BADUT RAKYAT

BADUT RAKYAT


KANTOI !!! #HIMPUNAN DERITA !!! SIAPA YANG SEBENARNYA DERITA ??? WAJIB BACA !!!

Posted: 10 Apr 2014 08:00 AM PDT


kita lihat dulu gambar di atas dan di bawah.jap lagi saya cerita pulak Himpunan Derita !!!



GAMBAR DI ATAS MENGUMPULKAN UMAT ISLAM TANPA PENGIRA FAHAMAN POLITIK UNTUK MEMERIAHKAN SEBARANG ACARA KEAGAMAAN !!!


SOLAT MENGHADAP KIBLAT YANG SATU !!!

NAMUN ADA MANUSIA LIDAH BERCABANG,CAKAP LAIN BUAT LAIN !!!

LIHAT GAMBAR DI BAWAH



Program yang kononnya 'HIMPUNAN DERITA' untuk rakyat hanya bermain di bibir saja.Mulut jerit rakyat derita,tapi tangan dok kutip derma kat rakyat yang dikatakan derita.Kalaulah ada otak,tak buat sedemikian rupa.

DAH TAHU RAKYAT DERITA,BANTULAH RAKYAT SUPAYA DERITA ITU TIDAK BERPANJANGAN !!!

INI TIDAK,MINTAK LAGI WANG DARIPADA RAKYAT UNTUK HABUAN PEMIMPIN YANG JELAS DAN NYATA MEREKALAH YANG SEBENARNYA DERITA.MALAH LEBIH DERITA DARIPADA RAKYAT SENDIRI !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KAUM #CINA DI #MALAYSIA HARUS BERSYUKUR !!! NAK TAHU KENAPA ??? WAJIB BACA !!!

Posted: 10 Apr 2014 05:00 AM PDT


Satu laporan dari United Kingdom mendedahkan tentang lebih 1000 orang Cina yang pernah menjadi warganegara Malaysia,kini hidup tanpa negara di negara bekas penjajah itu.Semuanya dipersalahkan kepada dasar kerajaan kedua-dua negara walaupun sebenarnya kejadian ini mendedahkan hakikat sebenarnya kaum Cina yang tidak tahu menghargai dan kenang budi.


UNTUK SELANJUTNYA 

Dikatakan mereka telah menerima nasihat yang salah,menyebabkan mereka menggugurkan kerakyatan Malaysia dan berharap United Kingdom akan menerima mereka sebagai rakyat.Malangnya Britain enggan mengiktiraf mereka.Sekarang,mereka merintih kerana tidak dapat ke mana-mana,malah tidak boleh tinggal di mana-mana bahagian United Kingdom dan tidak boleh 'balik' ke Malaysia.Sekaligus menjadikan mereka sebagai rakyat tidak bernegara.Sekali lagi yang menjadi perhatian adalah Cina dari Malaysia. Mereka berasakan terlalu bagus untuk Malaysia,terlalu bangga sebagai Cina dan berasakan mereka boleh hidup di mana-mana.Mereka tidak dapat menerima hakikat bahawa Malaysia adalah negara yang diperintah oleh Melayu-Bumiputera dan mereka tidak bersyukur kerana menjadi warganegara Malaysia.Mereka juga tidak berani balik ke China walaupun cukup bangga dengan bangsa Cina mereka. Mereka berhijrah ke United Kingdom,Kanada,Australia dan beberapa buah negara kulit putih yang lain. Kini mereka meraung,meminta bantuan daripada ahli-ahli dan parti politik di Malaysia. 

Mereka memujuk agar Kerajaan Malaysia membenarkan mereka memegang kerakyatan negara ini semula selepas mereka ditolak oleh United Kingdom.Paling ketara ialah apabila DAP menjadi juara untuk mengembalikan mereka ke Malaysia dengan melabelkan mereka sebagai BRAINDRAINED yang merugikan Malaysia jikalau tidak mengambil mereka kembali sebagai warganegara.Menariknya,sudah ada orang yang berkuasa di Malaysia yang membayangkan akan memberi peluang dan membantu mereka mendapatkan kerakyatan dengan harapan tindakan tersebut akan membolehkannya mendapat nama baik di kalangan masyarakat Cina walaupun hakikatnya, dia sendiri hampir tertungging akibat undi masyarakat Cina yang tidak berpihak kepadanya.Hanya undi Melayu-Bumiputera yang masih menyelamatkannya serta jawatan yang disandangnya sekarang. Malaysia seharusnya bertegas terhadap golongan yang tidak kenang budi ini.Hukuman keras perlu diberikan kepada mereka. Tiada sesiapa yang menyuruh mereka menggugurkan kerakyatan mereka. 

