BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


EKSKLUSIF !!! JAWAPAN BALAS DS #ROSMAHMANSOR KEPADA #SYEDSAIFULLAH BERKENAAN GAMBAR #MH370 DIDEDAHKAN !!!

Posted: 05 Apr 2014 08:00 AM PDT


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.Saya difahamkan ada poster di facebook yang disebarkan oleh adik Syed Saifullah berkaitan diri saya.Tiada kata yang dapat saya katakan selain mendoakan agar adik Syed Saifullah mendapat keberkatan dalam hidup,dipanjangkan usia,menjadi anak yang soleh dan menjadi insan yang berguna kepada Agama,Bangsa dan Negara. 
Salam - Rosmah Mansor

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

EKSKLUSIF !!! ADAKAH #ANWARIBRAHIM LAYAK MENJADI PERDANA MENTERI ??? WAJIB BACA !!!

Posted: 05 Apr 2014 05:00 AM PDT


Menggalas tugas Perdana Menteri tentunya bukan enteng.Mentadbir negara dihuni kira-kira 30 juta penduduk,pelbagai bangsa,agama serta kepercayaan politik,bukan seperti makan kacang goreng.Isi dimakan,kulit dilontar.Selagi wujud perkataan politik,perbezaan pendapat pasti berlaku.Ketidakpuasan hati tercetus di kalangan kelompok seteru.Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Razak,bukan insan sempurna.Tidak bersifat syumul.Beliau juga manusia seperti kita semua.Memiliki hati,perasaan dan melakukan kesilapan.Beza beliau berbanding kita,Najib memikul tanggungjawab lebih besar berikutan mandat dianugerahkan oleh majoriti rakyat Malaysia. 

Bukan mandat diraih dari jalanraya tetapi pilihan raya.Ayah beranak tiga,kekadang pening kepala.Lain anak,lain perangainya.Seorang manja,seorang menurut kata dan seorang lagi barangkali menjadi penderhaka.Pun begitu,ayah tetap cuba melayan anak sama rata kerana itu zuriat dikongsikan bersama isteri tersayang.Anak bersikap buruk dinasihati.Harapan,dia akan menjadi insan berguna.Jutaan rakyat,tentunya pelbagai ragam mereka.Tatkala memerintah negara ini,Najib berulang kali dikecam dek pemimpin parti pembangkang namun beliau tidak pernah mempamerkan emosi,kerana Najib,Perdana Menteri.Beliau dihentam berdentum kiri dan kanan.Pengarah Komunikasi Keadilan,Fahmi Fadzil mendakwa beliau pengecut berikutan tidak membuka ruang soal jawab ketika sidang media di Australia.Najib tidak bingkas melatah lalu menghamburkan kata nista. 

Mengapa? 

Kerana Najib pemimpin ternama.Setiap tindakan diperhatikan mata dunia.Tidak pula kedengaran suara sumbang dari negara Down Under,hanya seorang anak Malaysia,cabul tatkala berbicara.Tiada lagi sikap hormat kepada pemimpin lebih berusia,hanya emosi dijadikan kiblatnya.Mujur Allah mendinding Najib dengan ketenangan jiwa.Pasti tindakan beliau itu telah direncana,berlandaskan kematangan mental diraih melalui pengalaman.Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat,Tian Chua pula bersuara lantang.Berjanji bakal menjatuhkan Najib sebelum 7 Ogos menjelma.Menjatuhkan Najib,mengangkat siapa? Biarkan dia menyalak bukit.In Sha Allah Najib tetap terbela,mendepani cabaran sebegitu rupa. Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim pula pening kepala. 

Mendakwa,Najib pemimpin lemah,tidak berkuasa.Adakah Najib melatah? Tidak sesekali kerana Najib,Perdana Menteri.Perdana Menteri wajib cekal mendepani gurauan nakal.Anwar bakal ke penjara,di situ barangkali terserlah kredibilitinya.Menjadi ketua negara,tutur kata dan tingkah laku harus dijaga.Disokong pula peradaban terpelihara biarpun dicaci,dimaki dan dihina.kerana Najib,masih Perdana Menteri.Bayangkan,betapa tinggi kesabarannya.


Sedangkan Anwar sewaktu disoal oleh media tidak sebulu,menjerkah marah tanpa diduga.Kelihatannya,emosi Anwar mudah goyah.Digoyahkan soalan wartawan tidak ternama.Layakkah menjadi Perdana Menteri? - Mazidul Akmal Sidek

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

HOT NEWS !!! #ANWARIBRAHIM KELU LIDAH !!! #WANAZRI BUAT LAPORAN POLIS !!!

