House PK

House PK


PANAS! MAYAT CHIN PENG HILANG? ADAKAH CHIN PENG NI KOMUNIS BERTARAF WALLY?

Posted: 20 Sep 2013 05:00 PM PDT

Ini lagi satu artikel oleh Zul Nordin tentang Chin Peng anak haram komunis bangsat, wahai anak-anak muda melayu baca dan fahamkan..jangan jadi bodoh macam babi ok:

Alhamdulillah, kita bersyukur kerana YAB Dato' Sri Najib Tun Razak begitu bertegas bukan sahaja tidak membenarkan mayat atau abu Chin Peng dibawa balik, malahan Kerajaan tidak akan memberi sebarang penghormatan kepada mayat Chin Peng. Pendekkata tegas Perdana Menteri, Kerajaan tidak ada kena-mengena dan tidak mahu ambil tahu mengenai mayat Chin Peng yang mati di Bangkok, Thailand.

Kebetulan tarikh kematian Chin Peng bersamaan dengan Hari Malaysia Ke-50 dan Hari Angkatan Tentera Ke 80. Satu ulangtahun yang sangat bermakna bagi rakyat dan negara Malaysia kali ini!

Bagaimanapun isu samada mayat Chin Peng wajar dibawa balik dan disimpan di Malaysia masih lagi diperdebatkan. Samada dalam kalangan komponen Barisan Nasional mahupun pakatan pembangkang, terdapat suara-suara sumbang yang mahukan mayat Chin Peng dibenarkan dibawa balik dengan pelbagai alasan diberikan.

Ada yang mendakwa Perjanjian Damai Haadyai 1989 mewajibkan Kerajaan membenarkan mayatnya dibawa balik. Ada yang mendakwa beliau anak kelahiran Sitiawan, maka wajib dibenarkan dia dibawa balik dan ditanam di tempat kelahiran. Ada yang mendakwa Chin Peng pejuang kemerdekaan, maka dia perlu diberi penghormatan sewajarnya. Ada yang mendakwa keluarganya ada di Sitiawan, maka sewajarnyalah dia dibenarkan kembali walaupun dalam bentuk abu!

1. Perlu diingatkan Chin Peng bukan warganegara Malaysia, dan tidak pernah menjadi warganegara Malaysia walaupun konon beliau diberitakan dilahirkan di Sitiawan. Malahan dalam permohonan Chin Peng melalui saman di Mahkamah, beliau gagal membuktikan bahawa beliau adalah seorang warganegara. Jadi tidak timbul persoalan untuk mayat atau abu beliau patut dibawa kembali ke Malaysia;

2. Salah satu terma Perjanjian Damai Haadyai 1989 bilamana anasir subversif dan pengganas daripada Partai Komunis Malaya bersetuju meletakkan senjata ialah mereka dibenarkan kembali ke Malaysia dengan syarat-syarat yang ditetapkan; namun anggota kanan PKM tidak dibenarkan balik ke Malaysia langsung. Dan ini termasuk Chin Peng, Rashid Madin dan lain-lain. Dan syarat ini diketahui oleh Chin Peng;

3. Dakwaan konon Chin Peng ada anak keluarga di Malaysia tidak boleh dijadikan alasan. Lagipun Abdullah CD, bekas Pengerusi PKM dan rakan setia Chin Peng menyatakan bahawa Chin Peng tidak pernah membela pun anak-anak dia selama ini (lihat artikel tribut Abdullah CD kepada Chin Peng bertajuk "Dengan Kesedihan, Berehatlah Komrad Chin Peng" disiarkan di www.malaysiakini.com 18.09.2013);

4. Dakwaan menyatakan konon Chin Peng adalah pejuang kemerdekaan ternyata meleset. Saya telah menerima artikel berikut yang ditulis oleh Kolonel (B) Sharom Hashim yang saya rasa cukup terang dan jelas maksudnya:
 
"MENGAPA CHIN PENG PERLU DI TOLAK SAMA SEKALI

PKM - Partai Komunis Malaya yang ditubuhkan pada awal tahun 30an bekerjasama dengan pihak British menentang Jepun bukan hanya untuk membebaskan Malaya tetapi mempunyai agenda lebih besar dari apa yang kita ketahui.

i. PERTAMA, untuk mendapatkan bekalan senjata, peluru dan latihan ketenteraan dari pihak British. Selepas perang kesemua senjata ini tidak dipulangkan, malah digunakan pula untuk memerangi pihak British.

