House PK

House PK


KEMPEN BOIKOT ABC, BBC DAN BCL MESTI DITERUSKAN DEMI MENHALANG NIAT JAHAT OMAR HARAMI ONG @omarmu

Posted: 02 Jul 2013 01:00 AM PDT

Orang kita yang jadi petani dan nelayan untuk mencari makan dan mengisi perut rakyat Malaysia tapi kaum Cina DAP yang untung. Peniaga penindas yang kaya manakala petani dan nelayan terus melarat.

Orang seperti Omar Ong tak mempeduli nasib mereka. Dia hanya nak meritokrasi dan pasaran bebas supaya Malaysia ini jadi ekonomi efiseyn. Kita tahu ekonomi sedemikian tanpa bantuan dari kerajaan pada golongan tertindas adalah ekonomi yang dikuasai kapitalis Cina DAP.

Kalau petani dan nelayan tak usaha dan bijak, mereka akan ditindas dan terus diperguna.

LANGKAH MUDAH 3 (PERTANIIAN)




1.       BELI RACUN , BAJA DAN KELENGKAPAN PERTANIAN LAIN DI PREMIS MELAYU. BANYAK KELUARAN RACUN DAN BAJA DIMANA MILIK PNB DAN LEMBAGA TABUNG HAJI SEPERTI CCM (CAP KEPALA AYAM) DAN BAJA-BAJA SYARIKAT MELAYU YANG SEMAKIN BERCAMBAH. LIHAT DALAM MUDAH.COM DAN LAWAN WEB.



2.       JUAL HASIL PERTANIAN KEPADA MELAYU. CONTOHNYA PUSAT PEMBELIAN KELAPA SAWIT. ADA 10 PUSAT PEMBELIAN SAWIT CINA DAN HANYA 3 MILIK MELAYU (2 KOPERASI DAN 1 PERSENDIRIAN) DI KAWASAN 99.99 % MELAYU. HASIL LADANG TERUS KE KILANG. PEKEBUN KECIL JUAL KEPADA PUSAT-PUSAT  INI.

HAIRAN BIN AJAIB…BAGAIMANA SIKAP MELAYU BOLEH MEMILIH PUSAT PENGUMPULAN CINA SEDANGKAN MEREKA SERING BERBICARA TENTANG PENIPUAN  DAN UBAHSUAI MESIN PENIMBANG??? 


3.        JUAL HASIL GETAH KEPADA MELAYU. UBAH SIKAP SUKA BERHUTANG YANG MENGIKAT MEREKA DAN TERPAKSA MENJUAL KEPADA CINA. DENGAN BERBEKAL DUIT DAN KEDAI BURUK, SEMUA HASIL GETAH HABIS MELAYU DIKUMPUL … MENAMPILKAN CIRI-CIRI ORANG SUSAH..

TAPI RUMAHNYA DI PEKAN TERSERGAM INDAH DENGAN KERETA ALPHARD DI DEPAN RUMAH ..  DENGAN KEUNTUNGAN JUALAN GETAH  ITU, BISNES LAIN BERKEMBANG SEPERTI HARDWARE DAN JUALAN RACUN DAN BAJA DI PEKAN..




4.       JANGAN TERTIPU DENGAN PENAMPILAN.  PENIAGA-PENIAGA CINA DI KAMPUNG-KAMPUNG MELAYU PANDAI BERMUKA-MUKA. JIKA ADA KENDURI ,MEREKA PERGI. JIKA ADA KEMATIAN MEREKA SEDEKAH. SUNGGUH MANIS DI DEPAN…

TAPI MEREKA INILAH YANG MENGIKAT MANGSA-MANGSA ORANG KAMPUNG DENGAN HUTANG DAN TERPAKSA MENJUAL HASIL SAWIT  DAN GETAH KEPADA MEREKA TANPA MEMPERTIKAIKAN BERAPA HARGA. BILA  DIBANDINGKAN DENGAN HARGA PEMBORONG MELAYU, MEREKA TELAH TERTIPU…MUNGKIN BUNGA YANG DIKENAKAN DENGAN MENURUNKAN HARGA .

PENIAGA-PENIAGA  CINA INI MEMPUNYAI BARISAN BROKER-BROKER MELAYU UNTUK MEMBELI TANAH-TANAH ORANG MELAYU. SUNGGUH BANYAK TANAH ORANG KAMPUNG SUDAH DIJUAL DAN DITANAM SAWIT!  NAMPAK MACAM SUSAH-DAN ITULAH YANG SERING DIUTARAKAN, TAPI DAH SETARAF JUTAWAN DENGAN ASET-ASET YANG DIMILIKI..


