BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


EKSKLUSIF !!! KEPADA RAKYAT MALAYSIA !!! AYUH KITA BINA KEDAI ROTI DI #SYRIA !!! WAJIB BACA !!!

Posted: 03 Apr 2014 08:00 AM PDT


saya minta maaf Jika Gambar di bawah Mengganggu anda.Krisis Di Syria,Saudara kita di Syria,Palestin dan Mesir sekarang dizalimi oleh pemerintah mereka sendiri dan Yahudi ( Zionist ).Di sebalik Politik Malaysia yang makin panas,saya lihat cakna masyarakat Malaysia berkenaan isu di Timur Tengah semakin hambar sekali.Kalau kita di Malaysia,air terpaksa dicatu mereka di sana sudah beberapa hari tidak makan dan minum.

Marilah kita sama-sama membantu,jika tidak dengan harta benda yang kita sayang,sekurang-kurangnya dengan doa kita yang kudus.Tapi inilah yang terjadi di Syria berlanjutan ke tahun ketiga.Tiada apa-apa yang istimewa dengan gambar ini

INI HANYALAH KISAH BIASA ANTARA IBU DAN ANAK DI SYRIA


Kasih ibu yang mendakap anaknya yang dibom tentera Syria yang didokong Bashar Al Assad



kehilangan ayah dan ibu.akhirnya abang yang mnjadi tmpat mencurah kasih sayang


Hasil dari bom barrel bashar assad

ayuh rakyat malaysia,kita bantu Saudara kita di sana dengan membantu membina Kilang Roti di Syria.

Apa Kata Wakil Muslim Care di Syria ???

"Tolonglah kanak2 di Syria kelaparan.kalau kami dpt makan roti 3 kali seminggu pun dah teramat baik.." 

Inna lillah wa inna ilaihi rojiun.semoga Allah mengampunkan semua dosa-dosa kita.Aminn...

di bawah adalah akaun untuk menghulurkan sumbangan,sumbang lahh dengan ikhlas hati anda

RHB Muslim Care 26212000004747 

Maybank Muslim Care 564490211159 

Bank Islam Muslim Care Malaysia 14014010147470

SEMOGA APA YANG KITA BUAT DI BERKATI OLEH ALLAH

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#MH370 !!! KURANG AJAR !!! #MEDIABARAT TUDUH #MUSLIM BERTANGGUNGJAWAB KEHILANGAN PESAWAT !!! VIDEO INSIDE !!!

Posted: 03 Apr 2014 05:00 AM PDT


apa masalah media barat ni ??? sukati mak bapak dia tuduh Muslim bertanggungjawab atas kehilangan PESAWAT MH370.mana anda tahu ??? anda ingat anda bagus ??? nak famouskan berita supaya orang baca main belasah dan fitnah macam-macam.dah macam portal pembangkang saya lihat media barat ni.jom lihat bukti di bawah


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

BONGKAR !!! KERAJAAN NEGERI #SELANGOR CATU AIR HANYA DI RUMAH ORANG MISKIN !!!

Posted: 03 Apr 2014 01:35 AM PDT


Satu soalan yang penting perlu ditanyakan kepada Menteri Besar Selangor,Tan Sri Khalid Ibrahim adalah mengapa di dalam kesibukkan mencatu air kepada penduduk,hanya rumah pangsapuri kos rendah dan kawasan penduduk miskin sahaja ianya dilakukan.kenapa tak catu di banglo dan rumah teres sekali ??? Adakah ini salah satu cara kerajaan negeri "merakyatkan" pentadbiran mereka ??? Sebagai contoh,saya ingin mengambil situasi yang sedang berlaku di Shah Alam,Selangor.Shah Alam merupakan ibu negeri bagi Selangor,disini juga terletakknya pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri dan juga kediaman rasmi Menteri Besar.Walau bagaimanapun apa yang penulis ingin katakan adalah catuan air yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri ini adalah mengikut KASTA sosio ekonomi penduduk.Di Shah Alam,hanya kawasan-kawasan tertentu sahaja yang airnya dikenakan catuan.Boleh dikatakan semua kawasan pangsapuri kos rendah dikenakan catuan air selama dua hari. 

