PISAU.NET

PISAU.NET


Yang Terima BR1M Serupa Anak Ayam Kebuluran - Din Pudu

Posted: 04 Oct 2012 06:00 AM PDT


Apa la korang ni kebulur sangat duit BR1M,kan dah jadi serupa anak ayam kebulur.. Kerajaan BN tak respek rakyat..cuba dengan nasihat Pak Din kita ni..

Ceramah mamat ni serupa tengok dokumentari terbitan filem negara plak...hish..patutlah puak PAS sendiri tak minat dengar ...

Pisau kata " bosan giler dengar din ceramah....ngantok la woi!"

PRU13 Harus Pangkah DAP Sebab Masih Banyak Lagi Tanah Untuk Di Sapu..

Posted: 04 Oct 2012 01:08 AM PDT

kita harus bantu DAP dapatkan tanah ini!


Tanah milik MPPP seluas 4.49 ekar bagi keseluruhan lot yang bertanda hijau akan dijual.

Menurut sumber,tanah ini akan dijual selepas PRU13. Tahukah anda tanah ini didiami oleh penduduk kampung dan juga ramai peniaga.


Apa yang korang tak tahu,tanah ini berhampiran tak sampai 30 meter dari   pejabat DAP YB Koay Teng Hai... bertambah kebetulan pulak apabila kad nama Yb Koay dilekatkan pada "Land title no" tanah tersebut di pejabat tanah..adakah ini satu kebetulan?


Para pengundi Pulau Pinang..PRU13 nanti pangkahlah DAP semoga impian Yb DAP ini untuk memiliki prime land tercapai...kita sebagai rakyat Pulau Pinang harus berkorban apa saja demi kesejahteraan pemimpin DAP... kepada lebai dan ostad PAS marilah sama sama mendoakan akan kejayaan DAP demi kelangsungan kuasa agar berjaya mengkayakan para pemimpin ini.



Apa macam?boleh macam tu? 


Pisau kata " selagi berkuasa..curi lah tanah selagi sempat..betui tak?"

Kurangkan Cukai Kesilapan Kerajaan BN - Nurul Izzah

Posted: 03 Oct 2012 11:00 PM PDT

Ini didikan Anwar mantan menteri kewangan yang korang sayangi kepada anaknya..

Kata Nurul Izzah…

"Saya terkejut pengumuman pengurangan kadar cukai kerana apabila bercakap mengenai perbelanjaan, kita memerlukan banyak wang serta kutipan cukai lebih cekap, tetapi ironinya kerajaan mengurangkan kutipan cukai pendapatan"


Pisau kata "korang takmau sokong statement nurul izzah nih?"

Regim DAP Tindas Peniaga Melayu Ikut Cara Singapura

Posted: 03 Oct 2012 06:00 PM PDT

Kita semua tahu semenjak negeri Pulau Pinang diperintah oleh regim DAP,suasana sudah berubah sama sekali.Daripada merobohkan rumah orang kampung,mencuri tanah,zalim hinggalah kepada menghalang peniaga kecil mencari rezeki.


Kesemua ini adalah hasil arahan daripada regim DAP yang begitu tegas,zalim dan double standart terhadap para peniaga kecil melayu.Adalah tidak mengejutkan para peniaga melayu ini mengamuk apabila berlakunya double standart dan ketidakadilan yang dilakukan oleh regim DAP terhadap mereka.


Kenapa semenjak akhir akhir ini regim DAP makin kerap melakukan operasi merampas dan menghalang para peniaga kecil melayu daripada berniaga.


Anda harus tahu Pulau Pinang diperintah mengikut gaya dan acuan PAP Singapura.Guan Eng mengarahkan agar pihak MPPP untuk membuat lawatan sambil belajar ke Singapura. Ini bertujuan untuk belajar bagaimana kerajaan Singapura mengawal dan mengurus perbandaran.


Dalam masa yang sama mereka akan diberi penekanan bagaimana untuk mengawal peniaga gerai gerai haram yang tidak berlesen.Kita semua tahu pengerai berbangsa cina akan diberikan kelonggaran dan diberikan lesen untuk menghalalkan mereka berniaga.


Kita semua tahu peniaga peniaga cina ini sangat pengotor dan membuka gerai mereka sesuka hati hingga menyesakkan lalu lintas,tindakan MPPP menutup jalan di NewLane (klik sini)adalah salah satu bukti bagaimana mereka menghalalkan perniagaan orang cina dalam masa yang sama peniaga melayu dihalau dan gerai dirobohkan


SINGAPORE is a more viable place for the Penang Municipal Council (MPPP) to conduct study tours than Xiamen in China, whose budget for infrastructure and landscape runs into billions.

MPPP financial management sub-committee alternate chairman Tan Hun Wooi said the council's annual budget was only around RM200mil.

"For this year, we have chosen Singapore as the destination to carry out a study tour as the size of the republic is similar to that of Penang. The Star-8/9/2010.

Guan Eng mengamalkan dasar pandang ke Temasik,apa saja tindakan dan cara urus tadbir akan dirujuk terlebih dahulu di Singapura. Kwan Yew sudah perturunkan ilmu bagaimana untuk pecah dan perintah kuasa politik orang melayu.Jesteru tidak mengejutkan dengan tindakan ketua menteri berlidah biawak ini cukup gemar bermuka muka dalam masa yang sama amat zalim dan terlalu kuat berbohong.


Orang melayu diperbodohkan dengan sekampit beras dan hamper semata mata untuk menghalalkan segala tindakan bangsat ini menghalau dan menzalimi penduduk dan peniaga melayu.

Terkini Pada 1/10/12  malang menimpa Puan Siti Salmiah binti Shaari apabila diserbu oleh 30 org MPPP dari Bahagian Perlesenanan yang menarik van kecil dan juga merampas barang jualan tanpa langsung diberi amaran.

Salah seorang daripada penguatkuasa telah merampas kunci van milik Puan Siti sebaik saja mengangkut kesemua barang jualan mereka terus   memanggil kereta tunda MPPP dan tarik kenderaan tersebut.

Untuk mencari sesuap nasi yang tak seberapa ,peniaga melayu ini kerugian RM3ribu dalam masa tak sampai 10minit. Tanpa diberi peluang untuk mengalihkan van tersebut,tanpa budi bicara peniaga melayu ini diperlakukan seperti  paria oleh kerajaan regim DAP Pulau Pinang.


Penguatkuasa MPPP ini diberi insentif RM150 oleh Lim Guan Eng untuk menjadi anjing dan barua bagi melaksanakan penindasan secara sistematik.


Rentetan daripada tindakan regim DAP yang semakin kurang ajar,kelmarin 3/10/12 para peniaga yang ditindas telah pergi ke Kompleks Komersial MPPP ,Lebuh Pantai.

Mereka tidak berpuas hati apabila penguatkuasa MPPP bertindak seperti samseng dengan merampas barang barang perniagaan serta kenderaan yang digunakan.Paling menyakitkan hati apabila pihak MPPP langsung tidak mahu bersemuka sebaliknya menguncikan pintu pejabat .




Pisau kata "untung korang undi DAP nih! "


Kemegahan PAS Selama Ini.

Posted: 03 Oct 2012 02:20 PM PDT

Pisau kata " Sejak bila PAS tu pandai...? "
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...