BEGITU JUGA PEKEDAI RUNCIT CINA DI KAMPUNG MELAYU-SELUAR PENDEK DAN BERSINGLET, KADANG-KADANG TAK BERBAJU DAN BERKASUT. TUNJUK MUKA KESIAN BILA KITA TAWAR MENAWAR SEBAB TAK UNTUNG. CUBA KITA IKUT KE BANK SETIAP MALAM, DIA AKAN CASH DEPOSIT DENGAN JUMLAH GAJI SEBULAN GURUBESAR. SEMUANYA DUIT MELAYU `TAK PE'.   JANGAN TERTIPU DENGAN PENAMPILAN..

LANGKAH MUDAH 4 (PERIKANAN)



1.       PARA NELAYAN PERLU JUAL SENDIRI DARI HASIL TITIK PELUH MEREKA. PEMBORONG CINA DI JETI-JETI NELAYAN MELAYU MEMANG KAKI SEMBELIH. CONTOHNYA IKAN KEMBUNG RM 2.50 DIA BELI KAT NELAYAN MELAYU…KITA BELI DEPAN MATA NELAYAN MELAYU RM 4.00. TANPA KEPANASAN DAN KESEJUKAN, CINA TU DAPAT RM 1.50 SEKILO BERSIH….

NAK BELI KAT MELAYU TAK BOLEH SEBAB HASIL TANGKAPAN DIA, CINA TU BORONG HABIS TIAP-TIAP HARI.. DIA BERHUTANG PETROL DAN PEMBELIAN PUKAT.. PERLU BUAT PERSATUAN DAN JANGAN BAGI CINA BUAT MENYIBUK DALAM PERSATUAN..

Petikan dari GAP

KEMPEN BBC, BCL DAN ABC! TIPS UNTUK LUMPUHKAN RANCANGAN JAHAT OMAR HARAMI ONG @omarmu

Posted: 01 Jul 2013 11:00 PM PDT

LANGKAH MUDAH 2 (PERUMAHAN)



1. BELI KEPADA PEMAJU MELAYU. JUMLAH PEMAJU MELAYU KIAN BERTAMBAH DAN UTAMAKAN MELAYU.


2.       GUNAKAN KONTRAKTOR MELAYU UNTUK UBAHSUAI RUMAH. SEBUTHARGA MELAYU 20 % LEBIH RENDAH DARIPADA CINA. JIKA AMBIL CINA , PEKERJANYA PUN INDONESIA DAN MELAYU JUGA. JIKA SEBUTHARGA MELAYU  RM50 RIBU, CINA RM 60-70 RIBU. INGAT KUALITI LEBIH BAIK DENGAN AMBIL KONTAKTOR CINA??  AUTA YANG LEBIH..PASANG TILE OK TAPI LEPAS 2 TAHUN NAK LEKANG SEBAB SIMEN DI LANTAI KURANG..PENUH DENGAN PASIR..PENGGUNAAN BESI PUN DIA TAK IKUT..BELI YANG KECIL DAN MURAH..


3.       BELI  DI KEDAI HARDWARE MELAYU. JUMLAHNYA KINI MASIH KURANG TAPI TELAH WUJUD KEDAI –KEDAI KECIL YANG MENJUAL KAYU, SIMEN, PASIR,BATA, BATU DAN PERKAKAS PEMBINAAN LAIN. SOKONG MEREKA SEBAB MEREKA BERANI DAN BERJIWA KENTAL!!!
 

4.       GUNAKAN KEDAI CERMIN TINGKAP MELAYU. KEDAI-KEDAI BEGINI TELAH BERCAMBAH, HANYA KITA YANG WAJIB MENYOKONGNYA.


5.       PERGI KE KEDAI BESI MELAYU. NAK BUAT AWNING,BUAT PAGAR, BUAT GRILL  TINGKAP DAN LAIN-LAIN, BEGITU BANYAK KEDAI BESI MELAYU.(HASIL PRODUK DARI MARA DAN BEKAS PEKERJA CINA). HARGANYA LEBIH RENDAH DARI CINA. SOKONGLAH MEREKA!


