Gelombang Rakyat

Gelombang Rakyat


LATEST - PERTEMUAN SULIT PAS & DAP BERSAMA KULI BINCANG CALON PM?

Posted: 21 Feb 2013 11:37 PM PST




Laman Portal Pro Pakatan Malaysian Insider telah membongkar satu pertemuan sulit telah diadakan dari kalangan pimpinan PAS & DAP bersama Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).

 Pertemuan yang diperakui sumber dari Pakatan Rakyat ini diadakan bagi mencalonkan Ku Li sebagai PM jika gabungan tersebut menang majoriti pada PRU13 kelak.

"Pakatan perlu ingat, mereka perlu konsisten dalam isu siapa bakal perdana menteri ini. Jangan nanti rakyat nampak kita Flip-Flop," kata sumber berkenaan.
Lebih parah lagi, tekanan dan desakan Majlis Syura PAS didakwa bertegas menolak Anwar sebagai Pemimpin No. 1 Negara jika PAS bersama2 Pakatan menerajui Kerajaan Pusat

"Haram' bagi Anwar untuk meminta jawatan Perdana Menteri", tambahnya.

Ianya diputuskan setelah membuat kajian jangka panjang kepimpinan Anwar jika PAS berterusan bersama gabungan pimpinannya terutamanya dalam memperteguh prinsip Islam dan Syariah.
Pemimpin tertinggi PKR kemudian berkata Anwar tidak pernah meminta jawatan sebagai perdana menteri sebaliknya rakyat yang mengangkat beliau.

"Ini sudah dipersetujui oleh PAS dan DAP semenjak pilihan raya umum 1999," jelasnya.





Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataan sebelum itu berkata PAS tidak teragak-agak untuk keluar daripada Pakatan Pembangkang sekiranya pengabungan itu tidak menguntungkan Melayu dan Islam.

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat menyatakan sokongan konsisten terhadap Anwar sebagai calon Perdana Menteri, begitu juga dengan kepimpinan tertinggi DAP.

Namun langkah-langkah untuk menolak Anwar telah dinyatakan secara terbuka oleh akar umbi PAS sejak muktamar parti itu di Kelantan November tahun lalu.

Majlis Syura Ulama PAS sebelum ini dilaporkan dalam sebuah perbincangan tertutup melibatkan beberapa anggota majlis tersebut menolak Anwar sebagai calon Perdana Menteri pembangkang dan berkemungkinan melantik calon dari luar bagi menggalas jawatan tersebut.






Apapun keputusannya, nyata Pakatan tidak stabil dalam menyatakan konsisten dalam pentadbiran memakmurkan rakyat.

Kepimpinan penuh bercelaru. 

Jikalau benar sumber dari sebuah laman portal Pro Pembangkang ini, diharap Ku Li berpegang pada kenyataan terbarunya yang menyokong kepimpinan Najib.
 
PS : Sentiasa 'memerhati Ku Li.

"PENERIMA BR1M BINATANG" - PEMIMPIN PAS AKUI NIK AZIZ MAKIN NYANYUK.

Posted: 21 Feb 2013 06:38 PM PST



Fatwa Diktator PAS Nik Aziz Nik Mat yang menggelar kesemua penerima Bantuan BR1M sebagai BINATANG benar2 mengejutkan ramai kalangan ahli2 PAS apatah lagi PKR dan DAP.



"Kerajaan UMNO Barisan Nasional beri BR1M ke BROOM ke, kita ambil. Rakyat Malaysia berhak ambil kerana wang itu hak kita. Tapi PRU13 jangan lupa undi Pakatan Rakyat."


Tatkala Ketua Pembangkang menerusi kempen2 ceramah politik mengarahkan rakyat mengambil wang tersebut sebagai hak mutlak mereka, gelaran Nik Aziz ini menyebabkan penyokong2 Pakatan berkecamuk dan semakin terkeliru dengan wang yang telah dimohon.

Ada beberapa Penyokong Pakatan telahpun menggunakan wang BR1M ini untuk perbelanjaan seharian gara2 menerima arahan Anwar itu.

Adakah kesemua ahli dan penyokong PAS yang telah menerima dan menggunakan wang BR1M diwajibkan memulangkan semula kepada Kerajaan Pusat?
Apa jua ideologi politik, serangan Nik Aziz ini dilihat Pimpinan Parasit PAS tidak membantu menambah undi PRU13 ke atas Pakatan. Nik Aziz dilihat telah menghina ratusan ribu pengundi yang menerima bantuan BR1M dari pihak Kerajaan BN.

Ratusan ribu itu terdiri daripada 3 golongan sasaran iaitu Pengundi Pro BN, Pengundi Pro Pakatan dan Pengundi Atas Pagar.






Nik Aziz nyata semakin hilang akal dan tidak terancang dalam mengeluarkan kenyataan psywar politik bagi mengukuhkan undi PAS.  Walhal Pimpinan PKR dan DAP sendiri mengakui rakyat berhak menerima bantuan tersebut kerana wang itu hak masyarakat Malaysia. 

Antara rungutan puak2 pimpinan Parasit mendakwa pihak yang sewajarnya dijadikan serangan Nik Aziz adalah Kerajaan BN yang dituduh kononnya menggunakan wang BR1M sebagai pancing undi menjelang PRU13. Akan tetapi, rakyat pula yang menerima herdikan MB Kelantan itu.





"Tindakan, Keputusan dan Serangan dengan EMOSI memakan diri. Orang Melayu semakin mundur kerana tidak menggunakan AKAL untuk BERFIKIR dalam melaksanakan ketiga2 unsur itu. Akibatnya Orang Melayu bertelagah, berpecah belah dan gagal."


Benar kata Tun Mahathir seperti di atas.. Individu yang digelar Nik Aziz sebagai pemimpin yang sudah nyanyuk. Kini kebanyakan pimpinan PAS mengakui.. tuduhan tersebut memakan diri Nik Aziz sendiri.

Kadangkala manusia lupa. Serangan emosi itu sebenarnya tanpa disedari merupakan amalan buruk yang diperlakukan dirinya sendiri.


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...