitnah nih.

PANASS!! Kerajaan Kedah Nak Lelong KUIN??! #saveKedah

Posted: 30 Mar 2012 05:19 PM PDT


Kolej Universiti INSANIAH (KUIN) merupakan sebuah universiti milikpenuh Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman dan berdaftar di Kementerian PengajianTinggi Malaysia KPT/JPS/DFT/US/K03. Kampus sedia ada terletakdi Lebuhraya Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah Darul Aman.

Difahamkanprojek  pembinaan kampus KUIN adalah sekitar RM180 juta. Difahamkan juga BDB(Bina Darulaman Berhad – GLC milik Kerajaan Negeri Kedah) membuat pinjaman dariBIMB (Bank Islam Malaysia Berhad) sebanyak RM340 juta dan Kerajaan NegeriKedah diwartakan sebagai penjamin pinjaman ke atas cagaran tanah kampus KUIN seluas 1,500ekar milik BDB.



TINGGAL KENANGAN SAHAJA TAKLAMA LAGI

Perkara
RM
Bayaran balik loan setiap tahun selama 15 tahun.
40,000,000.00
Perbelanjaan penyelenggaraan dan pengurusan.
22,000,000.00
Jumlah perbelanjaan setiap tahun sehingga projek siap yang perlu disediakan oleh Kerajaan Negeri Kedah
62,000,000.00

Nilai defisitbudget Kerajaan Negeri Kedah berakhir tahun 2010 adalah sekitarRM20 juta. Persoalannya, dari manakah Kerajaan Negeri Kedah di bawah pimpinan PAS nak cari RM62 juta untuk menyiapkan KUIN?

Dengan defisitRM20,000,000.00 ditambah pula kos penyelenggaraan KUIN RM62 juta,Kerajaan Negeri Kedah terpaksamenanggung hutang sebanyak RM82 juta hanya untuk pembangunan ini sahaja.

Kalau macam ni la gayanya,boleh  muflis Kerajaan Kedah. Dikhuatiri satu hari kelak negeri Kedahadalah negeri yang pertama di dalam dunia akan dilelong untuk membayar kembalihutang bank tersebut.

Patut la jawapandari Ustat Jijan lebih kurang bunyinya "pinjam dulu pikiaq kemudian…….Esok nu sapa jadi MB pulak pikiaq la macam mana nak bayaq…….pakat-pakat pikiaq".

TIDAK ADAKAH SECEBIS SIMPATI PADA MASA DEPAN MEREKA?
Sebelumini hanya 4 kursus yang ditawarkan untuk pengajian di KUIN iaitu Usulluddin,Bahasa Arab, Syariah dan Fekah dan ianya ditadbir oleh golongan ulama'. Tetapisetelah bertukar kerajaan sebanyak 44 kursus telah ditambah sedangkan penuntuttiada. Bukankah ini satu pembaziran? Golongan petadbir pula ditukar darigolongan ulama' ke golongan professional. Dimanakah Islamnya itu?

Pembelianmayat sebanyak 5 mayat untuk fakulti perubatan telah menjadi satu pembazirankerana tiada penuntut. Difahamkan 1 mayat dianggarkan sebanyak RM175,000 X 5 =RM875,000 sudah dibazirkan wang rakyat.

Bagaimanakahhendak membayar hutang bank jika tiada penuntut dan tiada pendapatan yangmengalir masuk ke akaun KUIN? Alamatnya KUIN bakal dilelong tatlamalagi….Apakah nasib anak bangsa kita yang belajar di situ?

Melayu Kedah Terakhir
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...