Ini bermaksud penduduk dikawasan pangsapuri kos rendah hanya berpeluang untuk menikmati kemudahan air untuk dua hari sahaja dan selepas itu ianya akan dicatu selama dua hari juga.Ini amat menyusahkan para penduduk kerana mereka terpaksa menakung air sebanyak mungkin untuk dua hari tersebut.Sekiranya ada diantara mereka yang kehabisan air,mereka terpaksa mengangkut air dari tingkat bawah.Untuk pengetahuan umum,semua pangsapuri kos rendah tidak mempunyai lif dan para penduduk terpaksa mengangkut air dengan menaiki anak tangga.Ini berbeza dengan kawasan perumahan mewah seperti di Bukit Bandaraya dan juga dikawasan sekitar rumah Menteri Besar Selangor,dimana catuan air tidak dilakukan langsung.Penduduk yang berumah banglo dan rumah yang tidak bertingkat bersuka ria dengan kemudahan yang diberikan oleh kerajaan negeri manakala para penduduk miskin terpaksa mengharungi saat-saat getir dalam kehidupan seharian mereka.

Jika di dalam ceramah mereka,kerajaan negeri Selangor yang diterajui oleh PR menekankan kononya mereka adalah pejuang rakyat miskin,namun perlaksanaan janji mereka amatlah berbeza sekali.Sudahlah air percuma tidak dinikmati penduduk pangsapuri kos rendah,ditambah lagi pula dengan ketiadaan air di Selangor yang dalam kritikal.Mungkinkah perlu rakyat negeri Selangor yang tinggal di kawasan kos rendah beratur panjang di hadapan rumah Menteri Besar (rasmi dan tidak rasmi) kerana rumah beliau tidak mengalami masalah air.Bahkan di kediaman rasmi Menteri Besar,terdapat kolam renang untuk kegunaan beliau dan ahli keluarga beliau.Adakah perlu untuk rakyat Negeri Selangor datang mengetuk pintu rumah beliau untuk meminta sebaldi air untuk kegunaan seharian. 

Rasanya jumlah liter padu air untuk mengisi kolam renang di rumah Menteri Besar itu boleh digunakan sekurang-kurangnya 6 hingga 7 keluarga.Kesian para penduduk miskin di Shah Alam,sudahlah air percuma tidak dapat,ini pula tiada air langsung yang boleh mereka gunakan dalam kehidupan seharian.Kerajaan negeri Selangor boleh berbangga dengan statistik kecermelangan mereka sendiri,tetapi sekiranya mereka gagal dalam mentadbir pengurusan air,apa gunanya jutaan wang ringgit di dalam akaun kerajaan negeri tetapi langsung tidak boleh membantu rakyat sendiri.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KURANG AJAR !!! PEREMPUAN INI MENGHINA #ALLAH !!!

Posted: 02 Apr 2014 10:00 PM PDT


kurang ajar !!! apa masalah perempuan ni ??? lihat gambar di atas.kepada kerajaan tolong ajar sikit perempuan yang nak sangat murtad ni.kalau nak sangat murtad,murtad lah !!! tiada sapa yang meghalang,itu adalah kehidupan anda dan anda tanggung di aakhirat !!! tetapi harus ingat,Allah sentiasa berada di hadapan anda,kenapa nak menghina Allah ??? siap mencarut macam-macam !!! malas nak komen panjang-panjang.kang lagi pedas saya bagi kang !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! #PEMILIHANPKR !!! #KHALIBIRAHIM ADALAH MANGSA TERBARU #ANWARIBRAHIM ???

Posted: 02 Apr 2014 07:00 PM PDT


Kita masih tidak lupa bagaimana pemilihan parti PKR pada 2010 telah berlangsung dalam suasana paling kotor sekali.Penyelewengan undi boleh dikatakan berlaku secara terbuka sehinggakan terdapat kawasan di mana jumlah pengundi tidak sama dengan kertas undi.Petugas JPP yang dilantik pula boleh membawa balik kertas undi dan hanya lapor melalui SMS atau telefon ke Ibu Pejabat PKR sahaja.Akibatnya,beberapa ahli dan pemimpin PKR telah meninggalkan parti itu, termasuklah Zaid Ibrahim yang bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden.Apa yang berlaku pada ketika itu adalah manipulasi undi di peringkat tertinggi untuk memastikan jawatan utama dipegang oleh kroni dan keluarga Anwar Ibrahim semata-mata.Sesiapa yang tidak memiliki 'kesetiaan total' kepada Anwar atau berpotensi untuk mengatasi Anwar dan kroni serta keluarganya,akan dinafikan sebarang jawatan.Melihat dari cara Anwar Ibrahim menguruskan parti,saya percaya pemilihan PKR pada tahun ini juga tidak banyak bezanya. 