6.       GUNAKAN PERKHIDMATAN SERVIS AIRCOND DAN PEMASANGAN AIRCOND BARU MELAYU. BERCAMBAH-CAMBAH PERKHIDMATAN AIRCOND INI MEMBERI PERSAINGAN YANG HEBAT KEPADA CINA. CONTOH UPAH SERVIS AIRCOND MELAYU RM 120,CINA PULAK RM 200. UPAH PEMASANGAN BARU MELAYU RM 150, CINA  RM 200. BEGITU JUGA HARGA AIRCOND BARU SAMA JENIS 1.5 HP, HARGA MELAYU RM 1100 DAN UPAH PASANG RM 200 SEBAB JARAK HOSE DAN PIPE.CINA  RM 1500 DAN DIA BERI DISKAUN PEMASANGAN MENJADI RM100 ATAU PERCUMA SEKALIPUN. TOTAL HARGA MELAYU RM 1300 DAN CINA RM RM 1500-RM 1600. KALAU ANDA JENIS ATAU GOLONGAN 'TAK PE' AKAN JADI RM 1700!!


7.       GUNAKAN KHIDMAT PENDAWAIAN MELAYU. TELAH BANYAK PERKHIDMATAN  BERTAULIAH MELAYU…SOKONG MEREKA!


8.       GUNAKAN PERKHIMATAN LANSKAP MELAYU.


9.       MERIAHKAN KEDAI LAMPU MELAYU. KEDAI-KEDAI SEBEGINI TELAH BANYAK WUJUD DI PEKAN DAN BANDAR DI MALAYSIA. DULU JARANG KITA TENGOK. BANTU MEREKA!
 

10.   BELI DI KEDAI PERABOT MELAYU. SUDAH BANYAK DAN ANDA BERHAK MEMILIH TENTUNYA DIKEDAI MELAYU.

Dipetik dari GAP

Siri 1: Kenderaan

Sumber: GAP

KEMPEN BOIKOT BARANGAN CINA! KALI INI MUSUH BESAR KITA ADALAH OMAR ONG @omarmu

Posted: 01 Jul 2013 09:00 PM PDT

KEMPEN BELI BARANGAN BUMIPUTRA (3B)

BERSEMANGAT DENGAN SLOGAN ABC DAN BCL, TERPANGGIL UNTUK MENGUTARAKAN LANGKAH-LANGKAH MUDAH UNTUK LETUSAN YANG LEBIH DAHSYAT…

LANGKAH MUDAH 1 (KENDERAAN)



1. ISI MINYAK PETROL DI STESEN MINYAK MELAYU.(TANYA DULU BARU ISI). BERAPA BANYAK DUIT KITA HABIS DENGAN PETROL SEBULAN??? CONTOHNYA RM200 DAN JUMLAH KENDERAAN MELAYU 5 JUTA ADALAH BERSAMAAN DENGAN RM 1BILLLION!!



2. GUNAKAN PUSAT SERVIS MELAYU. (TAUKENYA SENANG DIKENAL PASTI). JIKA DALAM SEBULAN 1 JUTA PELANGGAN MELAYU MENGGUNAKAN KHIDMAT INI DENGAN KOS RM 200, MAKA JUMLAH PUSINGAN MODAL PENGUSAHA MELAYU ADALAH RM 200 JUTA.



3. PERGI KE PUSAT TAYAR MELAYU .(TAK PERNAH LAGI TENGOK PEKERJA MELAYU DI KEDAI TAYAR CINA). SETIAP DAERAH PALING KURANG SATU PUSAT SERVIS TAYAR MELAYU TELAH BEROPERSI BERBANDING DENGAN PULUHAN PESAINGNYA. JIKA JUMLAH KENDERAAN MELAYU SEBANYAK 300 RIBU SEBULAN DAN KITA BERBELANJA RM 400, JUMLAHNYA ADALAH RM 120 JUTA.



4. GUNAKAN PUSAT EKSESORI KERETA MELAYU. (TAUKENYA SENANG DIKENALPASTI) SUDAH BERCAMBAH KEDAI MELAYU SEBEGINI MEMBERI PESAING KEPADA CINA. JIKA 100 RIBU KENDERAAN MELAYU DAN BERBELANJA RM 500 ADALAH BERSAMAAN DENGAN RM 50 JUTA.



5. GUNAKAN PUSAT INSURAN DAN INSURANKAN KENDERAAN ANDA KEPADA MELAYU. JIKA KENDERAAN MELAYU SEBANYAK 400 RIBU TAMAT JANGKA HAYAT INSURAN PURATA SEBANYAK RM 500, JUMLAHNYA ADALAH SEBANYAK RM 200 JUTA.



