House PK

House PK


CILI KASI TARUK! PEMBALASAN TUHAN KEPADA MANUSIA YANG KUAT MENIPU?

Posted: 19 Apr 2014 11:38 PM PDT

Hari Rabu tanggal 22 Oktober 1997 jam 5.14 petang (mengikut hansard Parlimen), ketika itu Ahli Parlimen Jelutong, Tuan R. Karpal Singh telah membangkitkan dalam Dewan Rakyat  kegiatan homoseksual Timbalan Perdana Menteri pada saat itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ini berikutan satu perjumpaan yang telah diadakan oleh Karpal Singh dengan bekas pemandu Datin Seri Wan Azizah, iaitu Azizan Abu Bakar sebelum itu yang mengadu kepada Karpal beliau tidak tahan diliwat Anwar Ibrahim.  Satu Akaun Bersumpah juga telah dibuat oleh Azizan melalui firma guaman Karpal Singh.

Memandangkan Karpal membangkitkan perkara itu di dalam Dewan Rakyat, iaitu satu institusi yang tinggi dan berintergriti dalam negara, serta kedudukan Dewan Rakyat itu yang tidak membolehkan ahli-ahlinya berbohong, maka Perdana Menteri ketika itu Datuk Seri Dr Mahathir mengambil serius dakwaan tersebut dan telah mengarahkan satu siasatan dijalankan oleh polis.

Manakala Anwar Ibrahim tidak berani membawa usul untuk  merujuk Karpal kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen. Ini menguatkan lagi bukti bahawa apa yang dikatakan Karpal Singh adalah betul.

Hasil siasatan yang dijalankan polis mengesahkan Anwar terlibat dalam kegiatan homoseks.

Pada 2 September 1998 Datuk Seri Dr Mahathir telah bertindak memecat Anwar sebagai daripada semua jawatan terutamanya jawatan Timbalan Perdana Meneri dan Menteri Kewangan.

Setelah ditahan dan didakwa di Mahkamah kerana kesalahan meliwat Sukma, Munawar Anes dan Azizan Abu Bakar, tiba-tiba Karpal Singh selaku orang pertama yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar telah bertukar arah  dan terlibat dalam barisan peguambela Anwar pada 1999 untuk perbicaraan kes liwat yang dibangkitkan olehnya sendiri pada 1997.

Daripada 1999 hingga 2005 memakan masa 6 tahun. Oleh kerana kemunafikkannya itu, pada 2005 Karpal telah terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di Pulau Pinang yang membuatkan beliau lumpuh dan terpaksa bergerak atas kerusi roda.

Tahun 2008 Anwar Ibrahim ditangkap dan didakwa kali kedua atas kesalahan homoseks, iaitu meliwat Saiful Bukhari Azlan. Walaupun dalam keadaan lumpuh dan berada atas kerusi roda Karpal sekali lagi bertindak sebagai peguambela Anwar dan mempertahankan kegiatan homoseks Anwar.

Daripada 2008 hingga 2014 memakan masa 6 tahun. Selepas sekali lagi enam tahun Karpal kemalangan lagi sekali dan akhirnya kemalangan itu meragut nyawanya. Beliau mati dalam keadaan yang sangat ngeri. Dimana mukanya dalam keadaan senget dan matanya terbeliak.

Beliau sendiri yang mendedahkan kegiatan homoseks Anwar dan kemudiannya beliau sendiri pula yang mempertahankan kegiatan homoseks Anwar. Tindakannya itu membuat orang ramai keliru dan seterusnya membuat masyarakat berpecah belah.

Mungkin inilah balasannya terhadap manusia yang jahat seperti Karpal.....?

Akhir kata marilah kita sama-sama renungkan pengajaran atau iktibar yang boleh kita ambil daripada peristiwa ini.

Dipetik dari tulisan seorang facebooker....
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...