BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


FAKTA !!! #PKR AKAN LUMPUH TAK LAMA LAGI !!! WAJIB BACA !!!

Posted: 10 Jun 2014 05:00 AM PDT


Apa yang berlaku sekarang hanyalah satu prognosis politik.Besar kemungkinan natijah daripada sikap berpuak yang saling membenci dan dendam yang semakin mendalam ini akan mengakibatkan PKR lumpuh.Ia mungkin gagal untuk menarik minat ahli dan penyokong baru.Malah ahli dan golongan yang bersimpati dengannya akan mula berhijrah menyokong entiti politik lain.Sudah pasti mereka tidak mahu menaruh harapan kepada ketam-ketam politik yang cuba mengajar anak dan penyokong mereka untuk berjalan betul.

Baru ada seorang menteri besar pun,PKR tidak mampu mendisiplinkannya supaya akur pada visi dan misi parti.Lompongan budaya politik terbesar dalam PKR ialah ia mengambil pendirian bahawa ia sentiasa betul dan yang silap serta jahat ialah pihak lain.Ia juga bersikap serba tahu sehingga idea dan pandangan ahli serta penyokong sendiri sering diketepikan.Dalam mana-mana pertubuhan pun akan berlaku proses peningkatan kefahaman dan amalan dalam perjuangan.

Namun peningkatan itu tidak akan berlaku jika proses pemurnian adab dan kebudimanan akhlak tidak disemai sejak awal lagi.Usaha begini seharusnya terancang dan mereka tidak boleh dilemaskan oleh suasana hiruk pikuk yang diadun dengan rasa benci terhadap nasab keturunan kebanyakan pemimpin mereka sendiri yang dipanggil Umno.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! #PENIAGA DI #PULAUPINANG MENGAMUK !!! APA CERITA NI #MPPP ???

Posted: 10 Jun 2014 02:28 AM PDT


dulu hanya peniaga melayu sahaja yang mengamuk terhadap Majlis Perbandaran Pulau Pinang(MPPP).kali ini kaum cina pula mengamuk dan ditindas oleh MPPP.apa cerita ni lim guan eng ??? kata nak bela rakyat ??? kutuk kerajaan persekutuan kononnya tidak adil dan macam-macam lagi,kali ni apa yang dituduh telah kena kepada penduduk dan peniaga di pulau pinang.tak percaya ??? jom kita lihat lagi gambar di bawah




APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

FAKTA !!! #IBRAHIMALI DAH LAMA DAKWA FRANCIS YEOH BONGKAK !!! VIDEO INSIDE !!!

Posted: 09 Jun 2014 10:00 PM PDT


Sebilangan kelompok masyarakat barangkali tidak menggemari Ibrahim Ali tetapi kandungan kenyataan beliau yang dikeluarkan pada tahun 2010,harus diberikan perhatian.Biarpun sebilangan pemimpin serta puak PR menggelarkan dia sebagai 'katak',belum tentu Tan Sri Francis Yeoh berupaya mematahkan hujah beliau.apa yang beliau kata kan adalah benar

LIHAT VIDEO DI BAWAH


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#PEMILIHANPKR !!! #PKR UMPAMA KETAM MENGAJAR ANAK BERJALAN DENGAN BETUL !!!

Posted: 09 Jun 2014 07:00 PM PDT


Panggillah sahaja ia proses penyulingan atau penapisan politik.Namun pemimpin-pemimpin PKR pasti akan cuba mengatakan episod huru-hara dalam proses pemilihan pemimpin 2014 parti itu sebagai satu "peningkatan" dalam perjuangannya.Pemimpin seperti Anwar Ibrahim akan menggunakan kemahirannya beretorik untuk mengistilahkan ia sebagai satu islah, pencerahan dan pelbagai lagi kata nama yang muluk untuk merangsang rakyat terus percaya kepada PKR. 

PKR akan menafsirkan sejarah untuk menanam persepsi luhur terhadap perjuangannya.Hujah paling besar yang mungkin dijaja ialah proses pemilihan ini akan "menyaring hanya pemimpin lebih baik ditonjolkan untuk mengarak obor keadilan,kebenaran dan demokrasi".Maka sambungan hujah mereka tentu bahawasanya segala tuduhan rasuah,salahguna kuasa,kelemahan pengurus pemilihan dan juga rasukan samseng dalam pemilihan berkenaan "akan lebih mendewasakan" parti itu. 

Malangnya,semakin dekat garisan penamat pemilihan,semakin banyak "najis politik" yang dihamburkan oleh kalangan pimpinan PKR sendiri.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...