ii. KEDUA, matlamat utamanya adalah untuk mendominasi politik di MALAYA selepas perang dunia kedua dan menukar sistem pemerintahan kepada sebuah Republik Komunis. Ini terbukti dengan percubaan mengambil alih pemerintahan di Malaya oleh PKM dan kuncu-kuncunya sejurus selepas kekalahan Jepun. Kalau tidak kerana penentangan berani masyarakat Sg. Manik dan kembalinya pihak British ke Malaya, mungkin lebih ramai orang Melayu akan di sembelih.

iii. KETIGA, orang-orang Cina memang berdendam dengan Jepun. Ini kerana Jepun telah menyerang CHINA pada tahun 1937 dan seterusnya membunuh dan menyeksa berjuta rakyatnya. Pembabitan PKM menentang Jepun di Malaya adalah sekadar membalas dendam dan melindungi kepentingan orang Cina di Malaya.

iv. KEEMPAT, Malaya adalah 'lombong emas' bagi British dan KOMUNIS CHINA. Bagi PKM menguasai Malaya dari segi politik dan ekonomi akan membolehkannya membantu negara asal membina semula ekonomi yang telah ranap akibat peperangan menentang penjajah dan peperangan sesama sendiri.

v. Mulai 1969 hingga 1989. kita saksikan PKM terus melaksanakan revolusi bersenjata yang meyebabkan ribuan angguta pasukan keselamatan dan rakyat kita (termasuk Melayu, Cina, India, Kadazan, Iban dan lain-lain) terkorban ataupun cedera. Tidak kurang juga harta benda negara di musnahkan.

Semasa itu kita sudah pun merdeka. Nak bebas apa lagi ! Bukankah mereka ingin bebaskan MALAYSIA dari kepimpinan Bangsa Melayu? Herokah Chin Peng ini? Hero untuk siapa? Untuk orang Melayu tak mungkin. Untuk orang Cina Malaysia, ramai juga yang merasai kekejaman dan mati ditangan PKM, dan sama-sama berjuang menentang bermati-matian terhadap mereka. Kemungkinan besar Chin Peng hanya ingin berbakti kepada negara asal ibundanya, Republik Komunis China.

KITA LUPAKAN DIA SAHAJA

Salam,
Sharom Hashim"


5. Satu perkara yang saya agak musykil ialah mengapa semasa Allahyarham Rashid Madin, bekas pimpinan utama PKM dan Ketua Rejimen Ke-10 PKM (pengganas Melayu) meninggal dunia pada 01 Sep 2006 di Sisakoin, Selatan Thailand, langsung tidak kedengaran bunyi mendesak jenazah Allahyarham dibawa balik ke Malaysia untuk dikebumikan.

Sedangkan Rashid Madin anak jati kelahiran Kampung Gunung Mesah, Gopeng, Perak yang dilahirkan pada 10 Okt 1917. Ibubapa dan ahli keluarganya masih berada di Malaysia. Beliau belajar awalnya di Madrasah Kg. Gunung Mesah, kemudiannya ke Sekolah Melayu Gunung Panjang hingga Darjah 5.

Rashid Madin berkahwin dengan Hamidah tahun 1938 dan dikurniakan empat orang anak.Beliau kemudiannya berkahwin lagi dengan komrad komunisnya bernama Selamah bt Abdullah dan dikurniakan seorang anak.
 
Rashid Madin adalah orang kanan Chin Peng dan sentiasa bersama beliau samada dalam perjuangan dihutan, mewakili PKM dalam mesyuarat gerakan komunis di London 1947, wakil PKM dalam Rundingan Baling 1955, dan mewakili PKM bersama Chin Peng dalam Perjanjian Damai Haadyai 1989.

Seperti Chin Peng, Rashid Madin tidak pernah menjadi, atau diterima menjadi warganegara Malaysia setelah kemerdekaan 1957.

Persoalannya mengapa kematian Rashid Madin tidak dijadikan isu oleh suara-suara sumbang yang kini mendesak bukan sahaja mayat Chin Peng dibenarkan dibawa balik untuk dikebumikan di Malaysia, malah ada yang lebih biadap dan kurang ajar mendesak mayat pengganas ini diberi pernghormatan sebagai pejuang kemerdekaan negara!
 
Adakah suara-suara sumbang itu menjadi syaitan bisu hanya kerana Rashid Madin beragama Islam dan seorang Melayu? Tepuk dada tanyalah otak sendiri!