6. PERGI KE BENGKEL MOTOSIKAL MELAYU.JIKA JUMLAH MOTOSIKAL MELAYU SEBANYAK 2 JUTA MENGELUARKAN WANG SEBULAN SEBANYAK RM 50, JUMLAHNYA ADALAH RM 100 JUTA.




7. BELI KENDERAAN DI PUSAT JUALAN MELAYU. JIKA TIDAK WUJUD DITEMPAT ANDA BELI KEPADA SALESMAN MELAYU.



8. BELI KENDERAAN TEMPATAN SEPERTI PROTON, PERODUA, NAZA DAN INOKOM.


9. BELI MOTOSIKAL SECARA TUNAI. ELAKKAN BERHUTANG KERANA JIKA MEMBELI SECARA TUNAI HARGA TERMASUK ROADTAX DAN INSURAN ADALAH RM 4100 TETAPI JIKA HUTANG SELAMA 3 TAHUN MENJADI RM 6000 LEBIH. JANGAN TERTIPU DENGAN DUIT MUKA YANG RENDAH. BANYAK JUMLAH TERSEMBUNYI YANG PERLU ANDA BAYAR.




Di petik dari GAP

SIRI PENDEDAHAN SYAITAN YANG BERLINDUNG DI SEBALIK PEMANDU - OMAR HARAMI ONG @omarmu

Posted: 01 Jul 2013 07:00 PM PDT

Artikel ini dalam bahasa Inggeris yang didedahkan oleh The Unspinners! Aku nak share dengan korang beberapa siri kebabian yang dibawak oleh Omar Ong! Terimalah episode pertama:

PEMANDU dikatakan sebagai badan konsultan pada kerajaan untuk memantau dan memudahkan penyampaian kerajaan tapi kini telah sampai nak ganti kerajaan hingga Kementeriaan, Jabatan, agensi dan lain-lain badan kerajaan dibawah telunjuk mereka.

Rupanya kegilaan kuasa Omar Ong dan PEMANDU dibawah jagaan Idris Jala sudah melebihi itu. Dua minggu lepas, 26 ahli jemaah kabinet, KSN dan dikuti hari lain oleh 21 Timbalan menteri, Ketua Odit Negara, Ketua Peguam negara, KPPA, KSP, KP ICU, KP MAMPU and 21 KSUs telah dijemput untuk hadiri satu workshop.

The key topics covered were:

Salah satu adalah analisa PTU 13 oleh Dato' Sri Idris Jala. Ya betul ... Idris Jala sering kata dia bukan ahli politik dan hanya melakukan kerja sebagai profesyenal. Pastinya dia ada penglibatan besar Omar Ong yang merupakan sebahagiand ari War Room yang jadi penyebab kalah dan adalah Bendahari Gelang Patah yang dipercayai menyumbang kekalahan Dato Ghani Osman kepada Lim Kit Siang

Kononnya dia memberi analisa pengundian membandingkan PRU13 dan PRU12, isu-isu yang dibangkitkan dan keresahan rakyat, pandangan hipotesis mengenai arah tuju pengundi bandar, baru dan cina dan senario-senario Pu14.



Pandangan satu panelis luar telah diambil yang mana mereka adalah:

Tan Sri Datuk Rafiah Salim,
Tan Sri Ambrin bin Buang,
Tan Sri Tony Fernandes,
Tan Sri Yong Poh Kon,
Dr Chandra Muzaffar,
En Afzal Abdul Rahim,
En Wan Saiful Wan Jan and
Mr Stephen Hagger



Panelist yang bukan ahli politik, malah condong pro-pembangkang, dan sangat kritikal terhadap kerajaan memberi pandangan mengenai isu-isu yang kononnya penyebab BN tapi nampaknya adalah agenda-agenda pribadi dan kumpulan yang mereka ada terlibat:

§ Polarisation of the nation
§ Education system that differs from the rakyat's expectations
§ Rising incidences of crime and corruption
§ Distrust in key institutions
§ Inconsistent communication from the government

Bukankah ini adalah agenda pembangkangd an NGO tertentu?

