House PK

House PK


PANAS BERAPI! KENAPA RAKYAT SELANGOR TAK MARAH KHALID IBRAHIM PEMUNCA TIADA BEKALAN AIR DI NEGERI INI?

Posted: 13 Apr 2014 11:20 PM PDT

Tahukah anda yang Selangor kini menghadapi Krisi Air yang paling dahsyat? Aku percaya semua tahu kan especially yang tinggal dalam selangor ni. Tapi pelik kan, takde siapa pun bising dengan kesusahan yang dihadapi sekarang di Selangor?

Selangor tidak pernah hadapi krisis air yang teruk sebegini. Ini kali pertama Selangor kena BALA yang paling teruk. Kita kena terima kasih kepada Khalid Ibrahim yang sangat degil dan tak mahu buat Langat 2, empat tahun yang lalu. Dia punyai idea luarbiasa dimana dia kata nak ambik air dari sumber bawah tanah la, air lombong la. Macam-macam la idea gila dia.

Namun hingga ke saat ini takde apa pun. Last-last dia dah pening dia terus setuju dengan kerajaan Persekutuan dan bersetuju dengan Langat 2. Tapi sedihnya benda dah terlambat, kni rakyat Selangor kena sengsara lagi empat tahun hingga Langat 2 siap.

Persoalannya mana idea Khalid yang so called brilliant selama ini? Mana dia penggalian air dari bawah tanah? Apa Khalid nak buat sekarang ni untuk atasi masalah air di Selangor? Nampaknya Khalid dok sibuk nak kejar jawatan dalam PKR je ni, tak nampak pun dia nak bentangkan idea untuk mengatasi masalah air di negeri paling kaya dalam Malaysia ni?

Peliknya rakyat Selangor tak komplen pun kan? Mereka macam redha je. UMNO Selangor pulak tak reti nak utarakan isu air ni, masing-masing dok fikir nak selamatkan tembolok sendiri je? Aku sedih tengok negeri Selangor ni, dah le Kerajaan pimpinan Khalid ni lemau dan suka main politik pembangkang kat negeri ini iaitu UMNO pulak dok jadi bebal nak mampos.

Wahai rakyat Selangor korang tak rasa ke kesusahan takde air sekurang-kurangnya 3 hari berturut-turut ni? Kalau pi makan kat kedai pun, mereka takde air. Apa air mereka guna pun kita tak tau, yang pastinya makan kedai yan takde air ni akan menyebabkan kita sakit perut dan cirit birit. Takkan korang nak duduk diam je?

Cuba kalau la ni kat Selangir kerajaan BN yang memerintah pastinya puak pakatan dan rakyat Selangor sendiri akan buat demo dan tunjuk perasaan pada kerajaan kan? Tapi kenapa tidak buat apa-apa pada Khalid? Dialah penyebab utama rakyat Selangor takde air ni. Ini adalah hakikat. Kerana kedegilan beliau maka Selangor haapai bencana yang tidak sepatutnya. Betul tak?

Apa tindakan korang wahai rakyat Selangor? Takkan nak terus diam je? Jangan la double standard wahai rakyat Selangor. Ini isu air, bukan isu politik. Khalid kena bertanggungjawab hal ini.

GEMPAR TERKINI! ANWAR IBRAHIM JATUH DALAM BILIK AIR DAN KOMA?

Posted: 13 Apr 2014 04:04 AM PDT

Ketepek.... Nampak dah tanda tanda Anwar Al Juburi nak mampos!

Anwar Al Juburi kini dilaporkan berada di Hospital setelah jatuh dalam bilik air dirumahnya semalam. Mengikut maklumat Awal tekanan darah Anwar Al Juburi naik mendadak dan menyebabkan dia pengsan separuh sedar. Ini lah dia balasan yang baru sedikit Anwar terima.

Macai macai Anwar Al Juburi nak cakap apa? Ohhh kalau Najib Razak jatuh sakit bukan main hangpa fitnah macam macam. Ni sekarang Anwar Al Juburi jatuh pengsan nak cakap apa pulak? Salah UMNO? Nasib baik tak kena penampor Boya kalau tak sah Anwar meninggal!

Hidup Najib Razak, amin.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...