Saya juga sedih dan terkilan melihat ada suara-suara sumbang pimpinan berbangsa Melayu dikalangan pembangkang yang meminta supaya mayat Chin Peng dibenarkan balik ke Malaysia! Apakah mereka ini buta sejarah? Atau buat hati? Atau sekadar bersandiwara politik demi undi tanpa memikirkan kepentingan agama, bangsa dan negara?
 
Malah ada peliwat-peliwat demokrasi yang menyeru supaya "let bygone be bygone". Mereka meminta kita melupakan sejarah kekejaman dan kezaliman anasir subversif dan pengganas komunis PKM pimpinan Chin Peng yang telah membunuh rakyat Malaysia pelbagai agama dan kaum. Mereka meminta kita melupakan darah rakyat Malaysia pelbagai agama dan kaum yang berlumuran ditangan Chin Peng! Untuk apa? Untuk mendapat undi? Untuk menang pilihanraya?

Yang lebih parah, ada kalangan anak muda Malaysia termasuk bangsa Melayu yang tak tahu hujong pangkal sejarah keganasan Chin Peng dan PKM, yang terpengaruh dengan politik sempit, rasis, ekstremis dan dakyah serta sentimen emosi mainan cauvinis dan pembangkang, menyatakan sokongan supaya mayat Chin Peng dibenarkan dibawa balik, dan kata mereka "kami bersedia menyambut jenazah Chin Peng untuk disempurnakan sebagai pahlawan!!!".

Apaka mereka ini begitu buta sejarah, buta hati perut sampai tidak tahu membezakan yang hak dan batil, yang benar dan zalim? Dimana silap kita sehingga lahir anak-anak muda sebodoh dan sebangang ini?

Wallahua'alam dan wassalam.

Adios amigos, grasias senor.

PENDEDAHAN CEC DAP! KONSPIRASI, DISKRIMINASI DAN NASIB LIMA HARIMAU DALAM DAP - episode 2

Posted: 20 Sep 2013 05:00 AM PDT

Ini bukan artikel aku tapi aku ambil dari DAP Insider, sebuah blog yang dibuat oleh penyokong DAP, blog ni dwibahasa, ada bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu, maka wajib bagi kita rakyat Malaysia kena baca dan mengetahui apa sebenarnya berlaku dalam DAP. Pencinta Komunis ni wajib dihapuskan..bacalah

Hari ini adalah hari ketiga saya berblog. Walaupun masih baru blog ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari rakyat Malaysia. Ada pemimpin DAP yang pro Dinasti Lim sudah mula kepanasan. Anthony Loke telah menghalang twitter DAP Insider dari mengkutinya. Malah akaun twitter DAP Insider telah disekat. Lim Guan Eng dan Anthony Loke kini menuduh bekas Pengerusi Kebangsaan DAP, Chen Man Hin sebagai batu api sehingga wujudnya blog ini.

Seperti yang dijanjikan,hari ini saya ingin mendedahkan kisah Lima Harimau. Kumpulan ini sangat menakutkan Dinasti Lim. Orang-orang ini mampu mendatang ancaman kepada perjalanan politik Lim Guan Eng. Walaupun mereka kelihatan jinak tetapi bila-bila masa sahaja mereka mampu menerkam Lim Guan Eng. Mereka ialah;

Teng Chang Kim – Selangor
Chow Kon Yeow – Pulau Pinang
Boo Cheng Hau – Johor
Nga Kor Ming – Perak
Ngeh Koo Ham – Perak

Kesemua lima diatas adalah musuh Lim Guan Eng yang perlu dibunuh oleh Dinasti Lim sebelum Lim Kit Siang meninggalkan DAP.

Teng Chang Kim adalah satu-satunya Adun DAP yang paling senior di Selangor. Beliau menang sejak beberapa pilihanraya yang lepas termasuk di bawah pemerintahan BN.

Apabila Pakatan Rakyat membentuk kerajaan di Selangor pada tahun 2008, Teng Chang Kim telah dinafikan haknya untuk dilantik sebagai Exco yang mewakili DAP. Sebaliknya Dinasti Lim lebih rela memilih budak hingusan, Ean Yong Hian Wah. Juga melantik Ronnie Liu sebagai exco. Ini kerana kedua-dua orang ini adalah orang suruhan Dinasti Lim untuk mereka mencari wang di Selangor.