Posted: 05 Apr 2014 01:30 AM PDT


Berikut merupakan kenyataan Wan Muhammad Azri berhubung laporan polis terbaru terhadap Ketua Pembangkang, Dato Seri Anwar Ibrahim : - 

Semalam 3 hb April 2014 YB Pandan Rafizi Ramli dalam kenyataan beliau di parlimen telah cuba untuk menggugut saya melalui laporan Polis yang akan beliau dan YB N.Surendran buat pada Selasa tanggal 8hb April ini.Menurut Rafizi Ramli laporan Polis akan dibuat ke atas saya kerana didakwa telah memberi keterangan palsu di Mahkamah sewaktu kes saman Dato Sri Anwar Ibrahim bulan Febuari yang lalu. Saya tidak salah dan tidak ada apa yang perlu untuk ditakutkan dengan ugutan dari YB Rafizi Ramli dan YB N.Surendran dalam perkara ini.Saya menunggu laporan polis yang akan dibuat oleh mereka berdua ini pada 8hb April untuk saya menjalankan tindakan selanjutnya pada 9hb April yang mana turut akan membuat laporan Polis. 

Beberapa penipuan sewaktu memberikan keterangan telah dilakukan oleh Dato Sri Anwar Ibrahim di mahkamah dan ianya merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen 193 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan memberi keterangan palsu kepada mahkamah.Kesalahan ini boleh dijatuhkan hukuman penjara 7 tahun dan merupakan satu kesalahan yang boleh ditahan(arrestable offence).Oleh itu,saya akan membuat laporan polis terhadap Dato Sri Anwar Ibrahim atas kesalahan di bawah Seksyen 193 Kanun Keseksaan pada hari Rabu 9 April 2014 supaya tindakan segera diambil terhadap Dato Sri Anwar Ibrahim.Saya ingin melihat sama ada pihak polis akan mengambil tindakan menahan Dato Sri Anwar Ibrahim serta merta di bawah Seksyen 193 dan mahkamah mengenakan hukuman penjara yang sewajarnya terhadap Dato Sri Anwar Ibrahim. 

Wan Muhammad Azri Rakyat Marhaen 
4 April 2014


Sebelum ini,Wan Azri menerusi laman twitternya mencabar Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli untuk meletakkan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Pandan sekaligus berani berdepan dengan individu yang beliau kaitkan dengan nama 'Papagomo'.Cabaran itu dilontarkan sejurus Ahli Parlimen Pandan itu membuat kenyataan di parlimen semalam akan memfailkan saman dan membuat laporan polis yang baru terhadap Wan Azri kerana didakwa telah menipu mahkamah sewaktu memberi kenyataan pada perbicaraan berhubung isu Scorpene.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#MH370 !!! KURANG AJAR !!! #SYEDSAIFULLAH MENGHINA ISTERI PM DS @NAJIBRAZAK DS #ROSMAHMANSOR !!!

Posted: 04 Apr 2014 09:57 PM PDT


kurang ajar,agak-agak lahhh !!! apa masalah syed saifullah ni ??? ini sudah melampaui batas.anda ingat anda tu bagus sangat kerr sampai nak menghina sampai macam ni sekali ??? kepada kerajaan tolong berindak tegas dalam hal ini,ini sudah melampau sampai isteri pemimpin pun dihina sebegini rupa.akta pun dah keluar.apa lagi ??? bagi syed saifullah ni hukuman yang setimpal

SIAPA SYED SAIFULLAH NI ???

LIHAT DI BAWAH



RBA tidak menggunakan profil berwajah asli,maklumat dipaparkan palsu belaka.Mungkin Syed terlalu berani atau barangkali beberapa jam lagi,kelak muncul individu mendakwa,identiti diri disalahgunaSaya yakin,jika polis di Bukit Aman ingin bertindak,tidak mustahil.Biarpun akaun Syed telah dipadamkan.RBA ternyata kecut biarpun pada mulanya berkokok bak ayam jantan.Polis memiliki kepakaran,mengesan alamat IP sekaligus mengenal pasti identiti individu terbabit.

Fitnah itu bak kudis.Andai dibiarkan merebak,kelak bernanah dan berbau amat busuk jika pecah.Dalam kes ini,fitnah BUKAN dilemparkan kepada ayam,itik atau lembu di kandang tetapi terbukti menyentuh Perdana Menteri,Datuk Seri Najib dan isteri,Datin Seri Rosmah Mansor.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...