Mereka sendiri yang melakukannya kerana beranggapan Malaysia tidak cukup bagus untuk mereka. Sebarang pujukan atau ugutan agar mereka diterima semula dan kerakyatan diberikan kepada mereka kembali,tidak perlu dipedulikan.Jangan harap golongan ini akan mengenang budi dan berterima kasih kepada Kerajaan Malaysia sekiranya kerakyatan mereka diberikan semula.Cerita-cerita buruk tentang Malaysi,Islam,Melayu-Bumiputera bahkan dasar-dasar negara saban waktu boleh kita dengar dari pelbagai sumber terutama sekali mereka yang tinggal di luar negara.Malaysia tidak akan bangkrap jikalau golongan ini dibiarkan berkeliaran di sempadan-sempadan antarabangsa.Biarkanlah mereka dan Malaysia tidak perlu menunjukkan belas yang akhirnya menjahanamkan negara ini sebagaimana yang berlaku apabila pemberian kewarganegaraan diberikan tanpa sebarang tapisan pada tahun 1955-1957.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

SAH !!! APA YANG DIKATAKAN OLEH #ZAHIDMDARIP ADALAH BENAR !!! #TIANCHUA TARIK DIRI !!!

Posted: 10 Apr 2014 01:22 AM PDT


apa yang dikatakan oleh zahid md arip telah berlaku kepada tian chua.tinggal lagi saifuddin nasution saja untuk menarik diri dari jawatan timbalan presiden PKR.apa pun kita lihat dulu video di bawah


lihat cerita tian chua di bawah

Ahli Parlimen Batu Tian Chua mengumumkan penarikan dirinya dari bertanding merebut jawatan Timbalan Presiden PKR pada pemilihan parti yang dijadualkan berlangsung bulan depan. Beliau walaubagaimanapun akan bertanding untuk mengekalkan jawatannya kini sebagai Naib Presiden. "Ya, saya akan menarik diri dari bertanding jawatan Timbalan Presiden, tetapi saya akan terus bertanding mengekalkan jawatan (yang disanding kini)," katanya di lobi Parlimen hari ini. 

Sebelum ini, dilaporkan Tian Chua telah bersepakat dengan beberapa pemimpin tertinggi parti termasuk Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution untuk menentang Timbalan Presiden parti Azmin Ali. Tian Chua juga dikatakan telah mengadakan pertemuan dengan Saifuddin yang bertanding jawatan Timbalan Presiden supaya menggugurkan diri dari bertanding jawatan tersebut - Rakyat News

nampaknya tinggal lagi si saifuddin.adakah saifuddin pun akan menarik diri ??? adakah semua ini akan berlaku ??? kita tunggu

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! EMAIL #RAFIZIRAMLI #MILOSUAM LAGAKAN TS #MUHYIDDINYASSIN PM DS @NAJIBRAZAK DIDEDAHKAN !!!

Posted: 09 Apr 2014 10:00 PM PDT


Rafizi Ramli yang sekarang ini sedang berhadapan dengan pelbagai masalah,terutama sekali selepas dimalukan menerusi KAJANG MOVE ciptaannya yang telah gagal,kelihatan tenggelam punca dan serba tidak kena.Kes BAFIAnya belum selesai dan belum lagi dibicarakan.Usahanya untuk menolak kes tersebut, telah ditolak oleh mahkamah dan Rafizi Ramli yang sebelum itu cukup hebat, akhirnya tersungkur dan mulai menunjukkan ketakutannya. 

Terbaru ialah apabila Rafizi Ramli cuba mengenakan seorang lelaki,WAN MUHAMMAD AZRI WAN JUSUH yang didakwanya sebagai blogger PAPAGOMO.Nampaknya,Rafizi Ramli sudah mula hilang tumpuan dan fokus sehinggakan terpaksa mencari isu dan nama dengan menumpang seorang blogger yang entah siapa identiti sebenar.Semuanya dilakukan oleh Pakar Strategi PKR itu untuk mengalihkan isu berhubung kegagalannya dalam KAJANG MOVE dan mengelakkan orang ramai daripada bercakap tentang BAFIA MOVE yang akan menghumbankannya ke dalam penjara. Sebelum ini, Rafizi Ramli terdedah menerusi e-mailnya dengan Rahim Ghouse berhubung perancangan untuk membuat lima letupan dalam satu demonstrasi anjuran PKR dalam usaha mencari gelombang Reformasi yang difikirkan dapat menyelamatkan Anwar Ibrahim. 