Cadangannya pula:

O Government must embark on more effective communication and avoid inconsistencies in messaging. Disebalik pandangan ini adalah suara Utusan malaysia dan suara-suara pro Melayu seperti Perkasa akan didiamkan.

o Government must strengthen its fiscal position and the goods and services tax (GST) must be implemented. GST ini bakal dipolitikan oleh pembangkang. Sediakah PEMANDU dengan penerangan yang menjelaskan. INi bukan agenda politik pun.

o Government must do more to meet the expectation of the rakyat in terms of education, crime and corruption. Dalam lain bahasa, tiada agenda untuk membantu pengundi dan penyokong utama iaitu Bumiputera.

o Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) needs to be continuedo Embark on Public Service Delivery Transformation. BR1M hanya RM500 saja tapi pengusaha dna usahawan bukan Bumiputera membolot pernigaan dan bakal kontrak kerajaan. Public delivery hanya agenda PEMANDU dan banyaklah konsultansi untuk PEMANDU dan Omar Ong.

Bersambung lagi di episode kedua....sekejap je lagi...

MAKIN DIBIAR MAKIN MENJADI! SAMPAI BILA PIHAK BERKUASA NAK MENDIAMKAN DIRI?

Posted: 01 Jul 2013 05:28 PM PDT

Ini adalah betina sundal yang wajib kita lucutkan kerakyatan dia. Apa pihak berkuasa pasal budak ni? AKu tak sanggup nak letak lagi satu gambar, kalau korang nak baca artikel penuh, KLIK SINI

PANAS! SYARIKAT CINABENG SEMAKIN MELAMPAU, MEREKA MEMAKSA PEKERJA ISLAM BUKAK TUDUNG DAN PAKAI SKIRT KALAU MAHU KERJA!

Posted: 01 Jul 2013 02:44 AM PDT

Byline / Author: Oleh Muhammad Mustakim Ramli; Siti Sofia Md Nasir

Kuala Lumpur: Sesetengah syarikat di ibu negara didakwa mengamalkan diskriminasi terhadap wanita Islam apabila mensyaratkan mereka yang ingin bekerja membuka tudung dan memakai skirt.

Hak individu
Dasar ditetapkan syarikat itu jelas bertentangan dengan Perlembagaan negara yang menetapkan bahawa setiap individu mempunyai hak menyatakan dan menjalankan agama masing-masing serta menghormati agama Islam sebagai agama rasmi negara ini.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan, berkata pihaknya menerima aduan mengenai masalah itu setiap bulan dan lebih mengecewakan ada syarikat terus mengamalkan dasar berkenaan walaupun diberi teguran.

Beliau mendakwa sebuah rangkaian kedai foto cuba mengaburi pandangan orang ramai dengan membenarkan pekerja yang berurusan dengan pelanggan untuk berpakaian sopan dan memakai tudung, sebaliknya petugas di bahagian pentadbiran dipaksa membuka tudung.

"Kita menerima aduan daripada beberapa individu yang menghadiri temu duga di syarikat berkenaan. Jika mereka tidak mengadu, mungkin kita tidak mengetahui syarikat ini terus menindas pekerja Muslim di negara ini.

"Pengadu juga bagaikan tertipu dengan iklan jawatan kosong di luar premis yang ditawarkan pihak terbabit yang memaparkan pekerja wanita bertudung," katanya kepada BH, baru-baru ini.

Terima aduan
Nadzim berkata, pihaknya turut menerima aduan sama membabitkan sebuah gedung beli-belah di sini serta kolej swasta di Petaling Jaya yang tidak membenarkan pekerja memakai tudung pada satu majlis kolej berkenaan.

"Tindakan ini bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang berteraskan kepentingan perpaduan tanpa mengira bangsa atau kepercayaan agama yang diusahakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak," katanya.

Nadzim berkata, lebih dikesalkan ada wanita Islam yang terdesak untuk memperoleh pekerjaan terpaksa menggadai akidah dan pegangan apabila bersetuju dengan syarat sebegitu dengan menanggalkan tudung sewaktu bekerja dan memakainya semula selepas habis bekerja.

Headline: Pengalaman wartawan BH

Kuala Lumpur: Wartawan BH melakukan penyamaran sebagai pencari kerja di salah satu rangkaian kedai foto di ibu negara, baru-baru ini.

Wartawan yang memohon jawatan sebagai kerani mendapati semua kakitangan wanita beragama Islam di kedai foto itu memakai skirt dan tidak bertudung.

Kehadiran wartawan yang lengkap bertudung juga tidak disenangi kakitangan di situ apabila mereka terus memberi amaran mengenai 'dasar' syarikat itu ketika menyerahkan borang permohonan kerja.

Apabila ditemuduga oleh Pengarah Sumber Manusianya syarikat itu, wartawan cuba untuk mendapatkan penjelasan lanjut mengenai 'dasar' namun beliau enggan melayan pertanyaan berkenaan.