Malah,perkembangan terbaru di mana Anwar akan bertanding melawan Wan Azizah untuk jawatan Presiden,membayangkan kemungkin berlakunya penyelewengan yang jauh lebih kotor lagi dalam pemilihan kali ini.Anwar secara dasarnya telah pun mempunyai kuasa 'mutlak' ke atas PKR walaupun Wan Azizah yang menjadi Presiden.Oleh itu,pertandingan antara suami isteri ini dilihat sebagai tidak lebih dari sekadar sandiwara untuk mengelak risiko Wan Azizah dicabar oleh orang lain seperti yang terdekat sekali Azmin Ali.Sumber menyatakan bahawa Azmin Ali juga merancang untuk bertanding jawatan Presiden tetapi terpaksa melupakan rancangan tersebut apabila Anwar ingin bertanding.Dengan kemenangan Wan Azizah di Kajang,beliau kini dipersiapkan oleh Anwar untuk memegang jawatan Menteri Besar.Jawatan Menteri Besar dan Presiden sekali gus,tentulah amat berat walaupun bagi seorang boneka seperti Wan Azizah.Namun,kita perlu ingat bahawa 'sifat' Wan Azizah di dalam PKR hanyalah sebagai 'simbol' kepada Anwar Ibrahim. 

Dalam keadaan di mana Anwar tidak pasti akan kesudahan nasibnya di mahkamah,jalan yang paling selamat untuk mengekalkan kuasa ialah untuk meletakkan Wan Azizah bagi setiap jawatan penting.Dengan cara ini,Wan Azizah boleh disuruh meletak jawatan pada bila-bila masa yang perlu untuk digantikan dengan Anwar atau orang lain yang mampu membawa semangat kesetiaan yang sama terhadap Anwar.Walaupun Azmin dikatakan telah semakin 'jauh' dari Anwar dan telah diketepikan secara halus,namun ini tidak bermakna yang kasih sayang antara mereka telah luntur sepenuhnya. Wan Azizah dan Azmin Ali,masih lagi merupakan antara manusia yang paling dipercayai oleh Anwar Ibrahim. Justeru, Anwar merasa selamat untuk mencaturkan mana-mana jawatan untuk mereka ini sekiranya beliau ke penjara.Apa yang pasti,percaturan Anwar langsung tidak melibatkan Khalid Ibrahim. Kita melihat, satu-satunya mangsa yang hampir pasti dalam pemilihan PKR kali ini,ialah Khalid Ibrahim. 

Khalid mungkin bakal mengalami nasib seperti Zaid Ibrahim di mana akhirnya akan terpaksa menerima hakikat bahawa parti PKR adalah milik Anwar anak beranak dan kroni mereka.Ini tidak menghairankan kerana Khalid adalah orang pilihan DAP,bukan PKR.Maka tidak hairanlah apabila portal seperti Meloyakini dan Malaysian Insider dilihat cuba membela dan mengekalkan Khalid sebagai MB.Pemimpin DAP bagaimanapun,lebih berhati-hati untuk tidak menonjolkan pendirian mereka mengenai personaliti di dalam PKR.Kesimpulannya,pemilihan PKR kali ini bolehlah dijadikan ukuran terhadap pengaruh Anwar dan DAP dalam PR.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

#MH370 !!! PEMIMPIN #PAS NI KENAPA BEBAL SANGAT ???

Posted: 02 Apr 2014 05:00 PM PDT


kenapa bebal sangat pemimpin PAS ni ??? sepatutnya dalam hal sebegini tak payah lah nak menunding jari.takkan lah tak tahu apa fungsi sebenarnya kotak hitam tu ??? sepatutnya pemimpin tertinggi di dalam pas mempunyai idea yg bernas dan membantu pihak berkuasa dan tinggalkan politik buat seketika.bukan buat macam ni ??? kalau anda nak tahu kotak hitam tu merungaki segalanya apa yang berlaku pada pesawat.ada faham kaa ??? jangan marah saya bila saya panggil anda bebal ok !!! ini adalah fakta,bukan rekaan.tak pernah kerrr tengok kejadian yang lepas ??? tak pernah study kerr pasal kotak hitam ??? 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...