Kedah Ke KL - MctHeory

Kedah Ke KL - MctHeory


INFO!! Bukan Semua Maklumat Siasatan Pesawat #MH370 Boleh Dedah Pada Umum!!

Posted: 01 Apr 2014 06:22 AM PDT


Beijing - China. Malaysia mematuhi prosedur standard penerbangan awam antarabangsa dengan tidak mendedahkan maklumat berhubung penyiasatan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang hilang, kata Major Jeneral Datuk Affendi Buang dari Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

Beliau berkata Lampiran 13 kepada Konvensyen mengenai Siasatan Kemalangan dan Insiden pesawat Penerbangan Awam Antarabangsa menghalang kerajaan dari mendedahkan maklumat berhubung kehilangan Boeing 777-200ER itu.

Kebanyakan syarikat penerbangan terikat dengan konvensyen itu, katanya pada taklimat rutin yang dihadiri oleh waris kepada penumpang warga China yang menaiki MH370, di sini pada Isnin.

Waris-waris itu meminta kerajaan Malaysia dan badan penyiasat mendedahkan kepada umum maklumat berhubung operasi mencari dan menyelamat (SAR) yang sedang berjalan.

Keluarga itu tidak dapat menerima hakikat bahawa penerbangan pesawat itu berakhir di selatan Lautan Hindi.

Mereka mengemukakan persoalan berhubung fungsi peralatan kecemasan pesawat, Emergency Locator Transmitter (ELT), walaupun jurutera MAS telah berulang kali menjelaskan bahawa hanya satu daripada empat ELT itu boleh dimatikan secara manual, dan setiap satu memancarkan isyarat dengan sistem tersendiri.

Terdahulu pada taklimat itu, seorang anggota keluarga memohon mendapatkan data satelit mengenai hubungan perbualan terakhir atau "hand-shake" pesawat daripada pengendali satelit Inmarsat, sekalipun jika hanya dibekalkan menerusi pemacu USB.

Affendi berkata beliau akan merujuk permintaan itu kepada KL.

Pengarah Komersial MAS, Dr Hugh Dunleavy bagaimanapun menegaskan bahawa maklumat SAR mengenai MH370 tidak akan dikeluarkan sehingga siasatan selesai.

"Mereka mungkin mengambil masa untuk mengesan pesawat dan kotak hitamnya," ujar beliau.


Sumber

INFO!! The April Fools Day? #AprilFools

Posted: 31 Mar 2014 11:12 PM PDT


Pada abab ke-8 Masehi Sepanyol merupakan sebuah negara Islam yang maju dan tidak disenangi orang kafir. Bagaimanapun Sepanyol jatuh ke tangan tentera Salib yang amat kejam, hingga sanggup membunuh wanita dan kanak-kanak juga.

Satu persatu wilayah Sepanyol ditawan tentera salib sampailah ke wilayah akhir Granada. Penduduk Islam terpaksa bersembunyi di rumah. Tentera Salib membuat penipuan dan mengumumkan penduduk Granada dibenarkan keluar dengan selamat dan dibenarkan menaiki kapal yang disediakan untuk keluar dari Sepanyol.

Ribuan penduduk Islam pun keluar dari rumah dan berkumpul di pelabuhan. Lalu tentera salib yang bersembunyi membakar seluruh penempatan Islam termasuk mereka yang masih bersembunyi. Mereka yang berkumpul di pelabuhan tidak dapat berbuat apa-apa. Kapal yang dijanjikan juga dibakar.

Apabila mereka dikepung mereka kemudian dibunuh tanpa belas kasihan. Hanya takbir dan tangisan sahaja kedengaran. Tiada satu pun yang terselamat. Granada jadi medan darah Umat Islam. Sehingga laut berwarna merah darah.

 TRAGEDI BERDARAH INI BERLAKU PADA 1ST APRIL 1847 M DAN DIKENALI SEBAGAI "THE APRIL FOOL DAY" OLEH GOLONGAN KRISTIAN.

Jadi umat Islam sekalian apakah kita turut terikut ikut dengan 1st April ini dengan mengenakan orang lain dan tertawa. Kemudian menyebut dengan bangga dan gembira "APRIL FOOOOL" di sebalik saudara kita yang tertipu oleh golongan penipu lagi memang tidak ada dalam kehidupan mereka melainkan PENIPUAN. Kepercayaan tertipu dan menipu orang seperti konspirasi Illuminati dan sebagainya.



McTheory:
Setiap tahun cerita ini akan diulang pada 1 April..

#HOT!! Arkeologi Barat Jumpai Bandar Firaun yang Tengelam 1500 tahun dulu!

Posted: 31 Mar 2014 06:45 PM PDT

Apa yang tertulis di dalam Al-Quran adalah benar sepertimana firman Allah, Fir'aun dan pengikut-pengikutnya ditenggelamkan kerana mendustakan ayat-ayat Tuhannya.

Kini kebenaran ayat Al-Quran tersebut dibuktikan apabila sebuah bandar di dalam air di temui selepas 1500 tahun.

Bandar purba itu ditemui apabila sekumpulan arkeologi yang diketuai oleh seorang ahli arkeologi marin Perancis Franck Goddio terjumpa beberapa peninggalan barangan purba. Penemuan itu membawa mereka kepada salah satu penemuan terbesar dalam abad ke-21.

Penemuan itu berlaku apabila Goddio berusaha mencari kapal perang Napoleon dari 1798 Battle of the Nile, apabila dia telah dikalahkan oleh Nelson pada ketika itu, dan ianya telah membawa kepada penemuan ini.

Pasukan Goddio telah disertai oleh Pusat Oxford bagi Maritim Arkeologi dan Jabatan Antikuiti Mesir telah menghasilkan pelbagai penemuan ini.

Diantara penemuannya adalah seperti patung dewa Hapi, patung granit merah ratu Ptolemy,dulang emas, Patung gangsa daripada dinasti ke-26 Firaun, Satu Lampu Purba dan berbagai penemuan lagi.

Penyelidik juga telah mendedahkan pelbagai artifak keagamaan di bandar tenggelam itu, termasuk ukiran batu 16 kaki dianggap telah menghiasi kuil pusat bandar dan sarcophagi batu kapur yang dipercayai mengandungi haiwan mumia.

Jom lihat gambar-gambar menarik penemuan di bawah: 

Sumber gambar dari SINI















-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...