Akhirnya kita menyaksikan bagaimana Teoh Beng Hock yang bertugas sebagai Setiausaha Politik kepada Ean Yong Hian Wah membunuh diri kerana mahu melindungi kegiatan rasuah majikannya. Sedangkan kegiatan rasuah majikannya dilakukan atas arahan Dinasti Lim.

Ronnie Liu diarahkan oleh Dinasti Lim agar mencari wang sebanyak mungkin dari kegiatan haram di Selangor untuk kegunaan DAP Pusat. Sehingga Ronnie dilabel sebagai bapa kepada kegiatan haram. Perkara itu memang benar. Namun ianya dilakukan atas arahan Dinasti Lim. Akhirnya nama Ronnie rosak dan kalah dalam pemilihan CEC 2012. Ronnie juga tidak dicalonkan semula dalam pilihanraya umum ke 13 kerana kata Dinasti Lim ianya boleh menyebabkan nama DAP tercemar dalam usaha mereka untuk membentuk Kerajaan Persekutuan bersama PKR dan PAS.

Akhirnya Teng Chang Kim dipilih oleh Dinasti Lim sebagai exco yang mewakili DAP selepas Pakatan Rakyat berjaya pertahankan Selangor dalam pilihanraya umum ke 13. Dinasti Lim tahu jika Teng Chang Kim tidak dipilih huru hara pasti akan timbul. Dinasti Lim meletakkan Teng Chang Kim sebagai exco bukan dengan ikhlas hati. Ianya tidak lebih sebagai opera cina sahaja. Dinasti Lim dengan bantuan anggota war room mereka, Anthony Loke dan Tony Pua sedang merangka jalan yang paling halus untuk menyingkirkan Teng Chang Kim serta Empat Harimau lagi daripada DAP. Saya akan dedahkan kepada anda nanti apa rancangan halus mereka.

Chow Kon Yeow pula sebagai Pengerusi DAP Pulau Pinang sepatutnya dipilih sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang apabila DAP Berjaya menubuhkan kerajaan di negeri itu pada 2008. Bagaimanapun haknya telah dinafikan oleh Lim Kit Siang apabila dia melantik anaknya sebagai Ketua Menteri.

Boo Cheng Hau pula selaku Pengerusi DAP Johor telah dinafikan haknya untuk mencadangkan calon-calon DAP dalam pilihanraya umum ke 13. Semuanya diputuskan oleh Dinasti Lim demi untuk memastikan Boo Cheng Hau hilang pengaruh di Johor.

Dua sepupu dari Perak, Nga Kor Ming dan Ngeh Koo Ham sedang bergaduh besar dengan proksi Dinasti Lim di Perak, M.Kulasegaran.

Masalah kekalutan berhubung pemilihan CEC tahun 2012 menjadi peluang terbaik untuk untuk Dinasti Lim menyingkirkan Lima Harimau di atas.

Rancangan yang sedang dilakukan oleh Dinasti Lim umpama satu batu yang berjaya bunuh tiga ekor burung.

Bagaimana caranya dan adakah Dinasti Lim akan berjaya akan kami dedahkan dalam episod akan datang.

To be Continued...dipetik dari DAP Insider lagi..

PANAS TAHAP VAVI! PEMBOHONGAN KELUARGA LIM MEMPERTAHANKAN KUASA DALAM DAP - episode 1

Posted: 20 Sep 2013 01:58 AM PDT

Seperti yang telah aku siarkan sebelum ni tentang pendedahan salah laku yang berlaku dalam parti kafir harbi DAP, kali aku nak share lagi cerita pasal isu sama kat bawah ni:

PEMBOHONGAN KELUARGA LIM MEMPERTAHANKAN KUASA DALAM DAP
Seperti yang saya tuliskan semalam, hari ini saya kembali dengan kisah penipuan Dinasti Lim dalam DAP. Mulai hari ini saya akan kongsikan dengan anda bagaimana Dinasti Lim memanipulasi perlembagaan DAP untuk memastikan mereka terus berkuasa.

Sejak 1968 DAP sentiasa dikawal oleh Lim Kit Siang yang memegang jawatan Setiausaha Agung atau Pengerusi Kebangsaan. Dalam organisasi DAP Setiausaha Agung paling berkuasa. Konsep ini sama seperti yang diamalkan oleh Parti Komunis Malaya yang mana jawatan Setiausaha Parti Komunis Malaya dipegang oleh Chin Peng.

Berikut adalah salah satu cara yang dimanipulasi oleh Lim Kit Siang untuk memastikan dia dan disnatinya terus berkuasa.