Pendedahan tersebut telah dinafikan oleh Rafizi Ramli walaupun Rahim Ghouse,bekas Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang pada zaman Anwar Ibrahim menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, selain turut menjadi proksi Anwar Ibrahim mencuri duit negara untuk dibawa lari ke negara-negara asing termasuklah di Singapura,Indonesia,Thailand,Australia dan Jerman,tidak membuat sebarang penafian berhubung kandungan e-mail tersebut.Kini satu lagi kandungan e-mail antara Rafizi Ramli dengan salah seorang penggerak JINGGA 13 merangkap seorang blogger pro-PKR tegar,MILOSUAM telah terdedah.Kandungan e-mail berkenaan berkisar tentang dokumen yang cuba dijual kepada 'orang hubungan' Milosuam dalam UMNO Pagoh bertujuan untuk melaga-lagakan antara Team Muhyiddin Yassin dan Team Najib Abdul Razak. 

PKR sedang menfokuskan untuk mewujudkan pergaduhan antara Team Timbalan Perdana Menteri dan Team Perdana Menteri bagi memudahkan Anwar Ibrahim masuk jarum dan seterusnya menyelamatkan dirinya daripada hukuman penjara dengan menjadi Perdana Menteri.Lebih daripada itu,Rafizi Ramli cuba memainkan peranan sebagai pencetus ketegangan dan permusuhan serta perang saudara di dalam negara ini bagi tujuan yang telah dinyatakan.Antara tugas dan strategi yang dirangka oleh Rafizi Ramli adalah mewujudkan permusuhan di kalangan kepimpinan UMNO-BN dengan menyebarkan pelbagai perkara karut selain mewujudkan kebencian antarabangsa dengan maklumat-maklumat palsu yang disalurkan menerusi kerjasama dengan Red Bean Army yang menggunakan medium Cina. Perhatikan sahaja e-mail tersebut. 

Dokumen yang dimaksudkan ternyata telah direkayasa oleh PKR dan kemudian didakwa sebagai ditulis oleh UMNO.Mungkin kerana itulah,MILOSUAM bertanya kepada Rafizi Ramli,apa jawapan yang harus diberikan apabila 'orang hubungan' dalam UMNO Pagoh bertanya tentang kesahihan dokumen berkenaan. - SC

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

KANTOI !!! #KHALIDIBRAHIM BERHUTANG RM3 JUTA DENGAN PEREMPUAN SIMPANAN ???

Posted: 09 Apr 2014 07:00 PM PDT


Pemilihan didalam PKR semua orang tahu sudah menjadi medan mendedahkan pekung lawan masing masing.Pelbagai cara digunakan malah cerita didalam kain turut keluar asalkan dapat membuat pembunuhan character individu yang bertanding.Mungkin cerita ini ada kaitan dengan pemilihan PKR apatah lagi semua orang tahu berlaku pertelingkahan besar didalam PKR Selangor.Siapakah perempuan simpanan yang dimaksudkan ??? Siapakah MB yang dimaksudkan ??? Anti korupsi,anti rasuah dan pelbagai anti hanya omong kosong saja.Puak pakatan sendiri memang terpalit apatah lagi sudah punyai kuasa maka mereka tidak dapat lari daripada peluang untuk memenuhkan kantung masing masing.

Menurut sumber,bekas perempuan simpanan itu yang merupakan seorang ahli perniagaan telah memohon satu projek dengan MB pada tahun lepas.Tetapi,sumber itu menambah,MB kata tunggu selepas pilihanraya umum 5 Mei 2013.Setelah pilihanraya umum berlalu,MB dikatakan mungkir janji dan enggan meluluskan projek tersebut kepada janda yang berusia 30an itu.Bagaimanapun,perempuan simpanan MB berkata jika MB tidak mahu meluluskan projek MB hendaklah memberinya sebanyak RM3 juta. 

Pada tahun lepas MB telah memberi RM800,000 kepada ahli perniagaan tersebut dan bakinya sebanyak RM2.2 juta akan dibayar kemudian.Setelah setahun berlalu,bekas perempuan simpanan MB itu tidak puas hati kerana MB belum menunaikan janjinya untuk membayar baki sebanyak RM2.2 juta.Bekas perempuan simpanan MB itu dikatakan telah berkahwin dengan lelaki lain apabila hubungan mereka telah diketahui oleh isteri MB. 

ANDA NAK LAGI JAWAPAN SEBENAR ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...