"Jika mahu bekerja di sini, awak perlu membuka tudung dan memakai skirt. Itu dasar syarikat. Tiada kompromi," katanya.

Sementara itu, Penasihat Majlis Agama Islam Johor (MAIJ), Datuk Noh Gadut menyeru Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan kementerian berkaitan untuk duduk semeja dan mencari penyelesaian isu berkenaan.

Wujud akta khusus
Beliau berkata, sudah tiba masanya undang-undang khusus diwujudkan untuk mengelakkan daripada ia terus berulang dan mencemarkan imej Islam.

"Undang-undang sedia ada hanya dilaksanakan kepada orang Islam tetapi tidak dikuatkuasakan kepada bukan Islam.

"Bertudung dan menutup aurat tidak akan mengurangkan produktiviti kerja. Justeru majikan tidak perlu takut dan menjadikannya sebagai alasan untuk menafikan hak mereka," katanya kepada BH.

Noh yang juga bekas Mufti Johor turut menasihati golongan terbabit dengan permasalahan itu agar mencari pekerjaan lain yang lebih sesuai dan berkat.

INFO

AKTA 559

- Bahagian III - Kesalahan yang berhubungan dengan kesucian agama Islam dan institusinya.

- Seksyen 7 - Menghina, atau menyebabkan dipandang hina.

- Mana-mana orang yang secara lisan atau secara bertulis atau dengan gambaran yang tampak atau dengan apa-apa cara lain:

- (a) menghina agama Islam atau menyebabkan Islam dipandang hina.

- (b) mempersendakan, mengajuk-ajuk atau mencemuh amalan atau upacara yang berhubungan dengan agama Islam; atau

- (c) mempersendakan atau menyebabkan dipandang hina mana-mana undang-undang yang sedang berkuat kuasa di Wilayah Persekutuan yang berhubungan dengan agama Islam.

- Jika disabitkan kesalahan, boleh didenda maksimum RM3,000 atau dipenjarakan dua tahun atau kedua-duanya.

Headline: Diarah buka tudung sebelum temu duga
Kuala Lumpur: Mangsa yang mahu dikenali sebagai Nora berkata, beliau dihubungi oleh kakitangan sebuah kedai rangkaian foto di Gombak, di sini untuk ditemuduga selepas memohon jawatan sebagai kerani pada pertengahan Jun lalu.

Katanya, sebelum melangkah masuk ke bilik temu duga berkenaan, dia dimaklumkan oleh seorang pekerja di situ supaya tidak terkejut sekiranya diminta menanggalkan tudung untuk bekerja.

"Dia perasan saya pelik dengan kenyataan itu dan menjelaskan sekiranya dia tidak memaklumkannya kepada saya, dia akan dimarahi pengurus kerana tidak memberitahu perkara berkenaan terlebih dulu.

"Saya juga dimaklumkan oleh pekerja itu seorang wanita bertudung yang terpaksa membuka tudung ketika bekerja dan akan memakai semula selepas tamat waktu bekerja kerana desakan hidup untuk menyara keluarga," katanya kepada BH, baru-baru ini.

Minta tanggal tudung
Nora berkata, walaupun kecewa dia teruskan sesi temu duga itu untuk memastikan kata-kata pekerja itu benar dan ketika ditemuduga ternyata dia diminta untuk menanggalkan tudung serta memakai skirt hari tertentu.

Sementara itu, seorang lagi mangsa diskriminasi, mahu dikenali sebagai Aein ketika dihubungi BH, berkata dia menerima tawaran sebagai jurujual di salah satu gedung di Suria KLCC pada Februari lalu.

Kena ikut dasar

"Ketika ditemuduga kakitangan premis itu meminta saya membuka tudung atas alasan ia sebahagian dasar yang perlu dipatuhi pekerja.

"Saya tidak menunggu lama di situ dan menolak jawatan berkenaan yang jelas bertentangan dengan agama," katanya.

House PK: Kata atas tu adalah kenyataan Dato Nadzim atau beliau lebih dikenali sebagai To'Ki. Seterusnya dua kisah yang aku paparkan ini adalah merupakan pengalaman sebenar wartawan BH. Wahai melayu semua, dikala kamu sibuk berbalah pasal politik, negara kita dah pun ditindas agama kita.

Aku nak mintak tolong kepada semua pembaca blog aku, kalau korang ada pengalaman sama, sila kongsi dengan aku di 1housepk@gmail.com
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...