Parti DAP tidak mempunyai bahagian disetiap parlimen sepertimana yang diamalkan parti-parti lain. Mereka hanya mempunyai cawangan sahaja.

Cawangan-cawangan parti DAP pula dibahagikan kepada dua kumpulan.

i) Cawangan sijil A
ii) Cawangan sijil B

Penentuan samada sesebuah cawangan layak mendapat sijil A atau sijil B dibawah kuasa Setiausaha Agung.

Ahli-ahli cawangan sijil A layak untuk hadir ke Kongres Kebangsaan DAP dan layak mengundi untuk memilih CEC.

Ahli-ahli cawangan sijil B hanya layak hadir ke Kongres Kebangsaan DAP sebagai pemerhati sahaja dan TIDAK dibenarkan mengundi.

Cawangan yang dikenal pasti menyokong Dinasti Lim akan diberi sijil A untuk membolehkan mereka mengundi. Mana-mana cawangan yang dikenal pasti tidak menyokongnya dan tidak akan memberi undi kepadanya akan diberi sijil B untuk menghalang mereka daripada mengundi, walaupun sebelum itu cawangan tersebut mempunyai sijil A. Setiausaha Agung berkuasa untuk menukar sijil cawangan dari A ke B atau dari B ke A bila-bila masa sahaja mengikut keperluannya.

Cara kedua bagaimana Lim Kit Siang memanipulasi Perlembagaan DAP untuk memastikan dia dan dinastinya terus berkuasa.

Perlembagaan DAP yang dirangka Lim Kit Siang juga menetapkan bahawa ahli-ahli yang layak mengundi pada pemilihan parti tidak boleh memilih siapa yang mereka hendak letak sebagai Pengerusi Kebangsaan, Timbalan Pengerusi Kebangsaan, Naib Pengerusi Kebangsaan, Setiausaha Agung dan jawatan-jawatan yang lain. Mereka hanya boleh memilih 20 calon-calon yang bertanding untuk mengisi CEC.

Apabila keputusan 20 yang terpilih sebagai anggota CEC diumumkan maka 20 orang yang terpilih itu akan bermesyuarat untuk menentukan siapa yang dipilih sebagai Pengerusi, Naib Pengerusi, Setiausaha Agung dan jawatan lain. Tidak ada undi sulit. Mereka diminta memilih secara terbuka di depan keluarga Lim. Apabila berhadapan dengan situasi begini semua anggota CEC akan menjadi seperti lembu dicucuk hidung dan mereka terpaksa memilih Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung selaku orang yang paling berkuasa dalam DAP.

Jika ada yang cuba melawan mereka tidak akan dipilih sebagai calon dalam pilihanraya dan akan menerima nasib malang sepertimana yang dialami oleh Lee Lam Thye, Wee Choo Keong dan lebih 100 orang lagi yang telah dipecat dari DAP.

Hampir 50 tahun Lim Kit Siang bukan sahaja memanipulasi perlembagaan DAP malah turut memanipulasi kehadiran perwakilan ke Kongres Kebangsaan serta pengiraan undi pemilihan CEC untuk memastikan dia atau dinastinya akan terus menguasai DAP.

Kit Siang tahu dia sekarang sudah dihujung usia dan penggal ini adalah penggal terakhirnya. Jadi dia perlu pastikan perjalanan politik dinastinya dalam DAP terus selamat. Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung dan Lim Hui Ying sebagai Setiausaha DAP Pulau Pinang. Lim Kit Siang juga tahu anaknya Lim Guan Eng tidak sepintar beliau dalam berpolitik dan juga tidak disukai oleh ramai pimpinan DAP kerana sikap angkuh dan sombong. Kebodohan Lim Guan Eng terserlah dalam CEC tahun 2012. Dia tidak sebijak Lim Kit Siang dalam memanipulasi undi sehingga membuatkan DAP berhadapan dengan masalah besar sekarang.

Akibat kebodohan Lim Guang Eng itu, kini Lim Kit Siang sedang memerah otak berfikir bagaimana cara untuk beliau menendang keluar satu kumpulan yang dikenali sebagai Lima Harimau yang boleh mendatangkan masalah besar kepadanya dan dinastinya dalam DAP.

Siapa Lima Harimau dan kenapa Lim Kit Siang perlu sembelih mereka ?

Berjumpa dalam episod yang akan datang.

Sumber: DAP Insider
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...